دانلود و خرید کتاب دختری با هفت اسم فرار از کره شمالی هیئون سئو لی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختری با هفت اسم اثر هیئون سئو لی

کتاب دختری با هفت اسم

۴٫۵
(۱۲۵۶)
خواندن نظرات

معرفی کتاب دختری با هفت اسم

در روزگاری که اسم کره‌ی شمالی تداعی‌گر مفاهیمی مثل فقر، قحطی، ترس و تهدید است، در سال ۲۰۱۵ کتابی به نام دختری با هفت اسم با زیرعنوان فرار از کره شمالی نوشته‌ی هیئون سئو لی منتشر می‌شود. نویسنده در این اثر، داستان زندگی‌اش در این کشور و همچنین فرار از این کشور را روایت می‌کند. او جزئیاتی هولناک و هیجان‌آور از زندگی در کره‌ی شمالی به دست مخاطبانی می‌دهد که به کلی از آنچه در جهان دور کره‌ی شمالی می‌گذرد، بی‌خبر هستند.

انتشارات کتاب کوله پشتی این اثر را با ترجمه الهه علوی منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب دختری با هفت اسم اثر هیئون سئو لی

کتاب دختری با هفت اسم داستانی واقعی از فرار دختری هفده‌ساله از زندگی نکبت‌بار زیر یوغ بردگی در کشور قحطی‌زده‌ی کره‌ی شمالی است. ماجرا از جایی شروع می‌شود که هیئون سئو لی نویسنده‌ی داستان با خانواده‌اش در دهکده‌ای دورافتاده به نام هیسان در نزدیکی مرز چین با کره‌ی شمالی زندگی می‌کند. او با جزئیات وضعیت آگاهی و دانش مردم کره‌ی شمالی را توضیح می‌دهد و زندگی در آن کشور را به‌دقت توصیف می‌کند. او هفده سال در سایه‌ی رنج و نیستی و قحطی زندگی کرد و در هفده‌سالگی تصمیم گرفت تا از این کشور فرار کند. هیئون سئو لی بعد از فرار به خانواده‌اش کمک کرد تا به چین بگریزند و بعد خود را به کشور لائوس برسانند. اما این ماجرا چیزی نزدیک به دو دهه طول کشید.

به گفته‌ی این نویسنده، زندگی در کره‌ی شمالی سخت و نابودکننده است، اما ترک کردن آن هم آسان نیست و تبعات آن حتی بعد از دور شدن دست از سرش برنمی‌داشت. او در صفحات کتابش توضیح می‌دهد که بارها هوس برگشتن به تاریکی کشورش به سرش زده و در عین ناباوری کسانی را دیده که به تاریکی و جاذبه‌ی کشورشان تن داده‌اند و بازگشته‌اند.

خلاصه کتاب

دختری با هفت اسم روایتی است از زندگی و سرگذشت نویسنده‌ی کتاب که هفده سال از زندگی‌اش را در کره‌ی شمالی و تحت یکی از موحش‌ترین حکومت‌های تاریخ گذرانده. او کتاب را با خانواده‌اش و شرایطی که در آن زندگی می‌کردند شروع می‌کند و بعد داستان فرارش را تعریف می‌کند. او با صداقتی تمام‌عیار تمام سختی‌های مسیرش را تعریف می‌کند و اقرار می‌کند که در این مسیر بارها خسته و دلتنگ شده، اما جا نزده است.

خرید و دانلود کتاب دختری با هفت اسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

به‌دلیل سانسور گسترده‌ی اطلاعات و خفقان شدیدی که در کره‌ی شمالی وجود دارد، اطلاعات دست اول و واقعی درمورد این کشور در دسترس نیست. اما کتاب‌هایی واقعی مثل کتاب دختری با هفت اسم می‌تواند اطلاعاتی دقیق و قابل درک را به دست خواننده برساند. بنابراین این کتاب برای کسانی که می‌خواهند بدانند تسلط یک دسته‌ی تبهکار تا چه حد می‌تواند ذلالت و تاریکی به بار بیاورد، این کتاب خواندنی و ازیادنرفتنی خواهد بود.

ازسویی دیگر، این کتاب برای کسانی که از خواندن ماجراهای واقعی و دلهره‌آور لذت می‌برند، یقینا جذاب خواهد بود. چراکه داستان دختری با 7 اسم آنقدر پرتعلیق و کشش از کار درآمده که خواننده حتی برای لحظه‌ای از خوانش آن خسته نمی‌شود. طبق نظرات افرادی که این کتاب را خوانده‌اند، جذاب، عمیق، فکرشده و ازیادنرفتنی از جمله ویژگی‌های پرتکراری است که به آن نسبت داده شده و کتابی است که در هر صفحه یک واقعه‌ی مهیج را پیش روی مخاطب می‌گذارد.

چرا باید کتاب دختری با ۷ اسم با ترجمه الهه علوی را بخوانیم؟

خواندن کتاب دختری با هفت اسم علاوه‌بر این که یک ماجراجویی مهیج تعقیب و گریز به شمار می‌رود، اطلاعاتی دست اول و روشن از کشوری را به دست می‌دهد که تقریبا کل دنیا از آن در بی‌خبری مطلق است. این موضوع بر جذابیت داستان هم اضافه کرده است و البته شهرت و ثروت خوبی را هم برای نویسنده‌ی این کتاب به ارمغان آورده است. این کتاب در همان سال انتشار ۲۰۱۵ از سمت مخاطبان آنقدر با استقبال مواجه شد که در پلتفرم گودریدز یکی از بهترین کتاب‌های سال لقب گرفت.

درباره هیئون سئو لی

هیئون سئو لی نامی نیست که نویسنده‌ی کتاب از بدو تولد به آن عادت داشته باشد، او پس از رسیدن به دنیای آزاد تصمیم گرفت تا هویتی جدید برای خود خلق کند، پس هیئون به معنای خورشید و سئو به معنای اقبال را برای خودش انتخاب کرد.

او در سال ۱۹۸۰ در روستایی به نام هیسان در کره‌ی شمالی متولد شد. پس از اینکه توانست خود را به خاک کره‌ی شمالی و دنیای آزاد برساند، کتاب دختری با هفت اسم را نوشت که نام او را در سطح جهان مطرح کرد. او پس از انتشار این کتاب بارها سخنرانی‌های مهمی درمورد هویت، آزادی و حقوق ابتدایی انسان‌ها کرده و تصویری واضح و واقعی از زندگی مردم کره‌ی شمالی را به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

تصویر هیئون سئو لی

هیئون سئو لی در این کتاب از مفاهیم ارزشمندی مثل آزادی، باارزش بودن زندگی، هویت داشتن و ساختن هویت صحبت می‌کند. او در این کتاب روایتی داستانی و استوار را بر پایه‌ی واقعیت خلق کرده که یک تصویر قابل درک و البته موحش از سرزمینی جداشده از کره‌ی زمین به دنیا ارائه می‌دهد.

وضعیت آگاهی سیاسی و اجتماعی مردم در کره‌ی شمالی آن‌چنان اندوه‌بار و رقت‌انگیز است که حتی نویسنده‌ی کتاب دختری با هفت اسم با تمام اشتیاقی که نسبت به آینده‌ی کشور و مردمش دارد، نمی‌تواند ناامیدی‌اش را پنهان کند. چراکه تبهکاران مسلط بر این کشور چنان ذهن مردم را دستکاری و شستشو داده‌اند که حتی در میان سیاهی و فلاکت هم تصور می‌کنند در بهترین و مرفه‌ترین کشور هستی زندگی می‌کنند.

هیئون سئو لی زنی است که توانسته زندگی خود و خانواده‌اش را از سیاهی و تاریکی حاکم بر کره‌ی شمالی نجات دهد. او کتابی را منتشر کرد که توانست مردم دنیا را با کره‌ی شمالی، زیبایی‌های طبیعی و زشتی‌های غیرطبیعی‌اش آشنا کند. او بارها درمورد حقوق انسانی مردم کره‌ی شمالی، شرایط و عدم‌آگاهی آنها از حقوق طبیعی و زندگی عادی سخنرانی کرده و در مجامع بین‌المللی به‌عنوان صدای مردم کره‌ی شمالی شناخته می‌شود.

عنوان کتاب در زبان اصلی

کتاب دختری با هفت اسم به زبان انگلیسی منتشر شده و نام اصلی آن The Girl with Seven Names است. نویسنده با زبان انگلیسی دست‌به‌قلم شده، چراکه مخاطب او مردم شنوا در سراسر دنیا هستند.

ژانر کتاب

دختری با هفت اسم در دسته کتاب‌های زندگی‌نامه (خودزندگی‌نامه) است و با توجه به محتوای آن در دسته‌ی سیاسی، تاریخ جهان و اجتماعی نیز می‌گنجد. این کتاب در دهه‌ی ۲۰۱۰ از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده و با توجه به سال انتشارش در میان آثار معاصر و قرن ۲۱ باید جستجویش کرد.

کتاب دختری با 7 اسم مناسب کدام رده سنی است؟

هیئون سئو لی با کتاب دختری با هفت اسم مخاطبان بزرگ‌سال را هدف قرار می‌دهد و برای افرادی داستانش را بازگو می‌کند که گوشی برای شنیدن آنچه در کره‌ی شمالی می‌گذرد دارند. او در این کتاب از دستاوردهای دنیای مدرن صحبت می‌کند و اهمیت حقوق انسانی را به مردم جهان یاد‌آوری می‌کند.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب دختری با هفت اسم

بارنز و نابل کمپانی فروش کتاب شناخته‌شده‌ای در آمریکا است که دختری با هفت اسم را شایسته‌ی چنین توصیفی دانسته است:‌ این کتاب یک داستان قدرتمند و واقعی از تقلاهای یک زن برای فرار از دستان وحشتناک دیوانگان است.

نقد کوتاهی بر کتاب

کتاب دختری با هفت اسم یک شرح‌حال پرقدرت است که بیانی ساده، شفاف و راحت دارد. نویسنده مخاطب را با زندگی معمولی مردم در کره‌ی شمالی آشنا می‌کند و دشواری‌ها و بی‌رحمی‌ها را صادقانه نشان می‌دهد. او تقلایش برای رسیدن به یک زندگی عادی را شجاعانه بیان می‌کند و فرارهایش را مهیج به تصویر می‌کشد.

در بعضی مواقع هیجان ناشی از فرارها آنقدر زیاد می‌شود که احتمالا مخاطبی که نداند هیئون سئو لی دقیقا از چه می‌گریزد، نمی‌تواند آن را پذیرش کند. چراکه چنین فرار ترسناکی فقط برای خلاف‌کارها از دست پلیس منطقی است، اما در بستری که از حاکمیت کره‌ی شمالی تعریف می‌شود، چنین چیزی کاملا سروشکلی منطقی پیدا می‌کند.

آیا کتاب دختری با هفت اسم بر اساس یک تجربه‌ی واقعی است؟

کتاب دختری با هفت اسم به محض انتشار توانست مخاطبان خود را پیدا کند و برای مخاطبانی که در دنیای آزاد زندگی کرده‌اند و این کتاب را خوانده‌اند، بسیار تاثیرگذار و شوکه‌کننده است و این سوال را برای مخاطبانی که زندگی عادی دارند پیش می‌آورد که آیا این کتاب واقعی است؟ البته برای کسانی که در کشوری مثل کره‌ی شمالی به دنیا آمده‌اند و از آن فرار کرده‌اند، اصلا داستان غیرقابل باور یا عجیبی نیست.

هیئون سئو لی سعی کرده تا به حقیقت وفادار باشد و تمام حقیقت را بیان کند. مثلا یکی از اعجاب‌آورترین بخش‌های کتاب دختری با هفت اسم وقت‌هایی است که نویسنده از عشق به کشورش می‌گوید، از دلتنگی برای کوه‌های برفی و رودخانه‌ای که به سمت چین سرازیر است، حرف می‌زند و بویی که نفت سفید یا زغال‌سنگ دارند را توصیف می‌کند. در برخی مواقع برای همدلی با احساسات او باید تلاش کرد، اما در سراسر کتاب اندوه و دلسوزی‌اش نسبت به کره‌ی شمالی و مردمش را می‌توان درک کرد. گرچه خودش هم می‌داند اگر با تجربیاتی که از زندگی در کشوری عادی به دست آورده، اگر به کره‌ی شمالی بازگردد، درست مثل یک غریبه یا یک موجود فضایی خواهد بود!

هیئون سئو لی توانسته از درد و رنج جانکاهش یک شرح‌حال جسورانه، دقیق و پراطلاعات خلق کند و در نوع خود یک قدم مهم در باخبر کردن جهان از گوشه‌ی تنگ و تاریکی است که اگر هربار با خبر تهدید اتمی یا موشکی بر سر زبان‌ها نیفتد، به‌کلی از خاطر زمینی‌ها فراموش می‌شود! نویسنده با این داستان هیجان‌آور و واقعی توانسته مردم کشورش را در ذهن مردم دنیا زنده نگه دارد و کاری کند که حداقل در حد و اندازه‌ی یک کتاب مهیج به کره‌ی شمالی واقعی فکر شود.

چه ناشران و مترجمانی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب دختری با هفت اسم را انتشارات‌های بسیاری در ایران به شکل کاغذی و صوتی منتشر کرده‌اند که کوله‌پشتی، آوانامه و کتاب‌سرای نیک از مشهورترین آنها هستند.

فهرست کتاب دختری با هفت اسم

بخش اول: بهترین کشور دنیا

بخش دوم: در قلب اژدها

بخش سوم: سفر به تاریکی

کتاب دختری با هفت اسم چند صفحه است؟

انتشارات کتاب کوله پشتی این اثر با ترجمه الهه علوی را در ۴۳۲ صفحه منتشر کرده است.

بخشی از متن کتاب دختری با 7 اسم (فرار از کره شمالی)

با صدای گریۀ مادرم از خواب بیدار شدم. مین‌هو، برادر کوچکم، هنوز روی زمین کنار من خواب بود. ناگهان پدرم سراسیمه وارد اتاق شد و فریاد زد «بیدار شین!»

دست‌های ما را کشید، هلمان داد و از اتاق بیرون کرد. مادرم پشت‌ سرش بود و مثل بید می‌لرزید. آسمان صاف بود. غروب شده بود و هوا رو به تاریکی می‌رفت. مین‌هو هنوز گیج خواب بود. به خیابان رفتیم و سرمان را سمت خانه چرخاندیم. تنها چیزی که به چشم می‌خورد دود سیاه روغنی بود که از پنجرۀ آشپزخانه بیرون می‌زد و شعله‌های سیاه آتش که روی دیوارهای بیرون خانه زبانه می‌کشید.

در کمال تعجب دیدم پدرم با عجله سمت خانه برگشت. صدای غرش عجیبی مثل هجوم طوفان از داخل خانه به‌ گوش رسید. صدایی مثل بوم. کاشی‌های یک قسمت از سقف فرو ریخت، و گلوله‌ای از آتش مثل یک گل نارنجی‌ رنگ شن به آسمان پرتاب شد و خیابان را روشن کرد. یک قسمت از خانه غرق در آتش شد و دود غلیظ و سیاهی از بقیۀ پنجره‌ها بیرون زد.

پدرم کجا بود؟ در یک چشم‌به‌هم‌زدن تمام همسایه‌ها دورمان جمع شدند. یک نفر با سطل روی آتش‌ آب می‌ریخت-انگار با این کارش آتش‌سوزی مهار می‌شد. صدای غژغژ‌ کردن و از هم‌ گسیختن چوب‌ها بلند شد و بعد هم کل سقف آتش گرفت. .

نظرات کاربران

Daryaa Pary
۱۳۹۸/۰۷/۰۸

خوندن نظرات بقیه یه کم متجبم کرد. میگن چرا انقدر کتاب با موضوع فرار از کره شمالی چاپ میشه؟ مگه چندتاست دقیقن؟ من از سه تاش خبر دارم و فکر نکنم حتا اگر ده تا باشه هم تعداد زیادی محسوب

- بیشتر
𝑴𝒐𝒉𝒂𝒅𝒆𝒔𝒆✨
۱۳۹۹/۰۹/۲۶

حقیقتا این کتاب منو تو بُهت فرو برد، من درباره کره شمالی جسته وگریخته میفهمیدم شبیه اینکه یکم اوضاع اونجا سخته، ولی واقعا فکر نمیکردم دراین حد باشه! درابتدا که کتابو میخوندم حس میکردم رمان علمی تخیلی باشه! اخه کی واسه

- بیشتر
زهرا
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

کتابی بود که عاشقش شدم. خیلی شهامت میخواد دختری تک و تنها بدون پشتوانه بدون همراه از خانوادش دور بشه و در یک کشور غریب با حوادث دست و پنجه نرم کنه. من مطمینم زنان زیادی هستند که کتابی ننوشتند

- بیشتر
Sara Ghasemi
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

اگه قطعی اینترنت ادامه پیدا کنه منم فرارمیکنم تا یکی ازینا بنویسم☺

1977054
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

یه چیزایی تو این کتاب آدمو شدید به فکر فرو میبره و احساس میکنی چقدر آشناست

نسیم رحیمی
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

این کتاب یک اتوبیوگرافی جالب هست و من تا زمانی که این کتاب رو نخونده بودم فکر می کردم مردم کره شمالی فقط از داشتن اینترنت محروم هستند و هیچ تصور دیگه ای در مورد نوشته های این کتاب نداشتم

- بیشتر
کتابخون
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

ترجمه عالی و روان و دیدگاه بدون غرض نویسنده و به دور از قضاوت و سوگیری اش و قدردانی هاش واقعا برام قابل احترام بود گاهی به یاد کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان می افتادم سختی های غریبی در وطن و

- بیشتر
ملیحه
۱۳۹۷/۱۱/۰۷

من عاشق اینام که میان با نارضایتی میگن بازم فرار از کره شمالی. خب شما نخونید کسی مجبورتون کرده مگه؟

arash
۱۳۹۸/۰۸/۱۵

پیشنهاد میکنم بخونیدش هم اطلاعات خوبی از وضعیت کره شمالی میده و هم ماجرای این دختر واقعا جالب بود یکی از سریعترین کتابهایی بود که خوندم. باورم نمیشه یک آدم اینقدر خوش شانس باشه ( هرچند از جغرافیای تولد شانس

- بیشتر
MysM
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

این همه مقاومت و سرسختی شخصیت اصلی خیلی واسم الهام بخش بود. یکی از بهترین کتابایی بود که خوندم و به جرات میتونم بگم خط داستانی به شکلی بود که خیلی وقتا حین خوندش هیجان زده میشدم یا حتی گاهی حس

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۴۴)
حتی از عروسک‌هایی که با آنها بازی می‌کردیم به‌عنوان ابزار آموزش‌های ایدئولوژیکی استفاده می‌شد. اگر من از آجرهای ساختمان‌ها قطاری می‌ساختم، معلم به من می‌گفت که بهتر است قطار را به کرهٔ جنوبی برانم و بچه‌های گرسنهٔ آنجا را نجات دهم. مأموریت من این بود که آنها را به خانه و به آغوش رهبر کبیر بزرگوار برگردانم. اکثر شعرهایی که سر کلاس می‌خواندیم درمورد متحدکردن کره بود. این موضوع خیلی روی قلب من تأثیر می‌گذاشت چون به ما می‌گفتند که بچه‌های کرهٔ جنوبی لباس‌های پاره و کهنه می‌پوشند، در انبارهای آشغال دنبال غذا می‌گردند و از ظلم زجرآور سربازان آمریکایی رنج می‌کشند، چون آمریکایی‌ها آنها را هدف تمرینات نظامی خود قرار می‌دهند، با جیپ از رویشان رد می‌شوند و یا آنها را مجبور می‌کنند که کفش‌هایشان را واکس بزنند.
goli.sh
هیچ‌چیز به‌اندازهٔ نیاز، تو را موفق به یادگیری نمی‌کند
کتابخوار
همیشه تاریک‌ترین نقطه درست زیر شمع است.
Mary gholami
انسان‌های مهربانی که دیگران را در اولویت قرار می‌دهند اولین کسانی هستند که می‌میرند. و ظالمان و خودخواهان جان سالم به‌در می‌برند.
goli.sh
تلویزیون با صدایی لرزان و پر از احساس توضیح می‌داد که چطور رهبر عزیزمان در همدردی با مردم مصیبت‌کشیده‌اش، غذاهای ساده مثل کوفته‌برنجی و سیب‌زمینی می‌خورد. اما در صفحهٔ تلویزیون مثل همیشه چاق‌وچله و پروار به‌نظر می‌رسید. برای‌اینکه دولت حواس مردم را از وضعیت اقتصادی پرت کند، خبرهای طولانی و بی‌وقفه‌ای نشان می‌داد از بازدیدهای کیم جونگ‌ایل به پایگاه‌های نظامی و پدافندها، که البته بی‌تأثیر به‌نظر می‌رسید. همه‌جا صحبت از این بود که تنها راه حل، جنگی است به‌منظور متحد شدن با کرهٔ جنوبی.
❤ محمد حسین ❤
هجده‌ساله شده بودم و سنم به حدی رسیده بود که در انتخابات کرهٔ شمالی رأی بدهم. انتخاباتی که در آن همیشه کیم جونگ‌ایل با صددرصد آرا برگزیده می‌شد.
goli.sh
همهٔ ما شهروندانی مساوی بودیم که در بهترین کشور دنیا زندگی می‌کردیم. رهبرانمان زندگی‌شان را وقف آسایش ما کرده بودند. مگر این‌طور نبود؟
goli.sh
این مأموران حراست در سطح شهر پرسه می‌زدند و به‌دنبال صدها کره‌ای متخلف می‌گشتند که قوانین اجتماعی را نقض کرده‌اند-هرکسی که شلوار جین می‌پوشید، مردهایی که موهایشان کمی بلند بود، زن‌هایی که گردن‌بند می‌انداختند یا از عطر خارجی استفاده می‌کردند-تمام اینها غیراجتماعی بود و نمادی از فساد اخلاقی و افتادن در دام نظام سرمایه‌داری به‌شمار می‌رفت.
Elahe Zamani
ترک‌کردن کرهٔ شمالی به ترک‌کردن هیچ کشوری شباهت ندارد. بیشتر شبیه رفتن از جهانی دیگر است. هرچقدر هم از آن دور شوم، بازهم جاذبه‌اش رهایم نخواهد کرد. حتی برای کسانی که در آن کشور، رنج زیادی کشیده‌اند و از جهنم فرار کرده‌اند هم ممکن است زندگی در دنیای آزاد چنان دشوار باشد که برای کنارآمدن با آن و یافتن خوشبختی دست‌وپا بزنند. حتی بعضی از آنها تسلیم می‌شوند و به زندگی در آن جای تاریک برمی‌گردند-درست مثل خود من که وسوسه شدم برگردم، آن‌هم بارها.
Zahra🌿
معمولاً در کرهٔ شمالی، رشوه‌دادن هر مشکلی را حل می‌کند و هر قانون سخت و ایدئولوژی مزخرفی را دور می‌زند.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ

حجم

۶۳۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۶۳۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۵۰۰
تومان