دانلود و خرید کتاب شجاعت در برهوت برنه براون ترجمه سیده فرزانه حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شجاعت در برهوت اثر برنه براون

کتاب شجاعت در برهوت

معرفی کتاب شجاعت در برهوت

کتاب شجاعت در برهوت اثر برنه براون است که در سال ۲۰۱۷ به چاپ رسید. این کتاب تصوراتِ ما را دربارهٔ واژه‌هایی مثل «تعلق»، «وابستگی» و یا «تنهایی» به چالش می‌کشد و واکاوی می‌کند.

درباره کتاب شجاعت در برهوت

شجاعت در برهوت کتابی است که تمام تصورات ما به کلمه‌هایی مثل وابستگی، تنهایی و تعلق داشتن به چالش می‌کشد، نویسنده با زبانی ساده تجربیات و نظراتش را درباره‌ی رسیدن به خوداتکایی در ۷ فصل این کتاب با ما به اشتراک می‌گذارد. برنی براون، در کتاب شجاعت در برهوت از تجربه‌هایی صحبت می‌کند که به زندگی ما معنی می‌دهند، تجربه‌هایی از شجاعت، شرم و همدلی. نویسنده در این کتاب تعریفی جدید از «احساس تعلق» را ارائه می‌کند. براون با ترکیب تحقیقات، توانایی داستان سرایی و صداقت مثال‌زدنی خودش، تأثیری عمیق بر پندارهای فرهنگی مرسوم می‌گذارد.

برنه براون در کتاب شجاعت در برهوت درباره‌ی معنی واقعی وابستگی می‌گوید: «تعلق یک خواسته‌ی انسانی ذاتی است، برای این‌که بخشی از چیزی باشیم که بزرگ‌تر از ماست. از آن‌جا که این خواسته بسیار ابتدایی است، اغلب سعی می‌کنیم آن را با همرنگی با جماعت و جلب تأیید دیگران کسب کنیم؛ اما اینها نه‌تنها جانشین‌هایی توخالی برای تعلق‌اند، بلکه در بیشتر مواقع، موانعی در برابر آن نیز هستند. تعلق واقعی، تنها وقتی اتفاق می‌افتد که خود ناکامل و واقعی‌مان را به دنیا نشان بدهیم. به همین دلیل امکان ندارد حس تعلق ما بیش‌تر از سطح خویشتن‌پذیری‌مان باشد.»

همه‌ی ما انسان‌ها دچار اخلاقاتی خاص هستیم که فرهنگ فعلی ما را تشکیل می‌دهد و به جای تمرکز بر روی شباهت‌های یکدیگر، دنبال راه‌هایی هستیم تا ما را از یکدیگر متفاوت کند. و این روش‌ها باعث تنهایی و کم شدن روابط بین افراد می‌شود و بیشتر ما دنبال راهی هستیم تا از شر این تفکر اشتباه خلاص بشویم.

چرا باید کتاب شجاعت در برهوت را مطالعه کنیم؟

کتاب شجاعت در برهوت به ما یاد می‌دهد چگونه روابط‌مان با دیگران را بیشتر کنیم و به جای تفاوت‌ها به دنبال شباهت‌مان با دیگران بگردیم. بعد از خواندن و درک این کتاب می‌توانیم به خوداتکایی برسیم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب از برنه براون برای کسانی مناسب است که خوداتکایی ندارند و از روابط اجتماعی و اجتماع دوری می‌کنند؛ آن‌ها با خواندن این کتاب می‌توانند بیشتر در اجتماع حضور پیدا کنند.

درباره برنی براون

برنی براون متولد سال ۱۹۶۵ است که استاد پژوهش در دانشگاه هوستون است، او در رابطه با موضوع شجاعت، همدلی، شرم و شجاعت مطالعاتی انجام داده است. کتاب‌هایی از جمله: موهبت کامل نبودن، جرات بسیار، با اقتدار برخواستن، شجاعت در برهوت و شهامت رهبری از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شده است.

عکس برنی براون نویسنده شجاعت در برهوت

برنی براون با همسرش و فرزندان خود الن و چارلی در هوستون زندگی می‌کنند.

ویدئوی برنی براون در تدتاک با عنوان قدرت آسیب‌پذیری با بیش از ۳۸ میلیون بازدید یکی از پنج ویدئوی پربازدیدکننده در جهان است.

تکه‌هایی از کتاب شجاعت در برهوت

ایجاد این روند زمان‌بر بود. در سال‌های اول، رویکرد مخالف این را امتحان کردم؛ یعنی ذهنم را با حرف‌های منتقدین و منفی‌باف‌ها پر کردم، پشت میز کارم می‎‌نشستم و چهره این افراد را تصور می‌کردم: استادانی که کمتر از همه مورد علاقه‌ام بودند، خشن‌ترین و بدگمان‌ترین همکاران، و نامطلوب‌ترین منتقدین آنلاین فکر می‌کردم اگر بتوانم آنها را راضی نگه دارم، شرایطم خوب خواهد شد. نتیجه آن، بدترین سناریو ممکن برای یک محقق یا متخصص اجتماعی بود: یافته‌هایی که به آرامی به روش‌های کلیشه‌ای مشاهده دنیا تبدیل می‌شد: یافته‌هایی که با دقت، ایده‌های کلیشه‌ای مشاهده دنیا را به چالش می‌کشید؛ اما این کار را بدون این که کسی را ناراحت کند، انجام می‌داد: یافته‌ها مطمئن، فیلتر شده و خوشایند بودند، اما هیچ یک از آنها قابل اعتماد نبودند. این نوعی باج بود، برای همین تصمیم گرفتم باید آن منفی‌باف‌ها و ترس‌آفرین‌ها را بیرون کنم. به جای آنها مردان و زنانی را کنارم جمع کرده‌ام که دنیای خود را با شجاعت و خلاقیت شکل داده‌اند، و افرادی که حداقل گاهی دیگران را ناراحت می‌کنند. آنها از گروه‌های مختلفی هستند. جی. کی. رولینگ، نویسنده کتاب‌های هری‌پاتر است که خیلی به آنها علاقه دارم. او کسی است که به سراغش می‌روم وقتی به تقلا می‌افتم که چطور دنیای جدید و عجیب ایده‌هایی را معرفی کنم که به تازگی از تحقیقم پیدا شده‌اند. او را تصور می‌کنم که به من می‌گوید: «دنیاهای جدید مهماند؛ اما نمیتوانی فقط آنها را توصیف کنی، داستان‌هایی برای‌مان بگو که آن دنیا را بسازد. مهم نیست دنیای جدید چقدر وحشی یا عجیب به نظر بیاید؛ ما خودمان را در داستان‌ها خواهیم دید.»

وقتی صدای زنگ نویسنده و کنشگر شنیده می‌شود که گفت و گوهایی آزاردهنده درباره نژاد، جنسیت یا طبقه در جریان باشد. رولینگ تدریس را عملی مقدس نشان داد، و اهمیت ناراحت شدن و آزاردیدن در یادگیری را به من یاد داد.

نظرات کاربران

⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
۱۳۹۸/۱۱/۲۲

موضوع اصلی کتاب در مورد شجاعت روی داشتن باورها و اعتقادات شخصیه و اینکه چطور میشه این شجاعت رو به دست آورد. برهوت منظورش دنیایی ترسناکیه که شاید خیلی‌ها شما رو به دلیل همرنگ جماعت نبودن قبول نداشته باشن و

- بیشتر
tdust
۱۳۹۸/۰۸/۲۱

ترجمه‌ش اشتباهات جالبی داره، مثلا جایی گفته : who am I to say this? یعنی من کی باشم که این حرفو بگم ترجمه شده: این حرفو به کی بگم جالبه که توی یه نوع گرامر خاص میشه اینو ترجمه کرد که اینو قراره

- بیشتر
zohreh_in_dark
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

به دلیل ترجمه بد نتونستم کتاب رو کامل بخونم و به همین دلیل نمی تونم توصیه ای داشته باشم. البته موضوع کتاب و حرفی که می خواد بزنه برای من جذاب هست و اگر ترجمه دیگه یا زبان اصلی رو

- بیشتر
Hooryar
۱۳۹۸/۰۷/۱۷

انصافا ترجمه ش بده

elham saji
۱۳۹۷/۰۵/۰۵

ترجمه زیاد مناسب نبود

Par.ya
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

تا فصل 3 کتاب به فارسی خیلی سخت ترجمه شده. فکر کنم کسایی که نتونستن کتاب رو تموم کردن تا فصل 3 پیش رفته باشن. از فصل 4 به بعد یه مقدار بهتر شد ترجمه. کتاب خیلی خوبیه و مطالب

- بیشتر
کتاب 1984
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

اگه بخوام به نقاط مثبت کتاب اشاره کنم باید بگم تاثیرگذاره و اواخر کتاب خیلی بهتره تا اوایلش. به خصوص اگه خیلی تو روابطتون همرنگ جامعه میشید یا رضایت بقیه رو میخواید حتما این کتابو مطالعه کنید. نقاط منفی کتاب

- بیشتر
پرنیان
۱۴۰۱/۰۵/۰۵

با ترجمه مشکل داشتم روان نبود و مفاهیم درست انتقال داده نمی شد

donye.book
۱۴۰۰/۰۱/۲۷

این کتاب بسیار در حوزه خودشناسی مفید است بسیار برای موفقیت شخصی مفید است و از آن مهم تر در جامعه شناسی کاربرد دارد تمام قانون گذاران باید این کتاب بخوانند تمام مدیران اجرایی تمام مبلغان دینی تمام متعصبان و

- بیشتر
M3iti
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

من نسخه انگلیسی کتاب رو خوندم و نظری راجع به ترجمش ندارم. کتاب در امتداد کتاب پرفروش قبلی خانم برنه براون هست که "موهبت کامل نبودن" هست. اون کتاب خیلی قوی و پرفروش بود و طبق معمول نویسنده سعی میکنه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۴)
و به‌جای دردهای آزاردهنده، با قلب ماجراجوی خود زندگی کنیم.
(:Ne´gar:)
هنر این قدرت را دارد که اندوه را زیبا جلوه دهد، تنهایی را به تجربه‌ای مشترک تبدیل کند و یأس را به امید مبدل کند.
Fateme Nahavandi
خودبودن، یعنی گاهی باید شجاعت ایستادگی به‌تنهایی را پیدا کنیم، کاملاً تنها.
maryam
تأیید دیگران یکی از گرامی‌ترین بت‌های ماست و قربانی‌هایی که باید به‌پای این بت گرسنه بریزیم، این است که دیگران را خرسند نگه داریم. متقاعد شده‌ام که ناراحتی، بازدارندهٔ بزرگ نسل ماست. روشن است که حمایت از وضع موجود برخلاف عقاید درونی ما، نوعی نعمتِ داشتنِ برتری است؛
Farzad.Ghanouni
آسیب‌پذیری ضعف نیست؛ صحیح‌ترین معیار سنجش شجاعت ماست.
Farzad.Ghanouni
به شما می‌گویند پوست‌کلفت شوید تا هیچ‌چیز در شما اثر نکند. آن‌چه به شما نمی‌گویند، این است که پوست‌کلفتی باعث می‌شود هیچ‌چیز نیز بیرون نریزد: نه عشق، نه صمیمیت و نه آسیب‌پذیری.
پردیس
می‌گویم: کلید خوشحالی تمرین قدردانی است
Farzad.Ghanouni
پدرم کاپیتان تیم فوتبال بود. مادرم در رأس تیم رقص خود بود. اما من هیچ‌چیز نبودم. والدینم، مخصوصاً پدرم، به عالی‌بودن و بالاتر از همه بودن اهمیت می‌داد. من عالی نبودم. من بالاتر از همه نبودم. در آن لحظات، برای اولین بار به خانواده‌ام تعلق نداشتم.
پردیس
همیشه به همون جایی تعلق داری که توش مثل خودت ظاهر می‌شی و دربارهٔ خودت و کارِت به‌روش واقعی و حقیقی حرف می‌زنی.»
کاربر ۱۱۸۹۶۲۱
حتی در موقع رنج و عذاب، یعنی در فقر، خشونت و نقض حقوق بشر، بی‌تعلقی به خانواده هنوز یکی از خطرناک‌ترین دردهاست؛
فاطمه

حجم

۱۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۱۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان