دانلود و خرید کتاب تختخوابت را مرتب کن ویلیام. اچ. مک‌ریون ترجمه حسین گازر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر حسین گازر

کتاب تختخوابت را مرتب کن

معرفی کتاب تختخوابت را مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن اثری از ویلیام اچ مک‌ریون ژنرال بازنشسته‌ی ارتش آمریکا و شامل ده درس بنیادین برگرفته از تجارب عجیب و سخت او در دوران خدمتش در ارتش است. این ده فصل که برگرفته از سخنرانی مک‌ریون در دانشگاه تگزاس در آستین در سال ۲۰۱۴ است، با استقبال قابل‌توجهی مواجه شده است. استقبالی که از خود دانشگاه و برخلاف تصور مک‌ریون آغاز شد.

انتشارات کتاب کوله پشتی این کتاب را با ترجمه‌ی حسین گازر منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه کرده است.

درباره کتاب تختخوابت رو مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن نوشته‌ی «ویلیام مک‌ریون»، ژنرال بازنشسته‌ی ارتش آمریکا است. کتابی در حوزه‌ی موفقیت و خودیاری که در ده فصل تالیف شد و ده درس اصلی مک‌ریون برای زندگی را در خود جای داد. درس‌هایی که بسیاری از آن‌ها از دل رخداد‌ها و حوادث سخت و بعضا کشنده‌‌ای که مک‌ریون تجربه کرد، برآمد. درس‌هایی بعضا در شرف مرگ، که حامل خالص‌ترین و اصیل‌ترین افکار و احساسات انسانی است، چرا که در زیر سایه‌ی سنگین مرگ، کسی جز به زندگی فکر نمی‌کند، تظاهر و بازی با الفاظ رنگ می‌بازد و اندیشه در خالص‌ترین حالت خود شکل پیدا می‌کند. این خلوص را با خواندن کتاب و در جای‌جای آن احساس کرده و لذت برآمده از آن را که بی‌مانندترین لذات است، درک خواهید کرد. کتاب تخت خوابت رو مرتب کن که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته، به‌دست «حسین گازر» به فارسی برگردانده شده و به‌همت انتشارات «کتاب کوله‌پشتی» در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

این کتاب با وجود حاصل آمدن از تجاربی سخت و جانگاه، کتابی پیچیده و غریب نیست. درسی که از آن تجربه‌های غریب به دست آمده، اتفاقا بسیار ساده است و با جان آدمی قرابتی بسیار دارد؛ از این‌رو برای درک آموزه‌های این کتاب، تنها کافی‌ست با آن همراه شوید. درس‌هایی آسان که از تختخواب آغاز می‌شود. ساده‌تر از این احتمالا نمی‌توان شروع کرد و طرفه این‌که موثرتر از این نیز احتمالا نمی‌توان توصیه‌ای یافت. ده درس کتاب که در قالب ده فصل ارائه شده است، در عین تفاوت و مجزا بودن، مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته و الهام‌بخش را تشکیل داده‌اند.

خواندن کتاب تختخوابت را مرتب کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به طرفداران ژانر موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب تخت خوابت رو مرتب کن را بخوانیم؟

«تختخوابت را مرتب کن» چکیده‌ی یک عمر فعالیت در ارتش و تجربه‌های سخت و پرچالش و تعمقات نویسنده‌ی آن است. کتابی کوتاه که تماما از تجربه و عمل برآمده و با شعارهای توخالی و زرد تفاوت دارد. خواندن این کتاب جذاب و دل‌نشین با توجه به صفحات نه‌چندان پرتعدادش وقت چندانی از مخاطب نخواهد گرفت و بسیار به او خواهد افزود.

درباره ویلیام اچ مک ریون

ویلیام هری مک‌ریون دریاسالار بازنشسته‌ی نیروی دریایی ایالات متحده است. او در ششم نوامبر سال ۱۹۵۵ در کارولینای شمالی به دنیا آمد. پدرش افسر نیروی هوایی بود. خانواده‌ی مک‌ریون در کودکی او به تگزاس نقل مکان کرده و در سن‌آنتونیو ساکن شدند. مک‌ریون در دبیرستان تئودور روزولت تحصیلاتش را ادامه داد و پس از اتمام آن وارد دانشگاه تگزاس شد. مک‌ریون در سال ۱۹۷۷ مدرک لیسانس خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری گرفت. او دوره‌ی فوق‌لیسانس خود را در دانشکده‌ی نیروی دریایی گذراند. مک‌ریون از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ به‌عنوان نهمین فرمانده مرکز فرماندهی عملیات ویژه‌ی ایالات متحده خدمت کرد. او همچنین اولین مدیر مرکز هماهنگی نیروهای عملیات ویژه‌ی ناتو است.

آخرین مأموریت مک‌ریون در ارتش آمریکا، فرماندهی تمامی نیروهای عملیات ویژه بود. مک‌ریون پس از ۳۷ سال خدمت در نیروی دریایی ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد. او پس از بازنشستگی از نظام، در دوره‌ای به ریاست دانشگاه تگزاس رسید. مک‌ریون یکی از منتقدان سیاست‌های داخلی و خارجی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود. این ژنرال بازنشسته، نویسندگی را نیز تجربه کرده و تجارب خود را در قالب پرفروش‌ترین کتاب خود با عنوان «تختخوابت را مرتب کن» منتشر کرده است.

همه‌چیز از تختخواب شروع می‌شود

کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ژنرال مک‌ریون مانند روز هر فرد، از تختخواب آغاز می‌شود. او مثل دیگر بخش‌های کتاب از تجارب خود در ارتش الهام گرفته و آن‌ها را باز می‌گوید؛ از اهمیت یک اتفاق ساده که شاید پیش‌پاافتاده به نظر آید، اما می‌تواند تمام روز آدمی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نظم، انضباط و توجه به جزئیات از اولین قدم‌ها باید آغاز شود تا به کل روز تسری پیدا کند. نظم در کار و کنترل امور شخصی و کاری نیز به‌راحتی از دست انسان خارج می‌شود. توجه به جزئیات از اولین لحظه‌ی بیداری نقشی تعیین‌کننده دارد. از دست دادن اولین فرصت برای به قاعده حرکت کردن و به نظم آمدن، بعید نیست معادل از دست دادن کل بازی باشد. ازاین‌رو ژنرال عنوان بسیار هوشمندانه‌ای را برای درس اول خود و فصل اول کتاب انتخاب کرده است: «کار امروز به فردا مگذار». چه‌بسا توجه به جزئیات که نشان از اهمیت دادن به ارزش هر لحظه‌ی زندگی دارد، انسان را از مخوف‌ترین گرداب‌ها نجات دهد. انگیزه‌های معجزه‌گر را باید از اتفاقات ساده پیدا کرد و پیدا نیز می‌توان کرد. انگیزه‌ای که در سیاه‌ترین لحظات آدمی را حفظ می‌کند، همان‌گونه که مک‌ریون گفته: «در نبردها سربازان می‌میرند، خانواده‌ها داغدار می‌شوند و روزها، طولانی‌تر و پراضطراب می‌شوند. شما دنبال چیزی هستید که تسلای خاطرتان باشد؛ چیزی که انگیزه‌ی شروع روزی جدید را در شما بیدار کند و بتواند حسی از غرور را در این دنیایی که گاهی به زشتی می‌گراید، در شما به وجود بیاورد».

کتابی که متنوع است

کتاب تختخوابت را مرتب کن مانند سفره‌ای رنگارنگ است که از هر طعم و بوی جذابی در آن به چشم می‌آید. عنوان‌ فصل‌های ده‌گانه‌ی کتاب گویای این حقیقت است. پس از فصل اول که اسم کتاب نیز از آن گرفته شده، با فصل‌هایی روبه‌رو می‌شویم که هر کدام به‌تنهایی درسی برای زندگی و توشه‌ای برای حرکت در پستی و بلندی‌های مسیر موفقیت است. از فصل دوم با عنوان «تو به تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی» که به اهمیت بنیادین داشتن همسفر و همراه در زندگی اشاره می‌کند، تا فصل سوم کتاب که در اهمیت وسعت قلب و ظرفیت بی‌‌بدیل انسان بر فائق آمدن به محدودیت‌های شخصی است. مک‌ریون اراده‌ی انسان را از هر مانع و محدودیتی والاتر می‌داند. او این درس را از لحظه لحظه‌ی حضور در ارتش گرفته و به‌خصوص در مواقع حساس و پرخطر با جانش آن را دریافته است. اراده‌ی انسان از هر پیش‌فرضی قوی‌تر است و مک‌ریون این حقیقت را نه از کتاب‌ها بلکه در عمل و بعضا در لحظات نزدیک با مرگ گرفته است. هر فصلی از کتاب ارزش خوانده‌شدن و چندبار خوانده‌شدن دارد که با توجه به حجم کم کتاب، سخت نه که بسیار دل‌پذیر است.

عنوان‌های ده فصل کتاب تخت خوابت را مرتب کن

برای دریافتن تنوع عناوین کتاب و کاربردی و دل‌پذیر بودن آن‌ها بهترین روش، نام بردن از عناوین این ده فصل است.«کار امروز به فردا مگذار»، «تو به‌تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی»، «تنها چیزی که مهمه، وسعت قلب شماست»، «زندگی عادلانه نیست-به مسیرت ادامه بده»، «شکست باعث قوی تر شدن شما می‌شه»، «باید جسارت زیادی داشته‌ باشی»، «در برابر زورگوها بایستید»، «در موقعیت درست قرار بگیرید»، «به دیگران امید بدهید»، «هرگز تسلیم نشو» عنوان ده فصل کتاب تخت خوابت را مرتب کن است.

ترجمه‌های فارسی کتاب

کتاب تختخوابت را مرتب کن با توجه به استقبالی که از آن به‌عمل آمده، چندبار به فارسی برگردانده شده است. این کتاب با عنوان‌های بعضا متفاوتی توسط برخی مترجمان از جمله «حسین گازر» (نشر کتاب کوله‌پشتی)، «ساقی اکبری» (نشر الینا)، «فاطمه فراهانی» (نشر سبکتو)، «مهدی عزیزی» (نشر میلکان) و «بامداد صالحی» (نشر رخداد کویر) به فارسی ترجمه شده است. «تختخوابت رو مرتب کن»، «رختخوابت را مرتب کن»، «رختخوابت رو جمع کن» و «تختت را آنکادر کن» از جمله عناوینی هستند که مترجمان ایرانی برای این کتاب برگزیده‌اند.

کتاب تختخوابت را مرتب کن چند صفحه است؟

انتشارات کتاب کوله پشتی این کتاب را در ۱۰۴ صفحه منتشر کرده است.

برشی از کتاب تختخوابت را مرتب کن

«در برهه‌هایی از زندگی، همگی با لحظه‌ی تاریکی روبه‌رو می‌شویم. اگر این لحظه‌ی از دست دادن یکی از افرادی که عاشقش هستید نباشد، در این صورت چیز دیگری روحیه‌ی شما را خرد می‌کند و به تفکر در زندگی وا می‌دارد. در آن لحظه تاریک و سرد، به درون خود رجوع کنید و بهترین خود باشید.»

«هیچ‌یک از ما از لحظات دردناک زندگی در امان نیستیم. مثل آن قایق پارویی کوچک که اساس تمرینات دوره‌ی نیروی دریایی ما بود، لازم است که همه‌ی ما گروهی از افراد خوب و درست را برای رسیدن به مقصد زندگی در کنار خود داشته باشیم. شما به تنهایی از پسِ پارو زدن برنمی‌آیید. کسی را پیدا کنید تا زندگی خود را با آن قسمت کنید. تا جایی که امکان دارد دوست پیدا کنید و هرگز فراموش نکنید که موفقیت شما در گرو دیگران است.»

«سرهنگ دوم ارتش که مسئول ماموریت آزادسازی بود، به من اطلاع داد که باید حمله‌ی خطرناکی را در روز انجام دهند. بدتر از همه این بود که تنها راه برای انجام موفق عملیات فرود سه هلیکوپتر نیروی نجات در میان آن محوطه‌ی کوچک بود. ما در مورد گزینه‌های دیگرِ تاکتیکی صحبت کردیم ولی سرهنگ دقیقا درست می‌گفت؛ اگر شانس غافلگیر کردن دشمن را داشته باشید، بهتر است شبانه برای عملیات نجات اقدام کنید، ولی این بار اینگونه نبود و اگر نمی‌جنبیدیم گروگان‌ها جابه‌جا و یا کشته می‌شدند.

من ماموریت را تایید کردم و ظرف چند دقیقه، نیروی نجات سه هلی‌کوپتر شاهین سیاه را اعزام کرد و در مسیر محوطه‌ی گروگان‌گیری مستقر شدند.»

معرفی نویسنده
ویلیام. اچ. مک‌ریون

ویلیام اچ مک ریون بازنشسته‌ی نیروی دریایی ایالات متحده است که در ۶ نوامبر ۱۹۵۵ در پاین‌هرست در کارولینای شمالی متولد شد. پدرش یک افسر نیروی هوایی بود و خانواده‌اش در کودکی ویلیام به تگزاس نقل مکان کردند. مادر مک ریون در تگزاس به دنیا آمده بود و خود مک ریون نیز به شدت به این ایالت احساس تعلق می‌کرد.

نظرات کاربران

سعید رستگار
۱۳۹۸/۰۶/۰۸

سلام کتاب متن کوتاهی داشت و جملات زیبایی که از سر تجربه باشه بسیار داشت. این جمله تخت خوابت رو مرتب کن که برای بعضی ها جمله بدیهیه، برای بعضی ها اگر جدی نگیرند شروع یک حلقه افسردگی مبهم هست من چیزهای

- بیشتر
ابن تراب
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

در چند سال اخیر کتاب هایی با محوریت روان شناسی موفقیت توانسته اند جایگاه و فروش بسیار خوبی در میان کتاب های غیر درسی پیدا کنند. یکی از این کتاب ها که در بسیاری از وبسایت های فروش کتاب به عنوان

- بیشتر
amirhp
۱۳۹۷/۰۲/۲۰

بیشتر از هرچیز فشار سربازی آنها را با خودمان مقایسه کردم. هرچند سراسر وطن پرستی کورکورانه و آمریکا پرستی در خود دارد اما نکات جالبی دارد درباره اینکه چطور کارهای کوچک در دوره سربازی می‌توانند اثرات ذهنی و انگیزشی بزرگی

- بیشتر
matin
۱۳۹۹/۰۹/۰۴

به نظرم هیچ تاثیری توی زندگی روزانه و خودسازی شما نداره، این بیشتر دفاعیات آمریکا بخاطر جنایت ویتنام و بقیه جنگ هاشونه، تا یه کتابی که بتونید از نکات و آموزش هاش توی زندگی و برنامه هاتون استفاده کنید، مفید

- بیشتر
دلارام
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

این یک کتاب انگیزشی قرار بود باشه برای افرادی که انگیزه ای ندارند که صبح ها از خواب بیدار بشوند. ولی به طرز وحشتناکی هدر دادن پول و وقت هست خوندن این کتاب. بعد از خوندن این کتاب نهایتا متوجه میشید

- بیشتر
hmd@
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

من این کتابو خوندم که در واقع خاطرات یک افسر نیروی دریایی آمریکا هست. جذابیت این کتاب بیشتر به سرفصل های اون و یکسری تک جمله ها در متن و لحن بااراده و انگیزشی نویسنده هست و به نظرم چیز

- بیشتر
tete
۱۳۹۶/۰۹/۱۸

کتاب بیشتر شبیه خاطرات بابابزرگها بود با اغراق فراوان گاهامرتبط کردن موضاعات به حقایق زندگی ودر نهایت تعصب عمیق امریکایی که بنظرم جنبه تبلیغات هم درونش هست ...لیکن کتاب متن روانی داره حجمش کمه و بنظرم کتابهای حاوی داستان های

- بیشتر
ژاله
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

کتاب مورد نظر*تختخوابت را مرتب کن* کتابی جالب ومثمر ثمر بود از نویسنده ی محترم کمال تشکر را دارم وبا آرزوی موفقیت بیشتر در تمامی مراحل زندگی ایشان...

نکته بین
۱۳۹۷/۰۷/۲۹

به نظر من در حد کتاب نبود. در حد همون یک ساعته جلوی دانشجوها بود. که محتوی عمیقی هم نداشت.

maryhzd
۱۳۹۸/۰۲/۱۵

من کلا با کتابهای موفقیت مشکل دارم چون اکثرا با دیدگاه مادی و کاملا خودبنیاد نتیجه گیری می کنند... اینجا هم همینطور بود و نویسنده خیلی تک بعدی نتیجه دلخواهش رو از دل حادثه درآورده بود، کاری که ما هم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۲۸)
. آن‌طور که فهمیدم، تغییر هرگز آسان نیست؛ به‌ویژه برای افرادی که باید تغییر کنند.
بنفشه آریاراد
گاهی اوقات نمی‌توانستم بهترین باشم، ولی هرگز دست از تلاش برنداشتم.
somaye
بدون شجاعت، دیگران مسیر شما را مشخص می‌کنند.
محمد فیض
کار امروز به فردا مگذار اگر می‌خوای جهان رو تغییر بدی از تختخوابت شروع کن
Bahman
اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، باید در تاریک‌ترین لحظات، بهترینِ خود باشید.
محمدمعین
اگر کنار بکشین کل زندگی‌تون بابت این مسئله تأسف می‌خورین. کنار کشیدن، کارها رو آسون‌تر نمی‌کنه.
ka'mya'b
اگر روز خود را با تأسف‌های بی‌شمار پر کنید، تأسف به‌خاطر رفتاری که با شما شده، گلایه از سهمتان در زندگی و سرزنش شرایط خودتان نسبت به دیگران یا محیط اطراف، در این صورت زندگی برای شما طولانی و دشوار خواهد شد. از سوی دیگر، اگر از برآورده کردن رؤیاهایتان دست نکشید و در برابر دشواری‌ها بایستید، در این صورت زندگی همان چیزی می‌شود که آن را می‌سازید و مطمئن باشید که می‌توانید آن را عالی بسازید.
میلاد
شکست هم برای خودش قیمتی دارد.
ka'mya'b
به خاطر داشته باشید... کار امروز را به فردا نگذارید. کسی را پیدا کنید تا در زندگی به شما کمک کند. به همه احترام بگذارید. بدانید که زندگی همیشه بر وفق مرادتان نیست و گاهی اوقات شکست می‌خورید. ولی ریسک کنید، در مقابله با دشواری قوی باشید، با زورگویی‌ها مقابله کنید، شکست‌خورده‌ها را بالا بکشید و هرگز تسلیم نشوید- اگر این کارها را انجام دهید در این صورت می‌توانید زندگی خود را به شکلی بهتر تغییر دهید... و شاید حتی دنیا را!
ka'mya'b
زورگوها همگی مثل هم هستند، چه در محیط مدرسه، چه در محیط کار و یا حکمرانی بر یک کشور با کمک اعمال ترس و وحشت. این افراد بر ترس و ارعاب تکیه دارند. زورگوها قدرت خود را از طریق ترس و ضعف دیگران به دست می‌آورند. زورگوها مثل کوسه‌ها هستند که ترس را در آب بو می‌کشند. آن‌ها دور طعمه حلقه می‌زنند تا ببینند آیا طعمه تقلایی می‌کند یا نه. ضعیف بودن یا نبودن قربانی‌شان را بررسی می‌کنند. اگر شجاعت روبه‌رو شدن با این وضعیت را نداشته باشید، به شما حمله خواهند کرد.
Amir

حجم

۶۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۳۰%
تومان