دانلود و خرید کتاب عکاسی خیابانی اریک کیم ترجمه نیما رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عکاسی خیابانی اثر اریک کیم

کتاب عکاسی خیابانی

نویسنده:اریک کیم
انتشارات:نشر تيسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عکاسی خیابانی

طی چند سال گذشته عکاسی خیابانی به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یک شیوه و سبک در جهت بیان مفاهیم، تولید محتوا و تصویر و نحوه نگرش افراد به جامعه و اشخاص پذیرفته شده و مورد توجه و اقبال گستردۀ مردم و جامعۀ عکاسی قرار گرفته‌ است. به لطف پیشرفت تکنولوژی این رویکرد نمود بیشتری نیز پیدا کرده است. در عکاسی خیابانی عکاسان صاحب سبک و بسیار معروفی فعالیت نموده‌اند؛ از هنری کارتیه برسون فقید گرفته تا مارتین پار، ویویان مایر، دیان اربوس، الکس وب، بروس گیلدن و بروس داویدسون و گری وینوگراند، اما گرفتن عکسی هم‌سطح، متفاوت و یا مشابه با کارهای این بزرگان و پا گذاشتن در جای پای آنان، بسیار دشوار و از طرفی نیازمند بررسی آثار آنها، دانش، خلاقیت، پشتکار، تجربه و همچنین نگاهی متفاوت است. کتاب «عکاسی خیابانی» اریک کیم یک کتاب عکاسی در چهار کتاب است و با این که درباره عکاسی خیابانی نوشته شده است، بسیاری از مباحث آن می‌تواند الهام‌بخش تمامی عکاسان باشد. از این کتاب به عنوان یک منبع ارزشمند بهره ببرید و ایده‌ها و دیدگاه‌های خودتان را به آن اضافه کنید. در این اثر مفاهیم اولیه عکاسی خیابانی، تمرینات برای غلبه بر ترس از عکاسی خیابانی، دستورالعمل یک پروژه عکاسی خیابانی و شگردهای موفقیت عکاسی خیابانی در شبکه های اجتماعی را خواهید خواند.

نظرات کاربران

Mohammadhossein Abdi
۱۳۹۹/۰۳/۲۲

مطالب این کتاب تنها جمع آوری نوشته های نویسنده است که در وبلاگ شخصی خود قرار داده است.اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید به وبلاگ نویسنده(eric kim) مراجعه کنید.

saeed kiaee
۱۳۹۸/۰۳/۱۷

یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌های عکاسی بود که خوانده‌ام. مهم‌ترین خصیصه‌ی آن تجربی بودن محتواهای ارائه شده بود.

کاربر ۲۷۸۹۲۲۵
۱۳۹۹/۱۱/۲۲

باسلام.یه اشکال کلی که درکتابهای طاقچه به چشم میخوره یکی، نداشتن فهرست در ابتدای کتاب و دیگه نداشتن حالت زوم برای متن هست طوری که نمیشه متن رو بزرگنمایی کرد .امیدوارم تهیه کنندگان نرم افزار این دومورد رو در تولید

- بیشتر
Farbomiz
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

مطالبی که توش گفته شد به نظرم به درد هنرمندهای شاخه های دیگه هم میخوره. نه تنها هنرمندها که یه سری از توصیه هاش به رشد فردی هم کمک میکنه و اینم جالب بود برام. توصیه میکنم بخونید حتما.

M.M. SAFI
۱۳۹۸/۰۱/۰۷

👌🏻

hadm
۱۴۰۰/۰۳/۲۲

اوایل کتاب خوب بود و هرچه به فصل های پایانی نزدیک تر می شد کتاب بد تر می شد

miss_yalda
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

کتاب بسیار ساده و کاربردی، هم زبان نویسنده و هم ترجمه روان و عالیه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۸)
برخی از عکاس‌های خیابانی که می‌شناسم، می‌گویند که عکس خیابانی باید بی‌هوا و بدون اجازه از موضوع گرفته شود.
FerFerism
هنگام عکاسی خیابانی باید به دنبال چه باشید
FerFerism
عکاسی خیابانی مستندسازی بشریت است.
FerFerism
آیا یک عکس خیابانی الزاماً باید در مکانی کاملاً عمومی یا فضای باز گرفته شود؟ من فکر می‌کنم لزومی ندارد همیشه این‌گونه باشد. به‌عنوان مثال، مترو
FerFerism
تصور غلط دیگری که در عکاسی خیابانی وجود دارد و من با آن اختلاف‌نظر دارم، این است که عکس خیابانی به حضور مردم نیاز دارد. بهترین گواه برای این مدعا که عکاسی خیابانی نیاز به حضور مردم ندارد، اوژن اتژه، یکی از پدران و بنیان‌گذاران این نوع عکاسی، است.
FerFerism
عکاسی خیابانی بی‌هوا (آنچه در دسته‌بندی عکاسی خیابانی کلاسیک کارهای هنری کارتیه برسون است)، پرتره‌های خیابانی (به‌جای محیط‌زیست، عمدتاً با یا بدون اجازه بر روی پرتره‌های مردم در کوچه و خیابان متمرکزشده، مانند کارهای دیان اربوس و بروس گیلدن)، مناظر شهری با مردم و یا بدون حضور آنها (مانند کارهای استیفن شور، لی فریدلندر، جول استرنفلد وغیره)، عکاسی خیابانی از اشیاء بی‌جان (مشابه کارهای مارتین پار یا ویلیام اگلستون) و عکاسی خیابانی مستند اجتماعی (شبیه کارهای بروس داویدسون).
FerFerism
مطمئناً در بیشتر این عکس‌ها مردم حضور ندارند اما باعث می‌شوند من اجتماع را در نظر بگیرم و به آن فکر کنم؛ بنابراین باور دارم که عکاسی خیابانی به هر حال به گونه‌ای نیازمند چیزی است که اثبات‌کننده و نشان‌دهنده حضور انسان یا اجتماع است.
FerFerism
باور دارم که عکاسی خیابانی به هر حال به گونه‌ای نیازمند چیزی است که اثبات‌کننده و نشان‌دهنده حضور انسان یا اجتماع است.
اسب دریایی
به‌جای نگرانی در مورد عکس‌تان و نشان دادن حُسن نیتتان به عکس خیابانی اجازه دهید بر روی آنچه باعث می‌شود عکس‌ها در خاطر بمانند متمرکز شویم. آیا بهتر نیست عکس‌هایی بگیریم که به احساسات ما تلنگر بزند و باعث شود به انسانیت و جامعه اطرافمان و مردمی که در تعامل روزانه با ما هستند، فکر کنیم؟
mojganedrisi
عکاسی خیابانی مستندسازی بشریت است.
اسب دریایی

حجم

۹۰۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۹۰۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۷,۷۰۰
تومان