دانلود و خرید کتاب چرا حجاب؟ ابراهیم خرمی مشگانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا حجاب؟ اثر ابراهیم خرمی مشگانی

کتاب چرا حجاب؟

انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:
۳.۲از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرا حجاب؟

«چرا حجاب؟» نوشته ابراهیم خرّمی‌مشگانی (-۱۳۴۲) کتابی با موضوع فلسفه حجاب است. مطالب این کتاب در چهار بخش گردآوری گردیده است که در بخش اول به معنا و چگونگی حجاب و نیز به آیات و روایاتی که در این باره داریم اشاره می‌کند و در بخش دوم به فواید و اثرات رعایت حجاب و پیامدهای آن می‌پردازد و پاسخی به این سؤال می‌دهد که چرا حجاب برای زنان ضروری است؟. در بخش سوم به عوامل بی‌حجابی زنان در جامعه اشاره‌می‌کند و در بخش آخر راه‌های پیشگیری از بی‌حجابی را در جامعه بررسی می‌کند.

نظرات کاربران

آبرنگ
۱۳۹۷/۰۸/۰۹

منظور از حجاب، علی رغم تلقی عوامانه، نوع خاصی از پوشش نیست؛ بلکه روح حجاب است که باید در فکر و اندیشه، رفتار و گفتار، و نهایتا در پوشش افراد محجب جاری گردد. حجابی که فقط در پوشش ظاهری لحاظ

- بیشتر
sadeghi
۱۳۹۷/۰۶/۰۴

🌼یکشنبه تون پر از خیر وبرکت ،باتوکل به ذکر« یا ذالجلال والاکرام»🌼 حجاب ،حجاب، وباز هم حجاب👏 حجاب یعنی حفظ حرمت،کرامت،وعزت یک زن. امروزه اگر برخی از زنان ما باپوششی نامناسب وارد جامعه میشوند،بدین جهت است که یا با اثار وفواید مثبت حجاب

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۴/۰۲

کتاب بیست و یکم برنامه مطالعه از طرح خوب کتابخانه همگانی کتاب خوب و جذابی بود مخصوصا بخاطر استناد فراوان به آیات قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام توسط نویسنده در تمامی بخش ها و مباحث کتاب قصد نویسنده ، مختصر و

- بیشتر
💜
۱۳۹۹/۰۸/۱۸

خیلی آموزنده و جذاب و کتاب خیلی مفیدی هست.👌🏻👌🏻👍🏻👍🏻🤗🧕

یااباصالح‌المهدی
۱۳۹۷/۰۳/۱۲

🌷💜سلام به همه 💯کتاب خیلی عالی و جذابی هست.🌷💜

شهید حاج قاسم سلیمانی
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

خیلی آموزنده بود

𝘼𝙂𝘿`𝘚𝘶𝘨𝘢
۱۳۹۹/۰۸/۲۱

عالی و اموزنده هست👌🏻👌🏻👌🏻🌺🌸💐 حتما بخونید👌🏻🍃💕 ممنون از نویسنده ی این کتاب🙏🏻💐💜

بی نشان کربلا 🖤🕋
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

عااااااااالی بود

nh
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

به نظر من این کتاب بی نظیره همین و جذابیت بالا یی داره من کتاب زیاد می خونم ولی این یه چیزه دیگه است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹۸)
پیامبر اسلام حضرت محمّد (ص) می‌فرمایند: (خَیرُ نِساءِکمْ الْعَفیفَةُ) «بهترین زنان شما زن باعفّت است.»
sadeghi
بخشی از بدحجابی یا بی‌حجابی زنان و دختران مربوط به نوع تربیت آنها در خانواده است. بدون شک تربیت فرزند وظیفه‌ای سنگین و مسؤولیتی بس بزرگ است که برعهدهٔ پدر و مادر گذارده شده است و آنان نمی‌توانند از این مسؤولیت بزرگ شانه خالی کنند. خانواده اوّلین و مهم‌ترین کانون شکل‌گیری تربیت فرزندان است.
sadeghi
حدیثی گرانمایه داریم از امام صادق (ص) که می‌فرمایند: (مَنْ رَقَّ وَجْهُهُ، رَقَّ عِلْمُهُ) «کسی که کم‌رو باشد، کم‌دانش است.»
سیّد جواد
امیرالمؤمنین علی (ع) در قسمتی از نامه‌ای که به مالک اشتر، فرماندار مصر می‌فرستد، می‌فرمایند: (وَ لایکوُنَنَّ الُْمحْسِنُ وَالْمُسِیءُ عِنْدَک بِمَنْزِلَةٍ سَواءٍ، فَاِنَّ فی ذلِک تَزْهیدآ لِاَهْلِ الْاِحْسانِ فی الْاِحْسانَ وَ تَدْریبآ لِاَهْلِ الْاِساءَةِ عَلی الْاِساءَةِ وَ اَلْزِمْ کلّآ مِنْهُمْ ما اَلْزَمَ نَفْسَهُ) «هرگز نباید افرادنیکوکار و بدکار در نظر تو مساوی باشند؛ زیرا این کار باعث می‌شود که افراد نیکوکار در نیکی‌هایشان بی‌رغبت شوند و بدکاران در عمل بدشان تشویق گردند و هر کدام از این‌ها را مطابق کارش پاداش بده.»
سیّد جواد
پیامبر (ص) فرمودند: «آن شبی که مرا به آسمان بردند، زنی چند از امّت خود را در عذاب سخت دیدم و گریهٔ من برای آنهاست. زنی را دیدم به موی سر آویخته و مغز سرش می‌جوشد. زنی را دیدم که گوشت بدن خود را می‌خورد. زنی را دیدم که گوشت بدن او را از پیش و پس با مقراض‌های آتش می‌برند.» فاطمهٔ زهرا (س) فرمودند: «ای حبیب و نور دیدهٔ من! خبر ده که این ها کیانند.» حضرت فرمودند: «ای دختر گرامی! آن زنی که به مو آویخته بودند، زنی بود که موی خود را از مردان نامحرم نمی‌پوشاند و آن که گوشت خود را می‌خورد، زنی بود که خود را برای نامحرم زینت و آرایش می‌کرد و آن که گوشت بدنش را مقراض می‌کردند، خود را به مردم نشان می‌داده که به او میل پیدا کنند.»
sadeghi
امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: (اُزْجُرِ الْمُسِیءَ بِثَوابِ الُْمحْسِنِ) «خطاکار را به وسیلهٔ پاداش دادن به نیکوکار تنبیه کن.»
سیّد جواد
به راستی در جامعهٔ امروز زنان باحجاب چه جایگاهی دارند؟
سیّد جواد
امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: (شَرُّ الْاُمُورِ الرِّضا عَنِ النَّفْسِ) «بدترین چیز؛ از خود راضی بودن است.»
سیّد جواد
عدم حیا یکی دیگر از عوامل بی‌حجابی زنان در جامعه می‌باشد. حیا یعنی شرم، حیا یعنی اینکه انسان از ترسِ ملامت دیگران از انجام کاری خودداری و پرهیز کند.
سیّد جواد
زمامداران مسیحی از راه فحشا مسلمانان را شکست دادند
سیّد جواد

حجم

۱۷۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱۷۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان