دانلود کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه با صدای نیما کرمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه را مهدی آذریزدی از کتاب مشهور کلیله و دمنه نوشته نصرالله منشی برای کودکان و نوجوانان بازنویسی کرده است. این کتاب با صدای نیما کرمی منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

مجموعه کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب مجموعه کتاب‌هایی به قلم مهدی آذر یزدی «پدر ادبیات کودک و نوجوان» ایران است که در آن، داستان‌های کهن را برای کودکان و به زبان کودکانه، بازنویسی کرده است. او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد.

این جلد از مجموعه که با صدای گرم نیما کرمی روایت می‌شود. داستان‌های کلیله‌ و دمنه به زبان ساده برای کودکان است.

آذر یزدی جایزهٔ یونسکو و نیز جایزهٔ سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ دریافت کرده بود و ۳ کتابش توسط شورای کتاب کودک کتاب برگزیدهٔ سال شده بود.

نسخه‌ٔ اصلی این کتاب به زبان سانسکریت بوده و داستان‌های پنچه تنتره نام داشته است. ابن مقفع کتاب کلیله و دمنه را از نسخه‌ٔ زبان پهلوی به عربی ترجمه می‌کند و بعدها نصرالله منشی نسخه‌ٔ عربی ابن مقفع را به فارسی برمی‌گرداند. حکایت‌های کتاب کلیله و دمنه داستان‌هایی از زبان حیوانات است که هرکدام پندی اخلاقی و جذاب در خود دارد. گاهی این پندها آداب حکومت‌داری و سیاست را یاد می‌دهد و گاه مخاطب را به سمت رعایت اخلاقیات هدایت می‌کند. داستان‌هایی که در این کتاب صوتی انتخاب شده است مناسب کودکان بازنویسی شده‌اند اما اصل داستان‌ها تغییر نکرده است. داستان‌ها در دنیای حیوانات روایت می‌شود و با اتفاقات جذاب کودک و نوجوان ایرانی را با گنجینه ارزشمند فرهنگ و ادبیات ایران آشنا می‌کند. 

والدین می‌توانند با خیالی آسوده این کتاب را برای فرزندشان تهیه کنند و او را وارد دنیای قصه‌های کهن کنند.

کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره‌ نصرالله منشی

نصرالله منشی با نام کامل ابوالمعالی نصرالله بن محمد بن عبدالحمید منشی یکی از نویسندگان و منشیان دربار غزنوی در سدهٔ ۶ هجری بوده‌ است. در محل تولد وی میان شیراز و غزنین تردید وجود دارد. او توانست در دوران سلطنت سید امیر شاه غزنوی به مقام دبیری برسد و کمی بعد در دوران خسرو ملک وزیر شد. از کارهای مهم نصرالله منشی برگرداندن کلیله و دمنه از عربی به فارسی بود که این اثر را زیبا و جاودانه کرده است. نثر نصرالله منشی فنی و مصنوع است که بعد از او نوشتن به این سبک در میان بزرگان ادب باب شد. او این اثر را با اشعار زیبای فارسی آراست و اثری ماندگار خلق کرد. 

درباره مهدی آذر یزدی

مهدی آذر یزدی متولد ۲۷ آذر ۱۳۰۰ نویسندهٔ کودک و نوجوان اهل محله خرمشاه یزد بود. تنها لذت زندگی‌ او کتاب خواندن بود. او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد و به همین دلیل است که لقب «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را به او داده‌اند. همچنین به‌خاطر آثار ارزشمند او در حوزه کتاب کودک، روز درگذشت او یعنی ۱۸ تیر به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شده است. معروف‌ترین اثر او مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد. او جایزهٔ یونسکو و نیز جایزهٔ سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ دریافت کرده بود و ۳ کتاب او توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیدهٔ سال انتخاب شد. او در ۱۸ تیر ۱۳۸۸ از دنیا رفت.

معرفی نویسنده
عکس مهدی آذریزدی
مهدی آذریزدی

در بیست‌وهفتم اسفندماه سال ۱۳۰۰، جایی تقریباً خارج از شهر یزد، به نام «خرمشاه» پسری به نام مهدی متولد شد. پدرش اعتقادی به مدرسه و درس نداشت. به فرزندش الفبا یاد داد و پای منبرهای مذهبی بزرگش کرد. در آن روزگار، رسم بر این بود که فرزندان کمک‌حال پدران باشند. مهدی هم از هشت سالگی به کمک پدر رفت و در مزرعه رعیتی کار کرد. اما روزگار دلش نیامد تنها رهایش کند و استعدادش را نادیده بگیرد و او مهدی آذریزدی شد؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران.

نظرات کاربران

آنه
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

عاااااااالی هرچی بگم باز کمه عاااااااالی عاااااااالی عاااااااالی 😍😍😍😍😍😍

ونوشه
۱۳۹۸/۰۸/۰۲

کاش نسخه ی تایپی کتاب های آقای آذریزدی هم قرار میدادین.

L*HAM
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

صدای آقای نیما کرمی برای کتاب صوتی عالیهههه ممنون

أمین
۱۳۹۷/۱۱/۲۱

یاد خاطرات بچگی افتادم و عالیست

fatemeh
۱۳۹۸/۰۳/۰۹

خوشحالم که دخترم می تونه به قصه های اصیل گوش کنه و بخوابه

فقط خدا
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

کل کتاب های آذر یزدی عالین 🤩😍

امیر
۱۳۹۹/۰۳/۰۸

مفید بود عالییی

علی جاوید
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

خیلی خوب بود باعث شد خوابم ببره واقعا ممنون لطفا امتیازخوب بدید👍👍👍

Zahra Assareh
۱۳۹۸/۱۱/۲۲

واقعا از این کتاب خوشم آمد راستش من از ترجمه ی مهدی آذریزدی خوشم می آید گوینده با لحنش هم احساسات داستان را زیبا تر می کند😊

شهاب
۱۴۰۰/۱۱/۰۶

خوب بود فقط بعضی داستاناش یه ذره خشنه برای بچه ها🙄 یه حیوون که یه حیوون دیگه رو پاره می کنه و میخوره اخر داستان و باید عبرت بگیریم 😄

زمان

۳ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۲۱۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۲۱۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۱,۰۰۰
۲۱,۷۰۰
۳۰%
تومان