دانلود کتاب صوتی روح مجرد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روح مجرد اثر علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی

دانلود و خرید کتاب صوتی روح مجرد

معرفی کتاب صوتی روح مجرد

کتاب صوتی روح مجرد نوشته علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی است. او در این کتاب به شرح فضائل اخلاقی و کرامات حاج سید هاشم موسوی حداد پرداخته است. این کتاب صوتی را انتشارات مکتب وحی در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده و گویندگی آن را یاسر دعاگو انجام داده است.

درباره کتاب صوتی روح مجرد

کتاب صوتی روح مجرد درباره عارفی ساده‌زیست به نام سید هاشم موسوی حداد است. مردی که در دکانی نعل‌بندی روزگار می‌گذارند و از همین راه امرار معاش می‌کرد. نویسنده کتاب، زمانی که برای تحصیلات عازم نجف اشرف شده بود، با این عارف بزرگ آشنا شد و از همان روز جزو مریدان او گردید. علامه حسینی در کتاب خود، تاریخ شروع نگارش را روز سه‌شنبه پانزدهم ماه رجب سنه ۱۴۱۲ هجری قمری نوشته است. سید هاشم را برای اولین بار در دکه کوچکی، تقریباً ۳ در ۳ دید. وقتی مشغول آهن‌کوبی بود. آن‌جا بود که علامه برای اولین بار سید هاشم را دید و دیگر هیچ‌وقت تا زمان مرگ این عارف بزرگ، دست از دوستی و شاگردی ایشان برنکشید. زندگی سید هاشم حداد از جهات بسیار مختلفی قابل بحث است که علامه حسینی به آن‌ها پرداخته است. در ابتدا از عشق و اشتیاق حاج حداد تعبد شدید به احکام شرعی و تمحل وصف‌ناشدنی به امتحانات الهی گفته است.

بعد، از حالات ایشان در ایام عاشورا سخن به میان آورده و از سیر و سلوک عرفانی این بزرگ‌مرد صحبت کرده است. در واقع جناب سید محمد حسین طهرانی در کتاب صوتی روح مجرد در دوازده بخش تلاش کرده گوشه‌ای از کمالات و حالات حاج حداد را به تحریر درآورد تا دیگران نیز با چنین انسانی آشنا شوند. جز این کتاب هیچ جای دیگری از این عالم بزرگ سخنی به میان نیامده است. نه رساله‌ای از خود دارد و نه کتابی. گویا خودش گمنامی و به دور از هیاهو بودن را برگزیده بود. می‌خواست بدون حاشیه زندگی کند. بدون جنجال‌های هر روزه دنیا. تنها نوشته‌هایی که از ایشان برجای مانده نامه‌هایی است که برای شاگردان و دوستان خویش می‌نوشت. این نامه‌ها در کتاب صوتی روح مجرد آورده شده‌اند.

نکته جالب توجه در زندگی حاج حداد این است که ایشان بسیار علاقمند به اشعار و عرفان مولانا و حافظ بودند. و این مورد باعث انتقاد افرادی کوته‌بین و سطحی‌نگر شده بود. شاید حاج حداد در عرفان مولانا خدا را دیده بود. به همین خاطر شعرهایش را دوست داشت.

زندگی حاج حداد از خیلی جهات می‌تواند سرمشق انسان‌ها باشد. زحمتی که برای درآوردن نان حلال می‌کشید. زندگی ساده و عشق به معبود. انگار او در دنیا پی هیچ بود و همه چیز را در جایی دیگر به دست آورد. درست است که از سید هاشم حداد کتابی به یادگار نمانده است، اما شاگردانی داشته که هرکدام تغییرات بزرگی در اطراف خود رقم زدند. شاگردانی چون شهید دستغیب، شهید مطهری و...

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی روح مجد را به افرادی که به متون مذهبی و دینی علاقه‌مندند پیشنهاد می‌کنیم. همچنین آنها که دوست دارند با زندگی بزرگانی که کمتر شناخته شده‌اند آشنا شوند. با طرز فکر و روحیات‌شان آشنا شوند و دنیا را برای مدتی کوتاه از دریچه نگاه آنها ببینند.

چرا باید کتاب صوتی روح مجرد را بشنویم؟

برای این‌که با زندگینامه یکی از مردان خدا آشنا شویم. متوجه شویم چطور زندگی می‌کرد و چگونه رزق حلال به دست می‌آورد. با شنیدن کتاب صوتی روح مجرد وارد دنیای مردی می‌شویم که در سکوت و به دور از جنجال‌های زندگی روزمره به کشف و شهود پرداخت و خدا را یافت.

درباره سید محمد حسین حسینی طهرانی

علامه سید محمد حسین طهرانی فرزند مرحوم حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی است. او در بیست و چهارم محرم‌الحرام سال ۱۳۴۵ هجری قمری در تهران متولد شد.

نکته جالب در رابطه با تحصیلات علامه طهرانی این است که در دبیرستان رشته‌ای کاملاً متفاوت با تحصیلات حوزی خواندند. ایشان بعد از پایان دوره ابتدایی، دوره متوسطه خود را در رشته مکانیک و ماشین‌سازی با نمراتی بسیار عالی به پایان رساند و با وجود این‌که پیشنهاداتی از خارج کشور برای ادامه تحصیل داشتند، تصمیم گرفتند وارد دنیای علوم دینی و حوزوی شوند.

او برای این کار در سن ۱۹سالگی در سال ۱۳۶۴ هجری قمری، به قم رفتند و در مدرسه حجتیه شروع به تحصیل نمودند. ایشان یکی از شاگردان علامه طباطبایی بودند و از محضرشان آموزه‌های فراوانی کسب کردند. پس از این‌که دوره تحصیلات حوزوی را با موفقیت گذراندند، در سال ۱۳۷۱ هجری قمری و در سن ۲۶سالگی به توصیه علامه طباطبایی برای ادامه تحصیلات به نجف اشرف رفتند. مهاجرت به نجف باعث شد ایشان با عالم بزرگی به نام حاج حداد آشنا شوند و این آشنایی و دوستی که به گفته خودشان ارتباط استاد شاگردی بود تا همیشه ادامه پیدا کرد. حتی زمانی که پس از پایان تحصیلات به تهران بازگشتند باز هم با حاج حداد مکاتباتی داشتند و در سال یک بار گاهی هم دوبار به نجف می‌رفتند تا دیداری با استاد خود تازه کنند. از قول خودشان در کتاب صوتی روح مجرد آمده که گاهی چند ماه در نجف مهمان خانه حاج حداد بودند و از محضر ایشان استفاده می‌کردند.

ایشان بعد از این‌که سال‌ها در تهران مشغول تدریس و نشر احکام دین بودند، پس از ۲۳ سال یعنی در سال ۱۴۰۰ هجری قمری به مشهد مهاجرت کردند. این شهر جایی بود که علامه طهرانی پانزده سال پایانی عمر خود را در آن گذراند و در همان‌جا فوت کرد.

علامه طهرانی علاوه بر کتاب صوتی روح مجرد که یادنامه‌ای از حاج حداد است، کتاب‌های بسیار دیگری نیز نوشته‌اند. از جمله سه مجموعه چندجلدی با نام «امام شناسی» «الله‌ شناسی» و«معاد شناسی» و همچنین کتاب‌های «نخستین قربانی» و «وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلامی».

حریم قدس: مقاله‌ای در سیر و سلوک إلی الله
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی
احمد نثاری
عطش
هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
مهر تابناک
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
سرالفتوح: ناظر بر پرواز روح
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
مهر تابان
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
لب اللباب؛ در سیر و سلوک اولی الالباب
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
رساله سیر و سلوک منسوب به بحر العلوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
معادشناسی (جلد اول)
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
طهارت انسان
سید محمد محسن حسینی طهرانی
لمعات الحسین
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
رساله مودت
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
خطبه متقین
عباس چهاردهی
گوهرستان المیزان: زندگی توحیدی
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
اسرار ملکوت (جلد اول)
سید محمد محسن حسینی طهرانی
اسرار ملکوت (جلد سوم)
سید محمد محسن حسینی طهرانی
گوهرستان المیزان: ذکر و ملکوت
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
مهر فروزان
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
اسرار ملکوت (جلد دوم)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی

نظرات کاربران

راضیه شیبانی
۱۳۹۸/۰۸/۰۸

🍁حتما بخونیدش. عالییییییی...🍁

هانیه سادات
۱۳۹۸/۰۴/۲۰

لطفا متنش رو هم بذارید شنیدم آقا ۷ بار این کتاب رو خوندن! خیلی مشتاقم بخونمش

sury
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

طعم زندگی را تنها کسانی به واقع می چشند که خدا را در زندگیشان حاضر می بینند.

علی ابدار
۱۳۹۸/۰۳/۱۵

کتاب جامعی هست در خصوص جناب هاشم حداد، دوستانی که کربلا مشرف می شوند توصیه میکنمحتما سر مزار ایشان بروند که با صفاست، مزار شون تو قبرستانی با فاصله حدود بیست دقیقه تا حرم حضرت عباس واقع شده (قبرستان نزدیک

- بیشتر
کاربر ۲۱۵۳۸۴۸
۱۳۹۹/۰۷/۱۸

یه جایی خوندم آقای خامنه ای چندین بار این کتاب را مطالعه کرده اند،فوق العاده بود این کتاب.

ali
۱۳۹۸/۰۵/۰۱

موضوع عالی متن عالی ادبیات عالی همه و همه عالی من صوتی گوش ندادم یکی از کتب بی نظیر فردی که از غیب خبر داشته از فردی به نام فنا سخن میگه خواننده آثار ایشان ارتباط عجیبی با وی برقرار میکنه کاش در کنار ما بودند آثار دیگه ی

- بیشتر
Hich
۱۳۹۸/۰۸/۰۹

سلام اجرکم عندالحسین علیه السلام.ان شاءالله

عماد
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

عالیه با اینکه دونسخه ازاین کتاب رو دارم ولی کتاب صوتی یه چیز دیگه است

آیه
۱۳۹۸/۰۳/۱۶

سید هاشم که خودشون عارف بزرگی بودن و زندگی نامه شون هم اینو ثابت میکنه اما،متن بعضی جاهاش از نظر ادبیاتی پیچیده بود برا همین یک ستاره کم میدم وکلا از نظر سطح کتاب ،به نظرم مناسب هر کسی نیست،کتاب خوبیه ولی سنگینه

- بیشتر
بسم الله الرحمن الرحیم
۱۳۹۹/۰۴/۱۷

عالی، پیشنهاد میکنم حتما مطالعه شود.

زمان

۲۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۵۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۸ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۵۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان