دانلود و خرید کتاب ۱۲ قانون زندگی جردن پترسون | بهترین ترجمه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشداروی بی‌نظمی اثر جردن پترسون

کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشداروی بی‌نظمی

معرفی کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشداروی بی‌نظمی

کتاب ۱۲ قانون زندگی با زیرعنوان نوشدارویی برای بی‌نظمی اثری از جردن پیترسون روانشناس کانادایی است که ویدئوها و مصاحبه‌هایش در سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار شده. او در این کتاب از تجربیات خود با مراجعان و ماجراهای الهام‌بخش از زندگی شخصی استفاده کرده و یک اثر تاثیرگذار برای مخاطبین خود را پدید آورده است. پیترسون در هر فصل از این کتاب به شکلی داستانی و جذاب درمورد مسئولیت‌پذیری، اهمیت انتخاب‌ها و ساختن زندگی صحبت می‌کند. نشر نوین کتاب دوازده قانون زندگی را با ترجمه هادی بهمنی و حامد رحمانیان منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب دوازده قانون زندگی اثر جردن پیترسون

وقتی درمورد کتاب 12 قانون زندگی صحبت می‌کنیم، به‌طور کلی از یک کتاب روان‌شناسی با لحنی جدی اما آلوده به طنزی غافل‌گیرکننده و آموزنده صحبت می‌کنیم! نظریات خاص جردن پیترسون درمورد سیاست، جامعه، رابطه و خانواده باعث شده تا توجه مخاطبان کتاب‌های روانشناسی به او و آثارش جلب شود. این کتاب که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد هم با استقبال بی‌نظیر مخاطبان در سراسر دنیا قرار گرفت. پادکست‌ها، ویدئوها و محتواهای بسیاری درمورد این کتاب ساخته شد که باعث شد آوازه‌ی کتاب بیشتر و بیشتر شود.

خرید و دانلود کتاب ۱۲ قانون زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟‌

مخاطبان کتاب دوازده قانون زندگی افراد بزرگسال، والدین و معلم‌ها هستند و علاقه‌مندان به روانشناسی عمقی و تحلیلی می‌توانند از این کتاب دریافت‌های اساسی و مهمی داشته باشند. به‌علاوه، این کتاب به‌خوبی می‌تواند دل خوانندگان کتاب‌های خودشناسی و موفقیت را به دست بیاورد. 

جردن پیترسون در این کتاب علاوه‌ بر تجربیاتش از اتاق درمان با مراجعانش، از اسطوره‌ها، تاریخ و ادبیات بهره برده تا مفاهیم موردنظرش در هر قانون را بیان کند. به همین علت این کتاب برای روانشناس‌هایی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند و همچنین مخاطبان کتاب‌های تاریخی و اسطوره‌ای هم می‌تواند تاحدودی جالب باشد. 

آموزه‌های این کتاب علاوه‌بر اینکه مخاطبان بزرگسال و بالغ را در برمی‌گیرد، می‌تواند برای افرادی که در نظم شخصی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی چالش دارند هم مفید باشد. چراکه این کتاب یک راهنما و نوشدارو برای بی‌نظمی‌هاست!

چرا باید 12 قانون زندگی با ترجمه هادی بهمنی و حامد رحمانیان را بخوانیم؟

جردن پیترسون دیدگاهی منحصربه‌فرد نسبت به زندگی، جنسیت، جامعه و سیاست دارد. او در کتاب ۱۲ قانون زندگی از مکاتب مختلف روانشناسی تا ادبیات، فلسفه و سیاست سود برده تا مفاهیم عمیقی را برای زندگی روزمره‌ی مخاطبان بیرون بیاورد. این کتاب یک اثر خودیاری، خودشناسی و روانشناسی جذاب، کاربردی و عمیق است که مخاطبان با هر سطحی از دانش می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از آن دریافت داشته باشند. 

درباره جردن پیترسون

جردن پیترسون در ۱۲ ژوئن ۱۹۶۲ در کانادا متولد شد. او در دانشگاه‌های آلبرتا و مک‌گیل تحصیل کرد و پس از پایان تحصیلاتش در دانشگاه هاروارد در سمت استادیار و استاد دپارتمان روانشناسی مشغول‌به‌کار شد. فراگیر شدن ویدئوهای او از کلاس‌های درسی‌ و مصاحبه‌هایش راه او را برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی همراه کرد و او را به‌عنوان تحلیلگر سیاست و روانشناس در میان مردم دنیا مطرح کرد. حسن شهرت و محبوبیت میان مخاطبان زمینه را برای ارائه‌ی گفتارها و نظریات خاصش به شکل منسجم و مدون فراهم کرد. بنابراین از سال‌های ۲۰۱۸ به بعد کتاب‌های فراتر از نظم، سه گفتار از جردن پیترسون و دوازده قانون زندگی که ازجمله آثار عامه‌پسند، محبوب و پرطرفدار او هستند، یکی پس از دیگری به دست مخاطبان پروپاقرص او رسیدند که در هنگام انتشار سر از پا نمی‌شناختند.

افتخارات کتاب ۱۲ قانون زندگی

این کتاب از زمان انتشار تا به امروز از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز و آمازون بوده و در سال ۲۰۱۸ با توجه به نظر مخاطب‌هایی که کتاب را خوانده بودند، تبدیل به بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز شد. 

از خواندن این کتاب چه درس‌هایی می‌گیریم؟ 

جردن پیترسون در این کتاب از اصولی تمام‌‌عیار صحبت کرده که در نهایت به یک زندگی قانون‌مند، هدفمند، ساختارمند و منظم ختم می‌شود. او برای خلق این کتاب از گفته‌هایش در کلاس‌های درس دانشگاه، تجربه‌ی اتاق درمان با مراجعانش و موضوعاتی از سیاست تا فلسفه، ادبیات و منطق استفاده کرده تا یک راهنمای کامل و جامع برای زندگی مخاطبانش را فراهم کند. مخاطبان با استفاده از این کتاب می‌توانند یک زندگی هدفمند، متعادل و سالم را برای خودشان خلق کنند.

ژانر و موضوع کتاب

کتاب ۱۲ قانون زندگی کتابی از دسته موفقیت و خودیاری است که یک روانشناس مشهور و یک استاد دانشگاه سخت‌گیر آن را نوشته است. نویسنده‌ی کتاب لحن منحصربه‌فردی دارد که قاطعیت را با طنز هم‌نشین کرده و ترکیبی جالب و تاثیرگذار را پدیدآورده که به‌شایستگی پادزهر یا نوشداروی بی‌نظمی نام گرفته است.

عنوان کتاب در زبان اصلی 

این کتاب در زبان انگلیسی 12 rules for life: an antidote to chaos نام دارد که در فارسی به عناوین مختلفی ترجمه شده است. پادزهر آشوب روزمرگی، پادزهر آشفتگی‌ها و نوشداروی بی‌نظمی از جمله‌ی این عناوین هستند. 

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره دوازده قانون زندگی 

نشریه‌ی تایمز کتاب ۱۲ قانون زندگی را شگفت‌آور و درخشان توصیف کرد و به گفته‌ی پنگوئن رندم هاوس (ناشر مشهور و معتبر آمریکایی) این کتاب طنزآمیز، غافل‌گیرکننده و آموزنده است.

نقد کوتاهی بر کتاب

لحن پیترسون در کتاب ۱۲ قانون زندگی کاملا تجویزی است و هدف او از طراحی چنین کتابی ارائه‌ی یک ساختار و شبه‌راه‌حل برای رسیدن به زندگی منظم، هدفمند و سالم به مخاطبش است. به همین جهت این کتاب را راهنما یا نوشداروی بی‌نظمی می‌داند. 

پیترسون در این کتاب تلاش می‌کند مخاطبانش را متقاعد کند که به جای توجه به دیگران و وقایع بیرونی، تمام توجه را به سمت اصلاح خود و نظم‌ شخصی اختصاص بدهند. او در این کتاب خرد و اصولی را به‌سادگی آموزش می‌دهد که به بهبود و پیشرفت خواننده منجر خواهد شد. 

دوازده قانون زندگی از آن دست کتاب‌هایی است که پس از اعمال شدن آموزه‌هایش، مخاطب را به حسرت می‌اندازد. همانطور که مخاطبی درمورد آن اینطور نوشت که «این اصول باید پیش از بیست‌سالگی آموزش داده می‌شد و ای کاش در هجده‌سالگی این کتاب را خوانده بودم.»

۱۲ قانون ذکرشده در این کتاب چه هستند؟

جردن پیترسون در این کتاب دوازده قانون را فراهم کرده که همگی سروشکلی تجویزی و قاطع دارند و البته لحن آن آمیخته به طنز و خلاقیت هم هست که در فهرست زیر تمام قانون‌های پیترسون در این کتاب را مشاهده می‌کنید:‌

صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب بدهید.

با خودتان مانند کسی رفتار کنید که مسئول کمک به او هستید.

با کسانی دوست شوید که بهترین‌ها را برای‌تان می‌خواهند.

نگذارید فرزندان‌تان کاری کنند که از آنها متنفر شوید.

پیش از آنکه از دنیا انتقاد کنید، اول خودتان را اصلاح کنید. 

چیزی را دنبال کنید که معنادار است. 

حقیقت را بگویید یا دست‌کم دروغ نگویید. 

فرض کنید که ممکن است دیگری چیزی بداند که شما نمی‌دانید. 

در گفتار خود صریح باشید. 

وقتی بچه‌ها اسکیت‌سواری می‌کنند، مزاحم‌شان نشوید. 

هرگاه در خیابان با گربه‌ای روبه‌رو شدید، او را نوازش کنید. 

کلام آخر: ‌با این خودکار چراغ‌دار جدید باید چه کار کنم؟

چه ناشرانی کتاب را به فارسی منتشر کرده‌اند؟ 

نشرهای بهزاد، پیکان، حوض نقره‌، نوین توسعه، شنیدار نگار نوین و کتابسرای تندیس کتاب ۱۲ قانون زندگی را به فارسی منتشر کرده‌اند. نشرهای شنیدار نگار نوین، کتابسرای تندیس و نوین این کتاب را به شکل صوتی هم در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند.

درباره نشر نوین

کتاب دوازده قانون زندگی را انتشارات‌های مختلفی وارد بازار کتاب کرده‌اند، این در حالی است که نشر نوین یکی از معتبرترین ناشرهایی است که این کتاب را منتشر کرده‌اند. ترجمه‌ی حامد رحمانیان و هادی بهمنی از سمت مخاطبان قابل‌قبول ارزیابی شده و در مجموعه‌ی کتاب‌های پرفروش پاییز ۱۳۹۷ در ایران نیز قرار گرفته است. 

درباره مترجمان 

هادی بهمنی و حامد رحمانیان هر دو از مترجم‌های با سابقه و پرتجربه‌ای هستند که کتاب‌های انگیزشی بسیاری را ترجمه کرده‌اند و برای ترجمه‌ی این کتاب با همدیگر همکاری کرده‌اند. 

کتاب پوست در بازی اثر نیکولاس طالب، عادت‌های اتمی از جیمز کلیر، ساختن؛ راهنمای خلق محصولات باارزش اثر تونی فادل و بی‌شمار کتاب انگیزشی پراهمیت دیگر تنها بخشی از آثار ترجمه‌شده توسط هادی بهمنی است. 

کفش‌فروش پیر اثر فیل نایت (خالق برند نایکی)، از ما بهتران اثر مالکوم گلدول، مزایای اضطراب اثر تریسی دنیس و... ازجمله آثار ارزشمندی هستند که حامد رحمانیان دست به ترجمه‌ی آنها زده است.

بخشی از متن کتاب ۱۲ قانون زندگی

«آن زمان‌ها که بسیاری از مردم در جوامعِ کوچک و روستایی زندگی می‌کردند، افراد راحت‌تر در کارهایشان موفق می‌شدند. برای نمونه، ممکن بود شخصی را به‌عنوان ملکهٔ به خانه برگشته برگزینند. ممکن بود شخصی دیگر قهرمانِ مسابقهٔ املای واژگان، خدای ریاضیات یا ستارهٔ بسکتبال شود. آن زمان‌ها فقط یک یا دو نفر مکانیک و تعدادی معلم وجود داشت. این قهرمانانِ بومی در حیطهٔ کاری‌شان این فرصت را داشتند تا از اعتمادبه‌نفسِ ناشی از ترشحِ سروتونین در شخص پیروز لذت ببرند. شاید به همین دلیل بود که افرادِ متولدِ شهرهای کوچک، از لحاظ آماری بیشتر در بین افرادِ برجسته دیده می‌شدند. اگر در نیویورکِ مدرن متولد شده‌اید، دست‌کم بیست نفر هستند که شغلشان شبیه به شغلِ شماست و مانند خودتان در کارشان ممتازند. امروزه مردمِ زیادی در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند؛ به علاوه، ما به طور دیجیتالی به همهٔ هفت‌میلیارد آدمِ روی کرهٔ زمین وصل شده‌ایم. سلسله‌مراتب‌های دستاوردِ ما اکنون بسیار مرتفع شده‌اند.

مهم نیست که چقدر در کارتان خوبید و به دستاوردهای خودتان چه امتیازی می‌دهید، بالاخره شخصی پیدا می‌شود که شما را بی‌کفایت جلوه دهد. شما گیتاریستِ خوبی هستید، اما به خوبیِ جیمی پیج یا جک وایت نیستید؛ حتی آنقدر مهارت ندارید که در میخانهٔ محله‌تان برای مشتریان گیتار بزنید. شما آشپز خوبی هستید، اما آشپزهای حرفه‌ای زیادی وجود دارند. ماهی‌پلوی مادرتان که قبلاً در روستای خودش بسیار محبوب بود، نمی‌تواند با غذاهای جدید امروزی مقابله کند. رهبر گروهی مافیایی یک کشتی تفریحی دارد که در مقایسه با کشتی تفریحی دیگران رنگ‌ورورفته است. مدیرعاملِ عقده‌ای یک شرکت ساعتی پیشرفته‌تر از بقیه دارد که به طور خودکار کوک می‌شود و آن را درون جعبهٔ فلزی-چوبی گران‌قیمتی نگه می‌دارد که چرخانندهٔ مکانیکی خودکار دارد. حتی بهترین بازیگرِ زن هالیوود نیز بالاخره تبدیل به «ملکهٔ بدجنس» می‌شود و بی‌وقفه و دیوانه‌وار مراقبِ سفیدبرفی تازه‌وارد است. شما چطور؟ شغلتان خسته‌کننده و بی‌معنی است، زیاد خانه‌داری بلد نیستید، سلیقه‌تان افتضاح است، در مقایسه با دوستانتان چاق‌ترید و هیچ‌کس از مهمانی‌های شما خوشش نمی‌آید. چه اهمیتی دارد که نخست‌وزیر کانادا باشید، در حالی که شخص دیگری رئیس‌جمهور آمریکاست؟

ندایی درونی و انتقادی در ذهن ما جای دارد که همهٔ این‌ها را می‌داند. این ندای درونی آماده است تا انتقادِ پرسروصدایش را به راه بیندازد و تلاش‌های معمولی شما را به‌شدت سرزنش کند. سرکوب این ندای درونی کار بسیار دشواری است. بااین‌حال، چنین انتقاداتی ضروری است. تعداد هنرمندانِ بی‌ذوق، موسیقی‌دانانِ با آهنگ‌های ناموزون، آشپزهایی با دست‌پخت افتضاح، مدیرانِ رده‌متوسطی که از لحاظ دیوان‌سالاری شخصیتِ بیماری دارند، نویسندگان قلم‌فروشِ ملال‌انگیز و استادان تحت‌تأثیر ایدئولوژی بسیار زیاد است. اشیا با مردم ویژگی‌های بسیار متفاوتی دارند. موسیقیِ افتضاح همیشه و همه‌جا شنوندگان را آزار می‌دهد. ساختمان‌هایی با طراحی ضعیف با وقوع زلزله فرو می‌ریزند. ماشین‌های بی‌کیفیت موقع تصادف باعث مرگ رانندگان می‌شوند. شکست بهایی است که به خاطر معیارها متحمل می‌شویم. به علاوه، از آنجایی که «کیفیتِ پایین» پیامدهای واقعی و ناخوشایندی دارد، وجود معیارها ضروری است.

نظرات کاربران

دنیز
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

مترجم بدون سواد فلسفی و علمی لازم فقط کمی بهتر از مترجم گوگل عمل کرده, و بیشتر جاها که بحث میخاد سنگین بشه از پس ترجمه بر نیومده, منتظر یه ترجمه دیگه هستم .

کاربر ۲۲۳۸۹۸۹
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

این کتاب واقعا منو شگفت زده کرد در یوتویوب با نویسنده اشنا شدم و بعد کتاب را خواندم نویسنده کتاب را خودش در cast box با صدای خودش به زبان اصلی خوانده که توصیه میکنم حتما یکبار هم کتاب را

- بیشتر
پارساالسلطنه
۱۳۹۸/۰۴/۰۷

چرا باید یک کتاب عالی با این ترجمه‌ی ضعیف منتشر بشه؟

soroush_ab
۱۳۹۷/۰۸/۱۵

جردن پترسون امروز به عنوان یکی از موثرترین روشنفکران در بستر عمومی جوامع غربی بالاخص کانادا و آمریکا شناخته می شه .. کتاب تجاری نیست و عمق زیادی داره و برای خواننده ای که قصد روبرو شدن با خودشو داره

- بیشتر
wings
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

بهترین چیزی که تو این کتاب دیدم این بود که میگفت زندگی سخت و زجراوره و برای زندگی کردن باید بجنگی همین.

mehdi
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

شاید اسم کتاب مثل اکثر کتاب های خودیاری سطحی باشه اما محتواش عمیق هستند و کاربردی. متاسفانه مترجم بطور کامل نتوسته محتوا رو منتقل کنه

مملي
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

اولا به این نویسنده و نظراتش اعتقاد دارم. در جواب دوستانی که بعد از تورق دوباره نظرات کلی میدهند باید بگم که این نقد نیست کلی گوییه. دوما دوستان نشر پیکان با ترجمه مهگونه قهرمان کتاب رو منتشر کرده که

- بیشتر
Ahmad.M
۱۳۹۷/۰۸/۱۰

خیلی کتاب خوبیه. تو نگاه اول بنظر میرسه زیاد توضیح داده نویسنده ولی به مرور که به سبکش عادت میکنیم، خیلی جذاب میشه. خصوصا مقدمه ها رو میشه نادیده گرفت و مستقیم از فصل اول شروع کرد. در مجموع کتاب

- بیشتر
Nima Khodayi
۱۳۹۹/۰۴/۲۸

ترجمه افتضاااح

شاهرخ
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

درود خب نظر هرکس تابعی از علایق و شخصیت و تجربیاتش هست، اما ما اکثرا عادت کردیم به کتاب هایی که بهمون راهکار بدن به صورت موردی 1 2 3 و... بگن این کار رو بکن و اون کار رو نکن خب این خیلی خوب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۱)
اکثر افرادی که در کودکی عذاب دیده‌اند، بچه‌های خودشان را اذیت نمی‌کنند.
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
چه فایده‌ای برای انسان دارد اگر تمام دنیا را به دست آورد، اما روحش را از دست بدهد؟
امیر بی گزند
وقتی طبقه اشراف سرما می‌خورند، طبقه کارگر از سینه پهلو می‌میرند.
نیما اکبرخانی
اگر پسرها سالم باشند، مورد اقبال دخترها واقع نمی‌شوند. آن‌ها مرد می‌خواهند. کسی را می‌خواهند که با او ستیزه کنند
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
وقتی شما حرفی برای گفتن دارید، ساکت ماندن دروغگویی است
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
در واقع رشد کردن مهم‌ترین حالت برنده شدن است.
نیما اکبرخانی
به‌جای حکمرانی بر شهر، فرمانروای روح خودتان باشید.
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
اگر اشاره به نادرستی‌ها را متوقف کرده و بر اساس دستورات وجدان خود زندگی کنید، می‌توانید حتی در زمان مواجهه با تهدیدات نیز نجابت خود را حفظ کنید؛ اگر با صداقت و شجاعت از بالاترین ایده‌آل‌ها تبعیت کنید، امنیت و قدرت بیشتری برایتان فراهم خواهد شد؛ اگر به‌درستی زندگی کنید، می‌توانید آن‌قدر جویای هدف باشید که حتی واهمه از مرگ نیز تاثیری بر شما نداشته باشد.
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
اگر زندگی شما به آنچه باید تبدیل نشده، حقیقت‌گویی را امتحان کنید. اگر با درماندگی به یک ایدئولوژی چسبیده‌اید یا در پوچ‌گرایی می‌غلتید، حقیقت‌گویی را بیازمایید. اگر حس ضعف و طرد و درماندگی و سردرگمی دارید، حقیقت‌گویی را امتحان کنید. در بهشت همه راست می‌گویند. به همین دلیل آنجا بهشت است. راست‌گو باشید. یا حداقل دروغ نگویید.
نیما اکبرخانی
دیوانگی یعنی اینکه یک کار مشابه را بارها تکرار کنید و هر بار انتظار نتیجه‌ای متفاوت را داشته باشید.
نیما اکبرخانی

حجم

۵۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

حجم

۵۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان