دانلود و خرید کتاب تاریخچه‌ی خودم استیون هاوکینگ ترجمه رامین رامبد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه‌ی خودم اثر رامین رامبد

کتاب تاریخچه‌ی خودم

معرفی کتاب تاریخچه‌ی خودم

کتاب پیش رو زندگی‌نامه خودنوشت استفن هاوکینگ، دانشمند فیزیکدان و کیهان‌شناس بریتانیایی است. او با چهل سال سابقه فعالیت علمی و نگارش کتاب‌ها و مقالات گوناگون در زمینه فیزیک و کیهان‌شناسی و شرکت در همایش‌های مختلف به یکی از چهره‌های علمی محبوب در انگلستان و دنیای دانش تبدیل شده است.

او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر و عضو ثابت جامعهٔ اسقفان دانشمند بود و در سال ۲۰۰۹ مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را گرفت. معروف‌ترین اثر او که در سال ۲۰۱۰ منتشر و به سرعت به یکی از پرفروشترین های آمازون تبدیل شد. «تاریخچه زمان» است. این دانشمند از جوانی گرفتار بیماری خاصی به نام «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» بود که او را از هرگونه حرکت ناتوان کرده بود. او قادر نبود دست و پایش را تکان دهد یا بدنش را خم و راست کند و حتی توانایی سخن گفتن هم نداشت. هاوکینگ، با وجود توانایی‌های فراوانش در کیهان‌شناسی، جایزه نوبل نگرفت و صبح روز چهاردهم مارس ۲۰۱۸ در سن ۷۶ سالگی در منزلش درگذشت و در کلیسای وستمینستر لندن و نزدیک آرامگاه آیزاک نیوتن و چارلز داروین به خاک سپرده شد:

«وضعم بدتر شد، و یکی از عوارض بیماری پیش‌رونده‌ام نفس‌تنگی‌های درازمدت بود. در ۱۹۸۵، در سفری به سرن (سازمان پژوهش هسته‌ای اروپا) در سویس، من سینه‌پهلو گرفتم. سراسیمه به بیمارستان رسانده شدم و به دستگاه تنفس مصنوعی وصلم کردند. پژشکان بیمارستان تصور کردند که کار از کار گذشته و پیشنهاد کردند که دستگاه را خاموش کنند و به زندگیم پایان دهند، ولی جین نپذیرفت و با آمبولانس هوایی به بیمارستان آدن‌بروکس در کمبریج آوردم. دکترهای آن‌جا به سختی کوشیدند تا مرا به وضعیت قبلم برگردانند، ولی در آخر مجبور به انجام تراکتومی شدند.»

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۸۴۶۱۳۸
۱۴۰۱/۰۳/۰۲

برخلاف تصورم که خواندن زندگینامه بود، اکثر جاها به مسائل فنی و فیزیک پرداخته شده که برای مخاطب معمولی مثل من که سررشته ایی از فیزیک و کیهان ندارد، خسته کننده و مبهم و گنگ بود. با تشکر و عرض خسته

- بیشتر
مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۱۲/۰۶

به نظرم خوندن این کتاب میتونه به اعتماد به نفسمون کمک کنه، اینکه هیچوقت تسلیم نشیم و اگه چیزی رو نمیتونیم تغییر بدیم، بپذیریمش.

گمنام
۱۳۹۹/۰۲/۱۸

جالبی کتاب اینجاست که به گفته خودش تمام حرفهایش فرضیه است یعنی هیچ کدوم اثبات علمی نشدند در مورد ابتدا و انتهای آفرینش هم دقیقا همین است فرضیه صرف و ابتدایی و جالب تر اینکه یه عده بیسواد و روشن فکر داخلی این صرفا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در فیزیک اهمیتی ندارد که به کدام مدرسه رفته‌اید یا با چه کسی ارتباط دارید. مهم کاری است که انجام می‌دهید.
mahdi mahdi

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان