دانلود و خرید کتاب در جستجوی آلاسکا جان گرین ترجمه فاطمه جابیک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب در جست‌وجوی آلاسکا

کتاب در جستجوی آلاسکا رمانی از جان گرین است. داستان مایلز هالتر و آلاسکا یانگ، یک ماجراجویی بزرگ، عاشقانه و اندوهناک است که از مفاهیمی مانند عشق، سوگ و فقدان نیز سخن می‌گوید. انتشارات میلکان این کتاب را با ترجمه فاطمه جابیک منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی اثر را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب در جست و جوی آلاسکا اثر جان گرین

کتاب در جستجوی آلاسکا، اولین کتاب جان گرین است و در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. نویسنده درباره‌ی دنیای نوجوانان، دغدغه‌ها و چالش‌هایی که پشت‌سر می‌گذارند، نوشته است. نگاه متفاوت او به چالش‌های دوران نوجوانی مانند عشق، رابطه عاطفی، مرگ و فقدان او را از نویسندگان دیگر متمایز می‌سازد.

داستان کتاب در جست و جوی آلاسکا درباره ماجراهایی است که دانش‌آموزان یک مدرسه در طول ترم با آن مواجه می‌شوند. مایلز هالتر، شخصیت اصلی کتاب، همیشه دوست دارد جملات قصار بزرگان را به خاطر بسپارد و این کار برایش به یک سرگرمی مهم بدل شده است. اما زندگی یکنواخت و بدون هیجانی که دارد، باعث می‌شود تا تصمیم متفاوتی بگیرد. او به یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی می‌رود. به این امید که هیجانی که دوست دارد، به زندگی‌اش وارد شود.

در مدرسه‌ شبانه‌روزی، مایلز هالتر با گروهی از دوستانش درگیر ماجراجویی‌های متفاوت می‌شود. آشنایی مایلز با آلاسکا یانگ اتفاقی است که زندگی او را برای همیشه دستخوش تغییراتی می‌کند. مایلز سخت دلبسته‌ی آلاسکا می‌شود اما از آنچه که قرار است در آینده با آن روبه‌رو شود، خبر ندارد.

جان گرین کتاب را در دو بخش نوشته است. در بخش اول از زندگی مایلز می‌خوانیم. تنهایی او در مدرسه‌ فعلی‌اش، سرگرمی ساده‌ای که برای خودش دست‌وپا کرده است و تصمیم ناگهانی که برای رفتن به یک مدرسه شبانه‌روزی می‌گیرد. در بخش دوم داستان، همراه با مایلز و دوستان دیگرش تلاش می‌کنیم تا از رازی که زندگی مایلز و آلاسکا را برای همیشه تغییر داده است، پرده برداریم.

خلاصه داستان

مایلز هالتر دوست دارد زندگی متفاوتی را تجربه کند؛ زندگی که سرشار از هیجان باشد. او با خواندن جمله‌ای از فرانسوا رابله، تصمیم می‌گیرد ماجراجویی‌اش را آغاز کند. برای این‌کار لازم است که در یک مدرسه شبانه‌روزی ثبت‌نام کند. در مدرسه، با گروهی از دوستانش، نقشه‌های مختلفی می‌کشند و اجرا می‌کنند. به نظر می‌آید که مایلز در نهایت چیزی را که در جست‌وجویش بود، پیدا کرده است.

او در دیدارش با آلاسکا یانگ، دختر جوان و زیبایی که در همان مدرسه درس می‌خواند، سخت به او دل می‌بازد. اما خبر ندارد که این عاشقی، سرانجام چندان خوشی ندارد...

چرا باید رمان در جستجوی آلاسکا با ترجمه فاطمه جابیک را بخوانیم؟

کتاب در جست‌وجوی آلاسکا مفاهیم بسیاری از جمله عشق، غم، فقدان، اندوه، سوگواری، امید و روابط میان جوانان را بررسی می‌کند. از سوی دیگر، این کتاب می‌تواند دنیای ذهنی، دغدغه‌ها و چالش‌هایی را که یک نوجوان یا جوان در زندگی ممکن است با آن روبه‌رو شود، به ما نشان بدهد.

خرید و دانلود کتاب در جست و جوی آلاسکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر دوست دارید با خواندن یک رمان، زندگی دوباره به‌عنوان یک نوجوان را تجربه کنید و در دنیای آن‌ها غرق شوید، کتاب در جست‌وجوی آلاسکا انتخاب خوبی برای شما است.

درباره جان گرین

جان گرین (John Green) با نام کامل جان مایکل گرین ۲۴ آگوست ۱۹۷۷ در ایندیانا پولیس آمریکا به دنیا آمد و در فلوریدا بزرگ شد. در کالج کنیون اوهایو در رشته‌های ادبیات انگلیسی و مطالعات دینی درس خواند و تصمیم داشت که کشیش شود؛ اما کمی بعد نوشتن را برای ادامه زندگی انتخاب کرد و اولین کتابش در سال ۲۰۰۵ منتشر شد.

کتاب‌های جان گرین همواره در فهرست پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند و به بیش از ۵۵ زبان در دنیا ترجمه شده‌اند. شاید بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌هایی را که با اقتباس از کتاب‌ها ساخته شده‌اند، دیده باشید.

از میان آثار دیگر جان گرین که به فارسی ترجمه شده است، می‌توان به کتاب‌های اشتباه در ستاره‌های بخت ما، شهرهای کاغذی و لاکپشت رو لاکپشت اشاره کرد.

او جوایز مختلفی از جمله جایزه ادگار آلن پو، جایزه ادبی کورین، جایزه‌ شیکاگو تریبون برای ادبیات نوجوان، جایزه نویسندگان ایندیانا، جایزه ادبیات کودکان گاردین، جایزه انجمن کتابخانه‌های آمریکا و جایزه‌ بهترین کتاب گودریدز را با خود به خانه برده است.

عنوان کتاب در زبان اصلی

کتاب در جست‌وجوی آلاسکا با عنوان اصلی Looking For Alaska منتشر شده است.

ژانر کتاب

کتاب در جست‌وجوی آلاسکا از جمله کتاب‌های عاشقانه‌ای است که برای نوجوانان و بزرگسالان جوان (Young Adult) نوشته شده. نویسندگان این ژانر معمولا در داستان‌هایشان از چالش‌هایی صحبت می‌کنند که نوجوانان در این سن با آن روبه‌رو می‌شوند؛ روابط عاشقانه و روابط جنسی، درگیری و اعتیاد به مواد مخدر و الکل، دوستی‌ها، پیدا کردن هویت و ... . رمان‌هایی که به موضوعاتی می‌پردازند که در دوران گذر از کودکی به بزرگسالی رخ می‌دهند، مانند رمان حاضر، در دسته‌بندی رمان‌های دوران بلوغ نیز قرار می‌گیرند.

در جست‌وجوی آلاسکا مناسب کدام رده سنی است؟

جان گرین را باید یکی از مشهورترین نویسندگانی دانست که برای نوجوانان و جوانان داستان می‌نویسد. کتاب در جست‌وجوی آلاسکا که اولین رمان این نویسنده است نیز همانند آثار دیگر او برای نوجوانان و جوانانی نوشته شده است که در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب در جست‌وجوی آلاسکا و جان گرین

نشریه‌ی گاردین زیبایی کتاب در جست‌وجوی آلاسکا را در این می‌داند که نویسنده چیزی را از مخاطبش پنهان نمی‌کند.

نشریه‌ی انگلیش ژورنال نیز در بخش نقد کتابش درباره‌ این اثر نوشته است که جان گرین چیزی فراتر از یک رمان دوران بلوغ نوشته است. او به کمک خلق شخصیت‌هایی تا این حد حقیقی به نوجوانانی که در تلاش برای کشف دنیای خودشان هستند، کمک می‌کند.

نقد کوتاهی بر رمان در جستجوی آلاسکا

کتاب در جست‌وجوی آلاسکا، در عین محبوبیت مخالفانی هم داشت: در فاصله‌ بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ از این کتاب با عنوان چهارمین کتاب چالش‌برانگیز ایالات متحده یاد می‌شد. جالب اینجاست که در برخی از ایالت‌های آمریکا مانند کنتاکی، تنسی و... خواندن این کتاب در مدارس ممنوع اعلام شده بود.

اما بسیاری از منتقدین، جان گرین را به دلیل صداقتی که در به تصویر کشیدن اولین عشق و احساس عاشقی در دوران نوجوانی داشته است، تحسین کرده‌اند.

چه ناشران و مترجمانی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

رمان در جست‌وجوی آلاسکا در ایران با ترجمه فاطمه جابیک در انتشارات میلکان و با ترجمه ملیکا بیگی در نشر اندیشه‌بیگی منتشر شده است. نشر معیار اندیشه نیز این کتاب را با زبان انگلیسی در ایران چاپ کرده است.

درباره فاطمه جابیک؛ مترجم کتاب

فاطمه جابیک، مترجمی توانا است که با انتشارات میلکان همکاری می‌کند. تابه‌حال کتاب‌های کتاب دزد، زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها، فهرست کتاب، راهت را از میان ستاره‌های بخت پیدا کن و جعبه پرنده با ترجمه او در ایران منتشر شده است.

افتخارات کتاب در جست‌وجوی آلاسکا و جان گرین

در جستجوی آلاسکا اولین کتاب جان گرین بود. بااین‌حال این کتاب خوش درخشید و جوایز را هم از آن خود کرد:

این رمان در سال ۲۰۰۶ فینالیست جایزه‌ی کتاب لس‌آنجلس تایمز بود و در همان سال جایزه‌ مایکل پرینز را برنده شد. در سال ۲۰۰۷ نیز برای دریافت جایزه آئودی نامزد شده بود.

معرفی شخصیت‌های اصلی رمان در جست و جوی آلاسکا

مایلز هالتر شخصیت اصلی کتاب، پسری است که به مدرسه شبانه‌روزی می‌رود تا کمی هیجان وارد زندگی‌اش کند. آشنایی و پیدا کردن دوستان جدیدش البته زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد.

چیپ مارتین که در کتاب او را با نام سرهنگ یا کلنل صدا می‌کنند دوست صمیمی آلاسکا و هم‌اتاقی مایلز است. او مغز متفکری است که نقشه می‌ریزد و البته به نام آلاسکا تمام می‌شود.

آلاسکا یانگ دختری، جذاب، باهوش و غیر قابل پیشبینی است که در مدرسه شبانه‌روزی درس می‌خواند و دل مایلز را می‌رباید. هرچند زندگی‌اش به‌سرعت به پایانش نزدیک می‌شود.

تاکومی هیکوهیتو دوست آلاسکا، چیپ و مایلز است اما دوستانش همیشه در برنامه‌ریزی‌ها او را نادیده می‌گیرند.

لارا بوترساکایا، دختر مهاجری است که در طول رمان، رابطه عاطفی پرفراز و نشیبی با مایلز برقرار می‌کند.

اقتباس‌ها از کتاب

کمپانی پارامونت پیکچرز در سال ۲۰۰۵ حق تولید سریال اقتباسی از روی کتاب در جستجوی آلاسکا را خرید. اما در نهایت موفق به ساخت سریال نشد.

کمپانی هولو در سال ۲۰۱۹ یک مینی‌سریال اقتباسی از این کتاب را با همین نام پخش کرد. جاش شوارتز به‌عنوان سازنده، چارلی پلامر در نقش مایلز هالتر و کریستین فروست در نقش آلاسکا یانگ در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

کتاب‌های مشابه

اگر این رمان خوانده‌اید و دوست داشته‌اید و به دنبال آثاری با حال‌وهوای مشابه و شخصیت‌های نوجوان می‌گردید، مطالعه این عناوین را به شما پیشنهاد می‌کنیم: به من بگو ابدیت یعنی چه اثر سارا دسن، پنج قدم فاصله اثر ریچل لیپینکات، النور و پارک اثر رینبو راول و یکی از ما دروغ می‌گوید اثر کارن ام مک منس، جایی که عاشق بودیم اثر جنیفر نیون.

بخشی از متن کتاب در جستجوی آلاسکا

«اوایل بعدازظهر روز بعد، در حالی پوستر ونگوگ را پشت در می‌چسباندم که وقتی پلک می‌زدم، عرق از روی مژه‌ام روی زمین می‌ریخت. کلنل روی مبل نشسته بود و در مورد کج و صاف بودن پوستر نظر می‌داد و به سؤالات بی‌پایانم دربارهٔ آلاسکا، جواب سربالا می‌داد.

ـ ماجراش چیه؟

ـ توی واین استیشن زندگی می‌کرده. می‌تونی با ماشین از کنارش رد بشی و حتی متوجه وجودش هم نشی و تا جایی که به من مربوطه، طبیعی‌ترین واکنش هم همینه. دوستش هم با کمک‌هزینهٔ تحصیلی توی واندربیلت درس می‌خونه. توی یه گروه موسیقی، کنترباس می‌زنه. خانواده‌اش رو زیاد نمی‌شناسم.

ـ پس واقعاً از پسره خوشش می‌آد؟

ـ گمون کنم. بهش که خیانت نکرده. اولین باره چنین اتفاقی افتاده.

و به همین ترتیب ادامه دادیم.

تمام صبح به هیچ چیز دیگری اهمیت نداده بودم. نه پوستر ونگوگ، نه بازی ویدئویی و نه برنامهٔ کلاسی‌ای که عقاب آورده بود دم در اتاق و تحویل داده بود. خودش را هم معرفی کرد: "به کلور کریک خوش اومدی آقای هالتر. شما اینجا از آزادی نسبتاً زیادی برخوردارید. اگه ازش سوءاستفاده کنید، پشیمون می‌شید. به نظر می‌آد جوان خوب و سربه‌زیری هستی. من اصلاً دوست ندارم مجبور بشم با شما خداحافظی کنم."

بعد به شکلی عجیب به من خیره شد؛ نگاهی که قرار بود مثلاً جدی باشد یا شاید واقعاً سرشار از بدجنسی بود. کلنل بعد از رفتن عقاب گفت: "آلاسکا بهش می‌گه نگاه تباهی. دفعهٔ بعد که این نگاه رو ببینی، وقتیه که مچت رو گرفته."

وقتی که یک قدم از پوستر فاصله گرفتم تا آن را بهتر ببینم، متوجه شدم که نمی‌شد گفت کاملاً صاف است ولی قابل‌قبول بود. کلنل گفت: "خیلی خب پاج، دیگه حرف از آلاسکا نزن. این‌جور که من حساب کردم نود و دو تا دختر توی این مدرسه هست و تک‌تک این دخترا خیلی کمتر از اون آلاسکا، که از قضای روزگار تنها هم نیست، خل‌وچل‌ان. من می‌رم ناهار بخورم. امروز بوفرایدو داریم." بیرون رفت و در را پشت سرش نبست. حس یک عاشق ابله را داشتم. از جا بلند شدم که در را پشت سرش ببندم. کلنل که حالا تقریباً وسط‌های دایرهٔ چمن جلوی خوابگاه بود، چرخید و گفت: "یا مسیح! بالأخره می‌آی یا نه؟"

می‌توانید هرچه دلتان خواست از بدی‌های آلاباما بگویید ولی نمی‌توانید ادعا کنید که مردم آلاباما با دستگاه سرخ‌کن غریبه‌اند. در هفتهٔ اول حضور من در کریک، این غذاها در غذاخوری مدرسه سرو شد: مرغ سرخ‌شده، فیلهٔ سرخ‌شدهٔ مرغ و بامیهٔ سرخ‌شده که درواقع اولین تجربهٔ من در خوردن خوراک‌های لذیذ در زیرمجموعهٔ سبزیجات سرخ‌شده در سرخ‌کن بود. دیگر فقط کم مانده بود که کاهوپیچ را توی سرخ‌کن بیاندازند ولی هیچ‌کدامشان بوفرایدو نمی‌شد. این غذای خوشمزه از اختراعات مورین، آشپز فوق‌العاده چاق کلور کریک، بود. چاق‌بودنش با درنظرگرفتن منوی غذایی، طبیعی محسوب می‌شد. خوردن یک بوریتوی لوبیا که در سرخ‌کن سرخ شده است دیگر کوچک‌ترین شکی برای شما باقی نمی‌گذارد که هر غذایی با معلق‌شدن در روغن جوشان، بهتر می‌شود. آن روز بعدازظهر، به همراه کلنل و پنج نفر از دوستانش که نمی‌شناختم، پشت میز گرد غذاخوری مدرسه نشستیم و من اولین گاز را به نان ترد اولین بوفرایدوی عمرم زدم و به اوج لذت غذایی رسیدم! آشپزی مادرم خوب بود ولی درست در همان لحظه به این نتیجه رسیدم که دلم می‌خواهد مورین را برای جشن شکرگزاری با خودم به خانه ببرم.

کلنل مرا با اسم پاج به پسرهایی که دور میز چوبی لق نشسته بودند، معرفی کرد ولی بین همهٔ آن‌ها فقط اسم تاکومی یادم ماند؛ چون آلاسکا دیروز در موردش حرف زده بود. تاکومی پسر ژاپنی‌تبار لاغری بود که قدش فقط چند سانتی‌متر از کلنل بلندتر بود و دائم با دهان پر و باعجله حرف می‌زد؛ برعکس من که آرام غذا را می‌جویدم تا از ذره‌ذرهٔ این خوراکی لذیذ و ترد با طعم لوبیا لذت ببرم.»

معرفی نویسنده
عکس جان گرین
جان گرین

اگر رمان نوجوان را یک سرزمین وسیع در نظر بگیریم، می‌توانیم ادعا کنیم جان گرین یکی از فرمانروایان قدرتمند یکی از قبایل مهم و پرطرفدار این سرزمین است. گرین از آن دست نویسنده‌هایی است که کتاب‌هایش بعد از انتشار مدت‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز باقی می‌مانند. گرین قبل از اینکه به سوی نویسندگی برود از دانشگاه در دو رشته‌ی ادبیات و علوم دینی فارغ‌التحصیل شد و قصد داشت که کشیش شود، ولی بعد از آنکه مدتی در بیمارستان اطفال در کنار کودکان سرطانی به فعالیت پرداخت، تصمیم گرفت که نویسنده شود. رمان اشتباه در ستاره‌های بخت ما -که در ایران با نام نحسی ستاره‌های بخت ما نیز شناخته می‌شود- هم تحت تاثیر فعالیت در بیمارستان و همزیستی با کودکان سرطانی نوشته شده است. جان گرین علاوه بر نویسندگی به عنوان آموزگار و بلاگر هم فعالیت می‌کند. او مدت زیادی است که همراه با برادرش سعی می‌کند دروس مختلف را به زبان ساده و لذت‌بخش در بستر اینترنت عرضه کند.

نظرات کاربران

مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

همزاد پنداری عجیبی با آلاسکا داشتم:) اگه از سبک تین ایجری خوشتون میاد از دستش ندید

farez
۱۳۹۷/۱۰/۰۲

جان گرین یکی از 100 چهره ی تاثیرگذار در جهان و متاثر از یکی از بهترین نویسندکان جهان فیتز جرالد، یک بار دیکه در این کتاب ثابت کرد میتونه به بهترین شکل ممکن مرگ، غم فقدان یک انسان و احساسات

- بیشتر
Taha
۱۳۹۹/۰۹/۲۴

وقتی کتاب های شبیه به این رو میخونم،‌ واقعا برام سوال میشه که چطور میشه انقدر بی مسئولیت و بی پروا زندگی کرد. مایلز پسریه که توی مدرسه و شهر خودش محبوب نیست. روابطش با والدین ش در حد رابطه

- بیشتر
Yasaman
۱۴۰۰/۰۲/۰۵

داستان در مورد مایلز هالتر ، پسر نوجوانی که عاشق به خاطر سپردن آخرین کلمات انسان ها پیش از مرگشونه. در یکی از این جمله ها با مفهومی به نام "شاید بزرگ " آشنا میشه و به دنبال اون ،

- بیشتر
ehsan
۱۳۹۹/۰۹/۱۱

مینی سریالی از رو همین کتاب ساخته شده که خیلی خوبه، حتما ببینیدش looking for alaska

کتاب باز
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

خوب نیست عالیه! عالیم نیست محشره!

P
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

کتاب خوبیه ولی نتونستم اونطور که با سریالش ارتباط برقرار کردم با این ارتباط بگیرم و بخاطر کتاب نیس بخاطر سانسورهای بسیار هوشمندانه س خدایی موقع خوندن اونجاهایی که سانسور شده بودن یاد ارم اون باشگاهه بود(فوتبالی نیستم دقیقا اسمش یادم

- بیشتر
میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳۹۷/۰۸/۱۳

پسری به نام مایلز که در ایالت فلوریدا زندگی میکنه و کار موردعلاقه اش حفظ کردن آخرین جملات افراد معروفه، آخرین جمله فرانسوارابله، مایلز رو علاقه مند میکنه تا به دنبال شاید بزرگ خودش بره بنابراین مدرسه ی فعلی خودش

- بیشتر
نگار
۱۳۹۸/۰۸/۰۲

رمان نحسی ستاره های بخت ما وشهرهای کاغذی هم ازاین نویسنده عالین ازاین دورمان فیلم هایی باهمین نام اقتباس شده که به اندازه خودرمان قشنگه وارزش دیدن داره

parisa.sbr
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

شبیه کتاب شهرهای کاغذی از همین نویسنده بود . مایلز دقیقا مثل کیو و الاسکا هم خود مارگو بود. ولی خوندن کتابهای جان گرین ادم رو وادار به تفکر میکنه و من اینشو دوست دارم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱۲)
می‌خوام با این سطل آب، آتش جهنم رو خاموش کنم و بعد با این مشعل، دروازه‌های بهشت رو به آتش بکشم تا مردم، خدا رو به امید بهشت و ترس از جهنم دوست نداشته باشن و فقط عاشقش باشن چون خداست."
سَمَر
"مامان من به خاطر وجود تو شاکرم."
رها
توی دفترم نوشتم: "یه روز هیچ‌کس به خاطر نمی‌آره که اون دختر یه روزی وجود داشت." و بعد اضافه کردم: "و یا من وجود داشتم."
farez
با خودم فکر کردم که اگر انسان باران باشد، من نم‌نم بارانم و او طوفان است.
نگار
حسی که بیشتر از همه وجودم را گرفته، حس عصبانیت از این غیرمنصفانه‌بودن و بی‌عدالتی مطلقِ دوست‌داشتن کسی است که شاید او هم دوستت داشته ولی حالا دیگر نمی‌تواند داشته باشد؛ چون مرده.
farez
لب‌هایش را روی تابوت گذاشت و زمزمه کرد: "معذرت می‌خوام آلاسکا. لیاقت تو یه دوست بهتر از من بود."
farez
"شماها از سیگارکشیدن لذت می‌برین. من سیگار می‌کشم که بمیرم."
سارینا
کنارآمدن با ایدهٔ مرگ و تبدیل‌شدن به هیچ و تاریکی، برای مردم ممکن نیست و دوست ندارند باور کنند که عزیزانشان دیگر وجود ندارند. نمی‌توانند نبود خودشان را هم تصور کنند. بالأخره به این نتیجه رسیدم که مردم به زندگی بعد از مرگ اعتقاد دارند چون تاب تحمل ایدهٔ مخالفش را ندارند.
سَمَر
شاید زندگی پس از مرگ، ایده‌ای است که ما برای کم‌کردن رنج دوری از عزیزان باور می‌کنیم تا دوران زندگی در لابیرنت را تحمل‌پذیرتر کنیم.
farez
آخرین سؤالی که من می‌خوام در ذهن شما به جا بگذارم اینه که: دلیل شما برای امید چیه؟"
رها

حجم

۲۶۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

حجم

۲۶۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان