دانلود و خرید کتاب مدیریت جهادی علی جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت جهادی اثر علی  جعفری

کتاب مدیریت جهادی

معرفی کتاب مدیریت جهادی

با آغاز دههٔ چهارم انقلاب اسلامی، ناخدای کشتی انقلاب که بیش از همه بر خطرات و مشکلات پیرامون این نظام آگاه بوده و هست، طرحی جدید از مدیریت را که برگرفته از راه و رسم شهدا و فرماندهان دفاع مقدس بود، مطرح نمودند. ایشان بر این مطلب واقف بودند که آنچه باعث برون رفت کشور از بحران، در سال‌های دفاع مقدس شد، نوعی از مدیریت آمیخته با تلاش و مجاهدت است که از آن به «مدیریت جهادی» تعبیر کردند. در سال‌های بعد و با آغاز تحریم‌های یکجانبه کشورهای غربی بر ضد ایران، مقام عظمای ولایت که به اذعان دوست و دشمن، دارای بصیرتی عجیب و نگاهی تیزبین در مسائل و بحران‌ها هستند، طرحی جدید را مطرح نمودند. ایشان فرمودند که باید اقتصاد کشور از شرایط عادی به «اقتصاد مقاومتی» تبدیل شود. یعنی اقتصاد درون‌گرا باشد تا دشمن اهرم‌های فشار خود را از دست بدهد. تأکید متمادی ایشان در طی سال‌های اخیر بر این موضوع، اهمیت فوق‌العاده آن را نشان می‌دهد. این مجموعه ابتدا به تعریف مدیریت از دیدگاه دانشمدان و نظریه‌پردازان غربی و شرقی پرداخته و سپس به سراغ مدیریت اسلامی می‌رود. در ادامه، مدیریت جهادی که از دل مدیریت اسلامی بیرون آمده را بررسی می‌کند، سپس به نمونه‌هایی از مدیریت جهادی سرداران بزرگ دفاع مقدس می‌پردازد.. آنگاه به سراغ مقوله اقتصاد رفته و اقتصاد مقاومتی را مورد بررسی قرار خواهد داد. در پایان به بررسی این موضوع می‌پردازد که بهترین راهکار برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، استفاده از مدیریت جهادی و مدیران جهادگر است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
امام علی (ع) چنین هشدار داده‌اند: «بی‌گمان مردمان هلاک شدند آن‌گاه که پیشوایان هدایت و پیشوایان کفر را یکسان شمردند و گفتند: هر که به جای پیامبر (ص) نشست، چه نیکوکار باشد و چه بدکار اطاعت او واجب است پس بدین سبب هلاک شدند».
منمشتعلعشقعلیمچکنم
امیرالمؤمنین در نامه به مالک اشتر، یکی از شرایط واگذاری مسئولیت‌ها را «کفایت» می‌داند و می‌فرماید: «ای مالک در به کارگیری کارمندان و کارگزارانی که باید زیر نظر تو کار کنند هیچ‌گونه واسطه و شفاعتی را نپذیر مگر شفاعت «کفایت» و امانت را»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
امام (ع) در نامه ۴۶ به یکی از کارگزاران سیاسی خود می‌فرماید: «پر و بالت را برابر رعیت بگستران، با مردم گشاده‌روی و فروتن باش و در نگاه و اشاره چشم، در سلام کردن و اشاره نمودن با همگان یکسان باش تا زورمندان در ستم تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالت تو مأیوس نگردند».
منمشتعلعشقعلیمچکنم

حجم

۴۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان