دانلود و خرید کتاب تولد دوباره حمید اسماعیل شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تولد دوباره حمید

«تولّد دوبارۀ حمید» (مطالعات فرهنگی ویژه ی جوانان) کتابی به قلم اسماعیل شفیعی سروستانی (-۱۳۳۷) است. سروستانی در این اثر، در قالب داستان، سوال‌های نوجوانی به نام حمید را درباره مفاهیمی هستی‌شناسانه همچون مقصد و هدف زندگی و ایدئولوژیک همچون آزادی و دموکراسی و سیاست و.. پاسخ می‌دهد. دربخشی از مقدمه‌ی کتاب از زبان نویسنده می‌خوانید: «تولد دوباره حمید» را با همه ی کاستی ها و نواقصش، به نام خدا، برای همه جوانان خوب این سرزمین بزرگ نوشته ام، که امیدوارم با قلب صافی که دارند بر من ببخشند. جوانانی که همیشه مرا مرهون محبتهای خود ساخته اند.در این اثر سعی در تدارک پاسخهایی ساده و صمیمی برای سوالهای آنها داشته ام، اگر چه در کتاب روی سخنم با گوش شنوایی است که در شخصیت داستانی «حمید» ظاهر شده است. بخشی از کتاب: این همه سؤال بی‌پاسخ فلجم کرده، دیگر با کلوچه و آبنبات و خروس قندی و ول کن این حرف‌ها را و تو رو چه به این حرف‌ها، حتّی با فوتبال و فیلم و سینما هم، از پس خودم برنمی‌آم. دلم می‌خواد بدانم «من کیستم؟»، «خالق من کیست؟»، «از کجا آمده‌ام؟»، «به کجا می‌روم؟»، «حقیقت چیست؟» و بالأخره من به عنوان یک انسان باید دنبال چه چیزی باشم؟ ـ ببین حمید! برعکس تو که از دست خودت کلافه و خسته شده‌ای، من از اینکه کسی را روبه‌روی خودم می‌بینم که این‌جوری سؤال می‌کنه خوشحالم! ـ از تماشای یک آدم کلافه و سر درگم ... ـ نه! از ملاقات جوانی که در کنار صدها سؤال خرد و کوچک و جزئی سؤال‌های بزرگ و کلّی هم به ذهنش راه پیدا کرده ... ـ سؤال‌های کلّی؟ نمی‌فهمم ... ببین حمید! سؤال‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. اوّل سؤال‌های جزئی و بی‌اهمّیت که بیشتر از جنس مسائل روزمرّه‌اند، مثل مشکلاتی که به طور مرتّب در کوچه و خیابان و شهر و اداره سر راه آدم قرار می‌گیرند و صدها و هزارها متخصّص و کارشناس برای حلّ آنها صف کشیده‌اند.

نظرات کاربران

شهرام
۱۳۹۶/۰۹/۲۰

ظاهراً کتاب برای فرد فرضی به اسم حمید نوشته شده که سال آخر دبیرستان هست (مخاطبان اصلی کتاب). اما ادبیات کتاب با این گروه سنی، خیلی سنخیت نداره. من برداشتم اینه که کتاب سعی میکنه با تمام افرادی که به

- بیشتر
یا مهدی ادرکنی
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

بسیار عالی...

mahdi.ch73
۱۳۹۶/۰۹/۲۲

کتاب جالبی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
آن‌قدر تاریخ گذشته را در کتاب‌های درسی بد و بریده و پراکنده مطرح کرده‌اند که بچّه‌ها هیچ علاقه‌ای به خواندن این کتاب‌ها ندارند، علّت آن هم این است که ذکر تاریخ فوت و مرگ چند پادشاه و چند حادثه دردی را دوا نمی‌کند. ما برای فهمیدن گذشته مجبوریم، حوادث را با توجّه به تحوّلات فرهنگی بخوانیم و دریابیم، شاید بسیاری از امور جزئی اصلاً قابل خواندن و حفظ کردن نیستند.
szt213

حجم

۱۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۱۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان