دانلود کتاب صوتی تمرکز با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تمرکز اثر دانیل گلمن

دانلود و خرید کتاب صوتی تمرکز

معرفی کتاب صوتی تمرکز

کتاب صوتی تمرکز نوشتهٔ دانیل گلمن و ترجمهٔ حمیدرضا بلوچ است. گویندگی این کتاب صوتی را هوتن شاطری پور انجام داده و نشر جیحون آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی را یک تحلیلگر اقتصادی آمریکایی و نويسندهٔ كتاب پرفروش «هوش عاطفی» نوشته است. این نویسنده، در كتاب صوتی حاضر، به راز مهمّ عملكرد عالی، يعنی توجه و تمركز، می‌پردازد. تمركز مثل يک عضله است. هرچقدر بيشتر از آن استفاده شود، قوی‌تر می‌شود اما اگر آن را كم به كار بگيريم، ضعيف‌تر خواهد شد. نویسندهٔ این کتاب صوتی معتقد است كسانی كه می‌خواهند در هر زمينه، از جمله ورزش، تحصيل، هنر و كسب‌وكار بر دنيای درونی خود، ديگری و جامعه تمركز داشته باشند، بايد به تمرين تمركز ذهنی بپردازند، از شكست‌های خود درس بگيرند و عواطفی مثبت داشته باشند.

درباره کتاب صوتی تمرکز

کتاب صوتی تمرکز دربارهٔ توجه و تمرکز در انسان به‌مثابهٔ یک عضله است؛ عضله‌ای که مانند سایر عضلات بدن باید با آن کار کرد و آن را ورز داد تا همواره بتواند به مغز آدمی خدمت کند.

این اثر صوتی به ما یادآوری می‌کند که هوش تغییرناپذیر نیست. دانیل گلمن در این کتاب صوتی، دررابطه‌با این موضوع، صحبت بسیاری می‌کند. او دیدگاه‌های اشتباه دربارهٔ هوش را ارائه و در بخشی از کتاب به این اشاره می‌کند که هوش، همهٔ توانایی‌های مهمی که در عملکردهای زندگی‌مان نقش مهمی را دارند را در بر نمی‌گیرد.

شنیدن کتاب صوتی تمرکز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی تمرکز

«در هندوستان، ضرب المثل معروفی هست که می‌گوید: «وقتی که یک جیب پر به فردی مقدس و روحانی می‌نگرد همه چیزی که می‌بیند جیبهای اوست!» جان نیز در میان هر جمعیت فقط جیب‌برها را می‌بیند. پیکان نگاه او مثل یک چراغ‌قوه است. چهره‌اش آدم را یاد غول یک چشم افسانه‌ها می‌اندازد. جان برگر سراپا تمرکز است. من از جان پرسیدم: «با نگاه خود چه چیزی را جست‌و‌جو می‌کنی؟» جان برگر جواب داد: «کسی که به فروشگاه آمده تا دزدی کند چشم‌هایش به‌طرز خاصی حرکت می‌کند، یا بدنش به شیوه خاصی تکان می‌خورد و خلاصه نشان می‌دهد که می‌خواهد چیزی بردارد. این‌جور اشخاص گاهی اوقات دور هم جمع می‌شوند، یا یک جور دزدکی به اطراف نگاه می‌کنند. من آنقدر با این جور دردها سروکار داشته‌ام که حالا دیگر با نشانه‌های رفتاری آنها آشنا هستم.» وقتی که جان یکی از مشتری‌ها را از میان پنجاه مشتری حاضر در فروشگاه نشان می‌کند، آنگاه ۴۹ نفر بقیه و هر چیز دیگر را نادیده می‌گیرد. درواقع، او با کنار زدن همه موضوعاتی که حواس او را پرت می‌کنند، قدرت عالی تمرکز خود را به نمایش می‌گذارد.

این نوع آگاهی و بیداری همه‌جانبه، که در آن فرد دائم در پی علائم و نشانه‌های کمیاب است، چندین نوع مختلف از توجه را طلب می‌کند. از جمله توجه پایدار، گوش به زنگ بودن، موقعیت چیزی را تعیین کردن، و مدیریت کردن همه این موارد که هرکدام از آنها در مدار پیچیده منحصر به فردی از مغز شکل می‌گیرند و یک ابزار ذهنی اساسی محسوب می‌شوند. این حالت جست‌وجوگری و پاییدن افراد توسط جان برای پیدا کردن دزد احتمالی، یکی از نخستین جنبه‌های توجه بود که از لحاظ علمی مورد مطالعه قرار گرفت، تحقیق و بررسی در مورد عواملی که به ما کمک می‌کند تا گوش به زنگ و مراقب باشیم در طی جنگ جهانی دوم آغاز شد؛ زیرا ارتش به تعدادی متصدی رادار نیاز داشت که بتوانند برای ساعت‌ها کاملا هشیار و گوش به زنگ باقی بمانند. تحقیقات نشان می‌داد بسیاری از این افراد در دقایق پایانی شیفت مراقبت خود، سیگنال‌های هواپیماهای دشمن را بر اثر عدم توجه نمی‌توانند ردیابی کنند.»

فهرست کتاب تمرکز

بخش اول: آناتومی توجه

بخش دوم: خودآگاهی

بخش سوم: خواندن احساس دیگران

بخش چهارم: تصویر کلی‌تر

بخش پنجم: عملکرد هوشمندانه

بخش ششم: مدیری با تمرکز بالا

بخش هفتم: تصویر بزرگ

معرفی نویسنده
عکس دانیل گلمن
دانیل گلمن

دانیل گلمن (دنیل گلمن) در‌ ۷‌ مارس ۱۹۴۶ در یک خانواده‌ی یهودی در استاکتون کالیفرنیا به‌دنیا آمد. مادرش فی گلمن (۲۰۱۰- ۱۹۱۰) استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه پاسیفیک Pacific و پدرش ایروینگ‌گلمن (۱۹۶۱- ۱۸۹۸) استاد کالج استاکتون‌ Stockton در زمینه‌ی علوم انسانی بود.‌

نظرات کاربران

isaac.osho1989
۱۳۹۸/۱۰/۱۲

کتاب بر مخالف انتظار اولیه بسیار جهانبینی گسترده تری را نشانه گرفته است. سپاس از پادکست بی پلاس و علی بندری که مشتاقم کردند که سراغ این کتاب بیام..

Mojtaba
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

اگر داری نظرات رو میخونی معطل نکن کتاب رو هم بخون هم صوتیش رو گوش بده خیلی کتاب ارزشمندیه..

GrayWolf
۱۳۹۷/۱۱/۰۷

کتاب به غایت قوی و موثری هستش. به دوستانی که کتاب و تحقیق موثق علمی میخونن حتما پیشنهاد میدم. بعد از شنیدن چکیده کتاب از https://bpluspodcast.com علاقه مند به خواندنش شدم و اشتباهی، که کردم از ابتدای کتاب نت برداری نکردم.

مهیار احسانی
۱۳۹۸/۱۱/۲۹

کتاب واقعا عالیه ترجما خوب گوینده خوب نویسنده خوب

Mah(D)
۱۴۰۰/۱۱/۰۶

سلام کتاب بعضی مطالبش خوب بود ولی یه نکته منفی بزرگ که داره، حجم کتاب نسبت به مطالب مفیدش ارزش نداره. این کتاب پر از حواشی مختلف هست که گاهی خیلی از موضوع کتاب دور میشه و پر از اطلاعات هجو

- بیشتر
RasooliSaeed
۱۴۰۰/۰۱/۲۹

با شنیدن پادکست بی پلاس علاقمند به این کتاب شدم. اطلاعات خوبی راجع به عملکرد مغز میده، اما راهکار خاصی برای افزایش تمرکز نداره و میشه گفت در افزایش خودآگاهی نسبت به تمرکز موثره.

کاربر 605328
۱۳۹۷/۰۷/۱۰

کتاب مفید و آموزنده ایه

الناز
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

خیلی کتاب خوبی بود خیییلی به من کمک کرد با تشکر♥️

Erfan1998
۱۳۹۸/۰۸/۲۶

عالیه هم کتاب هم صدا لذت بردم❤️

Saeed Mahdi
۱۳۹۸/۰۳/۰۷

کتاب بسیار خوبیه توصیه می شود البته اگر قبل از خواندن یا گوش دادن کتاب به خلاصه همین کتاب در پادکست بی پلاس گوش کنید خیلی بهتر مفهوم کتاب رو درک میکنید ممنون از بی پلاس و طاقچه

زمان

۱۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۳۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۳۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۳,۵۰۰
تومان