دانلود کتاب صوتی وزیری امیرحسنک با صدای محمود دولت‌آبادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی وزیری امیرحسنک اثر محمود دولت‌آبادی

دانلود و خرید کتاب صوتی وزیری امیرحسنک

معرفی کتاب صوتی وزیری امیرحسنک

کتاب صوتی «وزیریِ امیرحسنک»، به گزینش محمود دولت‌آبادی، به قولِ خودش ادای دینِ او به ابوالفضل بیهقی است که در طول زندگی، بسیار به کتاب‌های او رجوع کرده است؛ این کتاب، همان داستان حسنک وزیرِ تاریخ بیهقی است که از زبان محمود دولت‌آبادی روایت شده است. در مقدمهٔ کتاب، از زبان دولت‌آبادی آمده که این اثر، تحقیق و پژوهشی در باب تاریخ بیهقی نیست؛ چراکه اهل فن و نظر، به‌حق و تا جای ممکن این کار را به انجام رسانده‌اند. این کتاب، گزیده‌هایی به دست محمود دولت‌آبادی از دو ویرایش کتاب و همچنین افزوده‌هایی از خود اوست. این گزینش هم به میزانی بوده است که به‌قولِ خود او «در فهم من و ذهن مخاطب» بگنجد. از همین رو، دولت‌آبادی نوشتنِ این کتاب را خدمتی می‌داند به جوانانی که از ادبیات کلاسیک فارسی ترسانده شده‌اند. در این بازنویسی و بازخوانی، دولت‌آبادی بیشتر جنبه‌های زبانی و داستانیِ داستان حسنک را در نظر داشته است تا جنبه‌های تاریخی داستان؛ با اینکه در یک بررسی مقدماتی، به نفسِ قدرت و وزارت در ایران هم پرداخته شده است. این کتاب در بهمن ماه سال ۹۲ توسط انتشارات «فیروزی» در شهر سبزوار منتشر شد. پدرِ صاحب کنونی این انتشارات، صاحب کتابفروشیِ قدیمی‌ای در سبزوار بود که محمود دولت‌آبادی در خاطراتش از آن یاد کرده و گفته که در کودکی و نوجوانی کتاب‌های بسیاری از آن کتابفروشی اجاره می‌کرده و می‌خوانده است.
معرفی نویسنده
ابوالفضل بیهقی

گنجینه‌ی ادب فارسی سرشار از داستان‌ها و افسانه‌هایی است که هریک به‌نوعی ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم دارند و راویانشان، گاه به فراخور حالات درونی و سلیقه‌ی شخصی و گاه متأثر از اوضاع جامعه و ذائقه‌ی مخاطب، برخی وجوه روایت را حذف و بر بعضی‌شان با تأکید بیشتری پرداخته‌اند. در مقابل اما تعداد کمی از نویسندگان فارسی نیز هستند که وفاداری به تاریخ را بر جذابیت‌های داستانی ارجحیت داده‌اند و نه‌تنها در قامت یک مورخ ظاهر شده، بلکه در این کسوت خوش درخشیده‌اند. ابوالفضل بیهقی به‌حق از سردمداران این عرصه است که اثر فاخر او را می‌توان نقطه‌ی اوج تلاقی ادبیات و تاریخ دانست.

نظرات کاربران

مری
۱۳۹۷/۰۵/۰۳

چطور یک نفر انقدر زیبا میخوانند؟

Nooshin Kordani
۱۳۹۸/۰۴/۰۱

بعداز شنیدن صدای دلنشین و جذاب استاد دولت آبادی دیگه هیچ کتاب صوتی ای جذابیت نداره...

مسلم عباسپور
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

خیلی خیلی خیلی عالی بود. لذت بردم. آفرین افرین

آشیخ دکتر
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

کتاب تاریخ بیهقی خود به تنهایی یک اثر گرانبهای ادبی است که در این اثر با صدای استاد دولت آبادی همراه شده است و رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است.

مائده عابدیان
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

کاش بیشتر صدای دولت آبادی بزرگ رو میشنیدیم ♥️ و خیلی بده که کل تاریخ بیهقی رو با صدای استاد نداریم عجیبه که هیچ کس پیگیر نیست تا همچین کتاب صوتی تولید بشه

nazanin razeqi
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

نفوذ کلام و استوار ادا کردن کلمات کاش میشد صدای ایشون رو بوسید❤️🥲

وحید
۱۳۹۸/۰۲/۱۳

کتاب که واقعا کتاب جالبی‌ه. صدای آقای دولت‌آبادی و لحن و خوندنش هم بسیار متناسب‌ه. اما یه ستاره کم میدم چون می‌شد واقعا طولانی‌تر باشه و بیشتر از این کتاب خوانش می‌شد...

alireza_azadi_282
۱۳۹۸/۰۲/۱۹

من چندین بار تا به حال داستان حسنک رو از روی تاریخدبیهقی خوندم ولی واقعا این محشره و تا ثیر گذار و باصدای عالی

bahram matin
۱۳۹۷/۱۱/۱۸

صداشون مناسب اینکار نیست اما متن را صحیح و زیبا ادا کردن

زمان

۵۱ دقیقه

حجم

۴۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵۱ دقیقه

حجم

۴۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان