دانلود و خرید کتاب شناخت از نظر قرآن؛ معارف قرآن (جلد اول) مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت از نظر قرآن؛ معارف قرآن (جلد اول) اثر مرتضی مطهری

کتاب شناخت از نظر قرآن؛ معارف قرآن (جلد اول)

معرفی کتاب شناخت از نظر قرآن؛ معارف قرآن (جلد اول)

«شناخت از نظر قرآن» جلد اول از مباحث معارف قرآن استاد شهید آیت‌الله مطهری است. این اثر حاصل ۹ جلسه درس استاد شهید آیت الله مطهری در سال ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ هجری شمسی در حوزه علمیه قم (حسینیه ارگ) تحت عنوان «شناخت از نظر قرآن» است. آیت الله مطهری در سال ۱۳۳۱ پس از ۱۵ سال اقامت و تحصیل در قم در حالی که یکی از اساتید شاخص حوزه علمیه قم به شمار می‌رفت و جایگاه ویژه‌ای برای او در حوزه علمیه قم پیش‌بینی می‌شد، آن موقعیت را رها کرده به تهران مهاجرت کرد. در سال ۱۳۵۴ جمعی از فضلای حوزه علمیه قم طی طوماری از استاد مطهری درخواست کردند که به قم آمده و به تدریس بپردازد. در همین ایام امام خمینی (ره) نیز طی نامه‌ای از نجف از او خواست که برای تقویت حوزه علمیه قم لااقل هفته‌ای چند روز در این حوزه تدریس داشته باشد. به همین جهت از سال ۱۳۵۵ آیت‌الله مطهری معمولا روزهای چهارشنبه تا جمعه در قم چند درس عمومی و خصوصی در حوزه علمیه قم داشت که با استقبال کم‌نظیری روبرو شد به طوری که گاهی شاگرد و استاد آن شاگرد و استاد آن استاد در این دروس شرکت می‌کردند و البته آن استاد شهید با قرار دادن شرایطی از جمله امتحان و ارزیابی سطح علمی طلاب و دادن تکلیف و مانند آن سعی در کاهش تعداد شاگردان و تبدیل حوزه درس به یک کانون جدی تحقیق داشت. یکی از درس‌های استاد معارف قرآن» بود که استاد قصد داشت موضوعات متعددی را در آن تدریس نماید، مانند شناخت از نظر قرآن، جامعه و تاریخ در قرآن، قرآن در قرآن، خدا در قرآن، معاد در قرآن و... از آنجا که این دروس مقارن شد با دوره جدید نهضت اسلامی در سال ۱۳۵۶، این درسها تا حدود نیمه اول سال ۱۳۵۷ بیشتر دوام نیافت و آن متفکر شهید که مسئولیت سنگینی در هدایت انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی (ره) به عهده داشت، تنها توانست دو موضوع اول یعنی «شناخت از نظر قرآن» و «جامعه و تاریخ در قرآن» را تدریس نماید. لذا این کتاب جلد اول مجموعه معارف قرآن و «جامعه و تاریخ در قرآن» ـ که به زودی منتشر خواهد شد ـ جلد دوم آن را تشکیل می‌دهد.
معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

m.m.r_76
۱۳۹۹/۰۵/۱۴

فوق العاده دقیق و فنی به هر کسی که دغدغه ای در زمینه مسایل معرفت شناسی از نگاه اسلامی داره توصیه میکنم این اثر رو از دست نده!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
هیچ توجه کرده‌اید که شخصیتهای بزرگ که در جامعه‌ها ظهور می‌کنند با اینکه سبب تحرک جامعه‌ها می‌شوند و باید بشوند، گاهی همانها سبب رکود جامعه‌ها می‌شوند. یعنی شخصیت‌شان به قدری بزرگ است که مردم خودشان را در مقابل اینها می‌بازند؛ فکر و اندیشه و شخصیت فکری خودشان را می‌بازند؛ می‌شوند تابع محض اینها. یعنی رکود، سکون و بی‌تحرکی فکری. اگر آنها از راه راست بروند اینها کورکورانه از راه راست می‌روند، اگر آنها از راه کج بروند اینها کورکورانه از راه کج می‌روند.
رقیه
اگر در عالم مکتبی وجود داشته باشد که جامع باشد و یک دستگاه اندیشه و به اصطلاح امروز یک ایدئولوژی باشد و اخلاق، تعلیم و تربیت، قضاء، قوانین جزایی، قوانین مدنی، سیاست و اقتصاد داشته باشد ولی شناخت نداشته باشد یعنی در شناخت، مکتب نداشته باشد، حتمآ این مکتب ناقص است.
danial
شاگردان و تبدیل حوزه درس به یک کانون جدی تحقیق داشت. ‫درس مبحث «قوه و فعل» اسفار ملاص
کاربر ۱۴۱۵۹۶۳

حجم

۱۷۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۱۷۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان