دانلود و خرید کتاب سرمایه‌گذاری رفتاری جیمز مونتیر ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه‌گذاری رفتاری اثر جیمز مونتیر

کتاب سرمایه‌گذاری رفتاری

معرفی کتاب سرمایه‌گذاری رفتاری

«ما به‌عنوان یک ملت و یک جهان انتخاب‌های بد بسیاری انجام داده‌ایم، راه ساده را برگزیده‌ایم و طی ۸۰ سال به بدترین بحران اقتصاد جهانی رسیده‌ایم. و اکنون هم در بازگشت به مسیر عادی با انتخاب‌های دشواری روبرو هستیم. هم افراد و هم ملت‌ها تاریخ را از انتخاب‌های بد سرشار ساخته‌اند.» کتاب «سرمایه‌گذاری رفتاری» نوشته جیمز مونتیر شما را با متداول‌ترین اشتباهات رفتاری و تله‌های ذهنی که سرمایه‌گذارن با آن مواجه می‌شوند آشنا و راهکارهایی را برای برطرف کردن این خصوصیات درونی به شما ارائه می‌کند. مونتیر در تبیین و تفهیم مطالب کتابش از برخوردِ برخی از بهترین سرمایه‌گذاران دنیا با جبهه‌گیری‌های رفتاری نیز سخن می‌گوید تا مطالب برای شما ملموس‌تر باشد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید در تصمیم‌گیری‌هایتان درست عمل کنید و در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مالی دچار اشتباهاتی که جبرانشان بسیار سخت و گاهی غیرممکن است، نشوید.

نظرات کاربران

arman
۱۳۹۸/۱۲/۰۲

یه ترجمه‌ی افتضاح، به طور مثال وارن بافت رو ترجمه کرده وارن بوفه دیگه تا تهش بخونین چه مزخرفی ترجمه کرده

baktash99
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

ترجمه چندجایی مشکل داشت ولی در کل خوب بود. خود کتاب اما بسیار مطالب قوی و کاربردی داشت

میم صاد
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

شاید بشه گفت بدترین ترجمه‌ یک کتاب خارجی بود که تا الان خوندم!

summy
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

متن کتاب بسیار جذابه اما ناآشنایی مترجم با بزرگان سرمایه گذاری مثل وارن بافت یا شرکت اوک تری اندکی از کیفیت مطلب کاسته... مطالب مربوط به نرخ تنزیل و معکوس discounted cashflow رو با کلمات جالبی ترجمه شده بود که بسیار

- بیشتر
Siroos.Akbari
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

کتاب خیلی خوبیه با ترجمه ی خیلی بد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹)
یکی از راهکارهای ما برای حفظ تفکر منطقی در تمام اوقات، تلاش برای اجتناب از فشارهای روانی افراطی است که به تصمیم‌گیری‌های ضعیف منجر می‌شود.
کاربر ۸۵۸۴۵۱
فکر و ذکر کل صنعت سرمایه‌گذاری این است که بیشتر و بیشتر دربارهٔ کمتر و کمتر یاد بگیرد، تا زمانی که متوجه می‌شویم همه‌چیز را دربارهٔ هیچ‌چیز می‌دانیم.
طاقی
پس اگر نتوانیم از همه زرنگ‌تر باشیم چطور می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم؟ خبر خوب اینکه لازم نیست از همه زرنگ‌تر باشیم. باید برنامهٔ سرمایه‌گذاری خود را دنبال کنیم، کارهای دیگران را نادیده بگیریم، و به حرف کارشناسان گوش نکنیم.
طاقی
من در بد تصمیم گرفتن استاد هستم.
طاقی
بهترین زمان خرید زمان حداکثر بدبینی و بهترین زمان فروش زمانِ حداکثر خوش‌بینی است.
Meysam Shahrashoub
آیا بیشتر بهتر است؟
طاقی
امیدواری استراتژی خوبی در زمینهٔ سرمایه‌گذاری نیست
طاقی
ترس باعث می‌شوند مردم معاملات قابل‌دسترس بازار را نادیده بگیرند، به‌خصوص اگر قبلاً متحمل زیان شده باشند
طاقی
حتی بهترین سرمایه‌گذاران هم اشتباهاتی را که سایر سرمایه‌گذاران همیشه مرتکب شده‌اند تکرار خواهند کرد، فقط به همان دلیل تغییرناپذیر همیشگی ـ به این دلیل که نمی‌توانند جلوی خودشان را بگیرند.
طاقی
شاید عجیب به نظر برسد، ولی قیمت‌ها به نوبهٔ خود به‌عنوان یک داستان عمل می‌کنند. به‌عنوان مثال، کدام یک موثرتر واقع می‌شود ـ مُسَکنی که هر وعدهٔ آن ۲ دلار و ۵۰ سنت تمام شود، یا همان مسکن، ولی با تخفیفی که به آن تعلق گرفته و حالا ۱۰ سنت به فروش می‌رسد؟ از لحاظ منطقی هر دو قرص باید دارای تأثیری یکسان باشند (به‌خصوص که هر دو چیزی غیر از قرص‌های قندی نبودند). ولی همان‌طور که بدون شک حدس زده‌اید گزارش‌های مختلفی دربارهٔ تأثیر این قرص‌ها داده شد. در حدود ۸۵ درصد از افراد که برای قرص‌ها قیمت بالاتری یعنی ۲ دلار و ۵۰ سنت پرداخت کرده بودند، گزارش کردند که با مصرف قرص‌ها دردشان کمتر شده بود. ولی تعداد افرادی که ده سنت برای آن پرداخت کرده بودند تأثیر کمتری را هم گزارش کردند.
طاقی

حجم

۳۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۳۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان