دانلود کتاب صوتی مدیر مدرسه با صدای حسام‌الدین مقامی‌کیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مدیر مدرسه اثر جلال آل احمد

دانلود و خرید کتاب صوتی مدیر مدرسه

نویسنده:جلال آل احمد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مدیر مدرسه

کتاب صوتی مدیر مدرسه اثر مشهور جلال آل احمد است. این کتاب، روایت یک معلم مدرسه است که از تدریس خسته شده با رشوه دادن به مقام‌های بالاتر آن‌ها را راضی می‌کند تا او را به سمت مدیر یک مدرسه دربیاورند. به امید اینکه درآمد بیشتر و کار کمتری داشته باشد. اما به‌زودی متوجه ساختار معیوب موجود در مدرسه می‌شود و کمر به آغاز اصلاحات اساسی در مدرسه می‌بندد. اما قضیه پیچیده‌تر و چالش‌برانگیزتر آن چیزی است که فکر می‌کرد.

نسخه صوتی این اثر با صدای حسام‌الدین مقامی‌کیا توسط انتشارات نوین کتاب گویا منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره و خلاصه کتاب صوتی مدیر مدرسه

جلال آل احمد سال‌ها معلم بوده و از زیروبم آموزش و سیستم آموزشی سر درمی‌آورده است. برای همین هم هست که وقتی مخاطب کتاب صوتی مدیر مدرسه را می‌شنود، درمی‌یابد که چگونه نویسنده توانسته از جوانب مختلف از دغدغه‌هایی که در مدرسه وجود دارد حرف به میان بیاورد. مدیر مدرسه شاید بهترین اثر آل احمد باشد. کتاب سبک واقع‌نگری خاص خود را دارد. همچنین آل احمد سعی کرده تا نثرش ساده و بدون تکلف ولی تأثیرگذار باشد.

داستان از این قرار است که مدیر بعد از ورود به مدرسه متوجه می‌شود که آن‌چنان‌که گمان می‌کرد -که قرار است گوشه‌ای بنشیند و منفعلانه با هیچ‌چیز کار نداشته باشد- رؤیایی بیش نبوده. مدیر وقتی مشکلات و چالش‌های موجود در مدرسه را مشاهده می‌کند سعی می‌کند شروع‌کننده‌ی اصلاحات امور مدرسه باشد. جلال آل احمد در کتاب صوتی مدیر مدرسه سعی کرده با نگاهی انتقادی به بستر مدرسه به‌خصوص در زمان خودش بپردازد. او در کتابش فقر، وضعیت رفاهی اسفناک دانش‌آموزان، دل‌زدگی معلم‌ها از تدریس، فضای اخلاقی کج‌دار مدرسه و وضعیت نامطلوب اقتصاد معلم‌ها را به تصویر می‌کشد. جالب اینجاست که دهه‌ها از نگارش این کتاب گذشته اما دغدغه‌هایی که آل احمد برای بستر مدرسه مطرح کرده نه‌تنها در این عصر هنوز هم پابرجاست، بلکه شاید برخی از آنان شدت نیز گرفته باشد.

کتاب صوتی مدیر مدرسه از زبان اول‌شخص روایت می‌شود. روایت اول‌شخص باعث شده تا مخاطب بتواند فکرها و احساساتی را که مدیر مدرسه در برخورد با چالش‌های متفاوت از سر می‌گذراند، بهتر درک کند. آل احمد در کتابش اخلاق را نشانه گرفته و هر جا که از ضعف اخلاق سخن به میان می‌آورد رد پای فقر را هم نیز نشان می‌دهد. او توصیفات جالبی از فضای مدرسه ارائه می‌دهد. مدرسه‌ای که قرار است قرارگاه آموزش و تربیت باشد، به‌گونه‌ای است که انگار برای هر قصد دیگری ساخته شده جز تربیت کردن. آل احمد همچنین به‌خوبی فضای روحی مدرسه را به تصویر می‌کشد، این‌که بیشتر صداها به‌جای آنکه صدای جیغ شادی باشد صدای تنبیه و ناسزا است. دانش‌آموزان پژمرده‌اند و کمتر کسی است که دلش به درس و مشق گرم باشد. کودکانی که زودتر به مدرسه می‌آیند به خاطر زمان‌بندی‌شان نیست بلکه پدر و مادرها آن‌ها را زودتر از خانه خارج کرده‌اند تا ‌زودتر از دستشان خلاص شوند.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی مدیر مدرسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی مدیر مدرسه، اثری در قالب ادبیات داستانی است ازاین‌رو محدودیت خاصی در مخاطبانش دیده نمی‌شود و به تمام علاقه‌مندان داستان توصیه می‌شود. اما چند قشر هستند که شنیدن این کتاب برای آنان واجب‌تر از دیگران است؛ معلمین و متولیان آموزش و آنانی که در کار ساماندهی نظام‌های آموزشی هستند.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

آگاهی از تهدیدهایی که نظام معیوب آموزشی می‌تواند نه‌تنها برای دانش‌آموزان بلکه برای متولیان آموزشی و حتی والدین دانش‌آموزان داشته باشد بسیار مهم است.

درباره جلال آل احمد

سید جلال‌الدین سادات آل احمد ۱۱ آذر ۱۳۰۲ – ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ نویسنده، مترجم، روشنفکر و منتقد ادبی بود. نوشته‌های آل احمد تأثیر شگرفی در جنبش روشنفکری نویسندگی ایران ایجاد کرد. چندین نویسنده نامدار ایرانی مانند نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی تا به حال از آل احمد تأثیر پذیرفته‌اند و چندین هنرمند نامدار نیز در ستایش او قلم زده‌اند.

جلال در یک خانواده مذهبی متولد شد. پدر او روحانی بود. بعد از بزرگ شدن او برخلاف نظر پدرش به دبیرستان رفت و علی‌رغم میل پدرش که او را برای درس طلبگی در نظر گرفته بود در این راه قدم نگذاشت. او مدتی به حزب توده پیوست. اما پس از گذشت زمانی انتقاداتی به آن وارد کرد و به همراه چند نفر دیگر به صورت دسته‌جمعی از حزب جدا شد و آن را دروغی بزرگ خواند. در سال ۱۳۲۲ وارد دانشسرای عالی تهران شد و در رشته زبان و ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شد. او تحصیل را تا دوره دکترای ادبیات فارسی نیز ادامه داد؛ اما در اواخر تحصیل از ادامه آن صرف‌نظر کرد. او نخستین مجموعه داستانش را با نام دید و بازدید در سال ۱۳۲۴ منتشر کرد. آل احمد در کنار نویسندگی و ادبیات با ترجمه آثار بزرگی از ژید، داستایوفسکی، سارتر و آلبرکامو خدمت شایانی به ادبیات فارسی و فارسی‌زبانان کرده است. جلال آل احمد بسیار سفر می‌رفت و سفرنامه‌های مختلفی نیز از او در دست است. هدف جلال در کتابش بیدار کردن جامعه خفته است و همواره در کتاب‌هایش از مشکلات سیاسی و اجتماعی سخن به میان می‌آورد.

کتاب‌های جلال آل احمد به چندین دسته ترجمه، داستان، سفرنامه، جستار و خاطرات تقسیم‌بندی می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی مدیر مدرسه

همه‌ی جیره‌خورهای اداره بو برده بودند که مدیرم و لابد آنقدر ساده‌لوح بودند که فکر کنند روزی گذارشان به مدرسه‌ی ما بیفتد. همان روز فهمیدم که از هر سه نفرشان یک نصف حقوقش را پیش خور کرده یا مساعده گرفته، یا قالی و سماور قسطی خریده و سفته‌ای داشته که باید از حقوقش کم بگذارند. حسابدار قبلی هم که زده بود به چاک و حساب‌ها درهم شده بود. علم صراطی بود. دنبال سفته‌ها می‌گشتند؛ به حسابدار قبلی فحش می‌دادند؛ التماس می‌کردند که این ماه را ندیده بگیرید و همه‌ی حق و حساب‌دان شده بودند و یکی که زودتر از نوبت پولش را می‌گرفت صدای همه‌ در می‌آمد. آن روز رعایت ادب چنان کلافه‌ام کرد که پیه دو سه روز تاخیر حقوق را به تنم مالیدم. اما بدی کار این بود که در لیست حقوق مدرسه، بزرگترین رقم مال من بود. درست مثل بزرگ‌ترین گناه در نامه‌ی اعمال. دوبرابر فراش جدیدمان حقوق می‌گرفتم. از دیدن رقم‌های مردنی حقوق‌ دیگران چنان خجالت کشیدم که انگار مال آن ها را دزدیده بودم. دو ساعت تمام قدم زدم و همه را برخود مقدم داشتم. شاید کفاره‌‌ای داده باشم.

معرفی نویسنده
عکس جلال آل احمد
جلال آل احمد
ایرانی | تولد ۱۳۰۲ - درگذشت ۱۳۴۸

جلال الدین سادات آل احمد، معروف به جلال آل احمد، نویسنده و مترجم، در سال ۱۳۰۲ پس از هفت دختر در تهران متولد شد و نهمین فرزند پدر و دومین پسر خانواده بود.

نظرات کاربران

علیمحمد فخریاسری
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

رمانی خواندنی با شخصیت پردازی عالی است. داستان صادقانه مدیر مدرسه طوری است که گویی جلال خودش مدیر مدرسه بوده و از نزدیک با مشکلات آن در آن دوران مواجه بوده است. شخصیت ها را انقدر زیبا به تصویر میکشد

- بیشتر
momenhub
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

یک کتاب دوست داشتنی.

جواد عباسی
۱۳۹۸/۰۷/۱۸

کتاب صوتی مدیر مدرسه را خریداری کردم و یک بار گوش کردم اما الان برایم پخش نمیشود!

Alireza Ameli
۱۳۹۸/۰۲/۱۱

توصیف موقعیتهای فوق العاده ای تو این‌کتاب خواهید خواند(شنید)

عباس
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

موضوع ش زیاد منو سر حال نگه نداشت،،، از یک جایی به بعد تقریبا زود تموم ش کردم که بیشتر از این وقتم تلف نشه

کاربر 7545669
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

کاش زنده بود خوندن کتابهاش روانِ،آدم احساس میکنه همون جا گوشه کناره های داستان داره از نزدیک اتفاقات وآدمهای داستان رومشاهده میکنه👌🏻🌺🌺🌺🌺

زمان

۳ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۲۰۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۲۰۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان