دانلود و خرید کتاب اصول درام‌نویسی برای رادیو ای‍وب‌ آق‍اخ‍ان‍ی‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول درام‌نویسی برای رادیو اثر ای‍وب‌ آق‍اخ‍ان‍ی‌

کتاب اصول درام‌نویسی برای رادیو

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصول درام‌نویسی برای رادیو

در کتاب «اصول درام‌نویسی برای رادیو» به قلم ایوب آقاخانی (-۱۳۵۴) صحبت از رسانه‌ای است که تولید نمایش در آن تقریبا صدساله است.

رادیو همه‌جا هست و می‌تواند باشد. هیچ‌کدام از رسانه‌ها این ویژگی را ندارند. از دهه‌ی ۱۹۸۰ تاکنون ایستگاه‌های رادیویی سراسر جهان توسعه چشمگیری یافته‌اند. رادیو هست و ظاهراً خواهدماند. این یک حقیقت است.

نمایش رادیویی قدرتی بی‌نظیر دارد. نمایش رادیویی، نمایشی است ارزان؛ با مناسک ارتباطی ویژه‌ی آن. چرا که مخاطبان نمایش رادیویی ـ برعکس تئاتر، سینما و حتی تلویزیون ـ «مخاطبان اسیر» نیستند. آن‌ها می‌توانند همزمان با برقراری ارتباط با نمایش به هر کاری که می‌خواهند مشغول شوند و در هر موقعیتی آن را بشنوند. اما همین امر سبب می‌شود که با نمایش دشوارتری از نظر نوشتن و تولید روبه‌رو باشیم. چرا که «هیچ‌کاری در جهان، آسان‌تر از خاموش کردن رادیو نیست».

درام‌نویسی رادیویی هرآن در معرض سهل‌نگری و در نتیجه، ابتذال است، چرا که زمینه‌های روزمره در آن بیشتر وجود دارد. به علاوه این نوع نمایش پر از قراردادهای مختلف است و این قراردادها همگی ریشه در ناخودآگاه و روان‌شناسی مخاطب دارند و در نهایت، در کارگردانی و اجرای نمایش رادیویی دیگر نمی‌توان از «میزانسن بد» یا «میزانسن خوب» حرف زد بلکه فقط از «میزانسن غلط» و «میزانسن درست» سخن به میان خواهدآمد.

این کتاب شما را با اصول درام نویسی رادیویی و چند و چون آن آشنا خواهدساخت.

نظرات کاربران

شقایق
۱۴۰۲/۱۲/۰۲

کتاب بدی نیست. درباره هرچیزی مختصر و مفید توضیحاتی داده. بخشی طولانی نمایشنامه نویسنده است که حالت عکسه و کیفیتش خیلی خیلی کمه. احتمالاً باعث کلافگی شه. اگه قبلاً کتاب‌های مرتبط با نویسندگی خونده باشین چندان چیز جدید نداره همون

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان