دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو با صدای سیروس ابراهیم‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب صوتی شازده کوچولو، ماندگارترین اثر آنتوان دوسنت اگزوپری، مهم‌ترین کتاب ادبیات کودکان در سده‌ی بیست، ماجرا و خاطرات سفر پسر کوچکی از سیاره‌ی خودش به زمین است. انتشارات ماهور، نسخه صوتی کتاب شازده کوچولو را با ترجمه‌ی ایرج گرگین در اختیار شنوندگان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی شازده کوچولو

شازده کوچولو از کلاسیک‌های ادبیات فرانسه است. راوی داستان، مردی است که هواپیمایش در بیابانی دور از آبادی خراب شده و او نگران وضعیت هواپیما است. اما بعد او با پسرکی برخورد می‌کند که از سیاره ب۶۱۲ به زمین سفر کرده است و سوالات بسیاری دارد. اما جواب‌هایی که آدم بزرگ‌ها به او می‌دهند، قانعش نمی‌کند. شازده کوچولو در سیاره‌اش گلی دارد که بسیار مغرور است اما او گل را عاشقانه دوست دارد. ماجراهایی که برای شازده کوچولو در سفرش اتفاق افتاده است، داستان را می‌سازد. کتاب شازده کوچولو بسیار خواندنی و تفکر برانگیز است. کمتر کتابی مانند شازده کوچولو توانسته است هم کودکان و هم بزرگسالان را در سراسر دنیا این  چنین مجذوب خود سازد.

کتاب صوتی شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی شازده کوچولو برای تمام افرادی که دوست دارند از داستانی لطیف و زیبا لذت ببرند، پیشنهاد می‌شود. شازده کوچولو کتابی فلسفی و عمیق اما با حجم بسیار کم است و برای دوستدارن فلسفه نیز داستانی خواندنی به شمار می‌آید.

درباره‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دوسنت اگزوپری در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون فرانسه متولد شد. اگزوپری تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری موفقی بود. با آغاز جنگ، به نیروی هوایی فرانسه آزاد در شمال آفریقا پیوست. اگزوپری دیداری با کودکی در آفریقا داشت. او با الهام از این دیدار، کتاب شازده کوچولو را نوشت. شازده کوچولو به بیش از سیصد زبان ترجمه شده و بارها مورد اقتباس تئاتری و سینمایی قرار گرفته است. آنتوان دو سنت اگزوپری در ۱۹۴۴ در حادثه‌ای که برای هواپیمایش رخ داد درگذشت. او بعد از مرگ به عنوان قهرمان ملی فرانسه شناخته شد.

ایرج گرگین

ایرج گرگین در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او روزنامه‌نگار و از مدیران پیشین تلویزیون ملی ایران بود. تحصیلاتش را در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران آغاز کرد و فعالیت‌های مربوط به تئاتر، روزنامه‌نگاری و گویندگی تلویزیون ملی ایران را در کارنامه خود دارد. گرگین در سال‌های نخستین دهه ۴۰ شمسی سرپرست و مسئول «برنامه دوم رادیو تهران» شد. این ایستگاه رادیویی پایگاه طرح مباحث اجتماعی، فرهنگی و هنری بود. هنرمندانی مانند احمد شاملو، فروغ فرخزاد، نادر نادرپور، سیمین بهبهانی، مهدی اخوان‌ثالث، و فریدون رهنما در این شبکهٔ رادیویی، که مخاطب آن بیشتر اهالی و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر بودند، حضور یافتند.

ایرج گرگین در ۲۳ دی ۱۳۹۰ به علت ابتلا به سرطان در آمریکا از دنیا رفت.

جملاتی از کتاب صوتی شازده کوچولو

من زندگی را در تنهایی، بی آنکه کسی باشد که با او واقعا حرفی بزنم، می‌گذراندم. تا شش سال پیش که در صحرای آفریقا، هواپیمایم خراب شد. در موتور هواپیما چیزی شکسته بود. نه مکانیک همراه داشتم نه مسافر. آماده شدم تا شاید یک تنه از پس این تعمیر دشوار برآیم. آبی که به همراه داشتم، به زحمت کفاف یک هفته‌ی من را می‌داد. و مساله، مساله‌ی مرگ و زندگی بود. شب اول صدها فرسنگ دور از هر آبادی مسکونی روی شن‌ها خوابیدم. تنها مانده‌تر از دریانورد کشتی‌شکسته‌ای بودم که در وسط اقیانوس بر تخته پاره‌ای مانده باشد. بنابراین می‌توانید تصور کنید به هنگام طلوع آفتاب که صدای عجیب کودکانه‌ای مرا از خواب بیدار کرد، چقدر حیرت‌زده شدم...

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

mohammad hoseyni
۱۳۹۷/۱۱/۲۶

خیلی گرونه ...

سپیده
۱۳۹۶/۱۲/۱۲

تولدت مبارک کتاب صوتی خوشگل

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۶/۰۲

شازده کوچولو که جای بحثی نداره... اینکه شاهکاره درش شکی نیست . گویندگی هم عالی بود♥

ماکانی❤
۱۳۹۸/۰۳/۱۴

داستانش قشنگ و زیبا ، صدای خلبان قشنگ بود ولی صدای شازده کوچولو اصن خوب نبود😐

يار مهربان
۱۳۹۸/۰۷/۱۵

خیلی عالی با صداهای دلنواز ولی قیمت بالاست

company
۱۳۹۷/۰۷/۰۲

دوسش دارم خیلی👌🏻👌🏻

KAVEH567
۱۴۰۰/۰۷/۰۸

عالی چون گل قالی

VAFA.m.R
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

خیلی دلنشین و جذابه.ترجمه هم عالیه...قیمتش زیاده ولی من که خیلی دوسش دارم و زیاد بهش گوش میدم😍💖🌌

کاربر 1367728
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

بهتربن کتاب تو جهان

Ava Hedayati
۱۳۹۸/۰۲/۰۶

صدا چطوره خود کتاب که عالی هست اگر صدا خوب باشه آدم میره تو یک دنیایی دیگر

زمان

۱ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۱۴۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۱۴۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان