دانلود کتاب صوتی جهان‌های موازی با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جهان‌های موازی اثر میچیو کاکو

دانلود و خرید کتاب صوتی جهان‌های موازی

نویسنده:میچیو کاکو
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۷از ۷۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جهان‌های موازی

کتاب جهان‌های موازی نوشتهٔ میچیو کاکو با ترجمهٔ سارا ایزدیار و علی هادیان و گویندگی اکرم پریمون توسط آوانامه منتشر شده است. بشر بعد از گذر از مراحل پر‌پیچ‌و‌خم علم کیهان‌شناسی دغدغه‌ای تازه را در سر پروراند؛ دغدغه‌ٔ زمان و جهان‌های موازی.

درباره کتاب جهان‌های موازی

در کتاب گویای «جهان‌های موازی» به سومین انقلابی که کیهان‌شناسی را دست‌خوش تحول کرد پرداخته شده است. میچیو کاکو، فیزیکدان مشهور آمریکایی ژاپنی در این کتاب بر پیشرفت‌های این انقلاب جدید کیهان‌شناسی که بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی و از دورترین نقاط فضا گردآوری شده‌اند پرداخته است. کتاب‌ جهان‌های موازی در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و عنوان بهترین کتاب علمی را دریافت کرد. کسب اطلاعات دربارهٔ چگونگی خلق و سرنوشت نهایی جهان هستی، یکی از داستان‌های علمی جذاب در قرن بیستم بود.

کاکو یکی از نظریه‌پردازان بزرگ علم فیزیک و بنیان‌گذار نظریه ریسمان است. کاکو مخالف به کارگیری انرژی هسته‌ای شکافت و حامی پروژه جست‌وجوی هوش فرازمینی است.  او با استفاده از آخرین تحقیقات علمی، به کاوش در «بیگ بنگ»، «تئوری همه چیز» و آیندهٔ انسان‌ها در فضا می پردازد. میچیو کاکو آثار زیادی دربارهٔ علم فیزیک نوشته است از جمله: «چشم‌اندازها، انقلاب‌های علم در قرن بیست‌و‌یکم»، «کیهان انیشتین: چگونه دیدگاه آلبرت انیشتین، درک ما از فضا و زمان را تغییر داد»، «فیزیک ناممکن‌ها» و «فراسوی اینشتین»

فهرست مطالب کتاب به این شرح است:

بخش اول: جهان

فصل اول: تصویر دوران کودکی جهان

فصل دوم: جهان مرموز

فصل سوم: انفجار بزرگ

فصل چهارم: نظریه تورم و جهان‌های موازی

بخش دوم: جهان چندگانه

فصل پنجم: بُعدگذرها و سفر در زمان

فصل ششم: جهان‌های کوانتومی موازی

فصل هفتم: نظریهM: مادر تمام ریسمان‌ها

فصل هشتم: یک جهان طراح؟

فصل نهم: در جستجوی انعکاس‌های بعد یازدهم

بخش سوم: فرار به فرافضا

فصل دهم: پایان همه چیز

فصل یازدهم: فرار از جهان

فصل دوازدهم: فراتر از جهان چندگانه

کتاب صوتی جهان‌های موازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فیزیک و کیهان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

درباره میچیو کاکو

میچیو کاکو (Michio Kaku) (加来 道雄) فیزیکدان مشهور آمریکایی ژاپنی تبار است که ۲۴ ژانویه ۱۹۴۷ در کالیفرنیا به دنیا آمد. او در دانشگاه‌های هاروارد و برکلی تحصیل کرده است و در حال حاضر استاد دانشگاه سیتی کالج نیویورک است.

میچیو کاکو از طرفداران محیط زیست و از مخالفان به‌کارگیری انرژی هسته‌ای شکافت است. او همچنین یکی از نظریه پردازان مهم فیزیک و یکی از بنیان‌گذاران نظریه ریسمان است. از میان کتاب‌هایی که تابه‌حال از او منتشر شده است، می‌توان به ابرفضا، چشم‌اندازها، انقلاب‌های علم در قرن بیست و یکم، کیهان انیشتین: چگونه دیدگاه آلبرت انیشتین، درک ما از فضا و زمان را تغییر داد؟، فیزیک ناممکن‌ها، فراسوی اینشتین، جهان‌های موازی، فیزیک آینده، آینده ذهن و آینده انسان اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی جهان‌های موازی

«آنچه که باعث ظهور این نظریه‌های جدید شده است، سیل عظیم داده‌های دریافتی از ماهواره‌های فضایی است که با عکس برداری از آثار بجامانده از فرایند آفرینش به‌دست می‌آیند. هم کنون دانشمندان، تمرکز خود را بر روی آنچه که تنها ۳۸۰۰۰۰ سال پس از انفجار بزرگ رخ داده است، متمرکز کرده‌اند؛ زمانی که برای اولین‌بار «پس‌تاب» آفرینش جهان را فرا گرفت. شاید بتوان گفت که مهیج‌ترین و بهترین تصویر از انعکاس رخداد آفرینش با کمک ابزار جدیدی به نام ماهواره wmap به‌دست آمده است.

«باورنکردنی!»، «لحظه‌ای تاریخی !» این‌ها برخی از کلماتی بودند که در فوریه سال ۲۰۰۳ از زبان متخصصین محتاط فیزیک نجومی، در توصیف داده‌های ارزشمند دریافتی از ماهوار wmap خارج شد. wmap که نام آن از نام یکی از پیشگامان علم کیهان‌شناسی، دیوید ویلکینسون گرفته شده است، در سال ۲۰۰۱ به فضا پرتاب شد. اين فضاپیما موفق شد. با دقتی بی‌سابقه، تصویری از جهان ابتدایی را، تنها زمانی که ۳۸۰,۰۰۰ سال عمر داشت، در اختیار دانشمندان قرار دهد. انرژی بسیار زیاد باقی مانده از گوی آتشین اولیه، که منشاء شکل‌گیری ستارگان و کهکشان‌ها محسوب می‌ شود، میلیاردها سال پیرامون جهان ما چرخیده است. امروزه سرانجام با کمک ماهواره wmap، تصاویر ضبط شده با جزئیات دقیق، نقشه‌ای تهیه شده است که قبلا دیده نشده بود؛ تصویری از آسمان که با جزئیات حیرت‌آوری، تابش ریزموج ایجاد شده از انفجار بزرگ را نشان می‌دهد؛ چیزی که مجله تابم آن را «انعکاس خلقت» نامید.»

معرفی نویسنده
عکس میچیو کاکو
میچیو کاکو
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

میچیو کاکو فیزیکدان نظری شناخته‌شده، مروج علم و نویسنده‌ی ژاپنی‌تبار آمریکایی است. او یکی از نظریه‌پردازان بزرگ معاصر و از طرفداران محیط زیست است. کاکو علاوه‌بر نگارش کتاب‌های پرطرفدار در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعدد و نیز فیلم‌های مستند حضور داشته است.

نظرات کاربران

arash ngar
۱۳۹۸/۰۶/۱۹

من این کتاب رو مطالعه میکردم و بعد از مطالعه کردن نسخه صوتیشو گوش میدادم ،کتاب جالبیه( بهترین کتابه تو این زمینه) هم به تاریخ علم میپردازه نظریات نیوتون و انیشتین و جلوتر تا ابر ریسمان و نظریه ام و

- بیشتر
محسن
۱۳۹۸/۰۲/۲۳

خانم پریمون ، صدای گرم و نحوه گویش شما لذت شنیدن رو صد چندان کرده و همینطور نداشتن اشتباه در تلفظ اسامی هم قابل تقدیر هست.در اغلب کتابهای صوتی تلفظ اشتباه موج میزنه و آدم حیران میشه از میزان سواد

- بیشتر
⚽️ kaka ⚽️
۱۳۹۷/۱۱/۱۴

پس کی میخواین نسخه متنیشو بذارین؟ خیلی وقته منتظرم

alireza
۱۳۹۷/۱۰/۰۷

عالی

شهاب
۱۴۰۰/۰۶/۰۴

دوستانی که به نجوم و فیزیک کوانتوم علاقه مند هستند از شنیدن این کتاب لذت می‌برند. با موسیقی زیبای هانس زیمر از فیلم میان ستاره ای در ابتدا و پایان هر فصل. اطلاعات نجومی خیلی خوبی به شما میده اگر

- بیشتر
Shayanhawk
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

بسیار کتاب زیبا و جذابی بود.

isopropylealcohol
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

خود میچیو کاکو رو که توی برنامه‌های مستند دیدم خیلی توضیحات جالبی میده، ولی هنوز کتاب رو گوش ندادم. اینکه نوشته قابلیت انتقال دارد، یعنی چی؟

armin.millanloo
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

فوق العادست ب صورت ساده و خیلی راحت ب تشریح نظریه های موجود پرداخته ترجمشم ک فوق العاده

amir hossein monfared
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

نسبت به بقیه کتابهای صوتی نجوم قابل فهم تر و پیوسته تر بود...فقط بهتره همه کتابهای نجوم با صدای یک نفر نباشه...خسته کننده میشه

عالی بود
۱۳۹۹/۱۰/۰۸

عالی بود.

زمان

۱۹ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۹ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
۸۴,۰۰۰
۳۰%
تومان