دانلود و خرید کتاب معمای ماری روژه و ماجراهای دیگر شوالیه دوپن ادگار آلن‌پو ترجمه کاوه میرعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمای ماری روژه و ماجراهای دیگر شوالیه دوپن اثر ادگار آلن‌پو

کتاب معمای ماری روژه و ماجراهای دیگر شوالیه دوپن

معرفی کتاب معمای ماری روژه و ماجراهای دیگر شوالیه دوپن

کارشناسان «ادبیات جنایی/ معمایی» ادگار آلن پو (۱۸۴۹-۱۸۰۹)، داستان‌نویس، شاعر، رساله‌نگار و منتقد ادبی امریکایی را بنیانگذار این گونه‌ی ادبی می‌دانند. اعتبار پو، در مقام ابداع‌کننده‌ی روایت کارآگاهی مدرن، عمدتاً بر ماجراهای شوالیه اوگوست دوپن استوار است: قتل‌های کوچه‌ی مورگ (۱۸۴۱)، معمای ماری روژه (۱۸۴۲) و نامه‌ی ربوده‌شده (۱۸۴۵). پو بسیاری از سنت‌های داستان کاوش‌گرانه را پی افکند. کارآگاه آماتور برخوردار از تیزهوشی خارق‌العاده و قدرت استدلال و استنتاج خیره‌کننده و کم‌نظیر و ناشیگری مأموران نالایق و بی‌عرضه‌ی پلیس، از جمله آشکارترین این سنت‌ها هستند. نویسنده همه‌ی سرنخ‌ها را با کاربرد تردستی و شگردهای شعبده‌بازانه،به معرض تماشا می‌گذارد ولی از زاویه‌ای آن‌ها را به خواننده می‌نمایاند که او قادر به کشف حقیقت نباشد و این یکی دیگر از ابداعات پو است. «معمای ماری روژه و ماجراهای دیگر شوالیه دوپن» آلن پو را به همراه یاددداشتی بر شیوه‌نگارش او در این کتاب می‌خوانید. معمای ماری روژه با الهام از ماجرای واقعی مری سسیلیا راجرز نوشته شد، که در جولای ۱۹۴۱ در نیویورک به قتل رسیده بود. ادگار آلن پو مکان وقایع را به پاریس منتقل کرد. ماجرا از طریق بریده‌ی روزنامه‌های فرانسوی شرح داده می‌شود که دوپن آن‌ها را به روش خاص خود تفسیر می‌کند و نکات متناقضی در آن‌ها می‌یابد و بر پایه‌ی همین اطلاعات ضد و نقیض به حقیقت پی می‌برد. این اثر را می‌توان سرآغاز یکی از شاخه‌های تقریباً مستقل روایت جنایی/ معمایی که به Armchair Detective (کارآگاه صندلی راحتی) شهرت دارد دانست: هنگامی که جسد کشف شد، تصور عمومی بر این بود که قاتل فقط برای مدتی بسیار کوتاه می‌تواند از چنگال عدالت، که کارکشته‌ترین مأمورانش را بدون فوت وقت به جست‌وجویش فرستاده بود، در امان باشد. فقط پس از آنکه یک هفته سر آمد و نتیجه‌ای حاصل نشد، ضروری دیدند که پاداشی معین کنند؛ و تازه آن موقع هم این پاداش از هزار فرانک فراتر نمی‌رفت. در این فاصله، کاوش‌ها با جدیت پیگیری می‌شدند، هرچند همواره با عقل سلیم و قوه‌ی تمیز سازگار نبودند؛ افراد بسیاری را استنطاق کردند بی‌آنکه به نتیجه‌ای برسند؛ در این میان، فقدان هر گونه سرنخ برای حل این معما مدام بر تب و تاب و التهاب عمومی می‌افزود.
معرفی نویسنده
عکس ادگار آلن‌پو
ادگار آلن‌پو
آمریکایی | تولد ۱۸۰۹ - درگذشت ۱۸۴۹

در ذهن اهالی ادبیات و داستان، نام ادگار آلن پو به داستان معمایی و ژانر وحشت گره خورده است. آلن پو، نویسنده مشهور امریکایی است که البته در زمان حیات خود به عنوان روزنامه‌نگار، ویراستار و منتقد ادبی نیز فعالیت می‌کرد.

نظرات کاربران

نیلوفر
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

کتاب خیلی بد ترجمه شده لااقل کتاب هایی که قرار می دهید رو از مترجم هایی که خیلی خوب ترجمه کردند قرار بدید که آدم دلزده نشه از خرید از اپ تون تشکر.

nnnn
۱۳۹۹/۰۷/۲۰

ترجمه روانی نداشت

علی شادکام
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

سه داستان مهم ژانر معمایی کارآگاهی، که از نخستین نمونه های این ژانر هستند. و بسیار تاثیر گذار و به یاد ماندنی.

Mahtab
۱۴۰۲/۰۶/۰۵

برخلاف نظر بقیه به نظرم ترجمه خیلی چیز عجیبی نبود. درواقع نثر و قلم آلن‌پو یکم ثقیله برای ترجمه و خوانش. این کتاب اهمیت خاصی داره از این جهت که سه داستان شوالیه دوپن درواقع سرآغاز ژانری هستند که بعدها آرتور

- بیشتر
رسولی
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
عامه‌ی مردم فقط کسی را ژرف‌اندیش به شمار می‌آورند که به شکلی برانگیزنده علیه تصورِ عموم نغمه‌ی مخالف ساز کند.
Raha1300
شوالیه دوپن نخستین ابرکارآگاه و از چهره‌های اسطوره‌ای ادبیات پلیسی است و باید او را سرسلسله‌ی پرسوناژهایی نظیر شرلوک هولمز، هرکول پوآرو، کمیسر مگره و ... قلمداد کرد.
Mahtab

حجم

۱۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان