دانلود کتاب صوتی بامداد اسلام با صدای احمد گنجی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بامداد اسلام اثر احمد گنجی

دانلود و خرید کتاب صوتی بامداد اسلام

گوینده:احمد گنجی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۶۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بامداد اسلام

کتاب «بامداد اسلام» نوشتهٔ استاد عبدالحسین زرین کوب، ادیب، تاریخ‌نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر است که با صدای احمد گنجی توسط آوانامه منتشر شده است.

درباره کتاب بامداد اسلام

 «بامداد اسلام» به بررسی شرایط مکه و شبه‌جزیرهٔ عربستان قبل از تولد و در خلال تولد پیامبر اکرم (ص) می‌پردازد و سپس خلاصه‌وار اما کامل تاریخ اسلام را پس از وفات پیامبر تا پایان دولت اموی و سال ۱۳۲ هجری قمری بررسی می‌کند.

بامداد اسلام کتابی کم‌حجم اما پرمحتوا است و شامل فهرست مطالب، یادداشت نویسنده، هجده فصل یا عنوان است که از «اعراب و کعبه» آغاز می شود و آنگاه به زندگی پیامبر اسلام(ص) تحت عنوان «پیغمبر (ص) در مکه» می پردازد. عناوین این فصل‌ها به این ترتیب است:

۱- اعراب و كعبه

۲- پيغمبر صلّى اللّه عليه و سلم در مكه

۳- پيغمبر در مدينه

۴- محمد صلّى اللّه عليه و سلم فاتح مكه

۵- پيام محمد صلّى اللّه عليه و سلم

۶- بيمارى و مرگ

۷- يادگار محمد صلّى اللّه عليه و سلم

۸- ياران پيغمبر صلّى اللّه عليه و سلم

۹- دو پير

۱۰- شام و اسكندريه

۱۱- اسلام در ايران

۱۲- دوره آشوب

۱۳- درباره على صلّى اللّه عليه و سلم

۱۴- آغاز حكومت عربى

۱۵- كارنامه يزيد

۱۶- خاندان پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلم

۱۷- مروانيان

۱۸- انحطاط و سقوط دولت عربى

کتاب بامداد اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ اسلام پیشنهاد می‌شود.

درباره عبدالحسین زرین‌کوب

استاد عبدالحسین زرین‌کوب در ۲۷ اسفند سال ۱۳۰۱ در بروجرد زاده شد. تحصیلاتش را تا پایان سال پنجم متوسطه در بروجرد ادامه داد و به‌دنبال تعطیلی کلاس ششم متوسطه در تنها دبیرستان شهر، برای ادامهٔ تحصیل به تهران رفت. پس از اتمام تحصیلات، به بروجرد بازگشت و به تدریس در دبیرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد پرداخت و در همین دوران اولین کتاب خود «فلسفه، شعر یا تاریخ تطور شعر و شاعری در ایران» را منتشر کرد. در سال ۱۳۲۴ وارد رشتهٔ ادبیات فارسی دانشگاه تهران شد. در سال ۱۳۲۷، دورهٔ لیسانس ادبیات فارسی را با رتبهٔ اول به پایان رساند و در سال ۱۳۳۴ از رسالهٔ دکتریِ خود با عنوان نقدالشعر، تاریخ و اصول آن، که زیرنظر بدیع‌الزمان فروزانفر تألیف شده‌بود، با موفقیت دفاع کرد. سپس در سال ۱۳۳۰ در کنار فضلایی همچون محمد معین، پرویز ناتل خانلری، غلامحسین صدیقی و عباس زریاب خویی برای مشارکت در طرح ترجمهٔ مقالات دائرةالمعارف اسلام دعوت شد. از سال ۱۳۳۵ با رتبهٔ دانشیاری کار خود را در دانشگاه تهران آغاز کرد و عهده‌دار تدریس تاریخ اسلام، تاریخ ادیان، تاریخ کلام و تاریخ تصوف در دانشکده‌های ادبیات و الهیات شد و چند سال بعد، برای تدریس به دانشگاه‌های آکسفورد، سوربن، هند و پاکستان، و آمریکا نیز دعوت شد. استاد زرین کوب پس از زندگی پربار علمی و ادبی و پژوهش‌های ارزنده بسیار در زمینه تاریخ اسلام و ایران و نقد ادبی در سال ۱۳۷۸ و در سن ۷۶ سالگی در تهران درگذشت.

دکتر زرین‌کوب بیش از چهار دهه در دانشگاه تهران، ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و تاریخ ایران تدریس کرد و پس از انقلاب، با مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری کرد. او در حدود ۶۵۰۰ کتاب و مجله به دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا کرده است.

آثار دکتر زرین‌کوب از منابع مهم تاریخ ایران محسوب می‌شوند و مرجع بسیاری از محققان‌اند. او در زمینهٔ مولوی‌شناسی و تاریخ تصوف نیز تالیفات بسیار ارزنده‌ای دارد که از آثار مرجع شناخته می‌شوند.

معرفی نویسنده
عبدالحسین زرین‌کوب

عبدالحسین زرین کوب در ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۱ هـ.ش در بروجرد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان آورد و سپس در کنار تحصیل در دوره‌ی متوسطه به تشویق پدرش که مردی متشرع و دین‌دار بود، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی و حوزوی نمود و ضمن تحصیل فقه و تفسیر ادبیات عرب به شعر عربی نیز علاقه‌مند شد.

نظرات کاربران

کاربر ۲۷۱۷۶۲۸
۱۴۰۰/۱۱/۰۹

حداقل ذکر کنید منبع این کتاب مختص به دوستان اهل سنت هست!!!!! وقت و هزینه و به باد نره!!!! چرا آنقدر تحریف شده در کتاب؟!!؟؟ فقط مناسب دوستانی هست که مطالعات دقیق و کامل در زمینه اسلام داشتن میتونن درست

- بیشتر
معصومزاده
۱۴۰۱/۰۸/۳۰

راست و دروغ رو با هم خیلی مخلوط کرده بود. اخه یک بچه هم میفهمه که پیامبر در زمان دریافت وحی در غار حراء چرا باید قصد خود کشی داشته باشه. انقدر از خلیفه اول و دوم تعریف کرده بود که انگار

- بیشتر
Sajjad Salehi
۱۴۰۱/۱۱/۰۸

بیشتر شبیه یک کتاب داستانیه، تا تاریخی و به هیچ وجه، برای کسی که دنبال وقایع دقیق تاریخیه، به درد نمیخوره. جدای از این، در جای جای کتاب، مطالبی دیده میشه که مستند بودن آنها بشدت مورد تردیده و احتمالا، خوانندگان

- بیشتر
س،سروری زاده
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

در این کتاب نویسنده سعی داشته عقاید اهل سنت را به نمایش بگذارد کتاب با عقاید شیعه کاملا متضاد است ونه تنها منابع آن و روایات آن کاملا جعلی و بی پایه و اساس است بلکه در بعضی جاها مطالب

- بیشتر
کاربر ۵۸۵۱۶۶۵
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

همه اش منابع اهل سنت آمده و لذا مشخصه که یک جانبه گرایانه و مغرضانه نوشته شده است و اصلا کتاب منصفانه ای نیست !!

کاربر 5850084
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

خوب نیست

کاربر ۵۸۵۰۳۹۳
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

همه اش از منابع اهل سنت آمده و یک جانبه گرایانه و مغرضانه نوشته شده و کتاب منصفانه ای نیست حیف وقت آدم که صرف خوندن همچین کتابی بشه. اگه اطلاعات درست و کافی نداشته باشید منحرف خواهید شد.

کاربر ۲۹۳۱۷۷۱
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

ما به عنوان شیعه ی دوازده امامی باید تا میتونیم عقاید نادرست اهل سنت که با این وضع به دشمنی اهل بیت پرداختن پرهیز کنیم این کتاب کامل با دید دشمنی اهل سنت تالیف شده

کاربر ۵۸۵۰۹۳۶
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

سلام هنگامی عدم غرض ورزی از سوی نویسنده مورد قبول است که رعایت اعتدال و عدالت را کرده باشند که حداقل از هر دو منبع شیعه و سنی در مطالب خود بکار می‌گرفتند. که در واقع همه مطالب از منابع اهل

- بیشتر
نیرومند
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

به نظر من این کتاب منصفانه نیست و از منابع غیر مستند و بر اساس نظرات شخصی نوشته شده است. برای بنده نیز مفید واقع نشد. و وقت من را تلف کرد.

زمان

۸ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۴۸۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۴۸۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان