دانلود و خرید کتاب جنگجوی عشق گلنن‌ دویل ملتن ترجمه سمانه پرهیزکاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جنگجوی عشق

کتاب جنگجوی عشق خودزندگی‌نامه‌ای از گلنن دویل ملتن، نویسنده‌ی آمریکایی است. گلنن دویل در این کتاب از نقاط تاریک زندگی خود بی‌پرده سخن گفته است. نقاط تاریکی که به دره‌هایی عمیق می‌ماند و زنده بیرون آمدن از آن‌ها ناممکن به‌نظر می‌رسد. صراحت و صداقت گلنن دویل در روایت تجربه‌هایی که برای یک زن می‌تواند کشنده و باورنکردنی باشد و نقش عشق در برآمدن او از خاکستر فلاکت‌هایش، جنگجوی عشق را به اثری بسیار پرطرفدار و پرفروش تبدیل کرد.

درباره کتاب جنجگوی عشق

کتاب جنگجوی عشق، اثری از گلنن دویل ملتن نویسنده‌ی آمریکایی است. گلنن دویل در این کتاب که در سال ۲۰۱۶ برای اولین‌بار منتشر شد، روایت صادقانه‌ای از زندگی‌اش ارائه داده است. او از دردهایی که از نوجوانی با خود به دوش می‌کشید، بحرانی که در زندگی زناشویی تجربه کرد، اعتیاد به الکل و آن‌چه از پس این اعتیاد بر او گذشت، بی‌لکنت سخن گفته است. نویسنده از نوجوانی‌اش و از بحران‌هایی گفته که یک دختر نوجوان می‌تواند تجربه کند؛ از دردهایی نوشته که زنان بیشتر در معرضش هستند؛ اما روایت صادقانه و صمیمانه‌ی او برای همه‌ی مخاطبان از هر جنس و رنگ و نژادی الهام‌بخش است.

ملتن خیانت همسر، اعتیاد شدید به الکل، درد، فروپاشی زندگی و شکست، زوال زیبایی ظاهری و بسیاری ناملایمات دیگر را تجربه کرده است. روایت او فارغ از این‌که شرح فلاکت‌ها و فائق آمدنش بر مشکلات باشد، نجوایی درونی و مواجهه‌ با خودش است. خودی که می‌تواند هرکدام از ما باشد. اتفاقی غیر‌منتظره و چاهی که در یک لحظه ما را در خود فروکشد. چاهی که چاله‌های زندگی‌مان در مقابلش ناچیز باشد. جنگجوی عشق روایت کسی است که از این چاه به‌سلامت بیرون آمده است. نجاتی که بسیاری در شرایط مشابه تجربه‌اش نکرده‌اند؛ به همین دلیل است که این کتاب این‌گونه کنجکاوی مخاطبانش را برانگیخته، با استقبالی گسترده مواجه شده و در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته است. کتاب جنگجوی عشق را سمانه پرهیزکاری به فارسی ترجمه کرده و نشر میلکان آن را به انتشار رسانده است.

جرئت می‌خواهد که انسان‌ها این‌گونه به خود و حفره‌های حیاتشان بنگرند چه برسد که حتی آن‌ها را در قالب یک کتاب با جهانیان در میان بگذارند شاید به خاطر همین باشد که نشریه فمیلی سیرکل درباره این کتاب می‌گوید: «گلنن دویل ملتن استادِ در میان گذاشتنِ زندگیِ عاطفی‌اش با دنیاست. او خود را در «جنگجوی عشق» به‌تمامی نشان می‌دهد و شرح‌حال تقلا و کشمکش‌ها و عمق انعطاف‌پذیری‌اش را در تاریک‌ترین زمان‌ها بازگو می‌کند.»

از نکات قابل‌توجه کتاب جنگجوی عشق این است که چیزهایی که نویسنده آن‌ها را به رشته تحریر درآورده چیزهای خیلی عجیب و دور از ذهنی نیستند و شاید خیلی از تجارب نویسنده را ما نیز در طول زندگی‌مان مزه کرده‌ باشیم. اعتیاد، تلاش برای به دست آوردن دیگران به قیمت خود واقعی نبودن، نقش بازی کردن در اجتماع برای پذیرفته شدن، خیانت، مادر شدن، فرار از واقعیت، تلاش برای بهبود و زنده نگه‌داشتن ازدواج و... همگی جزء موضوعاتی‌اند که نویسنده با آن‌ها مواجه شده. ملتن بهای سنگینی برای رسیدن به خودشناسی پرداخته و تلاش کرده تا با روایت زندگی‌اش به دیگرانی که شاید درگیر چالش‌های مشابهی در زندگی‌شان باشند کمک رساند.

یکی از اصلی‌ترین مباحث کتاب چگونگی مبارزه انسان با مشکلات است. از قسمت‌های تأمل‌برانگیز اثر این است که ملتن ابداً رنج کشیدن را رد نمی‌کند و معتقد است که باید رنج را به‌عنوان بخشی از خود پذیرفت. همچنین از دیگر نقاط قوت کتاب این است که ملتن نویسنده‌ی جوان و به‌روزی است و تمام خاطرات و نوشته‌هایش نیز در همین نسل اتفاق افتاده و این به همذات‌پنداری بیشتر خوانندگان جوان با کتاب کمک شایانی می‌کند. زیرا دغدغه‌های مشترک بین نویسنده و نسل جوان کم نخواهد بود.

کتاب جنگجوی عشق به سه بخش کلی تقسیم می‌شود. ملتن در بخش اول ماجراهای کودکی و بارداری ناخواسته و تصمیم برای نگه‌داشتن فرزندش را روایت می‌کند. در بخش دوم روایت خیانت همسرش به اوست و در بخش سوم به بهبود و پذیرش رنج می‌پردازد و سعی می‌کند خود واقعی‌اش را کشف کند و در کنار آن دوباره با همسرش رابطه برقرار کرده و ازدواجشان را سر پا نگه دارد.

خرید و دانلود کتاب جنگجوی عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب جنگجوی عشق توانسته در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد و همین حکایت از این دارد که شاید سلایق متفاوتی به سمت خواندن این کتاب گرایش پیدا کرده‌اند. از همین رو ممکن است کتاب بتواند برای طیف مختلفی از سلیقه‌ها جذاب باشد. افزون بر این، اگر شما به سبک زندگی‌نامه علاقه دارید تورق این کتاب برایتان مفیدی خواهد بود.

این کتاب از یک‌جهت به زنان و از جهتی دیگر به مردان توصیه می‌شود. دلیل این‌که به زنان توصیه می‌شود این است که خواندن خاطرات زنی که با چالش‌های مختلفی در طول عمرش همراه بوده می‌تواند آموزنده باشد و حتی در بعضی مواقع منجر به همذات‌پنداری با نویسنده شود. چراکه برخی از چالش‌های مشترک زنان در همه جای جهان وجود دارد. مردان ازآن‌جهت دعوت به خواندن این اثر می‌شوند که بدانند که یک زن در برهه‌های مختلف زندگی‌اش چه احساساتی از سر می‌گذارند و در نقاط مختلف زندگی‌اش چه فشارهایی را متحمل می‌شود و همین باعث درک بیشتر زنان توسط مردان خواهد بود.

 کتاب جنگجوی عشق را به طرفدارن آثار غیرداستانی، اتوبیوگرافی و کتاب‌های الهام‌بخشی که نویسندگان پس از برآمدن از بحران‌های شخصی تألیف می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب جنگجوی عشق، یک خودزندگی‌نامه‌ی صادقانه و شجاعانه است. روایتی جذاب و گیرا از زنی که قعر فاجعه را تجربه کرده، از آن نجات یافته و شرحی بی‌تکلف از آن ارائه داده است. هر کسی ممکن است دچار بحرانی شود که نویسنده‌ی کتاب تجربه کرده، اما همیشه نمی‌توان از این شرایط به‌سلامت بیرون آمد. ملتن کوشیده مسیر خود را روان و بی‌لکنت ترسیم کند.

وجه تسمیه‌ی کتاب جنگجوی عشق

یکی از عوامل اصلی در بازگشتی که ملتن تجربه و در کتاب جنگجوی عشق روایت کرده است، عشق است. او عشق را برجسته‌ترین عامل در تفوق خود می‌داند. جملات ملتن در این رابطه راهگشاست: «حالا دیگر اسم خودم را می‌دانم: جنگجوی عشق. من از عشق آمده‌ام و به عشق بازخواهم گشت. عشق ترس را درو می‌کند. زنی که هویت واقعی خود را به‌دست می‌آورد، جنگجوی عشقی است با قوی‌ترین قدرت روی زمین».

ترجمه‌ها و ناشران مختلف کتاب

نشر میلکان که در حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و خودیاری، نشر محبوبی است، کتاب جنگجوی عشق را با ترجمه‌ی سمانه پرهیزکاری روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. انتشارات عالی‌تبار نیز این کتاب را با همین عنوان و با برگردان الهه کیان‌فر منتشر کرده است. انتشارات یوشیتا نیز کتاب جنگجوی عشق را با ترجمه‌ی معصومه تاجمیری به چاپ رسانده است.

کتاب‌های مرتبط با جنگجوی عشق

تاکنون خودزندگی‌نامه‌های مهمی به انتشار رسیده که الهام‌بخش طیف وسیعی از خوانندگان بوده و بسیار پرفروش شده است. «من ملاله هستم» از ملاله یوسف‌زی، «راه طولانی به سوی آزادی» از نلسون ماندلا، «داستان تجربه‌های من با راستی» از مهاتما گاندی، «می‌دانم چرا پرنده در قفس می‌خواند» از مایا آنجلو و «تحصیل‌کرده» از تارا وستوور از آن‌جمله‌اند.

چرا باید کتاب جنگجوی عشق با ترجمه‌ی سمانه پرهیزکاری را بخوانیم؟

کتاب جنگجوی عشق دربردارنده‌ی مواردی است که بیشتر ما در زندگی عادی و روزمره‌مان تجربه‌اش کرده‌ایم. برای همین مطالعه کتاب می‌تواند این حس را به ما بدهد که در چالش‌ها تنها نیستیم و افراد دیگری هم با چالشی مشابه پنجه در پنجه جنگیده‌اند. خواندن کتاب می‌تواند یاری‌دهنده همت و روحیه برای خودسازی بیشتر باشد و همچنین دارنده‌ی نکات قابل‌توجه‌ای برای کمک به افراد مختلف به‌خصوص زنانی که در حال تلاش برای فائق آمدن بر سختی‌ها هستند باشد. 

نقد کوتاهی بر کتاب

تقریبا نقدی از سوی منتقدان یا نویسندگان بر کتاب جنگجوی عشق نیست که در آن اشاره‌ای به صداقت ملتن نشده باشد. صداقت و صراحت او در توصیف آن‌چه بر او رفته، جذاب و تحسین‌آمیز است. روایت ملتن مضارع است. انگار از گذشته نمی‌گوید بلکه از سفری می‌گوید که هر لحظه در حال تجربه کردنش است. از سفری درونی که مدام تکرار می‌شود. او زندگی‌اش را مرور می‌کند. خوانندگانش نیز در این سفر دوباره، همراهش می‌شوند. همپای او تاریک‌ترین ابعاد وجودشان را می‌پیمایند و با او از ته تاریک این چاه عمیق برمی‌‌آیند، تا آن‌جا که جنگجوی عشق به سفری مشترک تبدیل می‌شود. خودزندگی‌نامه‌ای که می‌تواند متعلق به هر کدام ما باشد. این کتاب صمیمیت و گیرایی یک داستان عاشقانه را دارد. ساده و روان و در عین‌حال عمیق و روانکاوانه است. برای زنان رنگ‌وبوی دیگری دارد و ممکن است تجربه‌های مشترکی را از نقش جامعه و خانواده بر فشارها و ناملایمات زندگی، در ذهن‌شان تداعی کند.

درباره گلنن دویل ملتن

گلنن دویل ملتن، زاده‌ی ۲۰ مارس ۱۹۷۶ نویسنده، پادکستر و فعال آمریکایی است. گلنن بیشتر به خاطر کتاب‌های پرفروش‌اش در نیویورک‌تایمز شناخته می‌شود. او ابتدا نوشتن را در فضای مجازی آغاز کرد و بعدازاینکه از او استقبال شد تصمیم گرفت بیشتر بنویسد. او نوشتن را در وبلاگ شخصی خودش ادامه داد و توانست برای مطالبش هزاران خواننده دست‌وپا کند.

ملتن در دانشگاه جیمز مدیسون و در رشته‌ی هنر تحصیل کرده است. ملتن بحران‌های شخصی دردناکی را تجربه و از آن‌ها با موفقیت عبور کرد. او تجربه‌های خود را بی‌پرده در قالب نوشته‌ها و کتاب‌هایش منتشر کرده است. کتاب پرفروش «جنگجوی عشق» خودزندگی‌نامه و روایت او از آن‌چه بر او گذشته، است. ملتن موسس یک سازمان غیرانتفاعی است که به بسیاری از زنان و کودکانی که با بحران دست‌وپنجه نرم می‌کنند، یاری می‌رساند.

او در سال ۲۰۱۲ اولین کتابش با عنوان ادامه بده جنگجو را به چاپ رساند این کتاب توانست به لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز راه یابد و نام نویسنده را میان نویسندگان کتاب‌های پرفروش نشان دهد. کتاب دوم ملتن با عنوان جنگجوی عشق نیز مانند آخرین کتابش در رتبه یک پرفروش‌ها قرار گرفته بود. ملتن همچنین بنیان‌گذار یک سازمان غیرانتفاعی بانام TOGETHER RISING است. این سازمان یک نهاد تحت رهبری زنان است که از زنان، خانواده‌ها و کودکان در بحران حمایت می‌کند. در حال حاضر فقط کتاب جنگجوی عشق از این نویسنده به فارسی برگردانده شده است.

نظرات افراد یا مجله‌های مشهور درباره کتاب

داستانی قدرتمند و تحسین‌برانگیز درباره‌ی خود‌شناسی؛ بی‌تزویر، شجاعانه و بخشنده. (بوستون گلوب)

جنگجوی عشق با واقعیات دردناکی که در دلش نهفته، کتابی است که همه بی‌چون‌وچرا باید آن را بخوانند. (روزنامه‌ی شیکاگو‌ تریبون)

- داستانی نفس‌گیر که به زیبایی هرچه‌تمام‌تر روایت شده. «جنگجوی عشق» روایت برکشش و جذابی است که به چیزی بزرگ‌تر و خیال‌انگیزتر رمز و رازِ رهایی دست می‌یابد. (بوک پِیج)

- یک گزارش شخصی باورنکردنی، تیره، تلخ و زخم‌خورده درباره پشت سر گذاشتن بدترین وضعیت یافتن زندگی بهتر. از انعطاف‌پذیری، مقاومت و زندگی زنانه گلنن الهم خواهید گرفت (نشریه ریل سیمبل)

- این شرح‌حال واقعاً درباره‌ی این نیست که چطور ملتن رابطه‌اش را با همسرش از نو می‌سازد؛ این کتاب درباره‌ی این است که چطور ملتن رابطه‌اش را با خود از نو بنا می‌کند. به‌شدت نیروبخش… به‌شدت گیرا. (بِسِل دات‌کام)

در مقاله‌ای منتشرشده در نیویورک‌تایمز، جنگجوی عشق این‌گونه توصیف شده است: «ملتن صرفا یک روایت را بازگو نمی‌کند: او داستان خود را با امید و هدفی عمیق عرضه می‌کند. جنگجوی عشق تو را به خودت نزدیک‌تر می‌کند: طوری‌که انگار نویسنده با تو حرف می‌زند، فقط با تو!». ماریام ویلیامسون نویسنده و سیاست‌مدار آمریکایی این کتاب را تحسین کرده و درباره‌اش می‌نویسد: «گلنن از تشنه‌ی عشق بودن برای‌مان می‌نویسد؛ طوری‌که درنهایت همه‌مان به این باور می‌رسیم که تنها سیراب‌کننده‌مان عشق است».

بخشی از متن کتاب جنگجوی عشق

اگر می‌توانستم به صبح روز ترخیص‌ام برگردم، به پدر و مادرم می‌گفتم "می‌دونم که باید از این‌جا برم، اما نمی‌خوام! نمی‌خوام برگردم ‌جاهایی که قبلاً بوده‌م. نمی‌خوام برگردم دبیرستان. اون‌جا بیش ‌از‌ حد سَمیه! من اون‌جا نمی‌تونم نفس بکشم." اما چیزی نمی‌گویم. به همه اطمینان می‌دهم که حالم خوب است.

در مدرسه هفته‌ی بازگشت به خانه است. من کاندید بازگشت به خانه شده‌ام و به "رهبر پیشرو" کلاس‌ام لقب گرفته‌ام. بلافاصله بعد از ترخیص‌ام از آسایشگاه روانی، در‌ حالی که یک دگر‌گون شده به نظر می‌رسم و لباس آبی زیبایی به تن دارم، برای جمعیتی که پیاده‌رو را برای استقبال از ما پر کرده‌اند، دست تکان می‌دهم. مادر و مادربزرگم مرا با ماشین از میان جمعیت رد می‌کنند. می‌توانم امید آن‌ها را احساس کنم. ما مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و حالا من این‌جا هستم، در حال تحسین شدن. این برای آن‌ها عین پیروزی‌ست.

اما من حقیقت را می‌دانم. باید شناخته شوی تا دوست داشته شوی، و هیچ کدام از این آدم‌هایی که برایم دست تکان می‌دهند، مرا نمی‌شناسند. آن‌ها فقط نماینده‌ی مرا می‌شناسند. این رژه‌ برای پیروزی من نیست، اما برای نماینده‌ام چرا. او کسی‌ست که دست تکان می‌دهد. من کسی هستم که دوباره نفس‌اش را درونش حبس کرده. او ستاره است ... و من، یک بیمار روانی.


 

نظرات کاربران

hmd@
۱۳۹۹/۰۷/۲۶

((خطر اسپویل)) این کتاب الهام بخشیه در مورد زنی که خودشو از منجلاب فساد و تباهی بیرون میکشه و به سمت خدا حرکت می‌کنه و زندگی از هم پاشیده خودش رو دوباره بر پایه عشق ایمان انرژی مثبت بنا میکنه ترجمه

- بیشتر
shirin
۱۳۹۸/۰۱/۲۰

کتاب که تموم شد چشم هامو بستم.میتونستم عشقی که تو وجود “گلنن” بود رو حس کنم.دلم نمیخواست کتاب تموم بشه.دوست داشتم حالا که عشق تو زندگی گلنن به وجود اومده بیشتر بخونم. من عاشق تک تک‌جمله های کتاب شدم.کتاب بی نظیری

- بیشتر
Nerd
۱۳۹۸/۰۲/۱۵

I'm a LOVER, not a Fighter! But i FIGHT for what i Love!

Josee
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

«جنگجوی عشق» از "گلنن دویل ملتن" یک داستان نیست، یک خاطره هم نیست. زندگی نامه فردی است که روایت گر داستان زندگی خودش است. "گلنن" برای ما از سرخوردگی، خستگی، جامعه، تاثیرات رسانه بر زندگی فردی، فرار از واقعیت، روابط

- بیشتر
imsarahshirley
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

قبل از اینکه بخونمش فکر نمیکردم نظر دادن درباره ش برای من انقدر سخت باشه و ازم جرات زیادی بطلبه. من با این کتاب زندگی کردم و اکثر اوقات حتی فکر کردم این کتاب من رو زیسته. خیلی از درد ها و

- بیشتر
arghavan
۱۳۹۷/۰۴/۱۸

چند هفته ای میشه که کتاب رو خوندم.کتاب خیلی جالبی بود،بهت یاد میداد که جنگجو باشی،برای همه چی بجنگی، برای جنسیتت برای خانوادت و حتی برای آرامش جسمی و روحیت! 🌷این کتاب رو به بانو های ایرانی پیشنهاد میدم که حتما

- بیشتر
Msn
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

سلام! موضوع کتاب:یک زن در مورد چالش های زندگیش(خانواده و...) صحبت میکنه نکات مثبت: واقعی بودن داستان/روان بودن ترجمه و خوده داستان/صداقتِ زیاد نویسنده که کامل حسش میکنید/قلم جذاب نویسنده نکات منفی: آنچنان چیزی متوجه نشدم و طبق انتظار بود و اگه بخوام سخت گیر

- بیشتر
Saana
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

متأسفانه کتاب اصلاً واسم جذاب نبود و متعجبم از این حجم تعریف و تمجید دوستان که البته سلیقه ای هستش.ترجمه هم گنگ بود.کتاب فضای ناراحت کننده ای داشت.گلنن خیلی درگیر خودش بود و از هیچی لذت نمیبرد

sarina
۱۳۹۹/۰۷/۲۶

کتاب فوق العاده ایه وقتی میخوندمش میتونستم لحظه به لحظه ی حس نویسنده رو احساس کنم..جذابیت داستان انقدر زیاد بود که شب تا صبح بیدار می موندم و میخوندم😁

فاطمه
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

به نظر من در این کتاب جمله ها، پاراگراف ها و بخش هایی هست که آموزنده و تامل برانگیزند اما اینکه کل کتاب و تمام مسیر زندگی و طرز تفکر و دیدگاه نویسنده چیز خارق العاده و الهام بخشی باشه،

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۹۴)
داشتنِ چیزی برای گفتن و نبودنِ کسی برای شنیدن، خیلی وحشتناک است. اوج بی‌کسی‌ست
آذر
ترجیح می‌دم به‌خاطر کسی‌که واقعاً هستم، ازم متنفر باشی تا این‌که به‌خاطر کسی‌که نیستم، دوسم داشته باشی."
-Dny.͜.
داشتنِ چیزی برای گفتن و نبودنِ کسی برای شنیدن، خیلی وحشتناک است. اوج بی‌کسی‌ست.
🌸فطرس🌸
با خودت مثل کسی رفتار کن که عاشقشی.
Baharak
دوست‌داشته‌شدن به‌خاطر زیبایی، برای یک دختر وضعیت دردناکی‌ست. سال‌ها بعد، زمانی‌که من دیگر کم‌تر زیبا باشم، آن‌موقع که دیگر خبری از حلقه‌های باریک مو برای نوازش، یا پوستی عالی برای تحسین نباشد، وقتی‌که دیگر کوچک و ساده و باارزش نباشم، نمی‌دانم که چگونه شایستهٔ ارائه یا دریافت عشق خواهم بود.
Emma
خدا دوسِت داشته، دوسِت داره، و دوسِت خواهد داشت.
-Dny.͜.
نیاز دارم استراحت کنم و مدتی یک نفر دیگر به جای من زندگی کند.
-Dny.͜.
با خودم فکر می‌کنم آن کسی‌که این آسمان را یک‌جا نگه می‌دارد، می‌تواند قلب من را هم یک‌جا نگه دارد؟ فکر می‌کنم کسی‌که این آسمان را تا این حد زیبا می‌کند، ممکن است برای زیباکردنِ زندگیِ من هم کاری کند؟
-Dny.͜.
ما نیاز داریم حقیقت را بشنویم: «لازم نیست همیشه شاد باشید. زندگی سخته و آسیب‌زننده. نه به‌خاطر اشتباهات‌تون، بلکه این آسیب‌ها برای همه‌ست. از رنج‌ها فرار نکنید، اونا به دردتون می‌خورن. باهاشون سر کنید، بذارید بیان و برن. بذارید شما رو با سوختی ترک کنن که برای انجام کارهاتون تو این دنیا بسوزونیدش.»
Emma
دوست‌داشته‌شدن به‌خاطر زیبایی، برای یک دختر وضعیت دردناکی‌ست
roksana

حجم

۲۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان