دانلود و خرید کتاب رویای کتی سوزان ام کولیج ترجمه آرمین هدایتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رویای کتی

«رویای کتی» رمانی برای کودکان و نوجوانان نوشته سوزان. ام. کولیج، نویسنده آمریکایی است. کولیج متولد ۱۸۳۵ بود و در طول جنگ‌های داخلی امریکا به عنوان پرستار بیمارستان کار می‌کرد. او از همان دوران شروع به نوشتن کرد و با نویسندگان دوران خودش حشر و نشر پیدا کرد. از سوزان کولیج علاوه‌بر داستان، شعر هم منتشر شده است. او که داستان‌ها و رمان‌هایش را برای کودکان می‌نوشت، در سال ۱۹۰۵ درگذشت. سوزان هیچ‌وقت ازدواج نکرد. «رویای کتی» داستانی درباره دختری به نام کتی است که ماجراهای جذابی برایش اتفاق می‌افتد. فضای داستان متعلق است به قرن ۱۹ آمریکا که تازه، سرگرم کننده و سرشار از حیات است و خواننده را حیرت زده و غافل گیر می‌کند: «کَتی کار» در آمریکا و در شهر کوچکی به نام بِرنت زندگی می‌کرد. خانۀ آن‌ها در کنارۀ شهر قرار داشت؛ خانه‌ای بزرگ، سفید و مربع‌شکل با کرکره‌های سبز که ایوان ورودی آن پر از بوته‌های رز بود. یک طرف خانه باغ میوه‌ای بود و در طرف دیگر آن پشته‌های هیزم، انبارها و یک سردخانه برای نگه‌داری یخ در طول تابستان. بچه‌های خانوادۀ «کار»، شش نفر بودند: چهار دختر و دو پسر. کتی، دوازده ساله، فرزند بزرگ خانواده بود و برادرش فیل، که فقط چهار سال داشت از همه کوچک‌تر بود؛ سن بقیۀ بچه‌ها بین این دو بود. پدر آن‌ها دکتر بود و مادرشان چهار سال پیش، وقتی فیل هنوز نوزاد بود، از دنیا رفته بود و تنها کتی او را به‌خاطر می‌آورد. عمه ایزی، خواهر دکتر، به‌جای مادر با آن‌ها زندگی می‌کرد. او پس از آن‌که مادرشان به آن سفر طولانی رفت، آمده بود تا از آن‌ها مراقبت کند: زنی لاغر با صورتی باهوش که مدام غر می‌زد و استعداد چندانی برای درک بچه‌ها و کارهای مورد علاقۀ آن‌ها نداشت. دکتر این‌طور نبود. او دوست داشت بچه‌ها نترس و سرسخت بار بیایند و دلش می‌خواست همیشه آن‌ها را در حال بالا رفتن از در و دیوار و بازی‌های دشوار ببیند؛ حتی با لباس‌های پاره و سروصورت ضرب‌دیده.

نظرات کاربران

سپیدار
۱۳۹۷/۰۸/۱۱

آخه داستان رویای کتی بسیار بسیار زییا ، پر از امید به زندگی ( مدح ) و در آخر داستان غمگین است ما هم باید مثل هلن باشیم نباید با هر بادی مثل بید بلرزیم و نا امید باشیم سعی

- بیشتر
『تی‌تی :)♡』
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

کتاب خوبی بود، داستانی درمورد امیدواری و شوق و صبر. اما چند مورد هست که نمیشه به سادگی ازش گذشت، ۱- داستان پردازی ضعیف ۲- بد توصیف کردن شخصیتها: من سخت میتونستم شخصیتها رو تو ذهنم بیارم، رفتارهاشون برام توجیه نمیشد و تصویر

- بیشتر
بوک تاب
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

کتاب خوبی بود البته یک کم ساده بود. برای سنین دبستان ‌راهنمایی خوبه. البته بزرگترها یک بار بخوانند بد نیست.🌹 ان قسمتی که به نظرم آموزنده بود را در بریده کتاب گذاشتم.🌸

Razieh88
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

خیی قشنگ بود.داستان یک دختر بود که اتفاقات خوب و بدی در طی زندگی پر ماجرایش براش می افته.داستان پردازی و متن فوق العاده بودند.این کتاب به ما میگه که زندگی پر از امیدوناامیدی ولی قشنگ هم هست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
"به خاطر یک میخ، نعل فنا شد، به خاطر یک نعل، اسب فنا شد، به خاطر یک اسب، سوارکار فنا شد، به خاطر یک سوارکار، نبرد شکست خورد، به خاطر یک نبرد، کشور از دست رفت، و همه و همه به خاطر یک میخ!"
Lily
ذهن فعالش همیشه او را به جاهای مختلف می‌برد. او عاشق ساختن قصر در آسمان بود و همیشه با خود فکر می‌کرد روزی کاری انجام می‌دهد که آوازه‌اش در سراسر جهان می‌پیچد
سپیده
روزها برای کتی به‌سرعت می‌گذشت. هنگامی که مشغول درس خواندن یا دوخت و دوز با عمه نبود ـــ کاری که از آن متنفر بود ـــ چنان نقشه‌هایی در سر می‌پروراند که برای عملی کردن آن‌ها به ده جفت دست احتیاج بود.
سپیده
رؤیای کتی نویسنده: سوزان ام کولیج مترجم: آرمین هدایتی بنگاه ترجمه و نشر پارسه
سپیده
موهای کتی همیشه نامرتب بود. لباس‌هایش همیشه به میخ‌ها گیر می‌کرد و خودبه‌خود پاره می‌شد. او برخلاف سن و هیکلش همیشه در حال شیطنت بود. کتی هم‌چنین بلندقدترین دختر دنیا هم بود! کسی نمی‌دانست چه کرده که این‌طور قدبلند شده، ولی در همین سن‌وسال، قدش تا گوش پدرش می‌رسید
سپیده
پدر آن‌ها دکتر بود و مادرشان چهار سال پیش، وقتی فیل هنوز نوزاد بود، از دنیا رفته بود و تنها کتی او را به‌خاطر می‌آورد. عمه ایزی (۴)، خواهر دکتر، به‌جای مادر با آن‌ها زندگی می‌کرد.
سپیده
بچه‌های خانوادۀ "کار"، شش نفر بودند: چهار دختر و دو پسر.
سپیده
خانه‌ای بزرگ، سفید و مربع‌شکل با کرکره‌های سبز که ایوان ورودی آن پر از بوته‌های رز بود. یک طرف خانه باغ میوه‌ای بود و در طرف دیگر آن پشته‌های هیزم، انبارها و یک سردخانه برای نگه‌داری یخ در طول تابستان.
سپیده
دربارۀ نویسنده سوزان کولیج متولد ۱۸۳۵ در امریکاست. در طول جنگ داخلی امریکا به‌عنوان پرستار در بیمارستان کار می‌کرد. پس از آن شروع به نوشتن کرد و با نویسندگان دوران خودش حشر و نشر پیدا کرد. از سوزان کولیج علاوه‌بر داستان، شعر هم منتشر شده است. او که داستان‌ها و رمان‌هایش را برای کودکان می‌نوشت، در سال ۱۹۰۵ درگذشت. سوزان هیچ‌وقت ازدواج نکرد.
سپیده
بعضی روزها سرت آن‌قدر درد می‌کند و اعصابت آن‌قدر به هم می‌ریزد که حوصلۀ هیچ‌کس را نداری. بعضی وقت‌ها کلووِر و بقیۀ بچه‌ها، مثل همین الآن که السی آمد، درحالی‌که مشغول کاری هستی وارد اتاقت می‌شوند و ممکن است فکر کنند مزاحمت شده‌اند، ولی تو باید همیشه یادت باشد هر بار که بی‌حوصلگی کنی و خودخواه باشی، آن‌ها را سردتر و از خودت دورتر می‌کنی. آن‌ها از کارهای کوچک تو خوشحال می‌شوند و الآن آن‌قدر دل‌شان به حالت می‌سوزد که از هیچ کار تو عصبانی نمی‌شوند. کم‌کم همه به مریض بودنت عادت می‌کنند و اگر تا ٱن موقع دوستی‌شان را جلب نکرده باشی، هرقدر بزرگ‌تر بشوند، بیش‌تر از تو فاصله می‌گیرند."
بوک تاب

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان