دانلود کتاب صوتی درشتی با صدای علی دنیوی ساروی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی درشتی اثر علی‌اشرف درویشیان

دانلود و خرید کتاب صوتی درشتی

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۳از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی درشتی

مجموعه داستان «درشتی» نوشته علی‌اشرف درویشیان، ده داستان کوتاه دارد و نخستین بار در سال ۱۳۷۳ منتشر شده است. مضمون داستان‌های این مجموعه نیز مانند کارهای دیگر درویشیان مسایل و مشکلات فرودستان و انسان‌های حاشیه‌ای اجتماع است. این مجموعه، نخستین مجموعه داستان درویشیان پس از جنگ ایران و عراق و جنگ در کردستان ایران است و تاثیر این دو رخداد در داستان‌ها دیده می‌شود. فلاکت و تیره‌بختی و فاجعه درون‌مایه اصلی داستان‌های این مجموعه است. درویشیان به بیماری، آوارگی، تنهایی، از دست دادن عزیزان و مرگ افراد عادی و مردم فرودست در جریان این رخدادها می‌پردازد و از این نظر شکلی از ادبیات جنگ را می‌آفریند که از ادبیات رسمی و دولتی جنگ متفاوت است. داستان «درشتی» این مجموعه از زبان پسرکی روایت می‌شود که در روزی بارانی برای بریدن نی و ساختن قلم درشت به نیزاری آمده‌است. او ناگهان متوجه می‌شود که نی‌ها به خون آغشته‌اند. پسرک از سوراخ نی‌ای که بریده‌است به آن‌سوی نیزار می‌نگرد و هشت مرد را می‌بیند که تیرباران می‌شوند و در واقع پسرک نظاره‌گر تصویر اعدام دسته‌جمعی کردها در سال ۵٨ در فروگاه سنندج است. در ادامهٔ داستان، قلم درشتی‌ که از نی آغشته بخون ساخته شده‌بود سرمشق استاد را نمی‌نویسد و به‌طور خودکار سرمشق دیگری را می‌نویسد که در واقع تکلیف تاریخی او است. در این کتاب صوتی، داستان‌های مجموعه‌ی درشتی همگی با زاویه دید سوم شخص و با زبان علی دنیوی ساروی روایت می‌شوند. فضای سرد، وهم انگیز و تیره و تاریک بیشتر این داستان‌ها اثری گزنده بر خواننده دارد و تا مدت‌ها در خاطر ماندگار است. زبان ساده و روایی داستان‌ها که با اسم‌ها و اصطلاحات کردی غنی و زنده شده است، داستان‌ها را گیرا و اثرگذار کرده است.

نظرات کاربران

مجتبا آب آب زاده
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

عجب قلمی داره در شروعِ تصویر سازی و فضا سازی .! کم نظیره تقریبا در حد قلم زنده یادان احمد محمود ، صادق چوبک ، غلامحسین ساعدی بود .!!

کتاب گوش‌کن
۱۳۹۹/۰۸/۲۱

باپیر، راست است که بابا و ننه و زیور به میهمانی رفته‌اند ؟ آری ، گفتم که رفته‌اند میهمانی. کجا ؟ خو ، آن دنیا . نمی‌شود ما هم نزد آن‌ها برویم؟ پدربزرگ سرفه‌ی خفه‌ای کرد. به نوبت. هر کس

- بیشتر
Mina
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

برای من جذاب نبود

hejazi
۱۴۰۲/۰۱/۲۲

نتوانستم با کتاب ارتباط برقرار کنم.

shojaeekia
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

اینکه نویسنده صداشو سر هر شخصیت تغییر میده خیلی کار چرندیه. این اصوات زشت و ناهنجار چیه

AS4438
۱۴۰۱/۰۷/۱۸

داستانهای کوتاه، ازجنگ وکشتاروویرانی، غم انگیزوتلخ.

زمان

۲ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱۴۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱۴۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۳۹,۲۰۰
۳۰%
تومان