دانلود و خرید کتاب تمرکز دانیل گلمن ترجمه حمیدرضا بلوچ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تمرکز

کتاب تمرکز اثر دکتر دانیل گلمن است. ما در عصری هستیم که عوامل متفاوتی باعث گیجی و حواس‌پرتی ما می‌شوند و همواره در معرض بمباران اطلاعات هستیم و در این کتاب به تحلیل و توجه‌ این عوامل پرداخته شده است.

درباره کتاب تمرکز

یکی از مهم‌ترین اسرار عملکرد عالی داشتن تمرکز است، نویسنده‌ی این کتاب پرفروش توضیح داده که توجه و تمرکز مانند یک عضله عمل می‌کنند، هر چه بیشتر استفاده بشود قوی‌تر و هر چه کمتر ضعیف‌تر می‌شود. دانیل گلمن معتقد است که همگی باید در هر زمینه‌ و موضوعی مثل ورزش، هنر و تحصیل به تمارین ذهنی بپردازند تا بتوانند تمرکزشان را بالا ببرند، از شکست‌هایشان درس گرفته و مثبت باشند، او در کتاب تمرکز می‌گوید باید نه فقط به مشکلات شخصی بلکه باید به مشکلات درونی و بیرونی و آینده هم توجه داشته باشیم. در کتاب تمرکز کاملا با همه‌چیز آَشنا می‌شویم و تمامی روش‌های رسیدن به خود‌آگاهی را یاد گرفته و حتی آموزش می‌بینیم که چگونه احساسات دیگران را متوجه بشویم و بخوانیم و در تمامی موقعیت‌ها عملکرد هوشمندانه‌ای از خود نشان بدهیم و همیشه آینده‌نگرانه عمل کنیم.

تمرکز مانند یک عضله است و هرچه بیشتر از آن استفاده کنیم قوی‌تر می‌شود. دانیل گلمن معتقد است کسانی که می‌خواهند در هر زمینه تمرکز خوبی داشته باشند، باید به تمرین تمرکز ذهنی بپردازند. او به همه‌ی انسان‌ها توصیه می‌کند که به مشکلات دنیای بیرونی و آینده توجه داشته باشند. دانیل گلمن همچنین عقیده دارد که هدایت توجه افراد به سمت مورد نیاز یکی از کارهای بنیادین مدیران و رهبران است. او در کتاب تمرکز با تقسیم‌ کردن تمرکز و توجه به سه قسمت درونی، دیگری و بیرونی توضیح می‌دهد که هرکدام از این سه قسمت چه هستند، چه کاربردی دارند و افراد موفق چگونه از این سه قسمت برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند می‌پردازد.

چرا باید کتاب تمرکز را مطالعه کنیم؟

به نظر شما آیا هوش تغییرناپذیر است؟ خیر در کتاب پرجاذبه و روشنگر دانیل گلمن دررابطه با این موضوع صحبت زیادی می‌شود و دیدگاه‌های اشتباه درباره‌ی هوش را می‌گوید و در بخشی از کتاب به این اشاره می‌کند که هوش همه‌ی توانایی‌های مهمی که در عملکردهای زندگیمان نقش مهمی را دارند را در بر نمی‌گیرد.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید و تمایل دارید که تمام جنبه‌های زندگیتان را بهتر کنید این کتاب برای شما مناسب خواهد بود. البته اگر اهداف بزرگی در سر دارید و برای رسیدن به آنها مصمم هستید نیز می‌توانید از این کتاب کمک و راهنمایی بگیرید.

درباره دانیل گلمن

دانیل گلمن نویسنده و روانشناس آمریکایی ۷۴ ساله است که بیشترین شهرت او مربوط به تحقیقاتش درباره‌ی هوش هیجانی است، نظریه‌های او با توجه به مدرن بودنشان بسیار راحت درک می‌شوند. او فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد است که بخشی از تحصیلاتش را در هند گذرانده و امکان متفاوت بودن دید او به علم را از هند کسب کرده است، منظور تجربه‌های او از مراقبه و تمرکز در هند است. او علاوه بر نوشتن کتاب مقاله‌هایی نیز منتشر می‌کند و حدود ۳۶ سال است که مسئول بخش رفتار و علوم مغزی در نشریه نیویورک تایمز بود. دانیل گلمن جوایز علمی مهمی مثل جایزه‌ی بهترین دستاورد حرفه‌ای انجمن روانشناسان آمریکا را دریافت کرده است و تا به امروز دو بار هم نامزد جایزه‌ی پولتیزر شده است.

دانیل گلمن اولین نفری نبوده که درباره‌ی هوش هیجانی اطلاعاتی به مردم داده، ولی می‌توان گفت اولین نفری بوده که این مبحث را به شکل گسترده‌ای باز کرده و پژوهش‌های فوق‌العاده‌ای درباره‌ی مغز و رفتارش انجام داده است، او جزو افرادی بوده که در دانشگاه ییل توانست لابراتوری به اسم مرکز هوش هیجانی تاسیس کند.

از کتاب‌های پرفروش او می‌توان به کتاب هوش هیجانی، هوش محیط‌زیستی و هوش اجتماعی اشاره کرد. بسیاری از کتاب‌های او ترجمه و در ایران هم منتشر شده است.

فهرست کتاب تمرکز

بخش اول: آناتومی توجه

بخش دوم: خودآگاهی

بخش سوم: خواندن احساس دیگران

بخش چهارم: تصویر کلی‌تر

بخش پنجم: عملکرد هوشمندانه

بخش ششم: مدیری با تمرکز بالا

بخش هفتم: تصویر بزرگ

تکه هایی از کتاب تمرکز

در هندوستان، ضرب المثل معروفی هست که می‌گوید: «وقتی که یک جیب پر به فردی مقدس و روحانی می‌نگرد همه چیزی که می‌بیند جیبهای اوست!» جان نیز در میان هر جمعیت فقط جیب‌برها را می‌بیند. پیکان نگاه او مثل یک چراغ‌قوه است. چهره‌اش آدم را یاد غول یک چشم افسانه‌ها می‌اندازد. جان برگر سراپا تمرکز است. من از جان پرسیدم: «با نگاه خود چه چیزی را جست‌و‌جو می‌کنی؟» جان برگر جواب داد: «کسی که به فروشگاه آمده تا دزدی کند چشم‌هایش به‌طرز خاصی حرکت می‌کند، یا بدنش به شیوه خاصی تکان می‌خورد و خلاصه نشان می‌دهد که می‌خواهد چیزی بردارد. این‌جور اشخاص گاهی اوقات دور هم جمع می‌شوند، یا یک جور دزدکی به اطراف نگاه می‌کنند. من آنقدر با این جور دردها سروکار داشته‌ام که حالا دیگر با نشانه‌های رفتاری آنها آشنا هستم.» وقتی که جان یکی از مشتری‌ها را از میان پنجاه مشتری حاضر در فروشگاه نشان می‌کند، آنگاه ۴۹ نفر بقیه و هر چیز دیگر را نادیده می‌گیرد. درواقع، او با کنار زدن همه موضوعاتی که حواس او را پرت می‌کنند، قدرت عالی تمرکز خود را به نمایش می‌گذارد.

این نوع آگاهی و بیداری همه‌جانبه، که در آن فرد دائم در پی علائم و نشانه‌های کمیاب است، چندین نوع مختلف از توجه را طلب می‌کند. از جمله توجه پایدار، گوش به زنگ بودن، موقعیت چیزی را تعیین کردن، و مدیریت کردن همه این موارد که هرکدام از آنها در مدار پیچیده منحصر به فردی از مغز شکل می‌گیرند و یک ابزار ذهنی اساسی محسوب می‌شوند. این حالت جست‌وجوگری و پاییدن افراد توسط جان برای پیدا کردن دزد احتمالی، یکی از نخستین جنبه‌های توجه بود که از لحاظ علمی مورد مطالعه قرار گرفت، تحقیق و بررسی در مورد عواملی که به ما کمک می‌کند تا گوش به زنگ و مراقب باشیم در طی جنگ جهانی دوم آغاز شد؛ زیرا ارتش به تعدادی متصدی رادار نیاز داشت که بتوانند برای ساعت‌ها کاملا هشیار و گوش به زنگ باقی بمانند. تحقیقات نشان می‌داد بسیاری از این افراد در دقایق پایانی شیفت مراقبت خود، سیگنال‌های هواپیماهای دشمن را بر اثر عدم توجه نمی‌توانند ردیابی کنند.

معرفی نویسنده
عکس دانیل گلمن
دانیل گلمن

دانیل گلمن (دنیل گلمن) در‌ ۷‌ مارس ۱۹۴۶ در یک خانواده‌ی یهودی در استاکتون کالیفرنیا به‌دنیا آمد. مادرش فی گلمن (۲۰۱۰- ۱۹۱۰) استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه پاسیفیک Pacific و پدرش ایروینگ‌گلمن (۱۹۶۱- ۱۸۹۸) استاد کالج استاکتون‌ Stockton در زمینه‌ی علوم انسانی بود.‌

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۶۶۸۹۱
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

اسم کتاب و روایتی که از خلاصه کتاب از پادکست بی پلاس شنیدم باعث شد انتظاراتم از کتاب بیشتر باشه حداقل انتظار داشتم راهکار کاربردی برای افزایش تمرکز پیشنهاد بده که چنین چیزی رو در کتاب ندیدم. اواخر کتاب بیشتر

- بیشتر
ALI...
۱۳۹۹/۱۲/۱۳

دقت کنید که دنیل گلمن دانشمند هستش و کتاب هاش بیشتر جنبه پژوهشی داره تا اموزشی این کتاب بیشتر کمک میکنه بدونید اساسا تمرکز چیه چطور کار میکنه ذهن چطور متمرکز میشه این بحث ها، نمونه چندان خوبی برای آموزش

- بیشتر
پیشوا
۱۳۹۸/۱۲/۱۱

روند بی اختیار فکر نا خواسته بیماری همین است قویا به همه ی کسانی که از پرسه زنی ذهنشون در رنج اند توصیه می کنم این متن بعدا اضافه کردم (حتما کتاب نیرو حال از اکهارت تله) بخوانید تا از جریان بی

- بیشتر
ــسیّدحجّتـــ
۱۳۹۸/۰۲/۰۵

برای اولین بار پشیمونم از پولی که بابت کتاب پرداخت کردم! و پشیمونم از وقتی که برای این کتاب گذاشتم! برای من تقریبا مطلب جدیدی نداشت و تا جایی که می‌شد و مفید بود بریده گذاشتم... حاشیه‌روی زیاد داره متن خشک و بی روحه اطلاعات

- بیشتر
Eiza
۱۳۹۷/۰۷/۱۲

نسخه چاپی این کتاب رو بیش از ده بار خوندم و هربار معانی عمیق تری رو متوجه میشم.

armaghan
۱۳۹۸/۱۱/۰۷

لطفا توی کتابخانه همگانی قرار بدین

میم.ابریشمی
۱۳۹۷/۰۷/۰۸

جناب بلوچ یکی از بهترین مترجم هایی هستند که میشناسم :)

parham
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

فقط میتونم بگم گفته های این کتاب زندگیتون رو عوض میکنه من تازه اولاشم ولی همین الان هم خیلی چیزا یاد گرفتم😍

nill
۱۳۹۸/۱۲/۱۲

لطفا به کتابخانه همگانی اضافه بشه

miva
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

تقریبا کمتر از نصف کتاب برای خواننده عادی میتونه جذابیت داشته باشه و کاربردی باشه، اما برای مدیران کتاب مناسبیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۵)
«من همان چیزی هستم که فکر می‌کنم تو فکر می‌کنی هستم.»
ــسیّدحجّتـــ
ما باید هر چند وقت یک بار به طور منظم همهٔ ارتباطات الکترونیکی خود را قطع کنیم. وقتی که در سکوت و خاموشی فرو می‌رویم تمرکز ما بهبود می‌یابد و آرامش پیدا می‌کنیم؛ اما این قطع ارتباط نخستین گام است. آنچه بعد از آن انجام می‌دهیم نیز مهم است. کاپلان می‌گوید: «قدم زدن در کوچه و خیابان هم چندان فایده‌ای ندارد، چون دائم باید از میان آدم‌ها عبور کنید، مواظب ماشین‌ها باشید، بوق آن‌ها را نشنیده بگیرید و همهمه و سر و صدای خیابان را تحمل کنید. همهٔ این‌ها باری بر دوش توجه شماست.» برعکس، قدم زدن در یک پارک یا محوطهٔ درختکاری‌شدهٔ طبیعی توجه ما را زیاد درگیر نمی‌کند. ما می‌توانیم با وقت گذراندن در طبیعت تمدد اعصاب کنیم حتی چند دقیقه گردش در یک پارک و نگاه کردن به ابرها و غروب آفتاب و بال زدن پروانه‌ها بسیار مؤثر است. این کار مدارهای پایین به بالای مغزی را راه‌اندازی می‌کند و باعث می‌شود مدارهای بالا به پایین مغزی انرژی از دست‌رفتهٔ خود را بازیابی کنند.
zhale
«یکی از دلایلی که افرادْ عاشق ورزش‌های خطرناکی مثل کوه‌نوردی و صخره‌نوردی هستند، این است که در هنگام انجام دادن آن باید همهٔ تمرکز خود را معطوفِ همان کار کنیم.»
ــسیّدحجّتـــ
دانش‌آموزان کلاس دوم و سوم مدرسهٔ سیاتل، وقتی که از موضوعی ناراحت می‌شوند به آن‌ها گفته می‌شود که به چراغ راهنمایی فکر کنند. چراغ قرمز به معنای توقف است. یعنی آرام بگیر، یک نفس عمیق طولانی بکش و همان‌طور که آرام می‌شوی به خودت بگو چیه و چه احساسی داری. چراغ زرد به یادمان می‌آورد که سرعت خود را کم کنیم و به چند راه و روش ممکن که می‌تواند مشکل ما را حل کند بیندیشیم، و سپس بهترین روش را انتخاب کنیم و بالاخره چراغ سبز به ما پیام می‌دهد که آن راه‌حل را به اجرا درآوریم و ببینیم چگونه اثر می‌کند
شاپرک
ژاپنی‌ها می‌گویند: «همهٔ ما خیلی باهوش‌تر از تک‌تک اعضای خود هستیم.»
ــسیّدحجّتـــ
هر چقدر کودک تعامل کمتری با مردم اطرافش داشته باشد و در عوض به صفحات دیجیتالی خیره شود، سواد عاطفی‌اش ناقص‌تر خواهد شد. دلمشغولی دیجیتالی باعث می‌شود از رودررویی و گفت‌وگو با مردم واقعی بازبمانیم و فراموش کنیم که از تعامل و صحبت چهره به چهره با مردم است که می‌توانیم علائم و پیام‌های غیرکلامی را یاد بگیریم. نسل جدید دیجیتالی ممکن است در کار با صفحه‌کلید تلفن همراه یا کامپیوتر ماهر باشد، ولی در هنگام چهره به چهره شدن با آدم‌ها در دنیای واقعی از درک رفتار آن‌ها عاجز است، به ویژه آن‌که در هنگام تعامل با دیگران، گاه و بیگاه، سرش را پایین می‌اندازد و دکمه‌های تلفن همراه خود را فشار می‌دهد و پیامی را که از سوی دوستش برایش ارسال شده می‌خواند یا برای او پیامی می‌فرستد.
vahid
در هندوستان، ضرب‌المثل معروفی هست که می‌گوید: «وقتی که یک جیب‌بر به فردی مقدس و روحانی می‌نگرد همهٔ چیزی که می‌بیند جیب‌های اوست!»
ــسیّدحجّتـــ
بزرگ‌ترین درس این است که بتوانیم خود را کوک و تنظیم کنیم و بدانیم برای مراقبت از خود چه کاری انجام دهیم
شاپرک
یک مدیر انتشارات به من گفت: «وقتی برای چند دقیقه‌ای تلفن همراه خود را وارسی نمی‌کنم دچار نگرانی و اضطراب می‌شوم. پیش خود می‌اندیشم نکند کسی پیامکی برایم فرستاده باشد. البته می‌دانم هنگامی که پیش کسی هستم درست نیست خودم را به تلفن همراه مشغول کنم، ولی چه کنم انگار به این کار عادت کرده‌ام.» به همین دلیل، او و همسرش با هم قرار گذاشته‌اند که وقتی از سرِ کار به خانه می‌آیند تلفن‌های خود را توی کشوی میز خود بگذارند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
یک معلم کلاس هشتم به من گفت که در طی سال‌های زیادی که تدریس کرده است کتاب اسطوره‌شناسی همیلتون را برای دانش‌آموزان خود می‌خوانده است و آن‌ها عاشق این کتاب بوده‌اند. «اما از پنج سال گذشته به این طرف، متوجه شده‌ام بچه‌ها دیگر از خواندن زندگی اسطوره‌ها هیجان‌زده نمی‌شوند. آن‌ها می‌گویند خواندن کتاب سخت است و جملات آن خیلی پیچیده است و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا یک صفحه از آن را بخوانند.» او گیج شده و حدس می‌زند که خواندن پیام‌های کوتاه و برخی اوقات بسیار خلاصه‌شدهٔ تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و غیره، در میان جوانان به یک بحران سلامتی تبدیل شده است
منمشتعلعشقعلیمچکنم

حجم

۳۲۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳۲۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان