دانلود و خرید کتاب دست نوشته های یک نگهبان ساختمان فرهاد ساربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دست نوشته های یک نگهبان ساختمان اثر فرهاد ساربانی

کتاب دست نوشته های یک نگهبان ساختمان

انتشارات:نشر آرسس
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دست نوشته های یک نگهبان ساختمان

«دست نوشته‌های یک نگهبان ساختمان» کتابی متفاوت است. نه یک آدم با تحصیلات عالی آن را نوشته، نه یک آدم معروف و سرشناس. این کتاب دست‌نوشته‌های یک انسان نابغه است که فرصت ادامه تحصیل نیافته و در اجتماع دیده نشده تا به جایگاه واقعی‌اش برسد. جامعه امروز ما پر است از این دست افراد توانمند و بااستعدادی که فرصت رشد و نمایش نیافته‌اند. دست نوشته‌های یک نگهبان ساختمان نوشته فرهاد ساربانی را بخوانید و لذت ببرید: «جمله معروفی هست که می‌گوید محدودیت، خلاقیت می‌آورد اما اکثر اوقات خود من هم محدودیت خود را بهانه‌ای می‌کنم برای موفق نشدن. اینکه ما سواد نداریم، وضع مالی مناسبی نداریم، توی پایین شهر زندگی می‌کنیم، کارگر هستیم و الی آخر... همش دنبال بهانه‌ای می‌گردیم تا کم کاری خودمان را موجه نشان بدهیم! وقتی افراد موفقی را می‌بینیم که روی ویلچر نشسته‌اند و نقص عضو یا فلج بودن آنها محدودیتی برایشان محسوب نشده چرا نداشتن سواد یا وضع مالی نامناسب یا کارگر بودن محدودیتی برای ما بحساب بیاد اینها که قابل حل است... یادمه یک روز عصر که داشتم به اتاق نگهبانی می‌آمدم برای اینکه زودتر برسم سوار تاکسی شدم که یک نفر دیگر هم کنار من نشست و تاکسی حرکت کرد، راننده به نفر آخری که سوار شده بود اشاره کرد که درب بازه و محکم نبستی، طرف هم درب را باز کرد و دوباره بست و گفت ببخشید دیگه عمو، مه سواد ندارم! حالا بین محکم نبستن درب و نداشتن سواد چه رابطه‌ای بود خدا می‌داند!

نظرات کاربران

منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۰۶/۲۲

یه کتاب جمع و جور از تاملات یک نگهبان مشتاق به آموختن و مطالعه

Ali
۱۳۹۷/۱۱/۲۹

به قول خودت تو میتونی چون میخواهی...

خرمالو🥰
۱۳۹۸/۰۶/۱۱

چه ایده های نابی داشت...صد باریک الله

sury
۱۳۹۹/۰۵/۲۲

کتاب جمع و جور و پر تامل خیلی خیلی لذت بردم

pedram
۱۳۹۸/۰۵/۲۴

پشتکار و جدیت نویسندهء این کتاب در نوشتن و یادگیری و ایده پردازی عالی بود. اما از نظر نقد فنی به این کتاب باید بگم ضعیف بود. فقط چند جای کتاب خوب بود. اما به نظر من اگر ایشون صبر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
انسان‌هایی که بیشتر سختی کشیده اند مانند تیری در کمان هستند که به عقب کشیده شده، مادامی که رها شود از دیگران جلو می‌افتد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
نگهبانی بهترین فرصت برای خواندن و نوشتن است.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
همه ما می‌توانیم معجزه کنیم به شرطی که یادگیری را شروع کنیم.
پ. و.
هر چی افراد بیشتری شیر و پلنگ و گرگ می‌شوند نسل این حیوانات بیشتر منقرض می‌شود انگار یک تناسبی این وسط هست.
پ. و.
بخوانید، خواندن شما را به تفکر وا می‌دارد، چون فکر کردید، بیشتر می‌خوانید. این چرخه همانطور ادامه دارد.
پ. و.
وقتی میگم هر مشکل یک ایده هست گاهی وقت‌ها توی یک شرایطی قرار می‌گیریم که اولش کمی ناراحت کننده است و بابتش عذاب می‌کشیم، اما بعد مدتی می‌بینم که اینقدر هم این قضیه عذاب آور نبوده مثل همون عروسک و اسباب بازی که تو دوران کودکی بابتش گریه، قهر و دعوا می‌کردیم بعد که کمی بزرگتر شدیم و به این‌ها فکر می‌کردیم برامون جالب بود که بخاطر چه چیزهایی گریه می‌کردیم. شاید روز قیامت هم بخاطر کارهایی که توی این دنیا انجام دادیم تعجب کنیم که بخاطر چی، چه کارهای ناشایستی انجام دادیم که خود همین‌ها موضوعی هست برای تفکر و نوشتن.
پ. و.
در کل گاهی که فکر می‌کنم بیشتر به این جمله آنونیموس پی می‌برم که (بردگان نسل جدید، اسیر زنجیر نیستند آنها را اسیر بدهی‌هاشون می‌کنند.)
پ. و.
بعدظهر کارگرها می‌رفتند و کارگاه خالی می‌شد. من می‌ماندم و احوالاتم، خستگی را که با یک چای داغ می‌فرستادم دنبال نخود سیاه، تنهایی و سکوت را هم می‌آوردم کنار خودم تا براشون کتاب بخونم، می‌موند دغدغه مشکلات مالی که سر اینو به راحتی نمی‌شد کلاه گذاشت، پس به شرط جبران، چند ساعتی اجازه می‌داد تا کتاب بخوانم.
پ. و.
کمی آنطرف‌تر، آجر پیر از اجدادش «خشت» می‌گفت و از خاطرات خودش که سالها در مکانی دیگر بوده و پس از تخریب، او را به اینجا آورده بودند، او به آجرهای تازه پخته شده نصیحت می‌کرد و می‌گفت نگذارید رنگ و نژاد باعث تفرقه شما بشود. آجر زرد و قرمز، سفید و سبز نداریم همه آجر هستیم و هر کدام بهر کاری، همه باید در این ساختمان مصرف بشویم و هدف همه، ساخت این بنا هست.
پ. و.

حجم

۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲ صفحه

حجم

۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان