دانلود و خرید کتاب اعترافات هولناک لاک پشت مرده... مرتضی برزگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعترافات هولناک لاک پشت مرده... اثر مرتضی برزگر

کتاب اعترافات هولناک لاک پشت مرده...

معرفی کتاب اعترافات هولناک لاک پشت مرده...

«اعترافات هولنک لاکپشت مرده» رمانی از مرتضی برزگر، نویسنده ایرانی است. از مرتضی برزگر پیش از این، رمان «قلب نارنجی فرشته» منتشر شده است.

«اعترافات هولنک لاکپشت مرده» درباره حال و روز مرد جوانی است که زن جوان، عجیب و قلدرش به تازگی مرده است. مرد جوان حالا مجبور است با بستگان همسرش و افرادی روبه رو شود که به او مشکوک‌اند. از طرفی هم دچار یک هراس بی‌معنی است هراس از روح همسر که فکر می‌کند برایش مشکل درست می‌کند:

«تا قبرِ کانی راه زیادی نیست. لَنگ می‌زنم و عرق می‌کنم و با هر قدمی، همه‌جایم می‌سوزد. جلوِ گل‌فروشی، یک شیشه گلاب می‌خرم و چند شاخه گُل. کلِ پول توی کارتم را می‌کشم. یارو می‌گوید «دو تومنم بعداً برامون بیار.»

تا جلوِ قبر کانی خودم را می‌کشم. خاک قبرش حسابی نشست کرده. شیشهٔ گلاب را باز می‌کنم و خالی‌اش می‌کنم روی قبر. گُل‌ها را شکل یک قلبِ بزرگ برایش پَرپَر می‌کنم. صدایش از سرم بیرون نمی‌رود که «ای کاش من زودتر از تو بمیرم ضیا.» به عکسش که نگاه می‌کنم، چشمم تار می‌شود از اشک»

داستان فضایی گروتسک دارد و تعجب و احساس خنده را در بعضی توصیفاتش باهم برمی انگیزد. گاهی هم از قواعد رئالیسم جادویی پیروی می‌کند. راوی هم که مرد جوان است انگار دچار تناقضی احساسی است. او هم همسرش را دوست دارد و هم از وجود همسر و چه مرده و چه ‌زنده او در گذشته، یک هراس و نگرانی عجیب دارد.

برزگر درباره این اثرش گفته است: «اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده»، رمانی درباره انسان است. انسان معاصر و البته فاجعه‌ای که او را وا می‌دارد تا تمام نقاب‌هایش را کنار بزند و اجازه دهد هیولاهای مخفی‌اش بیرون بجهند و خود واقعی‌اش را نمایش دهد.»

نظرات کاربران

hada
۱۳۹۸/۱۲/۱۴

واقعا جز شوخی های جنسی چیز دیگه نداشت.داستان توی ۳ روز اتفاق می افته و پره از شوخی ها و حرف های مبتذل توییتری و اینستاگرامی.نه چیزی به آدم اضافه میکنه خوندنش،و نه شوخی های مبتذلش جذابش میکنه متاسفانه

Omid r kh
۱۳۹۷/۱۱/۲۷

. مرتضی برزگر در رمان اعترافات لاک‌پشت مرده به سراغ روایت ایرانی از مورسو می‌رود. همان‌قدر که بیگانه‌ی آلبرکامو برآمده از فرهنگ روزگارش است، ضیای مرتضی برزگر نیز تنها جایی که معنا می‌یابد گوشه‌ی تهران خودمان است. بیگانه‌ای که با امکانات زندگی

- بیشتر
شایان مرتضوی
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

سلام بر دوستان عزیز لطفا افراد زیر کتاب را مطالعه نکنند : ۱-افراد زیر ۱۸ سال ۲-آدم های متعصب و کسانی که تا دو کلمه فحش در کتاب میبینند نویسنده و ناشر و وزارت خانه و مسئولین مربوطه و ... را بی

- بیشتر
علیرضا
۱۳۹۸/۰۴/۱۶

در تعریفی از داستان داریم: نوشته ای است که، شنونده را بر آن دارد که بخواهد بداند بعدن چه خواهد شد. با همین تعریف اگر به سراغ "اعترافات هولناک لاک پشت مرده" که به اختصار " اعترافات" هم نامیده می

- بیشتر
نیتا
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

اگر دنبال کتابی با متن ادبی و افزایش آگاهی و دانش شخصیتون هستید، این کتاب اصلا مناسب شما نیست. داستان این کتاب می تونه روایت چند روز از زندگی هرکدوم از ما باشه، همونقدر یکنواخت. اما طنز کتاب باعث میشه که

- بیشتر
Dentist
۱۳۹۸/۰۵/۲۷

داستان مرد جوانیه که همسرش به تازگی فوت کرده و درگیر مراسم‌ دفن همسرشه. همسری که چندان هم مورد علاقه‌ش نبوده و روابط چندان گرم و صمیمانه‌ای هم نداشتن.. این کتاب یکی از بهترین کتابای ایرانی‌ایه که اخیرا خوندم. همه مکالمات

- بیشتر
Maryam Shahriari
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

مدت‌ها بود کتابی که مرا بخنداند نخوانده بودم. اما «اعترافات هولناک لاک‌پشت مرده» به خاطر شیطنت‌های مدام راوی داستان و افکار گاهاً مسخره‌اش من را خنداند. شیطنت‌هایی به روز که به قول بعضی از دیگر خوانندگان این کتاب به شوخی‌های

- بیشتر
نسیم
۱۳۹۸/۰۷/۱۸

میشه گفت مزخرف جذاب

هانی
۱۳۹۸/۰۶/۰۳

18 تومن خیییلیه.. اونم در حالی که نسخه چاپیش 34 تومنه.. یعنی نسخه الکترونیک کتاب از نصف نسخه کاغذیش هم گرون تره.. چه خبره

zahra
۱۳۹۹/۰۳/۱۲

از لحاظ داستان پردازی و شیوه نگارش جذاب بود. ولی در کل داستان تلخیه. جدای از ظاهر داستان، استنباط من اینه که مربوط به انسان و انتخاب های انسانی میشه. ولی سوالی که دارم چرا خیلی از داستان های ایرانی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
می‌گفت توی هر شوخی هزارتا حرف جدی قایم است. می‌گفت «شوخی واسه اینه که آدما اون چیزایی رو که نمی‌خوان مستقیم بگن یه‌جوری به طرف فروکنن که دردش نیاد.»
نیتا
بابا می‌گفت «ضیاجان، تو واسه زن گرفتن فقط دوتا چیز داری: یکی شناسنامه‌ت که دست منه، اون یکیو سمورِ آبی هم داره. کار و پول چی؟»
علیرضا
مامان‌بزرگ می‌گفت «آدم همیشه باید یه سیم بین خودش و خدا نگه داره که اگه یه وقت گیر افتاد، روش بشه به‌ش بگه سلام، من فلانی‌ام.»
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
بابا می‌گفت «شِکر خوردن همون گُه خوردنه ضیا. فقط می‌خوان بگن ما مؤدبیم و حرف بد نمی‌زنیم. آره، شماها مسترابم می‌رین نمی‌رینین، مدفوع می‌کنید. یا یک دارید یا دو. فقط ماییم که اَن داریم. ماییم که اسهال می‌شیم. شماها سه دارین. پشت‌تونم با دستمال پاک می‌کنین. ما قین‌مون مو داره، باید آب بگیریم به‌ش.»
حسین احمدی
مامان‌بزرگ می‌گفت «خداوند در قرآن فرموده حتی اخم هم نکن به پدر و مادرت.»
Aysan
نمی‌دانم چرا، اما بی‌هوا بغض می‌کنم. چرا بغض می‌کنم؟ یاد حرف‌های استاد بازیگری‌ام می‌افتم که می‌گفت هر کسی توی خودش، هم زنانگی دارد هم مردانگی: آنیما و آنیموس. می‌گفت موقع بازی کردنِ لحظه‌های گریه‌دار، باید زنانگی‌تان را بیاورید بیرون. آن وقت اشکِ آدم همین‌طوری می‌ریزد.
mahdiye Msybi
همیشه می‌گفت توی هر شوخی هزارتا حرف جدی قایم است. می‌گفت «شوخی واسه اینه که آدما اون چیزایی رو که نمی‌خوان مستقیم بگن یه‌جوری به طرف فروکنن که دردش نیاد.»
نیتا
مامان‌بزرگ می‌گفت «ازدواجم یه‌جور معامله‌ست. دروغ و کلکی تو کار باشه، حکمش می‌شه غش در معامله. باطل اندر باطل. حرام اندر حرام. توله‌ها هم حرام‌زادهٔ از سگ نجس‌تر.»
نیتا
یادم رفت که کانی مُرده و تازه گذاشته‌ایمش توی خاک و آمده‌ایم این‌جا تا مهمان‌ها ناهارِ خاک‌سپاری را کوفت کنند و روی آروغ‌شان یک فاتحه هم بفرستند.
markar89
بابا می‌گفت «ضیاجان، تو واسه زن گرفتن فقط دوتا چیز داری: یکی شناسنامه‌ت که دست منه، اون یکیو سمورِ آبی هم داره. کار و پول چی؟»
حسین احمدی

حجم

۲۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان