دانلود کتاب صوتی قصه‌های مجید ۱ با صدای مهدی پاکدل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصه‌های مجید ۱ اثر هوشنگ مرادی کرمانی

دانلود و خرید کتاب صوتی قصه‌های مجید ۱

معرفی کتاب صوتی قصه‌های مجید ۱

قصه های مجید مجموعه داستانی اثر هوشنگ مرادی کرمانی است که در ۵ جلد منتشر شده است، البته این کتاب بعدها به صورت مجله نیز منتشر شد، اولین جلد از این مجموعه در سال ۱۳۵۳ منتشر شده و تا به امروز بیشتر از بیست و سه بار تجدید چاپ شده است، این مجموعه داستان بعدها به صورت مجموعه‌ی تلویزیونی به کارگردانی کیمورث پوراحمد ساخته شده است.

درباره کتاب صوتی قصه های مجید ۱

مجید نوجوانی اهل کرمان است که والدین خود را از دست داده و با مادربزرگش بی‌بی زندگی می‌کند، آن‌ها با حقوق بازنشستگی پدربزرگ زندگی خود را می‌چرخانند، البته بی‌بی با بافت ژاکت و فروش آنها و مجید با کار در نانوایی در تابستان و بعد‌ازظهرها کمک خرج خانه می‌شوند. مجید در بعضی از درس‌ها ضعیف است، اما به خوبی انشا می‌نویسد و رویای نویسنده شدن را در سر دارد، کتاب زیاد می‌خواند و عاشق فیلم و بازیگری است، ولی یتیم است و دستش تنگ، تمامی این ویژگی‌ها درکنار هم شخصیت قصه را خلق کرده است. این کتاب اشاره‌ای به دوران زندگی نوجوانی هوشنگ مرادی کرمانی است.

مجموعه داستان قصه های مجید دارای سی و هشت داستان کوتاه است که دارای طنز خوبی است و با نثری صمیمی نوشته شده که بسیار دلنشین است، کتابی آموزنده که نوجوانان با خواندن آن متوجه می‌شوند شرایط سختی مثل فقر و یتیم بودن مانع انجام کارها و تلاش برای رسیدن به هدف‌ها نیست و آنها را تبدیل به نوجوانانی خود‌ساخته و سرشار از اعتمادبه‌نفس می‌کند و از پس بیشتر کارها بر می‌آید. کتابی که روایتگر زندگی روزمره‌ی مجید است که پر از آرزوها، خواسته‌ها، غم و شادی‌ها، خرابکاری ها و.. است.

مجموعه تلویزیونی به همین نام به کارگردانی کیومرث پوراحمد ساخته شده‌ که در سال ۱۳۷۱، عصرهای جمعه از تلویزیون پخش می‌شد و بینندگان فراوانی داشت و محبوبیت زیادی در بین کودکان و نیز بزرگسالان پیدا کرده بود.

چرا باید کتاب صوتی قصه های مجید را گوش کنیم؟

کمتر کسی را می‌شناسیم که مجید را نشناسد؛ حتی اگر کتاب قصه های مجید را نیز نخوانده باشد قطعا یک قسمت از سریال را دیده است. سریال این کتاب بسیار محبوب‌تر از کتابش است اما با این حال خواندن کتاب آن حال و هوا دیگری دارد. نویسنده با زبان عامیانه بسیاری ازکلمات، نکته و اصطلاحات را میگوید که باعث زنده کردن زبان فارسی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب‌ فضای واقعی آن است که با نثری ساده آمیخته شده و شخصیت‌ها مانند زندگی روزمره هستند، حتی دغدغه‌های ذکر شده در کتاب‌ به‌صورتی است که همگی با هر فرهنگ و هر طبقه‌ای با آن آشنا هستیم. کتاب‌ حاصل تجربه‌ی شخصی نویسنده بوده و با عناصری چون فقر، زندگی روستایی، فقدان والدین و .. دست وپنجه نرم می‌کند.

شنیدن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب صوتی قصه های مجید در دسته کتاب‌های کودک و نوجوانان و ادبیات داستانی است و برای کودکان از سن ۱۰ سال به بالا نوشته شده است اما کتاب قصه‌های مجید برای هرکس با هر علاقه‌مندی و هر سنی مناسب است و همه می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

درباره هوشنگ مرادی کرمانی

هوشنگ مرادی کرمانی متولد سال ۱۳۲۳ در کرمان است، وقتی نوزاد بود مادرش از دنیا رفت و پدرش هم به دلیل افسردگی نتوانست در کنار فرزندش بماند، برای همین او کودکی‌اش را در خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگش گذراند، پدربزرگش کدخدای روستا بود ولی به مرور املاکش را از دست داد. عموی مرادی کرمانی معلم بود و برای همین از کودکی با آثار ادبیات فارسی از جمله: گلستان سعدی، غزلیات حافظ و ... آشنا شد، تا سال پنجم دبستان در روستای خود سیرج بود و پس از اتمام دبستان به کرمان رفت و همراه تحصیل کار میکرد. در دکان نانوایی، کتاب‌فروشی و .. و کار کرده است و تمامی این تجارب در کتاب قصه‌های مجید به خوبی دیده می‌شود.

هوشنگ مرادی کرمانی نویسندگی را از نوشتن داستان‌های طنزآمیز برای مدرسه شروع کرد و اولین جایزه‌ی ادبی‌اش را نیز همان‌موقع دریافت کرد، او فعالیت حرفه‌ای خود را با نویسندگی برای رادیو محلی کرمان در سال ۱۳۳۹ شروع کرد. پس از اتمام دبیرستان به تهران رفت و در هنرستان هنرهای دراماتیک ثبت‌نام کرد و در همان دوران هم برای خرج زندگی کارهای متفاوتی می‌کرد، در کنکور مدرسه‌ی عالی قبول شده و لیسانس خود را در رشته‌ی زبان انگلیسی گرفت.

اولین داستان هوشنگ مرادی کرمانی در سال ۱۳۴۷ با نام «کوچه‌ی ما خوشبخت‌ها» بود که در مجله‌ی خوشه با سردبیری احمد شاملو منتشر شد و طنزآلود بود . بعد از تعطیلی‌ نشریه با نشریه‌های دیگری مثل سپید و سیاه، اطلاعات هفتگی و ... ادامه داد و همین فعالیت‌ها باعث شد که او هوشنگ مردای کرمانی بشود و نثرهایی نزدیک به زندگی روزمره‌ی مردم منتشر کند. اولین کتاب داستان او معصومه است که شامل چند قصه کوتاه است و در سال ۱۳۵۰ منتشر شده است. از سال ۱۳۵۲ همکاری خود با رادیو را شروع کرد و به نویسندگی برای این رسانه پرداخت و معروف‌ترین شخصیتش یعنی مجید در همین‌جا خلق شد، به دلیل استقبال زیاد مخاطبین نسبت به واقعی بودن زندگی مجید باعث شد نوشتنش تا ۱۴۰ قسمت ادامه پیدا کند و حتی پس از سال ۱۳۵۷ نیز مدیران این رادیو برای ادامه‌ی این قصه تمایل نشان دادند.

اولین جایزه‌ی او برای این کتاب در سال ۱۳۵۹ بود و همین کتاب باعث شد که دیپلم افتخار آی.بی.بی وای و رئیس هیات داوران جایزه‌ی جهانی هانس کریستین آندرسن را در سال ۱۹۸۰ از آن خود کند. کتاب بچه‌های قالیباف‌خانه نیز برگزیده‌ی شورای کتاب کودک شد، او برای نوشتن این کتاب به کرمان رفته بود و ماه‌ها در کنار آنها نشسته بود تا احساسشان را به خوبی درک کند.

از هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون چندین اثر با قالب‌های متفاوت چاپ شده است، مجموعه داستان کوتاه، بلند، زندگی‌نامه و.. که به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده‌اند و حتی علاوه بر ایران در کتاب‌های درسی دیگر کشورها نیز راه یافته است.

تکه هایی از کتاب صوتی قصه های مجید

باز دست به دامن بی‌بی شدم که:

_ یالا، برام توپ بخر.

هر چه بی‌بی عز و جز کرد و دلیل و برهان آورد و از نداری نالید و از توپ بد گفت و آدم‌های توپ‌دار را لعنت و نفرین کرد، به خرجم نرفت. راستش نمی‌شد تو آن محله بدون توپ زندگی کرد. صدای تاپ‌تاپ توپ که از تو کوچه بلند می‌شد، فیل‌ام یاد هندوستان می‌کرد و از ترس بی‌بی جرأت نمی‌کردم بروم سر کوچه و پایی به توپ بزنم. شاید هم اگر می‌رفتم آدم توپ‌دار، مثل مهدی، آبرویم را می‌برد و خیطم می‌کرد.

به‌هرحال، هر چه به گوش بی‌بی خواندم، و گفتم: «بی‌بی دور و برتو نگاه کن، ببین، همه توپ دارن. شهر پر از توپ شده، دنیا پر از توپ شده، مردم دارن از نون شبشون می‌زنن و برای بچه‌هاشون توپ می‌خرن که غصه نخورن، سرگرم باشن، راحت و آسوده باشن، آن‌وقت تو از خریدن یه دونه توپ بی‌قابلیت کوتاهی می‌کنی، والا مردم بهمون می‌خندن.»

معرفی نویسنده
عکس هوشنگ مرادی کرمانی
هوشنگ مرادی کرمانی
ایرانی | تولد ۱۳۲۳

زندگی همان اول روی سختش را به هوشنگ مرادی کرمانی نشان داد. وقتی مادر جوانش در هجده سالگی مرد و پدرش ـلابد از اندوه- دچار افسردگی و نوعی جنون شد. اینجور بود که سر و کار هوشنگ، که اسمش را عمویش از توی شاهنامه انتخاب کرده بود و تنها هوشنگ روستا بود، به خاورخانم افتاد؛ مادربزرگش که به او ننه بابا می‌گفت و شالوده شخصیت بی‌بی قصه های مجید از او شکل گرفته بود.

نظرات کاربران

ramtin
۱۳۹۷/۱۲/۰۱

درود من فقط نسخه epub ش را میخوام آخه چرا مدیران طاقچه و خیلی ها معلولیت ناشنوایی را درک نمی کنند بنظرم بزرگترین مهم ترین عاملش اینه که ناشنوایی دیده نمی شود معلولیت خاموشیه که حق بسیاری از این معلولین

- بیشتر
hossein.a
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

قصه های مجید چه کتاب چه فیلم چه کتاب صوتیش عالیه و خیلی خیلی قشنگ و جذابه.

میتراییسم
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

خیلی خوشحالم که داستان جذاب قصه های مجید رو برای پسر ۶ ساله ام وقت خواب میزارم و اون با اشتیاق گوش میده. در ضمن صدای مهدی پاکدل هم‌ به عنوان راوی به نظر من خیلی هم جذابه .

کاربر 2344274
۱۳۹۹/۰۷/۲۱

خب اول سلام دوم اینکه من این کتاب رو به صورت کتابی خوندم و برام خیلی جالب بود که مثلا هنگام خواب بزارم و به داستان گوش بدم و وارد دنیای مجید بشم خیلی خیلی خوب بود مخصوصا دیگه با صدای آقای مهدی

- بیشتر
maryal
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

مجید ساده دل و دوست داشتنی. فیلمی رئال و پر از کشمکش حسی با مخاطب. بطوریکه تک تک احساسات و دغدغه های مجید و مخاطب عمیق حس میکنه . با صدای مهدی پاکدل هم دلنشینه. موسیقی زمینه هم زیباست

توحيد
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

زلال و بی پیرایه مثل کویر، کودکانه و سرشار از سادگی و لطافت زندگیای دهه ی شصت. روایت فقر شرافتمندانه ای که آدمو همزمان به گریه و خنده وادار می کنه. زندگی یه کودک کاملا ایرانی... روایتگری مهدی پاکدل از

- بیشتر
(-:
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

عالی بود

Hojjat .m
۱۳۹۷/۰۹/۱۰

عالی🌹🌹 واقعا عالی بود❤

کاربر ۱۴۰۰۴۵۲
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

کتاب با صدای آقای پاک دل ،جذاب و گیراست. پسر من هر قصه رو بارها گوش میده

Mry.M
۱۳۹۸/۰۶/۱۹

کاش برای کتابهایی ک تم روایی طنز داره از گوینده هایی ک بیشتر کار طنز میکنن استفاده بشه چون خود گوینده گاهی با بداهه هایی ک بلده کتابخونی رو جذابتر میکنه مثل آبنبات هل دار که آقای مظلومی گوینده شه!

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۶۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۶۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۴۰,۶۰۰
۳۰%
تومان