دانلود کتاب صوتی بوف کور با صدای علی دنیوی ساروی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بوف کور اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی بوف کور

نویسنده:صادق هدایت
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۶۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بوف کور

بوف کور درخشان‌ترین اثر صادق هدایت نویسنده معاصر ایرانی، است. صادق هدایت در این داستان از تک‌گویی یک راوی که دچار تَوَهُم و پندارهای روانی است؛ می‌گوید.

کتاب صوتی بوف کور با صدای علی دنیوی ساروی منتشر شده. بدون تردید شنیدن این اثر صوتی، برای تمامی علاقمندان به کتاب، تجربه‌ای منحصر به فرد به‌نظر می‌رسد.


درباره کتاب صوتی بوف کور

شخصیت اصلی کتاب صوتی بوف کور، نقاشی منزوی است که هر روز روی قلمدان تصویر دختری با لباس سیاه که شاخه‌ای گل نیلوفر آبی را به طرف پیرمردی گرفته را ترسیم می‌کند. نقاش روزی این تصویر را از نزدیک می‌بیند و شیفته چشمان دختر مرموز می‌شود. کمی بعد دختر را در خانه‌اش پیدا می‌کند و بعد هم دختر به طرز مرموزی روی تخت خواب او جان می‌دهد. بوف کور داستانی با توصیف وقایع بیرونی نیست بلکه اندیشدن به واقعیت‌است. مرز واقعیت و خیال، خواب و بیداری در این داستان بسیار محو است. صادق هدایت زیرکانه سوالی در ذهن خواننده ایجاد می‌کند. حقیقت چیست؟ آنچه در واقعیت و دنیای بیرون اتفاق می‌افتد یا آنچه در اندیشه ما می‌گذرد.

کتاب بوف کور نوشته صادق هدایت را باید از نخستین داستان‌های مدرن فارسی دانست؛ این کتاب به زبان‌های مختلفی ازجمله انگلیسی، فرانسه، آلمانی و چند زبان دیگر ترجمه شده و از ابتدا نظر منتقدان داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است. تا جایی که باید خاطرنشان ساخت، آندره بروتون مؤسس جنبش فراواقع‌گرایی در فرانسه، بوف کور را جزو بیست کتاب شاهکار سده بیستم میلادی دانسته است. این کتاب چنان اثرگذاری بر اهالی فرهنگ داشته که تاکنون بیش از هفت فیلم با اقتباس از این رمان کوتاه ساخته شده ‌است. از جمله مهم‌ترین این فیلم‌ها می‌توان به فیلم «هامون» اثر داریوش مهرجویی اشاره کرد. همچنین باید خاطرنشان ساخت بیش از ده جلد کتاب نیز درباره این اثر نوشته شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به کتاب درباره بوف کور هدایت نوشته‌ی محمدعلی همایون کاتوزیان، اشاره کرد.


شنیدن کتاب صوتی بوف کور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

بوف کور نوشته صادق هدایت را باید از برترین کتاب‌های فارسی و حتی جزو شاهکارهای قرن بیستم دانست؛ بنابراین شنیدن کتاب صوتی بوف کور را به همه علاقه‌مندان کتاب، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت در ۲۸ بهمن سال ۱۲۸۱ در تهران متولد شد. این نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی را از بنیان‌گذران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند. صادق هدایت تحصیل در دوره متوسطه را در دبیرستان دارالفنون آغاز کرد اما به‌علت درد چشم مجبور شد که یک سال مدرسه متوسطه را ترک کند و پس از آن به مدرسه سن‌لویی که مدرسه فرانسوی‌ها بود رفت. تحصیل در این مدرسه زمینه آشنایی هدایت با ادبیات جهانی را فراهم کرد. او از نوجوانی نوشتن در روزنامه‌ها را آغاز کرد. نخستین کتاب صادق هدایت، انسان و حیوان، نام دارد که راجع به مهربانی با حیوانات، تالیف شده است.

هدایت در سال ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت. در همین سال داستان مرگ را در مجله ایرانشهر که در آلمان منتشر می‌شد به چاپ رسانید و مقاله‌ای به فرانسوی به نام جادوگری در ایران در مجله له‌ویل دلیس، نوشت. هدایت از وضع تحصیل و رشته‌اش در بلژیک راضی نبود و می‌خواست که خود را به فرانسه و در آن‌جا به پاریس که آن زمان مرکز تمدن غرب بود برساند. سرانجام در اسفند ۱۳۰۵ پس از تغییر رشته و دوندگی فراوان به پاریس منتقل شد. هدایت در سال ۱۳۰۹، بی‌آنکه تحصیلاتش را به پایان رسانده باشد، به تهران بازگشت و در بانک ملی مشغول به کار شد. اما از وضع کارش راضی نبود؛ با این وجود سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۴ برای هدایت دورانی پربار محسوب می‌شود و آثار تحقیقی و داستانی بسیاری انتشار داد. از جمله این آثار می‌توان به مجموعه انیران، مجموعه داستان‌های کوتاه سایه‌روشن، نمایشنامه مازیار با مقدمه مینوی، کتاب مستطاب وغ‌وغ ساهاب با همکاری مسعود فرزاد، مجموعه داستان‌های کوتاه سه قطره خون و چندین داستان کوتاه دیگر نظیر گرداب، دون ژوان کرج، مردی که نفسش را کشت، صورتکها، چنگال، لاله، آفرینگان، طلب آمرزش، محلل، مرده‌خورها، عروسک پشت پرده، چاپ نخست علویه خانم و همچنین سفرنامه اصفهان نصف جهان اشاره کرد.

هدایت در دوران اقامت خود در بمبئی اثر معروف خود بوف کور را که در پاریس نوشته بود پس از اندکی دگرگونی با دست بر روی کاغذ استنسیل نوشته، به‌صورت پلی‌کپی در پنجاه نسخه منتشر کرد. این نویسنده سرشناس ایرانی سرانجام در ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در آپارتمان اجاره‌ای‌اش در خیابان شامپیونه، واقع در پاریس با گاز خودکشی کرد.

جملاتی از کتاب صوتی بوف کور

در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره در انزوا روح را آهسته در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود به کسی اظهار کرد، چون عموماً عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیش آمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می‌کنند آنرا با لبخند شکاک و تمسخر آمیز تلقی بکنند - زیرا بشر هنوز چاره و دوائی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی بوسیله افیون و مواد مخدره است - ولی افسوس که تأثیر این گونه داروها موقت است و بجای تسکین پس از مدتی بر شدت درد می‌افزاید.

آیا روزی به اسرار این اتفاقات ماوراء طبیعی، این انعکاس سایه‌ی روح که در حالت اغماء و برزخ بین خواب و بیداری جلوه می‌کند کسی پی خواهد برد؟ من فقط بشرح یکی از این پیش آمدها می‌پردازم که برای خودم اتفاق افتاده و به‌قدری مرا تکان داده که هرگز فراموش نخواهم کرد و نشان شوم آن تا زنده‌ام، از روز ازل تا ابد تا آنجا که خارج از فهم و ادراک بشر است زندگی مرا زهرآلود خواهد کرد زهرآلود نوشتم، ولی می‌خواستم بگویم...

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

shima ranjbar
۱۳۹۸/۰۳/۲۰

هرکسی با کتاب های صادق هدایت نمیتونه ارتباط برقرار کنه چرا که صادق هدایت دارای ذهنی خلاق اما مریض و بیمار گونس هنرمندی که مریض و روان پریش تقریبا همه داستان های این نویسنده شمارو پریشون میکنه و اگر توجه داشته

- بیشتر
tiznam
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

بنظرم بهترین کتابیست که واقعا و واقعا میتوانید بخوانید فقط، خواهشا با دقت بخوانید وممکنخ خیلی جاها مجبور باشید خیلی از جملات را چندین بار بخوانید ولی بخوانیدش چون واقعا صادق هدایت چیزی بیشتر از یک نویسنده بود و بوف

- بیشتر
sadaf
۱۳۹۷/۰۹/۰۶

خیلی خوبه، این کتاب صوتی رو پیشنهاد میدم همزمان با کتاب دکتر شمیسا که اسمش داستان یک روح هست بخونید که هم متن کتاب هست هم بعد از چند پاراگراف اون متن رو کامل توضیح میده چون این کتاب اون

- بیشتر
taha
۱۳۹۸/۰۷/۱۵

نمیدونم چرا بعضی ها نسبت به محتوای بوف کور موضع می گیرند، در حالیکه این کتاب متن بسیار روان و اساسا محتوای داستانی داره تا روان پریشی. کتاب جالبی بود، آقای دنیوی هم خیلی خوب گویندگی کردند.

Meisam Shagerdi
۱۳۹۹/۰۳/۰۵

بنظرم فوق العاده بود، اولین کتابی که از جناب هدایت خواندم بوف کور بود و کاملا انسان میتونه کلمه به کلمه ی آنرا تصور و لمس کنه خیلی ارتباط خوبی برقرار میشه و تجربه ی جالبی هست.

Ali
۱۳۹۹/۰۷/۱۰

سلام ، به دوستان عزیز توصیه میکنم قبل از خوندن این کتاب یه تحقیقی تو اینترنت در مورد این کتاب بکنن تا با یه پیش ذهنی شروع خواندن(گوش دادن) این کتاب کنن ، چون من نزدیک به سه بار به

- بیشتر
جواد
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

این کتاب دیوانه کننده بود قشنگ ارتباط برقرار کردم و اون رو دنیای خودم و اطرافم تطبیق دادم

khatereh
۱۳۹۷/۰۸/۲۸

خوبه چون تصویر سازی خوبی داره و مجبور میشی از تخیلت استفاده کنی

زهرا بی اذیت
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

با سلام کتاب بوف کور رو دوبار خوندم اما این کتاب رو توصیه نمیکنم نه به این دلیل که کتابی افسرده کننده ،وحشتناک،سورئال یا هر چیزی که خیلی از منتقدان اسمش رو گذاشتن به این دلیل که خوندن این کتاب سواد

- بیشتر
Taraneh Salamian
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

من اولین کتابی بود که از جناب هدایت مطالعه کردم واقعا اصلا متوجه نشدم محتوای داستان چیه فقط داستان خیلی درگیر افکار منفی بود.صدای راوی هم بار انرژی منفی داستان رو چند برابر میکرد.با احترام به نظر سایرین ولی اثرات

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۲۳۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۲۳۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان