دانلود و خرید کتاب ماندن در وضعیت آخر امی ب. هریس ترجمه اسماعیل فصیح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماندن در وضعیت آخر اثر امی ب. هریس

کتاب ماندن در وضعیت آخر

معرفی کتاب ماندن در وضعیت آخر

کتاب ماندن در وضعیت آخر نوشتهٔ امی ب. هریس و تامس ای. هریس است که با ترجمهٔ اسماعیل فصیح منتشر شده است. این کتاب ادامهٔ کتاب وضعیت آخر؛ من خوب هستم، شما خوب هستید است.

درباره کتاب ماندن در وضعیت آخر

کتاب ماندن در وضعیت آخر کتابی در زمینه روان‌شناسی و خودشناسی با موضوع تحلیل رفتار متقابل است. این کتاب در ادامه کتاب «وضعیت آخر» امی و تامس هریس و به درخواست مخاطبانی نوشته شده است که خواهان اطلاعات بیشتری درباره اصول «تحلیل رفتار متقابل» بودند.

«وضعیت آخر» کتاب راهنمایی درباره تحلیل رفتار متقابل بود که میلیون‌ها نسخه از آن فروش رفت و به زبان‌های زیادی ترجمه و برای نابینایان نیز به خط بریل نوشته شد. اگر این اثر را نخوانده‌اید حتما پیش از کتاب حاضر و یا در کنار «ماندن در وضعیت آخر» آن را بخوانید چراکه در برگیرنده جزئیاتی اصولی است که کتاب حاضر بر اساس آن بنا شده است. البته خلاصه مباحث کتاب اول در کتاب حاضر و در فصل اول برای علاقه‌مندان مرور شده است. 

نویسندگان در این کتاب،  اصول «تحلیل تبادلی (تحلیل رفتار متقابل)» را با ذکر مثال‌هایی ساده و فهمیدنی به‌روشنی توصیف کرده و آن را به‌طرزی ماهرانه و اندیشمندانه به ملاحظاتی گسترده‌تر، مانند ارزش‌های اخلاقی، ارتباط داده‌اند.

«ماندن در وضعیت آخر» درباره دوست‌داشتن و حرف‌زدن و گوش‌کردن و خواستن و دادن و گرفتن و تعیین مقصد و لذّت بردن از سفر زندگی با شما سخن می‌گوید و در هر سنی که باشید، این کتاب را آموزنده و سودمند و لذت‌بخش خواهید یافت.

خواندن کتاب ماندن در وضعیت آخر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ماندن در وضعیت آخر

«تصمیمی که یک بار گرفته شد، می‌تواند تجدید شود. وضعیت (= تصمیم) کودکی ما، قبل از زبان باز کردن گرفته شد و بر اساس احساس‌هایمان درباره چگونگی دنیایی بود که به نظرمان می‌رسید.

اما، وضعیت "من خوب هستم ــ شما خوب هستید" کمتر بر اساس احساس‌ها و بیشتر بر اساس تفکر آگاهانه و ایمان و تعهد به عمل گرفته می‌شود. این تصمیم، تصمیمی است به منظور ردّ فرض‌های کودکی، و اثبات این امر که ما دیگر کودکانی ناتوان و وابسته نیستیم. این اظهارنظر نه به معنی ارزشیابی واقعیت بلکه به معنی پذیرش آن است. این اظهارنظر به معنی اعتقاد به با ارزش بودن اشخاص، منجمله خود ما است. مفهوم این اظهارنظر این نیست که همه افراد کامل هستند و همه اعمال آن‌ها خوب است.

منظور این نیست که همه اعمال ارزش یکسانی دارند یا همه اشخاص یکسان‌اند. مفهوم این اظهارنظر این است که ما مردم را همچون انسان تلقی می‌کنیم نه شی‌ء، و مایلیم به آن‌ها نه با توجه به شرایط گذشته، بلکه با در نظر گرفتن بهترین شرایطی که می‌تواند در آینده وجود داشته باشد، نگاه کنیم. معنی آن این است که ما خود را نیز به همین نحو می‌نگریم. گوته امکان وجود وضعیت "من خوب هستم ــ شما خوب هستید" را چنین بیان می‌کند: "وقتی با انسانی همان‌گونه که هست رفتار می‌کنیم، او را به کمتر از آنچه هست تنزل داده‌ایم. وقتی با او طوری رفتار می‌کنیم که گویی هم‌اکنون به آنچه بالقوه می‌توانست باشد رسیده است، او را آنگونه که باید باشد اعتلا بخشیده‌ایم." "من خوب هستم ــ شما خوب هستید" اصلاح قانون اساسی زندگی ماست. این تصمیم ممکن است اعمال نیک و بدیع بسیاری به دنبال داشته باشد. البته منظور این نیست که تصمیم اولیه از ذهن پاک می‌شود، زیرا آن تصمیم ضبط شده و اغلب آماده باز نواختن است. اما تصمیم بعدی نیز ضبط می‌شود.

هر چه آگاهی ما نسبت به این روش جدید نگاه کردن به خود و دیگران افزایش یابد، با آمادگی بیشتری می‌توانیم ماهیت رفتارهای متقابل روزانه خودمان، سلام و احوال‌پرسی‌ها، نگرش‌ها و واکنش در مقابل فشارها، و چگونگی مقابله با احساس‌های خود را تغییر دهیم.»

نظرات کاربران

arash ngar
۱۳۹۸/۰۳/۱۹

من این کتاب رو با ترجمه خانم بیتا حکمی با نام خوب ماندن خوندم و این ترجمه رو هم‌مطالعه کردم جفت ترجمه ها خوبن این یه مقدار ساده تره ولی اون ترجمه رو بهتر دوس داشتم این کتاب رو به

- بیشتر
fat
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

برای ماه رمضان گردونه نمیذارید؟😂🤦🏼‍♀️

~MON¡REH~
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

خوندنش هیچ موقع دیر نیست ولی چقد خوب که قبل از ازدواج و قبل از بچه دار شدن این کتاب رو خوندم/ پیشنهاد میشه قبلش کتاب اول ینی " وضعیت اخر " رو بخونید تا مطالب این کتاب دوم قابل

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

(۶-۷-[۱۱۷]) کتاب "وضعیت آخر" محتواش بیشتر پیرامون معرفی و شناخت "تحلیل رفتار متقابل" بود، این کتاب با توجه به موضوعات و تئوری های مطرح شده در کتاب قبل، به ارائه راهکار میپردازه، اگر ابتدا کتاب "وضعیت آخر" رو بخونید درک موضوعات

- بیشتر
امین آقا
۱۳۹۹/۰۲/۱۲

نیاز به دانش قبلی داره ،طوری که خود نویسنده توصیه میکند که جلد قبلی را بخوانیم. مگر نه چیزی نمیفهمی!

shaparak
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

خواندن این کتاب برای همه واجبه نکاتی داره کهبرای روش بهتر زندگی کردن باید دونست

سهيل قهرمانی
۱۴۰۰/۰۹/۱۲

توصیه میکنم حتما قبل از این کتاب ، کتاب وضعیت آخر و قبل از این دو کتاب تحلیل رفتار متقابل اثر اریک برن رو مطالعه کنید . این سری کتابها رو چندین بار باید مطالعه و تمرین کرد

ابوالفضل
۱۳۹۹/۰۷/۲۴

بی نظیر و خواندنی

سید
۱۳۹۹/۰۶/۲۳

سلام یه سوال دارم حتما باید کتاب اول رو بخونی بعدش اینو؟

Mary
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

چقدر حال زیستن منو خوب کرد این کتاب! 🌺 استثنایی و لازم برای هر کسی ک میخاد "پیش بره" اولین نکته مهم اینه که اول بایستی کتاب وضعیت آخر همین نویسنده رو بخونید (با ترجمه اسماعیل فصیح) و بعد این کتاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷۷)
بچه‌ها عاشق تکرار هستند، تکرارِ همان قصه‌های دلنشین، تکرارِ همان بازی‌های دفعه قبل، یا تکرارِ هرگونه مراسمی که خودشان نیز در آن شرکت داشته‌اند. قدرت یادگیری با تکرار دوچندان می‌شود. "نه، مامان، اینطوری نیست. این خرگوش سفیده‌س که میره تو جالیزِ کدو قایم میشه، نه گل باقالی‌یه." تکرار در مغز بچه اطمینان ایجاد می‌کند و وقتی متوجه شود که آنچه در "بیرون" از او جریان دارد با آنچه او در درون خود به‌عنوان حقیقت می‌شناسد منطبق است، اعتمادبه‌نفس می‌یابد و احساس می‌کند که بر اوضاع مسلط است.
مجید مبلغی
گوته امکان وجود وضعیت "من خوب هستم ــ شما خوب هستید" را چنین بیان می‌کند: "وقتی با انسانی همان‌گونه که هست رفتار می‌کنیم، او را به کمتر از آنچه هست تنزل داده‌ایم. وقتی با او طوری رفتار می‌کنیم که گویی هم‌اکنون به آنچه بالقوه می‌توانست باشد رسیده است، او را آنگونه که باید باشد اعتلا بخشیده‌ایم." "من خوب هستم ــ شما خوب هستید" اصلاح قانون اساسی زندگی ماست.
Paria
شخصِ کاملاً کناره‌گرفته ممکن است از بسیاری از انواع تهدیدات خارجی در امان بماند، اما در عین حال، ممکن است به دلیل دور ماندن از "نوازش" دچار افسردگی و ضعف روحی شود.
کاربر ۱۴۰۷۶۲۰
"شادی شکلی است از شهامت."
FMG
موفقیت زمانی برای کودک لذت‌بخش است که او بداند والدینش قبل از آنکه او دست به عملی بزند بدون قید و شرط به او علاقه‌مندند، نه به‌خاطر آن عمل
hamidreza maddah
"اگر می‌خواهید زندگی شما زیبا باشد، اول باید روزهایی زیبا داشته باشید." چگونه می‌شود روزهایی زیبا داشت؟ فریدمن و روزنمن می‌گویند: "برای داشتن روزهایی زیبا باید افکارتان متوجه چیزهای زیبا و رویدادهای زیبا باشد، حتی اگر این چیزها و رویدادها به نظر دوستان و نزدیکان شما احمقانه و مسخره باشد."
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
اضطراب حالتی است که در آن مجهولات بیش از معلومات است.
FMG
فکر انسان را به کشویی پُر ازاشیاء گوناگون تشبیه کرده است که هر چند وقت یک بار باید با خالی کردن محتویات آن روی زمین، خرت و پرت‌هایش را سوا کرد
Dexter
مردم نوازش را مثل کالری لازم برای ادامه حیات به‌دست می‌آورند، حتی اگر در این راه دست به خودویرانگری بزنند
کاربر ۱۴۰۷۶۲۰
"در هیچ جای دنیا قانونی وجود ندارد که سکوت را قابل مجازات بداند."
FMG

حجم

۷۴۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۷۴۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۱۰۲,۰۰۰
تومان