دانلود و خرید کتاب قلمرو وحشت آمبروس بیرس ترجمه پرویز همتیان بروجنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلمرو وحشت اثر پرویز همتیان بروجنی

کتاب قلمرو وحشت

نویسنده:آمبروس بیرس
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلمرو وحشت

کتاب قلمروِ وحشت؛ مجموعه‌ کامل داستان‌های کوتاه هولناک و به‌یادماندنی (جلد اول) نوشته آمبروس بیرس است که با ترجمهٔ پرویز همتیان بروجنی در نشر چشمه چاپ شده است. آمبروس بیرس در میان نویسندگان قرن نوزدهم آمریکا به خاطر داستان‌های کوتاهِ به‌یادماندنی دربارهٔ جنگ داخلی امریکا (۱۸۶۵ ـ ۱۸۶۱) و همچنین داستان‌های تکان‌دهنده و هولناکش محبوبیت بسیار زیادی دارد. در ایران او را با کتاب «فرهنگ شیطان» می‌شناسند. در داستان‌های بیرس دنیای جنگ و صلح، واقعیت و رؤیا و فرد و گروه، همگی به یک اندازه فضای انسانی را اشغال می‌کنند.

درباره کتاب قلمرو وحشت

ویژگی اساسی نوشته‌های بیرس کوتاه‌گویی، طنز تلخ، به تصویر کشیدن ناهنجاری‌های اجتماعی و فردی و کندوکاوی روان‌شناسانه در اعماق ذهن آدمی است و همین‌ها آثار او را بسیار تکان‌دهنده، هولناک و به‌غایت جذاب و گیرا می‌کند، به گونه‌ای که خواننده تا انتها از واقعیت ماهوی داستان بی‌اطلاع می‌ماند و با پایان یافتن آن، زمینه برای اندیشه به پیام داستان آغاز می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم نوشته‌های بیرس نمایش کاستی‌های روحی ـ روانی قهرمانان داستان‌های اوست. انسان‌ها حتی در اوج جسارت و تهور بدون کاستی‌های روحی نیستند و همین کاستی‌ها در بسیاری موارد بر ناکامی‌ها و شکست‌های‌شان مُهر تأیید می‌گذارند. او به‌زیبایی دربارهٔ عشق، غرور، خودخواهی، مال‌اندوزی، بی‌رحمی، حرص، وفاداری و... سخن می‌گوید. مرگ نیز در همه داستان‌های بیرس نقش اساسی دارد و اگرچه مرگِ بسیاری از قهرمانان داستان‌هایش در فضایی غریب روی می‌دهد، این دستاوردْ همیشه با آرامش، خاموشی و سکوت همراه است. بیرس اگرچه کم و گزیده سخن می‌گوید، ترکیب واژه‌های به کاررفته را چنان هنرمندانه انجام می‌دهد که فضای داستان به زیبایی تمام به تصویر کشیده می‌شود و همچون روان‌شناسی برجسته رازهای اعماق ذهن آدمی را افشا می‌کند.

کتاب قلمرو وحشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های ترسناک و دلهره‌آور پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب قلمرو وحشت

گونه‌های متفاوتی از مرگ وجود دارد؛ در بعضی از انواع آن کالبد برجا می‌ماند و در برخی جسم چون روح بی‌درنگ نابود می‌شود. این حالت غالباً در انزوا روی می‌دهد (خواست خدا چنین است) و چون هیچ‌کس پایان کار را نمی‌بیند، می‌گویند فرد ناپدید شده یا سفر دورودرازی در پیش گرفته که در واقع، چنین نیز هست. اما گاهی مرگ برابر دیدگان بسیاری روی می‌دهد، چونان که شواهد فراوانی برای آن می‌توان یافت. در گونه‌ای از مرگ روح نیز می‌میرد و اعتقاد بر این است که با وجود مرگِ روح، جسم سالیان دراز قدرت خویش را دارد. گاهی (همان‌طور که مورد تأیید همگان است) روح همراه جسم از این جهان رخت برمی‌بندد، اما پس از مدتی دوباره در همان مکان که بدن پوسیده است، از گور برمی‌خیزد.

درحالی‌که به این سخنان هالی (که خداوند روحش را قرین آرامش کند) فکر می‌کردم و مانند کسی بودم که به برداشتی دست یافته اما هنوز تردید دارد که به مفهوم واقعی آن پی برده باشد، یک‌باره بادی خنک چهره‌ام را نوازش کرد و من را یاد پیرامونم انداخت. با حیرت دیدم همه‌چیز در نظرم ناآشناست. در هر دو سویم پهنهٔ دشتی لخت و ویران‌شده بود که آن را علفی خشک و بلند پوشانده بود؛ علفی که زیر فشار باد پاییزی برهم ساییده می‌شد و صدایی از آن به گوش می‌رسید که تأثیری دلهره‌آور و مرموز برجا می‌گذاشت. در فاصله‌ای دور و مشرف به دشت، صخره‌هایی تیره با شکل‌هایی غریب سر برآورده بودند.

نظرات کاربران

قوش
۱۳۹۷/۱۰/۱۳

لمس خلسه های مرطوب و تاریک در پس تصاویر ذهنی که با خواندن کتاب میسر می شود ؛ همذات پنداری های لحظه ای با شخصیت های داستان در پس ناخودآگاه و یادآوری کابوس های شبانه و ترس ملایمی که آرام

- بیشتر
sahar
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

خیلی وحشت خاصی نداشت.

ali fattahi
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

دو.یاسه داستان خوب دارد ولی بقیه داستان های این مجموعه داستان های قوی و ترسناک نیستند و اغلب آنها پایانی قابل حدس دارند. وتعلیق و کوبندگی داستانهای ترسناک و فضاسازی که ذهن خواننده را درگیر با داستان کنند ندارند .احساس

- بیشتر
maki
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

راستش من ازش خوشم نیومد چون خیلی کلماتش قلمبه سلمبه بود و داستان های حوصله سربر داشت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
خوشبختی وقتی به انسان روی می‌آورد که در پی آن نباشد.
محمدحسین
باید از این اتفاق به فکر می‌افتاد و به این نتیجهٔ منطقی می‌رسید که خوشبختی وقتی به انسان روی می‌آورد که در پی آن نباشد. اما اگر به جست‌وجویش بپردازد هرگز به دستش نخواهد آورد.
mehrad
ما به تغییر نیاز داریم. با یک مسافرت به اروپا چه‌طوری؟
پویا پانا
«چون از جانب پروردگار مقدر شده است تمام جان‌داران روح داشته باشند و با کمک آن نیروهای معنوی را کسب کنند، روح نیز توانایی‌های جسم را دارد، حتا وقتی از آن خارج شده و به عنوان پدیده‌ای مجزا زندگی می‌کند. به همین دلیل خشونتی سبعانه از شبح و روحِ خبیث مُرده دیده می‌شود. همچنین نقل شده که بشر در این مسئله تنها نیست، بلکه درندگان نیز القای شیطانی مشابهی دارند و...»
محمدحسین
خوشبختی وقتی به انسان روی می‌آورد که در پی آن نباشد.
):)
این رویداد همان جایی که آغاز می‌شود، پایان می‌یابد... در تاریکی و تردید.
Mostafa F
بروز بعضی احساسات برای زمان کریسمس مناسب نیستند، اما شوخ‌طبعی همچون مرگ در هر زمانی مناسب است.
Mostafa F
زمانی که وحشت و بی‌خردی باهم پیمان می‌بندند، اثر آن دو هولناک خواهد بود.
پویا پانا
آه، دوست عزیز، تو در مقام کسی که اعمالش با عقل و منطق قابل‌توجیه است، نمی‌توانی بهشت احمقانه‌ای را که در آن به سر می‌بردم، درک کنی.
پویا پانا
وقتی فرد شجاعی شکست می‌خورد، چاره‌ای جز اطاعت ندارد.
پویا پانا

حجم

۲۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۲۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان