دانلود و خرید کتاب من چگونه اروین یالوم شدم اروین د. یالوم ترجمه اعظم خرام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من چگونه اروین یالوم شدم اثر اروین  د. یالوم

کتاب من چگونه اروین یالوم شدم

معرفی کتاب من چگونه اروین یالوم شدم

کتاب من چگونه اروین یالوم شدم نوشته‌ی اروین د. یالوم است. این اثر آخرین و شخصی‌ترین اثر این روان‌پزشک و نویسنده اگزیستانسیالیست آمریکایی است. او در این کتاب تمام زندگی شخصی‌اش را برای خواننده تعریف کرده است.

درباره کتاب من چگونه اروین یالوم شدم

کتاب من چگونه اروین یالوم شدم زندگی‌نامه اروین د. یالوم به قلم خودش است، این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. او در این کتاب برخلاف آثار دیگرش که بیماران و مراجعه‌‌کنندگان را شخصیت‌های اصلی قرار داده بود این بار خودش را شخص مورد بحث قرار داده و داستان زندگی‌اش را از نوجوانی تا امروز با نگاه روانشناسانه‌ای که دارد نوشته است. او از تک‌تک سفرها و علایقش، از زندگی شخصی و همسر و فرزندانش، از همه‌ی رنج‌هایی که تابه‌حال در زندگی کشیده است و از چگونگی نوشتن تمام کتاب‌ها و آثارش در اینجا صحبت می‌کند.

عنوان فرعی این کتاب خاطرات یک روان‌پزشک است و در حقیقت در دسته‌ی کتاب‌های اتوبیوگرافی قرار می‌گیرد. اروین یالوم یک درمانگر حرفه‌ای است که همیشه زندگی دیگران را کاوش می‌کرد اما در این کتاب با نگاه تیزبین و درمانگرانه‌اش خودش را واکاوی کرده و شخصی‌ترین موضوعات زندگی‌اش را نیز بازگو کرده است. کتاب من چگونه اروین یالوم شدم با یک احساس شدید گناه از سمت نویسنده شروع می‌شود. او در صفحات اول کتاب سعی کرده تا خودش را درمان کند و کارهایی را که در حدود ۵۰ سال سابقه‌ی فعالیتش به بقیه‌ی مردم توصیه کرده است را انجام دهد. او چشمانش را می‌بندد و سعی می‌کند رویایی را که همیشه در سر داشته تجسم کند و آن را برای ما بنویسد. یکی از دیگر قسمت‌های جالب کتاب قسمتی است که یالوم پیر و متخصص خودش را در برابر یالوم جوان و پراشتباه قرار می‌داد و درمان را او را شروع می‌کند. یالوم پیر سعی می‌کند در شرایط سخت به یالوم جوان کمک کند و از تجربه‌هایش برای او بگوید.

اروین یالوم داستان خودش را با یک کابوس شروع‌ می‌کند: زمانی که دوازده ساله است و با دوچرخه از خانه‌ی دختری با مشکل پوستی رد می‌شود. اروین طبق روال هر روز صبح، دختر را اینگونه صدا می‌کند، «سلام سرخکی!» و امیدوار است که دختر با او دوست شود. اما در رویای یالوم، پدر دخترک به او می‌فهماند که سلام‌های روزانه‌اش باعث رنجش دختر می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود یالوم، احساس همدردی کند؛ او هیچوقت این درس را فراموش نکرد. با ادامه دادن و خواندن کتاب، می‌توانیم ببینیم که متفکری رشد می‌کند. آثار او مانند چراغی بودند که مسیر زندگیش را روشن می‌کردند.

کتاب من چگونه اروین یالوم شدم فقط داستان زندگی یک مرد نیست و برداشت‌های اروین یالوم از زندگی‌اش و فرآیند شکل‌ گرفتن تفکرات او، ما را تشویق می‌کنند که زندگی خود را بازنگری کنیم و معنی زندگیمان را بفهمیم.

چرا باید کتاب من چگونه اروین یالوم شدم را مطالعه کنیم؟

کتاب من چگونه اروین یالوم شدم به‌گونه‌ای نوشته شده که در همین صفحات اول، خواننده جذب کتاب و متوجه صداقت نویسنده می‌شود. در همان ابتدای مطالعه خواننده متوجه می‌شود که فقط با یک زندگی‌نامه روبه‌رو نیست و می‌تواند درس‌های روان‌درمانی یاد بگیرد.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

در این کتاب گفت‌وگوهای جالبی بین یالوم پزشک و یالوم جوان رخ می‌دهد که برای علاقه‌مندان به روان‌درمانی و طرفداران یالوم می‌تواند بسیار خواندنی باشد.

درباره اروین یالوم

اروین یالوم در نیویورک به دنیا آمده است. او در سال ۱۹۵۶در دانشگاه بوستون در رشته‌ی پزشکی و در سال ۱۹۶۰ در رشته‌ی روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد و او در سال ۱۹۶۳ مشغول به تدریس در دانشگاه استنفورد شد. او در همین دانشگاه توانست روانشناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال را ابداع کند. اروین یالوم با نبوغی که در روان‌شناسی دارد از بقیه روان‌شناسان جلوتر است، او تابه‌‌حال چندین کتاب نوشته و با داستان‌هایی ساده از تجربیات زندگی خودش صحبت کرده است. او اولین روان‌شناسی است که توانسته با دانش زیاد و مطالعه فلسفه‌ی فیلسوفانی مانند ارسطو و سقراط به نحوه‌ی متفاوت و جدید به روان‌شناسی نگاه کند و موفق شود در سال ۲۰۰۲ برنده‌ی جایزه‌ی انجمن روان‌شناسی آمریکا شود.

تصویر اروین یالوم

اروین یالوم با سبک منحصربه‌فرد خود توانسته مردم عادی را با خود همراه کند و هم‌چنین از بین دیگر روان‌شناسان نیز طرفداران زیادی دارد. او عقیده دارد در دنیای فعلی با این همه امکانات اکتفا کردن به آموزه‌های فقط شخص به‌خصوصی اشتباه است و باور دارد روح و روان آدمی آنقدر پیچیده شده است که باید به ‌دنبال راه جدیدی برای حل و روبه‌رو شدن با مسائل خود پیدا کند. مخاطبان اصلی این نویسنده‌ی بزرگ معمولا روان‌کاوان، روان‌شناسان حوزه‌‌ی نوجوانان و نوپایان در سراسر دنیا هستند.

از رمان های روان‌شناسانه‌ی او می‌توان به «مامان و معنی زندگی»، «دروغ‌گویی روی مبل»، «وقتی نیچه گریست»، «هر روز نزدیک‌تر از پیش»، «جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان‌شناسی»، «درمان شوپنهاور»، «پلیس را خبر می‌کنم»، «مسئله اسپینوزا» و «خلق‌ شدگان در یک روز و داستان‌های روان‌ درمانی دیگر» اشاره کرد. از آثار روان‌شناسانه غیر‌ داستانی او نیز می‌توان «موهبت درمان»، «تئوری و عمل در روان‌ درمانی گروهی» و «روان درمانی اگزیستانسیال» را نام برد.

تکه هایی از کتاب من چگونه اروین یالوم شدم

ساعت هشت صبح چهارشنبه است. صبحانه‌ام را خورده‌ام و پیاده به دفتر کارم آمدم. فقط قبل از شروع کارم کمی مکث کردم و به گلدان بونسای خودم صبح بخیر گفتم و چندتا علف هرزش را هرس کردم. می‌دانم که آن علف‌های هرز کوچولو هم حق حیات دارند ولی نمی‌توانم اجازه بدهم آبی را که بونسای من به آن احتیاج دارد بمکند. احساس رضایت و خوشحالی می‌کنم چون چهار ساعت آینده را باید بی‌وقفه بنویسم. باید نوشتن را شروع کنم ولی مثل همیشه نمی‌توانم جلوی خودم را بگیرم و اول از همه ایمیل‌هایم را چک می‌کنم. درحالی‌که ایمیل‌ها را باز می‌کنم به خودم قول می‌دهم فقط نیم ساعت برای این کار وقت بگذارم. اولین ایمیل به من چشمک می‌زند:

«امشب بازی خانه‌ی ماست. 6:15 اونجا باش. غذای خوشمزه و گرانی حاضر کرده‌ام. سریع شام می‌خوریم چون بازی رأس ساعت 6:45 شروع می‌شه. یک گونی پول بیار!» کوین

اولین عکس‌العمل غیرارادی‌ام این است که پیام را حذف کنم ولی جلوی خودم را می‌گیرم و سعی می‌کنم احساسات و خاطراتی را که منتظرند خودشان را به من برسانند به یاد بیاورم.

معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

Farzaneh Parsinejad
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

یالوم در این کتاب سرگذشتش از نوجوانی تا امروز را در قالب ۴۰ فصل کوتاه و خاطراتی جالب به شیوایی و گاهگاهی همراه با طنز بیان میکند که باعث شده نتیجه کار خیلی دلنشین شود. محتوای کتاب را می توان

- بیشتر
حمید
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

همیشه و همیشه نوشته های دکتر یالوم ارزشمند هستن. شخصیت ایشون بیش از حد تصور فوق‌العاده‌س. اولین ایمیلی که براشون فرستادم قبل از اینکه روز تمام بشه پاسخ داده شد . ایشون نه تنها راهکار به من دادن بلکه پیگیری

- بیشتر
الین نیران
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

یالوم واقعیت درمانگر بسیار خوبیست. و میشه گفت بهترین درمانگر رمان نویسه.کتابهاش طوری هست که هر فردی بدون داشتن دانش خاصی از روانشناسی میتونه کلی مطالب مفید و روانشناسی یاد بگیره برای دانشجویان روانشناسی و روانشناسان هم از این جهت

- بیشتر
سیستماتیک
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

در مورد زندگیش گفته و اینکه چطور کتابهاش رو نوشته. در کل خوب بود. از ایرانی ها ناراحته که کپی رایت رو برای کتابهاش رعایت نکردند.

شراره
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

اگر به اثار اروین یالوم و قلمش علاقه دارین پیشنهاد میکنم آخرین کتاب این نویسنده که یک اتوبیوگرافی هم هست رو بخونین..عالیه این کتاب.این کتاب درباره زندگی اروین یالوم از زبان خود نویسنده هست.از دوران کودکی تا الان که 80

- بیشتر
behmorad
۱۳۹۷/۰۲/۱۰

یالوم از زبان یالوم...

مرضی حکمت
۱۳۹۷/۰۷/۲۹

من نسخه چاپی این کتاب را خواندم، یک کتاب تاثیر گذار مخصوصا برای کسانی که به داستان هایی واقعی از زندگی مردم علاقه مند باشند و به خصوص کسانی که یالوم را می شناسند. کتاب در یک خط مستقیم حرکت

- بیشتر
کاربر ۱۴۶۷۴۷۷
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

به همه خوندنش را توصیه میکنم، بخصوص برای کسانی که بدنیال تحقق خود و معنی در زندگی و راهی برای پیدا کردن مشکلاتشون هستند بسیار راهگشا و مناسبه و راهنمای خوبیه که یاد بگیرند چطور مسیرشون رو برند.

مسلم عباسپور
۱۳۹۷/۰۳/۰۲

سلام. خیلی خیلی از کار خوبتون راضی بودم. فکر نمی کردم مطالعه به این شک آپ بچسبه به دلم. واقعا طراحی عالیه. کاش تخفیف بیشتری می دادید

Nazanin Heshmat
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

این کتاب عالیه. مخصوصا برای دانشجوهای روانشناسی و روان پزشکی.♥️

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰۱)
هرچه بیشتر احساس کنید که زندگی نکرده‌اید، بیشتر از مرگ خواهید ترسید.
شراره
ایوان ایلیچ، در جایی می‌گوید: «می‌دانم که خیلی بد خواهم مُرد چون خیلی بد زندگی کرده‌ام.»
phoenix
«بعضی‌ها نمی‌توانند خود را از زنجیر رها کنند، با این‌حال دوستانشان را از زنجیر رها می‌کنند.»
imaanbaashtimonfared
«تاریخ، داستانی است که اتفاق افتاده است درحالی‌که داستان، تاریخی است که ممکن است اتفاق بیفتد.» این کلمات برایم تکان‌دهنده بود.
lale shafiee
در کمال تعجب و ناباوری، به‌تدریج ایمیل‌هایی از طرف دانشجویان و درمانگرها و حتی بیماران ایرانی دریافت کردم. نمی‌دانم چند جلد از کتاب‌هایم در ایران فروخته شده چون ایران تنها کشوری است که بدون اجازه و بدون رعایت کپی‌رایت کتاب‌های مرا چاپ می‌کند
آسمان
«اگر هدف ومعنای خلقتم، رسیدن به همین زندگی‌ای است که به آن رسیده‌ام، خب پس دلم می‌خواهد یک‌بار دیگر زندگی کنم.»
lale shafiee
«اینکه شما اشتباهی را مرتکب شوید مهم نیست، مهم این است که با آن اشتباه چه می‌کنید.»
محمدحسین
وابستگی‌های اول زندگی، یک عمر در ما پایدار می‌مانند
شراره
چقدر از خواندن جمله‌ای از نمایشنامۀ مکبث حیرت‌زده می‌شوم؛ آنجا که می‌گوید: «زندگی چیزی نیست جز سایه‌ای متحرک از بازیگری ناتوان که روی صحنه می‌خرامد و صحنه را می‌آراید و پرده‌ها را کنار می‌زند و بعد بدون هیچ حرف و نمایشی صحنه را ترک می‌کند.»
شراره
«خاطرات گذشته و آرزوهای آینده تنها باعث تشویش و اضطراب ما می‌شوند»
faezeh namjoo

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
۷۰,۰۰۰
۵۰%
تومان