دانلود و خرید کتاب جین ایر شارلوت برونته ترجمه محمدتقی بهرامی حرّان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جین ایر

کتاب جین ایر، معروف‌ترین کتاب شارلوت برونته و رمانی عاشقانه‌ درباره زندگی دختری یتیم است که در کودکی والدین خودش را از دست داده و بعد از بدرفتاری‌هایی که از بستگان نزدیکش می‌بیند به پرورشگاه سپرده می‌شود و در محیط بد پرورشگاه بزرگ می‌شود.

درباره کتاب جین ایر

در داستان جین ایر تنها چیزی که به این دختر کمک می‌کند، تحصیلات و ذهن خلاقش است. این وضعیت تلخ بخش‌های زیادی از اوایل رمان را دربرمی‌گیرد. جین ایر در سن کمی پدر و مادرش را از دست می‌دهد. دوره‌ی کودکی جین ایر و تجربیاتش را می‌توان به‌عنوان داستانی جدا در نظر گرفت. روند شکل گرفتن شخصیت جین در سال‌های اولیه زندگی‌اش صورت می‌گیرد و بقیه رمان عکس‌العمل‌های او نسبت به دنیایی است که در آن قرار دارد. بعد از گذراندن ایام کودکیش در پرورشگاه دلگیر لوود برای کار و به‌عنوان معلم سرخانه به خانه‌ی مردی به نام آقای روچستر می‌رود. آقای روچستر بعد از مدت کوتاهی عاشق جین می‌شود و با او قرار ازدواج می‌گذارد. داستان اصلی زمانی شروع می‌شود که جین به دنیای بیرون پا می‌گذارد تا زندگیش را بسازد. جین ایر نمی‌تواند زندگی کسالت‌بار را تحمل کند و با اعتقاد کامل به فضیلت‌های اخلاقی قدم به اجتماع می‌گذارد. شارلوت برونته کتاب جین ایر را در سال ۱۸۴۷ منتشر کرد و براساس این کتاب فیلمی نیز شاخته شد. رمان جین ایر در هنگام انتشار با استقبال زیادی روبه‌رو شد. جین ایر هنوز هم یکی از برترین آثار کلاسیک دنیا به‌شمار می‌رود. تاکنون بیش از ۱۸ نسخه فیلم عاشقانه سینمایی اقتباسی از آن ساخته شده است. شارلوت برونته در نوشتن این کتاب از تجربیات زندگی خودش استفاده کرده است. او و خواهرانش در کودکی در مدرسه‌ای شبانه‌روزی بزرگ شدند و مرگ ماریا برونته، خواهر شارلوت تاثیر زیادی در نوشتن این کتاب داشت.

از مهم‌ترین نکات این کتاب شخصیت‌پردازی قوی آن است. شخصیت جذاب آقای راچستر و البته فرد مذهبی داستان، آقای سینت جان که یک کشیش است، از جمله شخصیت‌های متفاوتی است که در این کتاب می‌بینیم.

چرا باید کتاب جین ایر را مطالعه کنیم؟

از نکات جالب شخصیت جین اخلاق، اراده، آگاهی است. نویسنده سعی دارد در این کتاب ارزش‌هایی را برتر نشان دهد که در آن زمان جامعه‌ی اشرافیت برای زنان نمی‌پسندید. از طرفی، این نکته، نگرش متفاوت شارلوت برونته را نسبت به جامعه زنان آن دوران نشان می‌دهد.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به‌دنبال رمانی جذاب هستید، و همچنین به ادبیات کلاسیک علاقه دارید، جین ایر همه آن‌چه را که می‌خواهید دارد، جین ایر می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب و هدیه‌دادن باشد.

درباره شارلوت برونته

شارلوت برونته در سال ۱۸۱۶ در تورنتون، همپشر انگلستان متولد شد. او نویسنده و شاعر انگلیسی بود. دو خواهر او به نام‌های امیلی برونته و آن برونته هم از نویسندگان انگلیسی هستند که هر دو عمر کوتاهی داشته‌اند. یکی از معروف‌ترین کتاب‌های شارلوت برونته، جین ایر است، که آن را با نام مستعار هنری کرر بل منتشر کرد.

کتاب جین ایر نوشته شارلوت برونته

شارلوت برونته بعد از باردار شدنش، در زمستان سال ۱۸۵۵ دچار بیماری و ضعف بدنی شد که بیماری او با علائمی که داشت توسط پزشک، تیفوس تشخیص داده شد. پزشک موفق به معالجه او نشد و او در ۳۱ مارس ۱۸۵۵ تنها چند ماه بعد از ازدواجش، با کودکی که درون شکمش داشت درگذشت. شارلوت برونته در کلیسای سنت مایکل واقع در مقبره خانوادگی‌شان، در چند کیلومتری زادگاه‌اش تورنتن به خاک سپرده شد.

از آثار او می‌توان به جین ایر، شرلی، ویلت، پروفسور و اما اشاره کرد. رمان پروفسور دو سال بعد از مرگش منتشر شد و رمان اما نیز رمانی ناتمام است که تنها بیست صفحه از آن را نوشته بود. دفتر شعر سه خواهر برونته به نام سروده‌های کرر، الیس و اکتون بل نیز با همکاری مری ریچاردسن و با هزینه شخصی و با نام مستعار در لندن منتشر کردند.

شارلوت برونته وقتی مادرش را از دست داد، تنها ۵ سال داشت. در سال‌های بعد از مرگ مادرشان، پدرش چهارتا از دخترانش از جمله شارلوت را به مدرسه شبانه‌روزی فرستاد. او از خاطرات بد این مدرسه در نوشتن رمان جین ایر استفاده کرده است.

فهرست کتاب های جین ایر

درباره نویسنده اتاق قرمز مردى در لباس سیاه لوود موهاى قرمز و فرفری سوگوارى نکن تورنفیلد غریبه آقاى راچستر خانم اینگرام فریادى در شب جاى دندان شبى تابستانى روز عروسى گریز کشف فرندین

قسمتی از متن کتاب جین ایر

در آن حال که من فقط به اربابم و همسر آینده‌اش می‌اندیشیدم، در آن حال که فقط آن‌ها را می‌دیدم، فقط حرف‌های آن‌ها را می‌شنیدم و فقط به حرکت‌های با معنی آن‌ها توجه می‌کردم، بله، در همان حال، بقیه سرگرم علایق و لذایذشان بودند. لیدی لین و لیدی اینگرام به هم‌صحبتی و مکالمه‌های سنگین و رنگین خود ادامه می‌دادند. کلاه‌های عمامه‌ای‌شان را به طرف یکدیگر می‌جنباندند و دست‌های خود را به علامت تعجب، پرسش، یا وحشت (که به موضوع صحبتشان بستگی داشت) بالا می‌آوردند، درست مثل دو عروسک خیمه شب بازی، منتها بزرگ‌تر. خانم دنت که ملایم بود با خانم ایشتن که بامحبت بود حرف می‌زد. این دو گاهی کلمه‌ای هم با من رد و بدل می‌کردند یا به من لبخند می‌زدند. سر جورج لین، کلنل دنت و آقای ایشتن از سیاست و امور مملکتی و مسائل قضایی حرف می‌زدند. لرد اینگرام با ایمی ایشتن لاس می‌زد. لوئیزا می‌نواخت و می‌خواند - یا برای یکی از آقایان یا همراه یکی از آن‌ها. مری اینگرام، بی‌حال و بی‌علاقه، به صحبت‌های رجز مانند یکی دیگر از آقایان لین گوش می‌داد. گاهی همه باهم، گویی با نوعی توافق دسته جمعی، نمایش‌های فرعی خود را متوقف می‌کردند تا به نمایش بازیگران اصلی نگاه کنند و گوش بدهند. آخر، آقای راچستر و دوشیزه اینگرام که همه جا با او بود شمع محفل بودند. اگر آقای راچستر حضور نمی‌داشت واقعا روحیه مهمان‌ها کسل می‌شد. وقتی می‌آمد، صحبت‌ها تازگی می‌یافت و زنده‌تر می‌شد.

نظرات کاربران

sama
۱۳۹۸/۰۶/۲۸

من این کتاب رو زمانیکه در کتابخانه بود خوندم،واقعا قشنگه،بر خلاف اکثر رمانها ک دختر و پسر ،ب لحاظ ظاهری بسیار جذاب و دلربا هستن،در این رمان هر دو طرف اصلا خوشگل نیستن چقدر هم نویسنده همه مکانها و مناظر رو

- بیشتر
مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۱/۰۶/۱۴

جذاب ترین رمان عاشقانه ای بوده که تا حالا خوندم کتاب اضافه گویی زیاد داشت اما شارلوت برونته اینقدر قشنگ توصیف کرده که حتی همونا هم به دل میشینن و واقعا حس میکنی داری داستان رو زندگی میکنی خلاصه که تحت هیچ

- بیشتر
آواز
۱۳۹۹/۰۴/۰۳

سلام دوستان. جین ایر رمان شارلوت برونته معروف ترین و بهترین اثری هست که خواهر امیلی برونته نویسنده رمان بلندی های بادگیر از خودش به جا گذاشته. شارلوت ، امیلی و ان برونته سه خواهری هستند که که به ترتیب توسط اثار

- بیشتر
keep
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

این کتاب رو تو 14 سالگی خوندم و بعد از اون شدم یه کتاب باز....... بی نظیره

Hedy-lamarr
۱۳۹۸/۰۳/۲۶

خواهران برونته مثل جین آستن نیستند. جین آستن به زندگی با دید خوش تری نگاه میکنه

motahareh
۱۳۹۷/۰۷/۲۸

یادمه چند سال پیش سعی کردم این کتابو بخونم اون فصل های اول که ناظمه(؟) به رفتار و سروضع دخترا گیر میداد اینقدر احساس همزاد پنداری میکردم اعصابم خورد شد گذاشتم کنار 😂

یلدا روشن
۱۴۰۱/۰۵/۲۵

۴)این کتاب درمورد جین ایر هست.دختری که واقعا عاشق شخصیت قوی و روح زیباش شدم! جین یتیم هست و تو خونه ی داییش زندگی میکنه که مدتی پیش فوت کرده و جین با خانواده ی داییش هست. جین از اونا خوشش نمیاد

- بیشتر
خاکستری
۱۳۹۷/۰۷/۲۷

جین ایر کتابی بر گرفته از تجربیات شخصی نویسنده است به ویژه قسمت های ابتدایی رمان که در مدرسه شبانه روزی میگذرد و مرگ دوست جین ایر که بر گرفته از مرگ خواهر خودش بوده و خیلی از قسمت های

- بیشتر
fatemeh
۱۳۹۶/۰۴/۱۱

از آن دسته کتاب هاست که تا تمومش نکنید آروم و قرار ندارید بسیار کتاب خوبیه و حال و هوای قرون گذشته اروپا زیباترش هم می کنه.

sayna
۱۳۹۶/۰۲/۱۲

عااااالی بود در حدی که اصلا نمیتونستم بذارمش زمین و یه روزه تمومش کردم نشر نی ترجمه رضا رضایی از همه بهتره و خلاصه نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۵)
قلب و روح و توان خودت را به جایی که خریدار ندارد، و حتی تحقیر هم می‌شود، عرضه نکن.
Z...
تنها یک فکر هنوز در من زنده بود یاد خدا.
Mah Naz
پس از لحظه‌ای تأمل، بالاخره سؤال کردم: «با ثورنفیلد هال که البته آشنا هستید؟» «بله، بانوی من؛ زمانی آنجا زندگی می‌کردم.» «راستی؟» در دل گفتم: «نه در زمانی که من آنجا بودم؛ تو را اصلاً ندیده‌ام.»
farzane
خیلی بهترست آدم درد خیلی سختی، را که هیچکس جز خودش آن را حس نمی‌کند، با شکیبایی تحمل کند تا این‌که مرتکب عمل شتابزده‌ای بشود که پیامدهای بد آن دامنگیر بستگان آدم بشود
hodsan
جین، ای کاش می‌شد کمی وضع ظاهر خودم را بهتر کنم تا مرا بپسندد! حالا چون تو آدم خوبی هستی به من بگو که آیا می‌توانی به من طلسم یا مهردارو یا چیز دیگری از این قبیل بدهی تا زیبا بشوم؟» «جادو در این مورد نمی‌تواند اثری داشته باشد، آقا.» بعد در دل خودم به دنبال این جمله افزودم: «تنها طلسم لازم، چشمان یک عاشق است؛ در چنان چشم‌هایی شما به حد کافی زیبا هستید؛ یا بهتر بگویم، خشونت ظاهر شما قدرتش بیشتر از زیبایی است
𝑴𝒐𝒉𝒂𝒅𝒆𝒔𝒆✨
در این دنیای به این بزرگی چه کسی به تو توجه دارد؟ یا از کاری که می‌کنی صدمه خواهد دید؟» جواب من باز هم سرسختانه بود: «خودم به خودم توجه دارم. من هرچه بیشتر تنها، بی‌دوست و بی‌پناه باشم بیشتر شرافت خودم را حفظ می‌کنم.
فاطمه.ص
«هلن، تو چرا پیش دختری آمده‌ای که همه او را دروغگو می‌دانند؟» «همه، جین؟ فقط هشتاد نفر شنیده‌اند که به تو چنین نسبتی داده شده در حالی که دنیا شامل صدها میلیون نفرست.»
فاطمه.ص
تصوّر می‌شود زنان عموما آرام‌اند در حالی که احساس زن با مرد فرقی نمی‌کند؛ زنان هم احتیاج دارند استعدادهای خود را به کار بیندازند، و به اندازه برادران خود برای کوشش‌هاشان میدان عمل داشته باشند. آنها هم درست مثل مردان از محدودیت‌های شدیدی که در برابر خود می‌بینند و پیامد آنها رکود مطلق است، رنج می‌برند؛ و این نشانه کوتاه‌فکری همنوعانِ برخوردار از امتیازات بیشتر آنهاست که می‌گویند زنان باید کارشان منحصر به پختن غذا و شیرینی خانگی، بافتن جوراب، نواختن پیانو و برودری‌دوزی روی کیسه باشد. این ناشی از کژ اندیشی این گونه مردان است که زنان را به علت راه‌جویی آنها برای انجام‌دادن کار بیشتر یا آموختن چیزهایی بیش از آنچه رسم و سنت برای نوع آنها لازم شمرده، محکوم کنند یا به آنها بخندند.
azar
من و ادواردم خوشبخت هستیم، و یکی از علل خوشبختی ما این است که کسانی که دوستشان می‌داریم هم مثل ما خوشبخت‌اند.
کاربر ۱۶۱۶۶۱۶
خیلی از مردم عقیده دارند فقط باید به خدا توکل کرد و همه چیز را به او واگذاشت؛ امّا من می‌گویم توکل نباید باعث بشود که انسان از وسایل استفاده نکند و، در عین حال، اگر از روی بصیرت از وسایل استفاده بشود خداوند هم غالبا آن وسایل را برکت می‌دهد
sepid sh

حجم

۶۵۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

حجم

۶۵۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان