دانلود و خرید کتاب عشق در تبعید بهاء طاهر ترجمه رحیم فروغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق در تبعید اثر بهاء طاهر

کتاب عشق در تبعید

نویسنده:بهاء طاهر
انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق در تبعید

عشق در تبعید تصویر دردناک انسان و جهان است. تصویری که هر روز دردناک‌تر می‌شود، به سرعت به همه جای دنیا می‌رسد و انسان‌های بیشماری به تماشایش می‌نشینند. رسانه ها و روزنامه‌های گوناگون می‌نویسند و گروه‌ها و نهادهای حمایت از حقوق انسان و زن و کودک و... علیه خشونت بازتاب یافته در این تصویرها بیانیه می‌دهند و سخنرانی می‌کنند، اما زخم ها و دردها هر روز بیشتر و بزرگ‌تر و عمیق‌تر می‌شوند. عشق در تبعید مسایل جهانی را در قالب رخدادها و درگیری‌های درونی افرادی از منطقه، کشور، دین، زبان و ... مشخص بیان می‌کند. مسایلی که محورشان برخورد است، برخورد اندیشه، دین، مذهب، عقیده، سلیقه و قدرت. یکی خود را راه و حق می‌داند و دیگری را بیراه و ناحق و به شیوه‌‌هایی که خشونت بی‌پایان در یک سوی آن است، به حذف، به گمان خودش، ناحق کمر می‌بندد. بها طاهر در گفت‌وگویی گفته بود فکر می‌کردیم با نوشتن دنیا جای بهتری خواهد شد. اما قهرمانان عشق در تبعید هم با نوشتن، توسل به قانون، جنگیدن، حمایت از آسیب‌دیدگان خشونت و جنگ و مبارزه علیه قدرت‌ها و ... نتوانستند دنیای بهتری بسازند.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ای کاش همان سال ۱۹۹۵ که رمان نوشته شده، به فارسی برگردانده شده بود. تا ما بیست سال پیش از پیدایش بنیادگرایانی چون داعش خبر داشتیم. هرچند خبر داشتن از آینده‌ای ویران، تنها بر اندوه امروز ما می‌افزاید. وقتی این رمان را می‌خوانیم به‌درستی درمی‌یابیم که نقشه‌ی سیاسی امروز خاورمیانه را بهاء طاهر سال ۱۹۹۵ با کنکاش و تحلیل نشانه‌های موجود در منطقه و جهان رسم کرده و پیش چشم ما گذاشته است. حالا ما این امکان را داریم که با خواندن این رمان پیش‌بینی نویسنده را با واقعیت روی داده بسنجیم و بر پیش‌بینی‌اش آفرین بگوییم.
arash
عشق در تبعید درباره روزنامه‌نگاری و روزنامه‌نگاران است و مسایل گوناگون روزنامه‌نگاری را هم به چالش می‌کشد. آزادی مطبوعات، روزنامه‌نگاران در خدمت قدرت، افرادی که به قصد رسیدن به قدرت راه روزنامه‌نگاری را انتخاب می‌کنند، مسؤولیت اجتماعی گمشده‌ی روزنامه‌نگاری، برجسته‌سازی در رسانه‌ها و نقش غول‌های رسانه‌ای را در رمان می‌شود دید. و نیز روزنامه‌نگارانی را که نوشتن و اطلاع‌رسانی اتفاقات برای آنها گاهی از نجات جان انسان‌ها در جنگ دشوارتر است و گاهی مرگ، زندان، تبعید و مهاجرت پاداش انجام مسوولیت حرفه‌ای‌شان می‌شود.
arash

حجم

۲۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۲۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان