دانلود و خرید کتاب آب زیپو آناویم شنایدر ترجمه زهرا معین‌الدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آب زیپو اثر آناویم شنایدر

کتاب آب زیپو

انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۲.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آب زیپو

ین کتاب داستان زندگی زنی روستایی است به قلم خودش. آنا ویم‌شنایدر داستان زندگی خود را به زبانی ساده و با گویش بایری بازگو می‌کند. با این‌که زندگی‌اش سراسر در رنج و زحمت گذشته، زندگی‌نوشت او به هیچ وجه نگاه سرزنش‌باری به گذشته ندارد. آنا در سال ۱۹۱۹ در روستایی کوچک نزدیک فارکیرشن، در جنوب ایالت بایرن، به دنیا آمد. هشت‌ساله بود که مادرش از دنیا رفت و دوران خوش کودکی‌اش بسیار زود به پایان رسید. آنا، که بزرگ‌ترین دختر خانواده بود، مجبور شد کارِ خانه و مراقبت از خواهر و برادرهایش را به‌عهده بگیرد. بعد از ازدواج هم همسرش، آلبرت، به جبهه رفت و او با انبوهی از کارها تنها ماند: کارِ خانه، کار سخت مزرعه، رسیدگی به امور سالمندانی که با او در یک خانه زندگی می‌کردند. او همیشه آرزو داشت ماجرای زندگی‌اش را بنویسد تا سرانجام در اواخر عمر آرزویش را عملی کرد و خاطراتش را در دو دفترچه در مدت دو هفته برای فرزندانش نوشت. حیرت‌انگیز است که آنا با این‌که تنها پنج سال به مدرسه رفته و چیزی جز کتاب مقدس نخوانده بود، توانسته به دور از احساسات و بدون متهم‌کردن دیگران یا برانگیختن حس دلسوزی نسبت به خود، شرایط سخت زندگی در روستا، تلخی فقر و گرمای عشق را به تصویر بکشد. او داستان زندگی‌اش را واقع‌بینانه و به‌دور از تلخ‌کامی نوشته، گرچه در پایان اشاره می‌کند که: «اگر یک بار دیگر به دنیا می‌آمدم، هرگز کشاورز نمی‌شدم.» زندگی‌نوشت آنا در سال ۱۹۸۴ منتشر شد و در سال ۱۹۸۹ یوزف فیلزمایر با اقتباس از آن فیلمی ساخت. هم کتاب و هم فیلم با استقبال بسیار خوبی در سراسر جهان روبه‌رو شد. آنا ویم‌شنایدر در سال ۱۹۹۳ در سن ۶۵ سالگی از دنیا رفت.

نظرات کاربران

Eli N
۱۳۹۹/۰۷/۱۸

اگر خواستید کتاب را بخوانید، قبلش بدونید که نویسنده ی این کتاب سرگذشت خودش رو در اواخر عمرش در مدت دو هفته نوشته درحالیکه فقط کلا 5 سال به مدرسه رفته، با در نظر گرفتن اینها میشه گفت کتاب بدی

- بیشتر
S.Abolqasem
۱۳۹۹/۰۴/۱۶

داستان زندگی زن روستایی اهل آلمان که از درد و رنج هایی که در طول زندگیش کشیده میگه. داستان ها تقریبا پراکنده هستند و از یک روال منطقی و منسجم برخوردار نیستند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۱۱۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان