دانلود و خرید کتاب قله‌های ادبیات جهان؛ سفر به انتهای شب سلین جان استارک ترجمه رضا علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قله‌های ادبیات جهان؛ سفر به انتهای شب سلین اثر جان استارک

کتاب قله‌های ادبیات جهان؛ سفر به انتهای شب سلین

معرفی کتاب قله‌های ادبیات جهان؛ سفر به انتهای شب سلین

«قله‌های ادبیات جهان، سفر به انتهای شب سلین» نوشته جان استارک با ترجمه رضا علیزاده، به نقد و بررسی رمان «سفر به انتهای شب» اثر لویی فردینان سلین، نویسنده فرانسوی پرداخته است. جان استارک در کتابش، این اثر را از ابعاد گوناگونی همچون سبک نگارش، مضمون و مخاطبان بررسی کرده است.

سلین در ۲۷ مهٔ ۱۸۹۴ در کوربوآی فرانسه متولد شد و در ۱ ژوئیهٔ ۱۹۶۱ در شهر مودون درگذشت. او در رشته پزشکی درس خواند و تا اخر عمرش هم پزشک بود.

«سفر به انتهای شب» اولین رمان سلین است که در ۱۹۳۲ منتشر شد. ابتدا تحسین و بعد طرد شد و سرانجام به موفقیت و شهرت فراوان رسد و جایزه ادبی رنودو را گرفت.

این کتاب، داستان ضد قهرمانی به نام «فردینان باردامو» را روایت می‌کند که در سال‌‌هایی از زندگی با جنگ جهانی اول و پیامدهای آن روبرو می‌شود. فردینان سلین تنفر و خشم خود را از آنچه حماقت و دورویی جامعه می‌نامد، در سرتاسر این کتاب نمایان کرده است. کتاب پر است از اصطلاحات عامیانه، زشت و محاوره‌ای و در واقع یک سمفونی بزرگ از خشونت، ظلم و پوچ‌گرایی. شخصیت اصلی داستان، به نوعی الهام گرفته از شخصیت خود نویسنده است و انگار خود سلین وقایع کتاب را تجربه کرده است. فردینان داستان او، مرد بی‌وطن و بی‌قیدی است که جنگ را ترک می‌کند و به آفریقا می‌رود تا بختش را بیازماید. وقتی از گرما و امراض آفریقا به تنگ می‌آید، به سرزمین تجدد و تمدن، آمریکا می‌رود و در نهایت به وطنش، فرانسه برمی‌گردد. قهرمان داستان سلین خودسانسوری نمی‌کند و هرآنچه می‌بیند را به زبان می‌آورد، ترسش، نفرتش، بیزاریش و تقریبا هر احساسی که داشته باشد.

سلین پس از نگارش این اثر مورد غضب حکومت فرانسه واقع شد. او را ننگ ملی نامیدند و از فرانسه راندند. در کپنهاک یک سال را در زندان گذراند و پس از بازگشت به کشورش نیز بدون محاکمه زندانی شد. بعد از اتمام دورهٔ محکومیتش در سال ۱۹۵۱ به فرانسه بازگشت و از تمام مردم فرانسه عذر خواست درحالی‌که ارزش بقیهٔ آثار او، «مرگ قسطی»، «جنگ»، «شمال»، «افسانه‌های پریان برای زمانی دیگر» و بسیاری شاهکارهای دیگرش در زمان خودش نادیده گرفته شد.

نظرات کاربران

amirhossein
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

شما اصل کتاب سفر به انتهای شب رو نذاشتید بد نقد و بررسیش رو گذاشتید؟!

کاربر ۱۱۵۹۰۰۷
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

شما متن اصلی رمان رو نگذاشتید این فقط مقدمه و نقد بود پس خود رمان چه ؟

Katayon Zahedi
۱۴۰۰/۰۱/۰۲

لطفا اصل کتاب سفر به انتهای دنیا رو هم در اپ قرار بدید

کاربر ۱۴۴۵۵۳۶
۱۴۰۰/۰۳/۱۶

لطفا اصل کتاب رو بذارید

XoERFANoX
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

چه انتشارات خاص و خوبی! وقتی کتابی باشه که آقای علیزاده ترجمه کرده، خوندنش واجبه! البته این سری کتاب ها مثل این که نقد و تحلیل و قرائتی از کتاب های شاهکاره تاریخ ادبیات و بشره! چترنگ جان لطفا زودتر کتاب جدیدتون که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
سلین با تمرین و مداومت زندانی شخصیتی شد که نخست به منظور جلوۀ ادبی خلق شده بود، او به یک بارداموی واقعی تبدیل شد.
amir zare

حجم

۴۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۴۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان