دانلود و خرید کتاب دو زن و یک مرد بنت الهدی صدر ترجمه سید شاهپور حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو زن و یک مرد اثر بنت الهدی صدر

کتاب دو زن و یک مرد

معرفی کتاب دو زن و یک مرد

رمان «دو زن و یک مرد»، ترجمه‌ی روان سیدشاهپور حسینی (-۱۳۵۷) از رمان «امرئتان و رجل» اثر بنت الهدی صدر (۱۹۷۹-۱۹۳۹)، دانشمند، شاعر، نویسنده و معلم فقه و اخلاق عراقی است. رمانی که شما را از دو جهت همراه خویش می‌کند، هم به خاطر هیجان ماجرای اتّفاق افتاده و هم به خاطر سؤال و جواب‌های الهام‌بخش مصطفی و رحاب. سؤالهایی که سؤال بسیاری از زنان و مردان امروزی است و پاسخ‌هایی که مناسب با همان سؤال‌هاست، منطقی، مستدل و به روز. ماجرای رمان «دو زن و یک مرد» از آنجا شروع می شود که «رِحاب» خواهر پرسؤال «حَسَنات» برای به چالش کشیدن انگیزه‌های ازدواج خواهرش، تصمیم می‌گیرد که در ازدواج او دخالت کند. این ایده‌ی شیطنت‌آمیز وقتی به ذهن او می‌رسد که نامه‌ی عاشقانه‌ی «مصطفی» نامزد خواهرش، به دست او می‌افتد و رحاب تصمیم می‌گیرد که خودش را حسنات جابزند و به جای او پاسخ نامه را بدهد و این تازه شروع ماجراست. سؤالهای رحاب، دغدغه‌اش درباره‌ی مسائل دینی است. او انسانی پرسؤال است. درباره‌ی این می‌پرسد که: «از کجا معلوم خدایی باشد» و «اصلاً دین به چه کار زندگی می‌آید» و.... در مقابل، مصطفی که فکرمی‌کند همسرش پاسخ نامه‌ها را می‌دهد، به شدّت ناامید می‌شود، ولی تصمیم می‌گیرد پاسخ او را بدهد. بدین ترتیب، نامه‌نگاری‌های عاشقانه، علمی آنها در حالی که حسنات از کلّ ماجرا بی‌خبر است، ادامه می‌یابد.

نظرات کاربران

میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳۹۷/۰۶/۲۵

داستان دختری به نام رحاب که از روی کنجکاوی و کمی حسادت نامه خواهرش حسنات رو که از طرف مصطفی،نامزد حسنات، از فرانسه فرستاده شده دریافت میکنه و شروع به مکاتبه با اون میکنه محور مکاتبات رحاب و مصطفی حول مسائل

- بیشتر
samkan
۱۳۹۶/۰۸/۱۳

جوونا باید بخوننش عالیه

آیه
۱۳۹۸/۰۹/۲۲

اگر دنبال یک داستان سرگرم کننده هستید این کتاب رو نخونید، یک کتاب اعتقادیه و شامل پرسش و پاسخ هایی که آدمی که در آستانه ایمان و شک ایستاده، ممکنه داشته باشه! ستاره ها بخاطر قدرت نویسنده در استدلال هاست، به

- بیشتر
صدف
۱۳۹۷/۰۶/۱۶

سلام با تشکر از عوامل طاقچه این کتاب کمک خوبیه برای کسایی که سوالاتی درباره وجود خدا دارن و در کل کتاب روانیه و پیچیدگی خاصی نداره

mahdi.ch73
۱۳۹۶/۰۸/۲۶

یکی از بهترین نوشته های شهیده صدر هستش

کامکار
۱۳۹۹/۰۷/۰۹

این کتاب واقعا فوق العاده بود🤩 حس خوبی از کتاب گرفتم کاش نویسنده های ایرانی هم همچین قلمی داشتن منظور اینکه واسم این کتاب خیلی جالب بود اولین باری بود که می دیدم کتابی واسه اطلاعات کتاب کاملا در زمان خودش

- بیشتر
m pakaeen
۱۳۹۶/۰۸/۲۲

کتابش رو تو مسیر اومدن به خونه خوندم و وقتی رسیدم خونه تا تموم نشد زمین نذاشتمش. به لحاظ اعتقادی خیلی بهم کمک کرد+ داستانش فوق العاده جذاب بود

sghfi
۱۳۹۶/۰۸/۱۷

معرفی کتاب بسیار جامع و کامل بود. خداشناسی با زبانی راحت و بیانی شیوا و روان. واقعاً که کتاب محشریه.

mario
۱۳۹۶/۰۸/۱۱

کتاب محشره. واقعا دید جدیدی به آدم میده. خیلی لذت بردم. سبک خاص و جدیدی داشت برای مطرح کردن موضوعات فکری و اعتقادی

رحمانی
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

در لابلای شیطنت خواهرانه مسائل مهم اعتقادی بیان شده 👏

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
آیا نمی‌بینی که بیشتر مصیبت‌ها و مشکلات اجتماعی، به دلیل اختلاط بی‌قید و شرط و آزادِ مردان و زنان به وجود می‌آید؟
کامکار
من می‌دانم که تنها ایمان و اعتقاده که می‌تواند مانع انحراف انسان شود، اگر چنین باشه، برای آن شخص تفاوتی ندارد که در «مکه» باشه یا «پاریس».
•سیب•
امام صادق (ع) نیز خطاب به اصحابشان فرمودند: «خداوند نعمت‌های زیادی به شما داده است. پس نعمت‌های او را پنهان نکنید.» یاران عرض کردند: چگونه ای فرزند رسول خدا؟ ایشان فرمودند: «لباس هر یک از شما باید پاکیزه، بوی او باید خوب و خوش و دیوار خانه‌اش باید سفید و خانه‌اش باید نورانی باشد؛ زیرا اینها باعث گشایش روزی است.»
کامکار
رحاب گفت: نگاه کن، ببین چه چهرۀ زیبایی دارد؟ جدا از این، او کمالات و اخلاق بسیار خوبی هم دارد؟ حسنات لبخندی زده و گفت: زیبایی ظاهری برای من به اندازۀ شخصیت و ایمان او اهمّیت ندارد. من هیچ وقت به شکل ظاهر او فکر نکرده‌ام، همیشه به رفتار و اخلاق او فکر می‌کردم.
کامکار
این‌گونه که تو می‌گویی حجاب یک رسم و پوشش نیست که از طریق ایرانی‌ها وارد دین اسلام شده است؟
مینا
خداوند این اتّحاد روحی ما را مبارک گرداند و حافظ این عشق و محبّت بین ما باشد و گام‌های ما را برای حرکت در راهش استوار گرداند!
رحمانی
رو به حسنات کرد و گفت: عروس خانم! شما حالت چطوره؟ حسنات در پاسخ گفت: خدا را شکر، خوبم رحاب. امیدوارم هرچه زودتر تو هم عروس شوی. این سخنان رحاب را تحریک کرد و آتشفشان حسادت او را منفجر ساخت. او با حالت مسخره‌ای گفت: شاید مردی از قارّۀ «آفریقا»، با مثل تو که از «اروپا» از تو خواستگاری کرد، از من خواستگاری کند، مثل اینکه اینجا قحطی مرد آمده!
کامکار
اوّلاً: در مورد تفاوت میان انسان و حیوان صرف‌نظر از حواسّ پنج‌گانه، عقل است؛ زیرا انسان برخلاف حیوانات توانایی اندیشه و تفکر دارد؛ دوم: در مورد وجود و عدم، این مسئله‌ای است که هیچ اختلافی در مورد آن نیست و هر عقل و اندیشه‌ای می‌فهمد که یک وجود داریم و یک عدم؛ سوم: در مورد محال و غیرممکن. این مسئله‌ای بدیهی است به عنوان مثال غیرممکن است بتوان یک شتر را از سوراخ سوزان خیاطی رد کرد.
کامکار
۱. انسان و حیوان که در حواسّ پنج‌گانه با هم اشتراک دارند، چه تفاوتی با هم می‌توانند داشته باشند؟ ۲. آیا به وجود و عدم، اعتقاد دارید یا نه؟ ۳. آیا پیش آمده که در مورد چیزی بگویید این محال یا غیرممکن است؟
کامکار

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان