دانلود و خرید کتاب انتخاب عالی ج‍ی‍م‍ز چ‍ارل‍ز ک‍ال‍ی‍ن‍ز ترجمه عهدیه عبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انتخاب عالی

«انتخاب عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها با وجود همه‌ی بحران‌ها، باز هم جهش می‌کنند؟)» اثری از جیم کالینز و مورتن. تی هانسن است. کالینز و هانسن، در پژوهشی نه‌ساله، که از سال ۲۰۰۲ (پس از حملات یازده سپتامبر؛ بی‌ثباتی اقتصادی در بازارها و افت سهام و..) آغاز و تا سال ۲۰۱۱ به طول انجامید، با طرح سؤالی بنیادین که «چرا برخی شرکت‌ها در شرایط قطعیت‌نداشتن و حتی هرج‌ومرج رشد می‌کنند، اما دیگران نمی‌توانند؟»، دنیای کسب‌وکار را به چالش کشیدند. در این کتاب، کالینز و هانسن ضمن هشدار در مورد دنیای پرآشوب، سعی می‌کنند به این سؤال اساسی پاسخ دهند که: چگونه «برخی شرکت‌ها و رهبران، چنین دنیایی را فوق‌العاده خوب هدایت می‌کنند؟ رهبرانی که نه‌تنها واکنش نشان می‌دهند، بلکه خلق می‌کنند؛ نه‌تنها دوام می‌آورند، بلکه موفق می‌شوند و نه‌تنها موفق می‌شوند، بلکه رشد نیز می‌کنند.»؟ آنها با موشکافی و دقت وسواس‌گونه‌ای، سعی کردند پرده از این راز بزرگ بردارند.

نظرات کاربران

وحید
۱۳۹۸/۰۱/۱۸

این کتاب واقعا عالی‌ه. حتی برای کسایی که مدیر عامل یا مدیر ارشد نیستن هم بسیار کاربرد داره خوندنش. پر از مثال‌های فوق‌العاده از افراد و شرکت‌های موفق. به نظرم دقیق‌ترین و بهترین کتاب کالینز هم هست. به همه توصیه

- بیشتر
سارا
۱۳۹۸/۰۲/۲۱

شاید بهترین کتابی بوده که تا حالا خوندم... این سطح از دقت و تفکر در عملکرد رهبران شرکت ها و نتایجی که به دست آوردن عالیه و خوندن این کتاب دید بسیار گسترده تری نسبت به مفهوم کارآفرینی و مراحل پیشرفت

- بیشتر
ali
۱۴۰۰/۰۶/۰۱

عالی‌ترین کتابی که در حوزه کسب و کار مناسب احوال ایران دیدم همین کتاب هست. تفاوتش با کتاب معروف از خوب به عالی در این هست که نویسنده بی‌نظیرش توی از خوب به عالی شرکت‌هایی که در اوضاع اقتصادی مناسب آمریکا

- بیشتر
OMID
۱۳۹۹/۱۰/۲۰

کتاب خیلی خوبیه و بسیار هم روونه ،کتاب به شرکت هایی که با تمامی مشکلات روبه رو شدن فقط چند قانون رو اجرا کردن و همشون موفق شدن در واقع کتاب دلیل شکست نخوردن شرکت هارو در مشکلات بزرگ بیان

- بیشتر
کاربر ۲۰۲۷۴۳۵
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

جالب و کاربردی مخصوصا برای محیط های کاری و زندگی که نامطمین است و گیج کننده

کاربر 4194456
۱۴۰۲/۰۴/۰۵

🙏🏻

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؛ اما می‌توانیم آن را بسازیم.
رضا نون
افسانه‌ی رایج: رهبران موفق در یک دنیای پرتلاطم افرادی دوراندیش، جسور و ریسک‌طلب هستند. یافته‌ی مخالف: بهترین رهبرانی که ما در موردشان مطالعه کردیم، توانایی دوراندیشی را برای پیش‌بینی آینده نداشتند. آن‌ها آنچه را نتیجه‌بخش بود مشاهده می‌کردند، به چرایی نتیجه‌بخش بودن آن پی می‌بردند و بر اساس بنیان‌های اثبات‌شده عمل می‌کردند. آن‌ها ریسک‌پذیرتر، جسورتر، دوراندیش‌تر و خلاق‌تر از مقیاس‌ها نبودند؛ بلکه منضبط‌تر، تجربه‌گراتر و بدگمان‌تر بودند.
رضا نون
اگر قرار است ما یک مسیر سه‌هزارمایلی را راهپیمایی یا کوه‌پیمایی کنیم، تصمیم بگیریم هر روز ۲۰ مایل از راه را سپری کنیم
وحید
«بهترین و حتی شاید تنها راه برای پیش‌بینی آینده، خلق آن است.»
HeliOs
شعار جان براون در استرایکر این بود، بهترین کار این است که «یک موج عقب‌تر باشیم» تا اینکه اولین در بازار باشیم، اما هرگز نتوانیم دوام بیاوریم.
وحید
ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؛ اما می‌توانیم آن را بسازیم
رضا نون
نیچه جمله مشهوری دارد که می‌گوید: «آنچه مرا نکشد، قوی‌ترم می‌کند.»
کاربر ۲۰۲۷۴۳۵
ما باید عمل کنیم. وقتی برهه‌ی مهم فرا می‌رسد، وقتی ترسیده‌ایم، خسته‌ایم و یا وسوسه شده‌ایم، چه انتخابی داریم؟ آیا از ارزش‌های خود دست می‌کشیم؟ آیا تسلیم می‌شویم؟ آیا به این دلیل که بیشتر مردم عملکرد متوسط را می‌پذیرند، ما نیز آن را می‌پذیریم؟ آیا در برابر فشارهای آن برهه سر فرود می‌آوریم؟ آیا در زمان ضربه‌خوردن از واقعیت‌های بی‌رحمانه، رویاهای خود را رها می‌کنیم؟ بزرگ‌ترین رهبرانی که ما در تمام تحقیقات خود مطالعه کردیم به‌اندازه‌ی پیروزی برای ارزش‌ها، سود برای هدف و موفق‌بودن برای مفیدبودن اهمیت قائل بودند. انگیزه و استانداردهای آن‌ها درنهایت باطنی است و از عمق درونشان سرچشمه می‌گیرد.
boly
این کتاب معجزه نمی‌کند؛ ولی راهکارهای تجربی بسیار سازنده‌ای برای موفقیت در کسب‌وکار را به ما یاد می‌دهد؛ راهکارهایی که چه‌بسا اگر هر مدیر کسب‌وکاری آنان را الگوی مدیریت خود قرار دهد، می‌تواند به رهبری ۱۰XER تبدیل گردد.
رضا نون
مفهوم خارپشتی ساده است، مفهومی روشن و شفاف که از شناختی عمیق در مورد فصل مشترک سه حلقه‌ی زیر ناشی می‌شود: ۱. آنچه شما به آن اشتیاق دارید؛ ۲. آنچه شما در آن می‌توانید بهترین در دنیا باشید؛ ۳. آنچه موتور منابع یا موتور اقتصادی شما را به حرکت وامی‌دارد.
کاربر ۲۰۲۷۴۳۵

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان