دانلود و خرید کتاب مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب بری وین ترجمه جواد قربانی آتانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب اثر جواد قربانی آتانی

کتاب مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب

معرفی کتاب مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب

«مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌ی آشوب» جلد پنجم از مجموعه «پیشگامان نوسازی آسیا» است. این مجموعه پنج جلدی درباره تاثیر رهبری سیاسی بر اقتصاد کشورهای کره‌ جنوبی، سنگاپور، تایوان، چین و مالزی است. مهم‌ترین شاخص در نگارش این کتاب‌ها پرداختن مولفانشان به هردو سوی منفی و مثبت رهبری این پنج تن بوده، تا زشت و زیبای زمامداری آنها همزمان پیش چشم قضاوت‌گر خواننده قرارگیرد. ترتیب بخش‌ها نیز با توجه به زمان آغاز زمامداری آنها است. وجه مشترک رهبران این کشورها تاکیدشان بر عملگرایی و پرهیزشان از ایدئولوژی است که نتیجه این تاکید و پرهیز، میدان یافتن نخبه‌گان و متخصصانی بود که در سه دهه، این پنج کشور عقب‌مانده را در ردیف اقتصادهای پیشرفته دنیا قرار دادند.
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
دست نامرئی
آدام اسمیت
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
بیماری هلندی در اقتصاد ایران
رضا منوچهری
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
اقتصاد چگونه کار می‌کند
راجر فارمر
آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
اقتصاد تحریم نفت: جدال بر سر تجربه مصدق
بهرنگ رجبی
برندها و برندسازی
ریتا کلیفتون
دیروز و امروز یک ملت: واکاوی تحولات ترکیه از ۱۹۸۹ تا امروز
کرم اکتم
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
کره‌ی جنوبی؛ ژنرال توسعه
جواد قربانی آتانی
اقتصاد کشاورزی ایران؛ دوره‌ی پهلوی اول
شهرام غلامی
شاهد جنگ و اقتصاد: خاطرات یک مدیر اقتصادی بانک مرکزی در دوران جنگ ایران و عراق
محمدرضا قسیمی
اقتصاد ایران به کدام سو می‌رود؟
مسعود نیلی
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
ماهاتیر در تحقق رویایش برای سوق دادن مالزی به سوی کشوری مدرن و صنعتی وقت را هدر نداد و تبدیل شدن مالزی به کشوری کاملا توسعه‌یافته تا سال ۲۰۲۰ را هدف اصلی خود قرار داد. طی ۲۲ سال نخست‌وزیری او با متوسط رشد اقتصادی سالانه ۶.۱ درصدی، مالزی یکی از موفق‌ترین کشورهای در حال توسعه جهان شد. شگفت‌آورتر اینکه این کشور، کشوری با اکثریت مسلمان بود و این نشان می‌داد که اسلام با حکومت پارلمانی و مدرنیزه سر ناسازگاری ندارد. در این اثنا برنامه عملیاتی مثبت و جامعی در این جامعه به لحاظ قومی متکثر اِعمال شد که بر پیشرفت تحسین‌برانگیز آن بیش از پیش افزود. وقتی دولت اقدام به توسعه زیرساخت‌هایی نظیر بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها، آسمان‌خراش‌ها، پل‌ها و بنادر ترابری کرد، مردم مالزی دوچرخه و موتورهای خود را کنار گذاشتند و خودروسوار شدند. با رشد نرخ صادرات از ۳۰ درصد به بیش از ۷۰ درصد، اقتصاد مالزی قدرتمند شد و به رتبه بیستم کشورهای صادرکننده رسید.
esrafil aslani
اگرچه سیاست نگاه به شرق عملا رویکردی گنگ باقی ماند. ماهاتیر با برگزاری جلسات پی‌درپی، هزاران دانشجو و تکنسین ماهر را به ژاپن فرستاد تا راز موفقیت این کشور را دریابند. یکی از این افراد اعزامی، موخریز ماهاتیر بود که بورسیه تحصیل در آمریکا را داشت ولی پدرش به جای آمریکا، او را پنج سال به ژاپن فرستاد. از آنجا که ژاپنی‌ها خود را به لحاظ فرهنگی منحصربه‌فرد می‌دیدند و بیش از آنکه خود را یک کشور آسیایی در حال توسعه ببیند، و خود را هم‌تراز با غرب صنعتی‌شده می‌دانستند، انتقال برخی از شیوه‌های آنها به مالزی دشوار می‌نمود.
ثاقب
طی دهه بعد، ماهاتیر دیپلماسی مالزی را به سمتی سوق داد که تا جای ممکن استرالیا را از چرخه سیاست منطقه خارج کند. ماهاتیر بدون دعوت از استرالیا در نخستین اجلاس دوسالانه آسیا-اروپا در ۱۹۹۶، توانست طرف آسیایی را به اعضای گروه اقتصادی آسیای شرقی محدود کند که شامل کشورهای عضو آسه‌آن، به علاوه چین، ژاپن و کره‌جنوبی می‌شد. آنها به‌طور سالانه در گردهمایی‌هایی که آسه‌آن+۳ نامیده شد، تشکیل جلسه می‌دادند. فعالیت‌های آسه‌آن+۳ روزبه‌روز توسعه بیشتری یافت و مبنایی برای شکل‌گیری اتحادیه مشترک کشورهای آسیای شرقی فراهم آورد که ماهاتیر آن را پیش بینی کرده بود.
ثاقب

حجم

۲۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان