دانلود و خرید کتاب ساعت ستاره کلاریس لیسپکتور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساعت ستاره اثر کلاریس لیسپکتور

کتاب ساعت ستاره

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ساعت ستاره

«ساعت ستاره» آخرین رمان کلاریس لیسپکتور، نویسنده نامدار برزیلی است. این رمان ماجرای دختری اهل شمال شرقی برزیل، به نام مکبئا است که به تنهایی زندگی می‌کند. دختری در حاشیه مانده و تقریبا نادیدنی که باوجود محرومیت از همه آنچه ما زندگی می‌نامیم، به طرز آزاردهنده‌ای عاشق زیستن است. مکبئا در حلبی‌آباد ریودوژانیرو در اتاقی اجاره‌ای با چهار دختر دیگر زندگی می‌کند و تایپیست است. او بسیار خجول و کم‌رو و رقت‌انگیز است، جذابیتی ندارد، صورتش پر از لک و پیس است و همانقدر جذاب است که «یک قهوه سرد». او از فیلم دیدن و کوکاکولا خوشش می‌آید و دوست دارد مثل مرلین مونرو باشد اما بیمار و زشت است. او آزاد و رها است و حتی نمی‌داند چگونه غمگین باشد. داستان لیسپکتور درباره گذران روزهای این دختر و شاید هزاران دختر شبیه او در سرزمین نویسنده و شاید هرجای دیگر از دنیا است. دخترانی مظلوم که به هر دلیلی از محیط بومی خود برای کسب و کار و گذران زندگی به شهرهای وحشی پا می‌گذارند تا شاید بتوانند زندگی کنند. دخترانی ساده و بی‌دفاع که چیز زیادی از دنیا نمی‌دانند، حتی دلبری‌های زنانه را. لیسپکتور در این داستان، شخصیت قهرمان رقت‌انگیز خود را در تقابل با شخصیت راوی شهری و بی‌احساس داستانش قرار می‌دهد و آنها را همچون دو لبه قیچی تیزی برای بریدن تصورات معمول ما از فقر، هویت، عشق و بدبختی به کار می‌گیرد. او در آخرین رمان خود، خواننده‌اش را به راز و رمز واقعی زندگی نزدیک می‌کند. لیسپکتوردر ۱۹۲۰ در اوکراین زاده شد و دو ماه بعد خانواده برای فرار از جنگ جهانی عازم برزیل شدند. او بعدها در خبرگزاری برزیل مشغول به کار شد و در سال ۱۹۴۳ اولین رمانش «نزدیک به قلب وحشی» را منتشر کرد که به خاطر سبک نوآوارنه‌اش جوایز زیادی را نصیب او کرد. او اکنون مهم‌ترین نویسنده یهودی پس از کافکا شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

Farnaz Bagherlou
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

نویسنده در این کتاب می خواد مارو با زندگی دخترانِ فقیر و بیسواد برزیل که تعدادشون کم هم نیست آشنا کنه. که چقدر مظلومانه بی خبر از همه چیز و همه جا در دنیاکوچک خودشون به سختی زندگی می کنند.

- بیشتر
کاربر ۲۱۸۱۰۲۸
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

کتاب خوبی بود، علی رغم تلخی لطافت خاصی داشت. ترجمه کتاب هم خوب بود. در کل خواندنش را به خواننده های جدی ادبیات توصیه می کنم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
فکر کردن یک عمل است. احساس کردن یک حقیقت.
Farnaz Bagherlou
خدا تمام دنیا است. حقیقت همیشه، بدون هیچ توضیحی، نیرویی درونی است.
Farnaz Bagherlou
تحصیل‌کرده بودن یعنی بدانی چطور دروغ بگویی.
Farnaz Bagherlou
مرگ مواجهه با خود است.
Farnaz Bagherlou
اگر صبورانه منتظر بمانید، درد خیلی زود می‌گذرد.
Farnaz Bagherlou
فکر می‌کرد یک انسان موظف است خوشحال باشد. بنابراین، خوشحال بود.
Farnaz Bagherlou
اکنون فهمیده‌ام که فقر هم زشت است و هم بی‌قیدوبند.
Farnaz Bagherlou
ما منحصراً در زمان حال زندگی می‌کنیم، چراکه زمان همیشه و تا ابد امروز است، و فردا هم امروز خواهد شد. ابدیت، حالت همه‌چیز درست در همین لحظه است.
Farnaz Bagherlou

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان