دانلود کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم با صدای پیام دهکردی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم اثر نادر ابراهیمی

دانلود و خرید کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۸۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم

کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم نوشتهٔ نادر ابراهیمی است. پیام دهکردی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی ۴۰ نامه از نادر ابراهیمی به همسرش، فرزانه منصوری، را در بر دارد. این نامه‌ها غیر از اشارات عاشقانه به مسائلی که ممکن است در زندگی بسیاری از زوج‌ها وجود داشته باشد، اشاره می‌کنند.

درباره کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم

آهنگ‌سازی کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم را ناصر چشم آذر بر عهده داشته است. این کتاب را نویسندهٔ کتاب‌های بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم و یک عاشقانه آرام نوشته است. نادر ابراهیمی در کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم در ۴۰ قطعه به‌سبک ادبی نامه‌نگاری، از زبان خودش و برای همسرش، نوشته است.

این نامه‌ها احساسی از صداقت، روشنی و سادگی از نویسندهٔ آنها به شنونده می‌دهند؛ از‌این‌رو می‌توان این اثر صوتی را کتابی عاشقانه و شاعرانه دانست.

این نامه‌ها در مدت ۲ سال دوری این زوج از یکدیگر (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵) با خط نستعلیق نوشته‌اند. نادر ابراهیمی دربارهٔ روزهای نوشتن ۴۰ نامه کوتاه به همسرم، در مقدمه کتاب حاضر، آورده است که آن روزها به‌تازگی تمرین خطاطی را شروع کرده بوده. او هنگام نوشتن، در تنهایی، در فضایی که بوی تلخ مرکب ایرانی در آن می‌‌پیچید و صدای سنتی قلم نی، تسکین‌دهندهٔ خاطرش می‌‌شد، اغلب به یاد همسرش می‌‌افتاد. بعدها نادر ابراهیمی تصمیم گرفت این نامه‌ها را تبدیل به کتاب کند تا عموم مردم از عاشقانه‌های او و مسائلی که برای همسرش بازگو می‌کرد، استفاده کنند.

شنیدن کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران قالب ادبی نامه‌نگاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نادر ابراهیمی

نادر ابراهیمی در سال ۱۳۱۵ به دنیا آمد. او نویسندهٔ معاصر ایرانی است. او در ۵۷ سال فعالیت حرفه‌ای خود بیش از ۹۰ اثر هنری نوشت و افزون‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرد.

نادر ابراهیمی به‌همراه بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از معدود سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند.

بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم، چهل نامه کوتاه به همسرم، ابن مشغله، آتش بدون دود، مردی در تبعید ابدی و یک عاشقانه آرام عنوان کتاب‌هایی از نادر ابراهیمی هستند.

نادر ابراهیمی در سال ۱۳۸۷ درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب صوتی چهل نامه کوتاه به همسرم

«ای عزیز

راست می گویم.

من هرگز یک قدم جلوتر از آنجا که هستم را ندیده ام.

قلمم را دیده ام چنان که گویی بخشی از دستِ راستِ من است؛ و کاغذ را.

من هرگز یک قدم جلوتر از آنجا که هستم را ندیده ام.

من اینجا«من» را دیده ام-که اسیر زندانِ بزرگِ نوشتن بوده است، همیشه ی خدا، که زندان را پذیرفته، باور کرده، اصلِ بودن پنداشته، به آن معتاد شده، و به تنها پنجره اش که بسیار بالاست دل خوش کرده...

و آن پنجره، تویی ای عزیز!

آن پنجره، آن در، آن میله ها، و جمیع صداهایی که از دوردستها

می آیند تا لحظه یی، پروانه‌وش، بر بوته ی ذهن من بنشیند، تویی...

این، می دانم که مدحِ مطلوبی نیست

اما عین حقیقت است که تو مهربان ترین زندانبانِ تاریخی.

و آنقدر که تو گرفتار زندانیِ خویشتنی

این زندانی، اسیر تونیست-

که ای کاش بود

در خدمتِ تو، مریدِ تو، بنده ی تو...

و این همه در بند نوشتن نبود.

اما چه می توان کرد؟

تو تیماردارِ مردی هستی که هرگز نتوانست از خویشتن بیرون بیاید

و این، برای خوبترین و صبورترین زنِ جهان نیز آسان نیست.

می دانم.

اینک این نامه ها

شاید باعث شود که در هوای تو قدمی بزنم

در حضور تو زانو بزنم

سر در برابرت فرود آورم

و بگویم: هرچه هستی همانی که می بایست باشی و بیش از آنی، و بسیار بیش از آن. به لیاقت تقسیم نکردند؛ و الا سهم من، در این میان، با این قلم، و محو نوشتن بودن، سهم بسیار ناچیزی بود: شاید بهترین قلم دنیا، اما نه بهترین همسر...»

***

«همقدم همیشگی من!

مطمئن باش هرگز پیش نخواهد آمد که دانسته تو را بیازارم یا به خشم بیاورم.

هرگز پیش نخواهد آمد.

آنچه در چند روز گذشته تو را رنجیده خاطر و دل آزرده کرده است مرا، بسیار بیش از تو به افسردگی کشانده است

و مطمئن باش چنان می روم که بدانم - به دقت- که چه چیزها این زمان تو را زخم می زند

تا از این پس، حتی نادانسته نیز تو را نیازارم.

ما باید درست شویم.

ما باید تغییر کنیم...»

معرفی نویسنده
عکس نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی
ایرانی | تولد ۱۳۱۵

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد. او یک داستان‌نویس معاصر ایرانی است که علاوه‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینهٔ فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است. او همراه با بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان از هنرمندانی به حساب می‌آید که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. نادر ابراهیمی که نویسندگی را از نوجوانی شروع کرده بود، در ۲۷سالگی اولین کتابش را در نشر روزبهان منتشر کرد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه‌بر صدها مقالهٔ تحقیقی و نقد، بیش از ۱۰۰ کتاب از او چاپ و منتشر شد. در سال ۱۳۴۲ اولین کتاب خود را با نام «خانه‌ای برای شب» به چاپ رساند، اما سال ۱۳۴۲ آغاز تازه‌ای برای او در زمینهٔ فعالیت‌های سیاسی بود. هم‌زمان با تبعید روح‌الله خمینی، فعالیت‌های سیاسی علیه نظام پهلوی شدت گرفت و وجود یک رهبر سیاسی برای این اعتراضات شور و اشتیاق تازه‌ای به جریانات سیاسی در ایران داده بود؛ نادر ابراهیمی نیز در نوشتن بیانیه و اعلامیه‌هایی علیه نظام وقت دست داشت و بسیار از اعلامیه‌ها به قلم او منتشر شد. دو اثر از او به نام‌های «دشنام» و «آسمان در تسخیر کلاغ‌ها» حاوی دو داستان مشهور است که درون‌مایهٔ آن‌ها سیاسی و مبارزه با نظام پهلوی است. به‌گفتهٔ او این دو داستان پایهٔ ادبیاتی ضد سلطنتی با بیانی نمادین شد. ابراهیمی پس از موفقیت در آثار قبل، کتاب «مصابا و رؤیای گاجرات» را به چاپ رساند که در آن به‌نوعی مخالفتش را با به‌ظاهرْ روشنفکران بیان کرد. ابراهیمی در آن سال‌ها کتاب‌های متعددی از جمله «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «افسانه‌های باران»، «مکان‌های عمومی»، «آرش در قلمرو تردید» و... را منتشر کرد.

نظرات کاربران

سیما
۱۳۹۸/۰۴/۱۸

فوق العاده زیبا و دلنشین. انگار نادر ابراهیمی کلمات را در کنار هم با یک هارمونی خاص رقصانده و با صدای رسای پیام دهکردی و موسیقی روح نواز ناصر چشم آذر نمایش این رقص کلمات دوچندان شده... موقع شنیدن این کتاب

- بیشتر
فرزانه
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

خیلی قشنگ بود با صدای پیام دهکردیِ عزیز، زیباتر هم شد... اما یه حسرتی رو قلب من سنگینی کرد که چرا من این همه برای همسرم خوب نبودم و نیستم و خیلی جاها خراب کردم..........

علی دائمی
۱۳۹۹/۱۱/۲۵

قلم نادر ابراهیمی به خودی خود دلنشین و دوست‌داشتنیه، حالا فرض کن اگر با صدای پیام دهکردی و موسیقی زیبای ناصر چشم آذر همراه بشه دیگه چی میشه... واقعا لذت بخش بود برای من.

پرنیان
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

کاش بخش کوتاهی از متن اصلیِ کتاب هم به عنوان نمونه موجود بود!

این کتاب عالیه ..
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

این کتاب رو به همه زوج ها در هر سنی که هستن توصیه میکنم.... یا علی

کاربر ۱۲۹۵۸۴۸
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

درورد به روان پاک استاد ابراهیمی

حامد جلالیان
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

حیفم آمد که کتابی چنین رو خودم بخوانم و قلم نادر ابراهیمی با آوای پیام دهکردی و سرپنجه های ناصر چشم آذر را به درونم راه ندهم روحتان شاد.

niloo mdbr
۱۳۹۸/۱۲/۲۲

چطور از اعتبار خود طاقچه استفاده کنم ، من ۵ تومن دارم ولی برای خرید از این اعتبارم استفاده نمیکنه

~sahar~
۱۳۹۸/۰۴/۳۱

عالی بود. البته من کتابش رو خوندم و خیلی سوژه برای بریده دارد

❤ محمد حسین ❤
۱۴۰۲/۱۲/۱۴

نادر ابراهیمی نویسنده ای هست که هر چی کتاب ازش خوندم، لذت بردم. کلا قلمش انقدر با احساس و دلنشین هست که شما رو مست و مدهوش میکنه. حتی نثر نوشتنش به شما این احساس رو میده که دارید شعر

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۴۹۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۴۹۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۳۳,۶۰۰
۳۰%
تومان