دانلود و خرید کتاب امام حسین مهدی پیشوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امام حسین اثر مهدی پیشوایی

کتاب امام حسین

معرفی کتاب امام حسین

کتاب امام حسین تألیف واحد پژوهش انتشارات مسجد جمکران، حاصل کوشش مهدی پیشوایی و کتابی از «مجموعه‌ٔ چهارده معصوم (ع)» است. این اثر سرگذشت و تاریخ زندگانی امام حسین (ع) را برای نوجوانان بیان کرده است.

درباره کتاب امام حسین

کتاب امام حسین که برای نگارش آن از کتاب‌های «بحارالانوار» نوشتهٔ علامه مجلسی و «سیرهٔ چهارده معصوم» نوشتهٔ مهدی پیشوایی استفاده شده، برای نوجوانان تهیه و تنظیم شده است. این کتاب تصاویر رنگی بسیاری دارد.

کتاب حاضر ابتدا مشخصات امام حسین (ع) را تحت‌عنوان «معصوم پنجم» آورده و سپس اطلاعاتی درمورد زمان تولد ایشان نوشته است. موضوعات دیگری که این کتاب نوجوانان به آن‌ها هم پرداخته عبارت است از: تربیت امام حسین (ع) به‌وسیلهٔ شخص پیامبر اسلام (ص)، سفارش پیامبر، مبارزهٔ امام حسین (ع) با ظالمان و مشرکان و با فساد، دعوت مردم کوفه از امام حسین (ع)، حرکت امام حسین (ع) به‌سمت کوفه، محاصرهٔ امام حسین (ع) در کربلا، امر به‌ معروف و نهی از منکر، شهادت امام حسین (ع) و یاران او.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر) و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

خواندن کتاب امام حسین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب امام حسین

«روز عاشورا فرارسید و امام حسین (ع) و یارانش برای جهاد آماده می‌شدند. سه روز بود که دشمن آب را بر روی آنان بسته بود و تشنگی همه را سخت اذیت می‌کرد به خصوص کودکان را.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه