دانلود کتاب صوتی کیمیاگر محسن نامجو ترجمه آش حجازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

دانلود و خرید کتاب صوتی کیمیاگر

۴٫۰
(۱۴۸۱)
خواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کیمیاگر

کتاب صوتی کیمیاگر مشهورترین داستان پائولو کوئیلو نویسنده برزیلی است. داستان درباره جوانی به نام سانتیاگو است که به دنبال رویایی که می‌بیند، سفری دور و دراز را در جستجوی یافتن گنجی گرانبها آغاز می‌کند.

کتاب صوتی کیمیاگر را می‌توانید با ترجمه آرش حجازی و صدای محسن نامجو بشنوید.

درباره کتاب صوتی کیمیاگر با صدای محسن نامجو

کیمیاگر (The Alchemist)، داستانی الهام‌بخش از پائولو کوئیلو است که اهمیت داشتن رویای شخصی را به ما یادآوری می‌کند. کیمیاگر اولین بار در سال ۱۹۸۸ و به زبان پرتقالی منتشر شد. اما محبوبیتش چنان بود که به هفتادویک زبان دیگر هم ترجمه و منتشر شد.

پائولو کوئیلو در کتاب کیمیاگر، هزاران حرف برای مخاطبانش دارد. هر حرف او، نکته‌ای در دل خود دارد که می‌تواند برای داشتن زندگی بهتر به ما کمک کند. اما نویسنده، با هنرمندی‌اش تمام آنچه را که قصد دارد به مخاطبش بگوید، در داستان می‌آورد. داستان به نرمی و روان پیش می‌رود و خواننده را همراه خود می‌کشاند و به ادامه دادن ترغیب می‌کند.

هر بخش از کتاب صوتی کیمیاگر نکته‌ای دارد. کوئیلو با کمک گرفتن از سمبل‌ها و نشانه‌های مختلف، حرفش را بیان می‌کند. تمام موجودات، حیوانات، آدم‌ها و مکان‌هایی که به نحوی با سانتیاگو در ارتباط بودند یا در مسیرش قرار گرفتند، نماد هستند؛ آنچه سانتیاگو باید با آن روبه‌رو شود، آنچه سانتیاگو باید کنار بگذارد تا بتواند در مسیر یافتن رویای شخصی‌اش باقی بماند، آنچه که در جریان هر زندگی وجود دارد و ممکن است انسان را از اهدافش دور کند و ...

او اعتقاد دارد که هرچیز که در زندگی برای یک بار رخ بدهد، ممکن است دیگر هرگز تکرار نشود اما اگر اتفاقی دوبار بیفتد، نشانه‌ای است از آن که حتما برای بار سوم نیز رخ خواهد داد. بنابراین، بهتر است هوشیار باشیم و تمام نشانه‌هایی را که در اطرافمان وجود دارد، پیدا کنیم.

زندگی ما در دنیای سریع و آشفته مدرن سبب شده تا از خودمان دور شویم. این دوری سبب تنهایی و سرگردانی می‌شود و لذت دست یافتن به معنا و هدف زندگی را از ما می‌گیرد. اما پائولو کوئیلو راه رها شدن از این سرگردانی و سردرگمی را در این کتاب ارزشمند، به ما نشان می‌دهد.

اما داستان کتاب صوتی کیمیاگر از چه قرار است؟

سانتیاگو، چوپان جوانی است که در آندلس، اسپانیا زندگی می‌کند. او اهل مطالعه است؛ کتاب‌های علوم دینی و الهیات را خوانده است و رویایی تکرارشونده دارد. هربار که شب، زیر سایه‌ درختی در کنار دیوار کلیسایی مخروبه می‌خوابد، خواب کودکی را می‌بیند که از او می‌خواهد به دنبال گنج، به مصر برود. این رویا بارها و بارها تکرار می‌شود و سانتیاگو به این فکر می‌کند که حتما باید معنایی در آن نهفته باشد. (در ادامه‌ متن، ممکن است بخشی از داستان برایتان فاش شود و لذت خواندن یا شنیدن این قصه را از شما بگیرد. اگر هنوز کتاب را نخوانده‌اید، می‌توانید از خواندن دو بند بعدی، صرف‌نظر کنید و پس از اینکه داستان را خواندید، دوباره سراغ این نوشته برگردید).

او برای تعبیر رویایش، به سراغ فالگیری کولی می‌رود. زن به او می‌گوید گنجی که به دنبالش است، در اهرام مصر نهفته است و او باید برای به دست آوردنش، به آنجا برود. پادشاه سالم فرد بعدی است که در مسیر او قرار می‌گیرد و به او می‌گوید که گوسفندانش را بفروشد تا بتواند به مصر برود.

سانتیاگو در مسیرش به مصر، با آدم‌های دیگری هم ملاقات می‌کند. کسی که ادعا می‌کند می‌تواند او را به اهرام مصر ببرد اما در واقع چشمش به دنبال پول سانتیاگو است و تاجر کریستالی که سانتیاگو مدتی برایش کار می‌کند تا بتواند دوباره خرج و مخارجش را به دست بیاورد. اما ماجراهایی که سانتیاگو پشت‌سر می‌گذارد به همین‌ها ختم نمی‌شود. او کار می‌کند و ثروتی به دست می‌آورد، عاشق می‌شود، با کیمیا و کیمیاگری آشنا می‌شود و هزاران تجربه که در نهایت به او کمک می‌کند تا به نسخه بهتری از خودش بدل شود...

موضوع کتاب صوتی کیمیاگر چیست؟

کتاب صوتی کیمیاگر کتابی است که درباره‌ رویای شخصی صحبت می‌کند. او از ماموریت شخصی، هدف یا سفر شخصی صحبت می‌کند. یعنی همان چیزی که برای هر شخص به صورت منحصربه‌فرد وجود دارد و با یافتنش، زندگی او تغییر می‌کند. افسانه‌ شخصی، یعنی همان چیزی که فرد را خوشحال می‌کند. داشتن یک افسانه‌ شخصی درست مانند داشتن هدفی بزرگ و رسالتی است که داریم. اما با این‌حال، تنها یافتن افسانه شخصی کافی نیست.

به محض پیدا کردن افسانه‌ شخصی، باید دانست که موانع به شکل‌های مختلف بر سر راهمان قرار می‌گیرند. باید راهی برای از میان برداشتن موانع پیدا کرد. از سوی دیگر، همین که در مسیر قدم بگذاریم، نشانه‌های مختلف به کمکمان می‌آیند. نشانه‌هایی که به ما می‌گویند راه را درست آمده‌ایم. به کجا باید برویم و چه باید بکنیم. این نشانه‌ها لذت بردن از مسیر را نیز به ما می‌آموزند.

پائولو کوئیلو در کتاب کیمیاگر به ما یادآوری می‌کند که همه ما می‌توانیم کیمیاگری باشیم که به زندگی خود ارزش می‌بخشیم. همه‌ آنچه که برای ساختن زندگی خود نیاز داریم، در دستانمان است و فقط باید جرات کنیم، از تغییر نترسیم و در مسیر ایجاد تحول گام برداریم.

چه کسانی رمان کیمیاگر را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

آرش حجازی از اولین مترجمانی بود که به سراغ کار ترجمه کتاب‌های پائولو کوئیلو رفت. پس از اینکه او به خارج از ایران مهاجرت کرد و انتشارات کاروان، تعطیل شد، ناشران دیگر هم به سراغ ترجمه آثار او رفتند.

کتاب کیمیاگر پائولو کوئیلو یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های معاصر جهان است و به همین دلیل مترجمان بسیاری دوست دارند، نسخه‌ ترجمه شده خودشان را در کارنامه‌ حرفه‌ای خود داشته باشند. حسین نعیمی، زهره زاهدی، مهدی صائمی، یولاند گوهرین و سونیا سینگ از جمله کسانی هستند که این اثر را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

در میان تمام این مترجمان، آرش حجازی و دل‌آرا قهرمان، تنها کسانی بودند که با اجازه‌ نویسنده، دست به کار ترجمه کتاب‌های او زدند. اما ترجمه‌های آرش حجازی و حسین نعیمی از کتاب کیمیاگر، از دیگر ترجمه‌ها معروف‌تر است. بهرحال نباید این نکته را نیز از یاد برد که ترجمه آرش حجازی، در ایران به صورت قانونی منتشر نمی‌شود.

نقدها و نظرات درباره‌ کتاب صوتی کیمیاگر

کتاب کیمیاگر در ایران مانند کتاب‌های بسیاری از نویسندگان و به ویژه خود پائولو کوئیلو، مدتی با مشکل انتشار روبه‌رو بود. در پاسخ به این ممنوعیت، نسخه‌های الکترونیکی کتاب در سطح وسیع منتشر شد. هرچند حالا به نظر می‌رسد که مشکلی با انتشار این کتاب وجود نداشته باشد.

بسیاری از کسانی که کتاب صوتی کیمیاگر را خوانده‌اند، آن را ملهم و متاثر از یکی از حکایات مثنوی معنوی مولانا می‌دانند. البته پائولو کوئیلو نیز هرگز چنین تاثیرپذیری را رد نکرد اما درباره‌ منبع الهامش برای نوشتن این کتاب، به داستانی که خورخه لوئیس بورخس، ترجمه کرده است، اشاره کرد. این داستان، به نام قصه دو رویابین، از دل کتاب هزارویک شب بیرون آمده است که می‌تواند خودش، منبع الهام مولانا نیز باشد.

بسیاری از مخاطبان داستان، این کتاب را با شازده کوچولو، نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری مقایسه می‌کنند و شباهت‌هایشان را برمی‌شمارند. برخی نیز به این داستان و شباهتی که با داستان سیدارتها، نوشته هرمان هسه دارد، اشاره می‌کنند.

ویچخ آیخلبرگر، نویسنده کتاب رازگشایی کیمیاگر: تلاشی برای کشف رازهای کیمیاگر پائولو کوئیلو، این اثر را یک پدیده ادبی می‌داند. او اعتقاد دارد تعداد کتاب‌هایی که می‌توانند در ادبیات فرهنگساز شوند، بسیار کم است ولی کیمیاگر یکی از این کتاب‌ها است و ترجمه به هفتاد و یک زبان در دنیا و نیز زبان بریل و تبدیل شدنش به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سراسر جهان، گواهی بر این ادعا است.

درس‌هایی که با شنیدن کتاب صوتی کیمیاگر با صدای محسن نامجو یاد می‌گیریم:

از شنیدن کتاب صوتی کیمیاگر چندین درس مهم می‌گیریم. بعضی از آن‌ها عبارتند از:

۱- گاهی ترس از شکست از خود شکست بزرگ‌تر است. کتاب کیمیاگر به ما یاد می‌دهد که بدانیم به دست آوردن نتیجه‌های جدید نیاز به این دارند که در قلمروی جدید پای بگذاریم و این تجربه جدید ترسناک نیست! هر ریسک بزرگی در زندگی پاداشی دارد. تجربه‌هایی که در این راه به دست می‌آورید پاداش و پاسخ این رنج‌هاست.

۲- حقیقت، پایدار است. همیشه دروغ راه ساده‌ای برای رسیدن به اهداف بوده، اما واقعیت این است که این حقیقت است که پایدار می‌ماند. بدانید در سخت‌ترین زمان‌های زندگیتان، آن‌چیزی که از شما در برابر واقعیت‌های تلخ محافظت می‌کند، حقیقت است.

۳- یکنواختی را حذف کن. راستش وقتی هر روزت مانند دیروزتان است، بیشتر به این دلیل است که نمی‌توانید پرده‌ها را کنار بزنید و واقعیت متنوع زندگیتان را ببینید. بهتر است هرروز تمرین قدردانی کنید. یعنی در هر روزتان بگردید و چیز متفاوت را پیدا کنید و بابتش شکرگزذار باشید.

۴- لحظه حال را باید قدرش را دانست. در گذشته هیچ‌چیزی وجود ندارد که بتواند شما را تعریف کند. در آینده هم چیزی وجود ندارد که بخواهید بابتش نگران و عصبی باشید. تنها چیزی که باید برای شما مهم باشد، لحظه حال و امکانات آن است. زندگی شما را نحوه تعامل شما با لحظه حال تعیین می‌کند، نه نگرانی‌ها و تشویش‌های شما بابت آینده و حتی گذشته!

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) با نام کامل پائولو کوئیلو د سوزا (Paulo Coelho de Souza)، ۲۴ آگوست ۱۹۴۷ در ریودوژانیرو، برزیل به دنیا آمد. زندگی او پر از اتفاقات مختلف و تجربیات سخت و پرچالش بود. زمانی که هفده‌ساله بود، پدر و مادرش او را به یک آسایشگاه روانی بردند. هرچند این تجربه برای او سخت و سنگین بود، اما همیشه این باور را داشت که پدر و مادرش، قصد آسیب زدن به او را نداشتن و فقط سردرگم بودند.

پائولو کوئیلو رویای نویسنده شدن را در سر می‌پروراند اما پدر و مادرش، اصرار داشتند که پسرشان در رشته حقوق درس بخواند. هرچند او وارد دانشکده حقوق شد، اما آن را بعد از یک سال رها کرد. مدتی را مانند هیپی‌ها زندگی کرد. در این دوران سفرهای بسیاری کرد؛ آمریکای جنوبی، مکزیک، آفریقای شمالی و اروپا جاهایی بودند که او در سفرهایش به آنجا رفت. در سال‌های ۱۹۶۰ شروع به مصرف مواد مخدر کرد.

وقتی پائولو کوئیلو به برزیل برگشت، کار جدیدی را به عنوان ترانه‌سرا آغاز کرد. اما دولت وقت، محتوای ترانه‌های او را خطرناک می‌دانست و به همین دلیل او را بازداشت کرد. او بعد از آزادی کارهای مختلفی را تجربه کرد. اما در نهایت به سراغ آرزو و رویای دیرینه‌اش یعنی نویسنده شدن رفت.

پائولو کوئیلو کتاب‌های بسیاری را منتشر کرده است. از میان آن‌ها می‌توان به شیطان و دوشیزه پریم، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریستم، خاطرات یک مغ، مکتوب، الف، زهیر، کوه پنجم، برنده تنهاست، بریدا و... اشاره کرد. کتاب‌های او روی هم رفته، بیش از صدمیلیون جلد در سراسر جهان فروش داشته‌اند و او را به پرفروش‌ترین نویسنده زنده پرتغالی زبان تبدیل کرده‌اند.

پائولو کوئیلو به همراه همسرش، کریستینا اویتیسیکا، در اروپا و برزیل زندگی می‌کنند. آن‌ها به همراه یکدیگر بنیادی را راه‌اندازی کرده‌اند که تمرکزش کمک کردن به کودکان و سالمندان است.

درباره آرش حجازی، مترجم کتاب

آرش حجازی، ۲۸ بهمن ۱۳۴۹ به دنیا آمد. او چهار سال اول زندگی‌اش را در انگلستان گذراند و سپس به ایران آمد. او در دانشگاه علوم پزشکی تحصیل کرد و در سال ۱۳۷۵ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۳۷۳ با همسرش ازدواج کرد. آن‌ها یک پسر به نام کیخسرو دارند.

آرش حجازی، در سال ۱۳۷۶ انتشارات کاروان را راه‌اندازی کرد. در این انتشارات، کارهای پائولو کوئیلو و نیز کتاب‌های خودش را منتشر می‌کرد. از او سه رمان به نام‌های کی‌خسرو، اندوه ماه و شاهدخت سرزمین ابدیت منتشر شده است. او همچنین تجربه سردبیری در نشریات کامیاب و فصلنامه جشن کتاب را دارد که البته بعد از منتشر شدن چند شماره، توقیف شدند.

درباره محسن نامجو، گوینده کتاب صوتی کیمیاگر

محسن نامجو، ۱۴ اسفند ۱۳۵۴ در خراسان متولد شد. او در دانشکده هنر دانشگاه تهران تحصیل کرد اما آن را نیمه‌تمام رها کرد. موسیقی را نزد اساتیدی مانند نصرالله ناصح‌پور، فرامرز شکرخواه و رضا شاکری فراگرفت. او در دنیای موسیقی با سبک تلفیقی فعالیت می‌کند و پیش از خارج شدن از ایران، با چند گروه موسیقی زیرزمینی نیز همکاری داشته است.

محسن نامجو برای ضبط کتاب صوتی کیمیاگر به جای سی شخصیت کتاب حرف زده است و در حدود شصت دقیقه موسیقی سنتی ایرانی برای آن ساخته است.

جملاتی از کتاب کیمیاگر

کیمیاگر کتابی را که یکی از مسافران کاروان آورده بود، به دست گرفت. جلد نداشت. اما اسم نویسنده‌اش را پیدا کرد: اسکار وایلد. کتاب را که ورق می‌زد، به داستانی درباره‌ی نرگس برخورد. کیمیاگر افسانه‌ی نرگس را می‌دانست. همان جوان زیبایی که هر روز می‌رفت تا زیبایی خودش را در دریاچه تماشا کند. بعد چنان شیفته‌ی خودش شد که روزی در دریاچه افتاد و غرق شد. در جایی که به آب افتاده بود، گلی رویید که اسمش را گذاشتند نرگس. اما اسکار وایلد داستان را اینطوری تمام نکرده بود. می‌گفت وقتی نرگس مرد الهه‌های جنگل کنار دریاچه آمدند. آن دریاچه آب شیرین به کوزه‌ای از اشک‌های شور استحاله یافته بود. الهه‌های جنگل پرسیدند: «چرا گریه می‌کنی؟» دریاچه گفت: «واسه نرگس گریه می‌کنم.»

«آه عجیب نیست که واسه نرگس اشک میریزی. آخه با اینکه ما همیشه تو جنگل دنباش میدویدیم فقط تو فرصت داشتی زیبایی‌اش رو از نزدیک تماشا کنی.»

دریاچه پرسید: «مگه نرگس زیبا بود؟»

«کی بهتر از تو اینو میدونه؟ آخه هر روز کنار تو می‌نشست.»

دریاچه لختی ساکت ماند. سرانجام گفت: «من واسه نرگس گریه می‌کنم اما هیچوقت به زیبایی‌ او پی نبرده بودم. واسه نرگس گریه می‌کنم چون هربار که روی من خم می‌شد، تو عمق چشم‌هاش انعکاس زیبایی خودم را می‌دیدم...»

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

نظرات کاربران

Mehdi Ahmadi
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

قیمت کتابها را پایین بیاورید .قشر ضعیف جامعه توان پرداخت ندارد با تشکر

mahboob
۱۳۹۸/۱۱/۲۹

تپه‌های شنی با وزش باد جابجا می‌شوند، ولی… صحرا همیشه صحرا باقی می‌ماند. این است… افسانه عشق.

پرنیان
۱۳۹۹/۰۲/۰۸

من واقعاً نمی‌دونم روی چه حسابی این کتاب پولیه!!!!!!! آیا چیزی از فروش این کتاب به دست نامجو می‌رسه؟؟؟!

کاربر ۱۹۳۵۵۹۴
۱۳۹۹/۰۲/۲۷

یک بار در طول زندگیتون دوستان .کیمیاگر و بوف کور رو بخونید ....خیلی چیزها دستگیرتون میشه

zaryoun
۱۳۹۹/۰۳/۱۵

هر کسی که افسانه و رویای شخصی دارد باید این کتاب رابخواند این کتاب رویای شما را برای همیشه در شما زنده نگه میدارد . عالی و درجه یک

کاربر ۲۱۱۵۱۶۷
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

8 بار خوندمش صوتیشو گوش نکردم اما تقریبا کتاب رو حفظم عالیه♥

SIR_SARAB
۱۳۹۸/۱۲/۰۹

عالیه

F.Aminzadeh
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

محتوای بسیار خوبی داشتش ، این کتاب ها نکات کلیدی زیادی داره به نظرم در مرحله اول اگر متن کتاب خونده بشه بهتره و کتاب صوتی گزینه بعدی باشه برای خوانش بازم بستگی به سلیقه هر فرد داره ...

mahnaz
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

من کتابشو خوندم عالیه صوتیشم خوبه

امیدوارم اندکی کمکم تاثیر...
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

صدای نامجو خارق العادس فقت هیچی از این به گویندش نمیرسه پس دانلود کردنش از اینترنت منطقی تره لطفن لایک کنین ک بقیه هم الکی پول رو تو جوب نریزن البته اگه طاقچه نظر منو بزاره

زمان

۵ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۲۸۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۲۸۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان