کتاب صوتی چهار میثاق نیما رئیسی دلارا قهرمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی چهار میثاق

کتاب صوتی چهار میثاق نوشته‌ی دون میگوئل روئیز و چکیده‌ای جامع و خواندنی از خرد و آموزه‌های سرخ‌پوستان تولتک است. این کتاب به خواننده برای داشتن زندگی درونی سرشار از صلح و آرامش کمک می‌کند.

کتاب صوتی چهار میثاق با صدای جذاب نیما رئیسی را با ترجمه‌ی دل‌آرا قهرمان می‌توانید بشنوید.

درباره کتاب صوتی چهار میثاق

دون میگوئل آنخل روئیز نویسنده‌ی کتاب صوتی چهار میثاق در این کتاب به ما چهار پیمانی را آموزش می‌دهد که اگر این عهدها را با خودمان ببندیم و این چهار میثاق را در افکار و رفتار خود در زندگی به کار بگیریم، می‌توانیم زندگیمان را بهبود ببخشیم. هدف نویسنده از نوشتن این کتاب این بوده است که نسل‌های جدید با مطالعه و استفاده از آموزه‌های این کتاب، دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند.

در مقدمه کتاب صوتی چهار میثاق اینطور نوشته شده است که نویسنده کتاب دون میگوئل آنخل روئیز (که فردی با ریشه‌هایی از سرخ‌پوستان آمریکای مرکزی است) باورهای نژادی سرخ‌پوست‌هایی به نام تولتک را با گفتاری ساده و قابل درک در این کتاب جمع‌آوری کرده است. نویسنده کتاب چهار میثاق اعتقاد دارد که بسیاری از ما در ذهن خودمان میثاق‌های منفی ایجاد می‌کنیم و به آن‌ها وفادار هستیم و همین پایبندی‌های منفی می‌تواند زندگی ما را دچار مشکلات زیادی بکند. اما ما می‌توانیم با کمک گرفتن از چهار میثاق نوشته‌شده در این کتاب که از اعتقادات سرخ‌پوست‌های تولتک برگرفته شده است، طی مرور زمان، میثاق‌های منفی خودمان را با عهدهای مثبت جایگزین کنیم و به موفقیت برسیم. این کتاب نسبتا کوتاه است و حجم زیادی ندارد.

هر میثاق از کتاب صوتی چهار میثاق داری بک بخش اصلی است. این چهار میثاق عبارتند از: «با کلام خود گناه نکنید، هیچ چیز را به خود نگیرید، تصورات باطل نکنید و همیشه بهترین تلاشتان را بکنید.»

در میثاق اول، با کلام خود گناه نکنید، ما کمی با قدرت کلمات آشنا می‌شویم. با شنیدن این بخش از کتاب صوتی چهار میثاق یاد می‌گیریم که خشونت‌های کلامی چه تاثیرات ماندگاری می‌توانند داشته باشند و استفاده درست از کلمات می‌تواند تا چه اندازه مهم و تاثیرگذار باشد. به اعتقاد نویسنده، این میثاق، مهم‌ترین میثاق این کتاب است.

دومین میثاق این اثر از دون میگوئل روئیز، هیچ چیز را به خود نگیرید، است. بعد از مطالعه این میثاق در متوجه می‌شویم که نظرات و افکار دیگران درمورد ما ممکن است غلط و براساس قضاوت‌های سطحی باشد. حتی در مواردی ممکن است آنچه دیگران درباره ما فکر می‌کنند و از ظاهر ما آن را قضاوت می‌کنند، هیچ ارتباطی با خود واقعی ما نداشته باشد. به همین دلیل است که هیچ انسانی نباید به چیزی که دیگران درباره‌اش فکر می‌کند اهمیتی بدهد و حرف‌ها و نظرات آن‌ها را به خود بگیرد.

بعد از شنیدن میثاق سوم یاد می‌گیریم که تصورات باطل و بیهوده نکنیم. در حقیقت در این بخش و در این میثاق به ما یاد‌آوری می‌شود که برای کنترل ذهن‌مان خیال‌پردازی‌های بی‌فایده نکنیم و برای رسیدن به این مرحله نیز باید تمرین کافی داشته باشیم. هم‌چنین در این میثاق از کتاب به ما توضیح داده می‌شود امکان دارد ذهن ما برای راضی کردن خود تصوراتی در مورد مکالمات و وقایع ایجاد کند که شاید اصلا درست نباشند.

در آخرین بخش از کتاب صوتی چهار میثاق یک درس مهم به ما یاد‌آوری می‌شود. در این بخش ما می‌آموزیم در هر زمان و در هر شرایطی باید بیشترین سعی خود را بکنیم و نهایت پشتکار را از خودمان نشان دهیم. اما در این مسیر باید به خاطر داشته باشیم که خود ما، روحیاتمان، شرایط زندگیمان، وضعیت جسمانیمان دائما در حال نوسان است و تغییر می‌کند و نهایت تلاش ما می‌تواند در زمان‌ها و شرایط مختلف، متفاوت باشد.

چرا باید کتاب صوتی چهار میثاق با صدای نیما رئیسی را گوش دهیم؟

این کتاب ما را مجبور به فکر کردن درمورد خودمان، دنیای اطرافمان و تصمیم‌گیری‌هایمان می‌کند. مهم‌ترین نکته‌ای در کتاب چهار میثاق یاد می‌گیریم این است که بعضی چیزها به اندازه‌ای که ما فکر می‌کنیم مهم نیستند و ارزش ندارند.

شنیدن کتاب صوتی چهار میثاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی چهار میثاق با صدای نیما رئیسی برای علاقه‌مندان به کتاب‌های انگیزشی، موفقیت و توسعه فردی بسیار مناسب و مفید است. همچنین اگر شما جزو کسانی هستید که برای بهتر شدن زندگی‌تان تلاش می‌کنید حتما این کتاب را گوش کنید و اگر کسی را در اطرافتان نیز می‌شناسید که بهتر شدن دنیا و زندگی برایش یک دغدغه است این کتاب را به او هدیه دهید.

درباره دون میگوئیل روئیز

دون میگوئل آنخل روئیز، در ۲۷ آگوست ۱۹۵۲ در مناطق روستایی مکزیک به دنیا آمد. او نویسنده‌ی متون معنوی تولتک و نئوشمنیستی است. روئیز کوچکترین فرزند از بین سیزده کودک خانواده بود. او به دانشکده‌‎ی پزشکی رفت و جراح شد. روئیز سال‌ها همراه با برادرانش به انجام امور پزشکی مشغول بود تا زمانی که تصادفی برای او رخ داد این تصادف او را تا آستانه‌ی مرگ پیش برد، این تصادف مسیر زندگی‌ او را تغییر داد. روئیز بعد از بهبودی، نزد مادر خود برگشت تا آموزه‌های اخلاقی بیشتری را از او یاد بگیرد. سپس به شاگردی یک شمن درآمد و درنهایت به آمریکا مهاجرت کرد. دون میگوئل روئیز که به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی مسلط است، در ایالات متحده سخنرانی‌هایی انجام می‌دهد.

کتاب صوتی چهار میثاق

آثار دون میگوئل روئیز براساس آموزه‌های باستانی و قدیمی به‌عنوان یک راه‌حل اساسی مسیر رسیدن به روشن‌گری و بیداری درونی را به ما نشان می‌دهد. آثار روئیز در بین اعضای جنبش تفکرات جدید بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. در سال ۲۰۱۸ او به‌عنوان یکی از صد چهره معنوی تاثیرگذار معاصر معرفی شد.

فهرست کتاب چهار میثاق

درباره تولتک‌ها

مقدمه: آینه دودى

1: اهلى شدن و رویاى سیاره زمین

2: اولین میثاق با کلام خود گناه نکنید.

3: دومین میثاق هیچ چیز را به خود نگیرید.

4: سومین میثاق تصورات باطل نکنید..

5: چهارمین میثاق همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید

6: راه تولتک‌ها به سوى آزادى شکستن میثاق‌هاى قدیمى

تکه‌هایی از کتاب چهار میثاق

اولین میثاق مهم‌ترینِ آنها، و همچنین دشوارترین آنهاست. این میثاق به قدری مهم است که تنها به کمک آن شما قادر خواهید بود به مرحله‌ای از وجود ارتقا یابید که من آن را بهشت زمینی می‌خوانم.

اولین میثاق این است: با کلام خود گناه نکنید. خیلی ساده به نظر می‌آید، اما خیلی خیلی قدرتمند است.

چرا کلام؟ کلام شما قدرتی است که برای آفرینش در دست دارید. کلام موهبتی است که مستقیمآ از سوی خداوند به شما داده شده است. در سِفر آفرینش عهد قدیم، هنگامی که از آفرینش جهان سخن می‌رود، گفته شده: «در آغاز کلمه بود، و کلمه نزد خدا بود، و خدا کلمه بود.» شما از طریقِ کلام توانِ آفرینندگی خویش را بیان می‌کنید. از طریق کلام است که همه چیز را متجلی می‌کنید. به هر زبانی که سخن بگویید، نیت شما از طریق کلام متجلّی می‌شود. آنچه آرزو می‌کنید، آنچه احساس می‌کنید، و آنچه حقیقتآ هستید، همه از طریق کلام متجلّی می‌شود.

کلام تنها یک نشانه یا یک نماد مکتوب نیست. کلام یک نیروست؛ اقتداری است که برای بیان و ارتباط برقرار کردن، اندیشیدن، و نهایتآ برای آفرینش رویدادهای زندگی خود در اختیار دارید. شما می‌توانید سخن بگویید. کدام حیوان دیگری در روی این سیاره می‌تواند سخن بگوید؟ کلام قدرتمندترین ابزاری است که به عنوان موجودی بشری در اختیار دارید، و این ابزاری جادویی است. اما مانند شمشیری دو لبه، کلام شما می‌تواند زیباترین رویاها را بیافریند و یا همه چیز را در اطراف شما نابود سازد. یک لبه آن استفاده نادرست از کلام است، که دوزخی واقعی می‌سازد. لبه دیگر آن بی‌عیب و نقص بودن کلام است، معصوم بودن آن است، که فقط زیبایی، عشق و بهشت زمینی را می‌آفریند. کلام، بسته به این که چگونه مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است شما را آزاد سازد و یا شما را از آنچه اکنون هستید بیشتر در بند کند. همه افسونی که شما در اختیار دارید، مبتنی بر کلام است. کلام شما افسون خالص است، و استفاده غلط از آن جادوی سیاه.

کلام به قدری قدرتمند است که یک کلمه می‌تواند زندگی یک فرد را عوض کند و یا زندگی میلیون‌ها انسان را نابود سازد. سال‌ها پیش مردی در آلمان با استفاده از کلام، همه مردم یک کشور را که از باهوش‌ترین اقوام بودند، آلت دست قرار داد. او آنها را تنها با قدرت کلام خویش به سوی جنگی جهانی سوق داد و دیگران را متقاعد کرد تا هولناک‌ترین اعمال خشونت‌بار را انجام دهند. او ترس مردم را با کلام تقویت کرد، و مانند انفجاری بزرگ، جنگ و کشتار سراسر جهان را فرا گرفت. در همه جای دنیا انسان‌ها انسان‌های دیگر را نابود کردند، چون از یکدیگر می‌ترسیدند. کلام هیتلر که مبتنی بر باورها و میثاق‌های ترس‌آور بود، تا قرن‌های متمادی در خاطر بشر خواهد ماند.

ذهن آدمی به خاکی بارور می‌ماند که دائمآ بذرهایی در آن کاشته می‌شود. بذرها عقاید، آرمان‌ها و مفاهیم هستند. شما بذری را می‌کارید، اندیشه‌ای را می‌کارید که آن رشد می‌کند. کلام مانند بذر است، و ذهن بشر بسیار حاصلخیز! تنها مشکل اینجا است که اکثرآ برای بذرهای ترس حاصلخیز است. هر ذهنی حاصلخیز است، اما تنها برای نوعی از بذر که آمادگی آن را دارد. آنچه اهمیت دارد این است که ببینیم ذهن ما برای چه نوع بذرهایی حاصلخیز است، و آن را برای دریافت بذرهای عشق آماده سازیم.

مثال هیتلر را به خاطر آورید: او همه بذرهای ترس را پراکنده کرد، و آنها با قدرت تمام رشد کردند و منجر به تخریب دسته‌جمعی شدند. با دیدن قدرت مهیب کلام، ما باید بفهمیم که چه نیرویی از دهان ما خارج می‌شود. بذر ترس یا شکی که در ذهن ما کاشته می‌شود، ممکن است فاجعه‌ای پایان‌ناپذیر از رویدادها را بیافریند. هر کلمه به طلسمی می‌ماند، و آدمیان کلمه را مثل جادوگران سیاه به کار می‌گیرند و بدون اندیشیدن، طلسم‌ها را به سوی یکدیگر پرتاب می‌کنند.

معرفی نویسنده
عکس دون میگوئل روئیز
دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از جمله نویسندگان تاثیرگذاری است که با نوشتن کتاب چهار میثاق به شهرت رسید و شناخته شد. مطالبی که او در کتاب‎‌هایش می‌نویسد، آموزه‌هایی برای رسیدن به بیداری درونی است. او با بیان خرد سرخپوستان تولتک به زبان ساده، مردم جهان را با بیداری و آگاهی درونی آشنا می‌کند و به همین دلیل موفق شده است تا نامش را وارد فهرست انسان‌های تاثیرگذار قرن کند.

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۸/۱۰/۰۱

اگر میخواید که دیگه ترسی از قضاوت مردم نداشته باشید خودتون رو دیگه سرزنش نکنید برای یک اشتباه بارها خودخوری نکنید حرف های زننده دیگران اذیتتون نکنه تصورات غلط و بیهوده نکنید از کسی کینه ای به دل نداشته باشید احساس قربانی بودن نکنید و

- بیشتر
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

میثاق اول: با کلام خود گناه نکنید. میثاق دوم: هیچ چیز را به خود نگیرید. میثاق سوم: تصورات باطل نکنید. میثاق چهارم: همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید. نویسنده می گوید: با بکار گیری این چهار میثاق، دیگر امکان ندارد در دوزخ بمانید، زندگی قشنگی

- بیشتر
Nikoo
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

نمی دونم چرا این کتاب و انتخاب کردی تا بخونی !!! اما مطمئن هستم که هیچ چیز بی ربطی تو این دنیا وجود نداره و اگر اینجا هستی تا این کتاب و مطالعه کنی بهت میگم که حتما محتوای این

- بیشتر
mohsen
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

میثاق 1: با کلام خود گناه نکنید! میثاق 2: همه چیز را به خود نگیرید! میثاق 3:تصورات باطل نکنید! میثاق4: همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید!

فرجی
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

کتاب چهار میثاق از نظر ترجمه و صدای واقعا فوق العاده بود موسیقی عالیی و به موقع بود چون کمک میکرد یه بازبینی تو ذهنم خودم داشته باشم. تمام مهارت های که اموزش داده بود رو میشد در زندگی تمرین

- بیشتر
Havisht
۱۳۹۸/۰۵/۰۷

کمتر کتابیست که تونسته باشه من رو تا این حد تحت تاثیر خودش قرار بده. از خوندنش متحیر خواهید شد اگر تمام تمرکز و حواستون رو به اون معطوف کنید. من بارها و بارها نسخه چاپی این کتاب رو خوندم،صوتیش

- بیشتر
sareh
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

میثاق اول تمام شده. و همین‌جا پنج ستاره رو میدم. کتاب تا اینجا می‌خواهد یاد بدهد که چطور از دنیای سمی و افکار مزاحم و خود درگیری و گفتگوهای ذهنی مخرب دور بشیم و با خویشتن خویش احساس رهایی و یکی

- بیشتر
fatemeh
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

از نظر من کتاب خوبیه به شرطی که بهش عمل بشه. یه سری از موضوعات کتاب چیزاییه که میدونیم ولی تو جریان زندگی فراموش میشه.

MediaAsvad
۱۳۹۹/۰۴/۱۸

کتاب بسیار خوبی بود و بهترین نکته ی این کتاب قسمت موسیقی آن بود چون کتاب نیاز به تفکر داره و استفاده بجا از موسیقی بسیار به جذاب بودن کتاب کمک کرده گوینده هم بسیار روان و عالی بود ممنون

- بیشتر
Homa
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

کتاب خوبیه باید چندبار بخونی تا درکش کنی ولی بمن خیلی کمک کرد

زمان

۴ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۳۶۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۳۶۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان