دانلود و خرید کتاب سیزده دلیل برای اینکه ... (ویراست جدید) جی. اشر ترجمه فرمهر امیردوست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیزده دلیل برای اینکه ... (ویراست جدید) اثر فرمهر امیردوست

کتاب سیزده دلیل برای اینکه ... (ویراست جدید)

معرفی کتاب سیزده دلیل برای اینکه ... (ویراست جدید)

کتاب سیزده دلیل برای اینکه... کتابی از جی اشر که در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد داستان ماجرای خودکشی دختری به نام هانا بیکر را از ابتدا برای ما تعریف می‌کند. او دلیل خودکشی‌اش را در ۱۳ نوار ضبط کرده است و این نوارها را بعد از مرگش برای کسانی که به این ماجرا مربوط بودند فرستاد.

درباره کتاب سیزده دلیل برای اینکه

جی اشر نویسنده‌ی کتاب سیزده دلیل برای اینکه بعد از اینکه شاهد خودکشی ناموفق یکی از دوستانش بود ایده نوشتن این کتاب به ذهنش رسید. او در قالب این کتاب سعی می‌کند تا تاثیری را که انسان‌ها می‌توانند بر زندگی هم داشته باشند، به ما نشان دهد. این کتاب درباره خودکشی به‌قدری شیوا نوشته شده است که در پایان آن خودمان را بیشتر از هر کسی برای مرگ هانا مقصر می‌دانیم. در این نسخه کتاب ما می‌توانیم یک پایان‌بندی متفاوتی از آن را بخوانیم که نویسنده در نوشته‌های اولیه‌ی خود مدنظر داشته است.

رمان سیزده دلیل برای اینکه داستان زندگی هانا بیکر دختری نوجوان است که تازه وارد دبیرستانی شده است و برای ارتباط برقرار کردن با همکلاسی‌هایش و پیدا کردن دوست با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. او در این مسیر با بعضی از هم‌کلاسی‌هایش ارتباط می‌گیرد اما هرکدام از این روابط به دلیلی به شکست منجر می‌شوند. این مشکلات باعث می‌شود هانا افسرده شود و تصمیم به خودکشی بگیرد. او قبل از اینکه خودش را بکشد دلایل این کارش را در ۱۳ نوار ضبط می‌کند؛ هر کدام از این نوارها مربوط به یکی از افرادی است که به مرگش مربوط می‌شود و این کاست‌ها بعد از مرگ او به دست افراد می‌رسد.

کتاب سیزده دلیل برای اینکه نوشته جی اشر

کتاب سیزده دلیل برای اینکه زندگی هانا را برای ما تعریف می‌کند اما درحقیقت کلی یکی از هم‌کلاسی‌های هانا شخصیت اصلی کتاب است. او هانا را دوست داشت و مدت کوتاهی هم دوستان صمیمی هم بودند اما بعد از مدتی و به دلایلی بین آن‌ها فاصله افتاد. کلی هم یکی از کسانی است که نوار اختصاصی خود را دارد و نمی‌تواند این حقیقت را بپذیرد که در مرگ هانا نقش داشته است.

در سال ۲۰۱۷ سریالی نیز با نام سیزده دلیل برای اینکه ساخته شد که با استقبال بسیاری از سوی مردم مواجه شد. البته باید بدانید که این سریال تاکنون سه فصل داشته است که فقط فصل اول آن اقتباسی از کتاب است.

رمان سیزده دلیل برای اینکه در زبان‌های گوناگونی که به آن ترجمه شده فروش موفقی بیش از ۸ میلیون نسخه داشته‌است.

چرا باید کتاب سیزده دلیل برای اینکه ... را مطالعه کنیم؟

آزار و اذیت دانش‌آموزان در سراسر دنیا مشکل بزرگی به حساب می‌آید اما در بعضی از کشورها مثل آمریکا این مشکل ابعاد خشونت‌آمیزتر و بیشتری نسبت به بقیه‌ی کشورها دارد. در دبیرستان‌ها و هم‌چنین در سنین حساس این آزار و اذیت‌ها می‌تواند آثار مخربی بر روی فرد داشته باشد و تا جایی پیش برود که فرد دست به خودکشی بزند و رمان سیزده دلیل برای اینکه نیز با محوریت پرداختن به این موضوع نوشته شده است.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر در اطراف خود نوجوانی دارید و یا از والدین یک نوجوان هستید و فکر می‌کنید نمی‌توانید او را درک کنید و از دنیای او فاصله‌ی زیادی دارید و به‌دنبال راهی برای نزدیک شدن به حال‌وهوایش هستید، کتاب سیزده دلیل برای اینکه نوشته‌ی جی اشر شما را با دنیای یک نوجوان آشنا می‌کند. همچنین این کتاب می‌تواند رمانی سرگرم‌کننده با موضوعی اجتماعی باشد که نشان‌دهنده فرهنگ ملتی دیگر است.

همچنین اگر خودتان نوجوانید و در مدرسه با موضوع برچسب زدن مواجه شدید و یا اینکه نمی‌دانید مسخره کردن و اذیت کردن دیگران چه تاثیرات بزرگی در روح و روان آن‌ها می‌تواند بگذارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب سیزده دلیل برای اینکه را بخوانید.

درباره جی اشر

جی اشر در سال ۱۹۷۵ در ایالت کالیفرنیا متولد شده است. او سال دوم دانشگاهش را با آرزوی نویسندگی رها کرد. جی اشر برای انتشار کتاب اول خود با مشکلات بسیاری روبرو شد چرا که ناشران حاضر نبودند رمان شخصی را که ترک تحصیل کرده منتشر کنند. جی اشر تا به امروز چهار کتاب نوشته است و رمان سیزده دلیل برای اینکه معروف‌ترین کتاب او به‌حساب می‌آید که با آن شناخته شد. از آثار دیگر او می‌توان به کتاب‌های آینده‌ی ما، وات لایت و پیپر اشاره کرد.

کتاب‌های مشابه

اگر این رمان خوانده‌اید و دوست داشته‌اید و به دنبال آثاری با حال‌وهوای مشابه و شخصیت‌های نوجوان می‌گردید، مطالعه این عناوین را به شما پیشنهاد می‌کنیم: جایی که عاشق بودیم اثر جنیفر نیون، به من بگو ابدیت یعنی چه اثر سارا دسن، پنج قدم فاصله اثر ریچل لیپینکات، النور و پارک اثر رینبو راول و یکی از ما دروغ می‌گوید اثر کارن ام مک منس، جایی که عاشق بودیم اثر جنیفر نیون.

قسمتی از متن کتاب سیزده دلیل برای اینکه

سر راه برگشت، دست قرمز رنگ چشمک می‌زنه، ولی به‌هرحال از چهارراه رد می‌شم. پارکینگ خلوت‌تر از قبله، ولی مادرم هنوز نرسیده. چند در پایین‌تر غذاخوری رزیه. قدم‌هام رو آهسته می‌کنم. به شیشه‌ی مغازه‌ی حیوون‌فروشی تکیه می‌دم که نفسم سر جاش بیاد. بعد به جلو خم می‌شم و دستمو می‌ذارم رو زانوم، می‌خوام قبل از این‌که مادرم برسه همه‌چی آروم باشه. غیرممکنه، چون حتا با این‌که پاهام دیگه درحال دو نیست، ذهنم تند کار می‌کنه. پشتم رو شیشه‌ی خنک سر می‌خوره، زانوهام خم می‌شه، سعی می‌کنم جلوی اشک‌ها رو بگیرم. ولی زمان داره از دست می‌ره. الانه که برسه. نفس عمیقی می‌کشم، به‌زور بلند می‌شم و تا غذاخوری می‌رم و در رو باز می‌کنم. هوای گرم به صورتم می‌خوره، بوی همبرگر و شکر فضا رو پر کرده. داخل، سه‌تا از پنج‌تا نیمکت کنار دیوار پر شده. اولی دختر و پسری که میلک‌شیک می‌خورن و پاپ‌کورن کرست مونت. دوتای دیگه چند دانش‌آموز مشغول درس‌خوندن. کتاب درسی رو میز ولوئه، فقط اون‌قدر جا هست که نوشیدنی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده جا بشه. خدا رو شکر نیمکت آخری هم پره. لازم نیست به این وسواس بیفتم که اون‌جا بنشینم یا نه. رو دستگاه پینت‌بال نوشته شده "خراب است". یه سال‌آخری که کم‌وبیش می‌شناسمش جلوی دستگاه بغلی ایستاده و تق‌تق به دستگاه می‌کوبه. همون‌طوری که هانا گفته گوشه‌ی خالی مغازه می‌شینم. پشت پیشخوون مردی با پیش‌بند سفید قاشق و چنگال‌ها رو تو لگن پلاستیکی جابه‌جا می‌کنه. با سر سلام می‌کنه. «هر وقت حاضر بودی.»

نظرات کاربران

لئون
۱۳۹۸/۱۰/۲۳

نظرات و بریده ای دیدم ، و خواستم جوابشون رو بدم ، ولی هر چی فکر کردم ، دیدم کسی که انسانیت ، وجدان و شرافت خودش رو با پول معاوضه کرده ، ارزش این رو نداره که به خاطرش

- بیشتر
farez
۱۳۹۶/۱۲/۲۷

خب....من سریال رو دیدم. شاید کم پیش بیاد بعد دیدن یه فیلم نخوام برم کتابشو بخونم(البنه با ذکر یه فحش که چطور اینجوری یه کتابو به فنا میدن)ولی میشه گفت این یکی استثنا هست. ع لاوه براینکه بعید میدونم بشه

- بیشتر
مهدی بهرامی
۱۳۹۹/۰۳/۲۳

نکته اول...چیزی که این رمان رو از بقیه رمان ها متمایز میکنه شیوه ی روایتش هست. معمولا توی رمان ها شخصیت های داستان دارن باهم حرف میزنن یا اینکه دارن فکر میکنن و باخودشون حرف میزنن. اما روایت این داستان

- بیشتر
بلاتریکس لسترنج
۱۳۹۷/۰۷/۰۶

مشکلات عادیه یه دختر نوجوونه که چطور حرفای ساده واقعا جوری از لحاظ روانی بهمش میریزه که خودشو از بین میبره . فک نکنین چون توی کتاب جو روابط ازاده مثل این تو ایران نیس خیلی راحت تو همین ایران با یه شایعه

- بیشتر
Sana
۱۳۹۹/۰۴/۰۹

اینقدر کتاب سانسور داره که تقریبا گنگه! یعنی واقعا اگه فیلمشو کنارش نبینی اصلا نمیتونی درکش کنی. (مثلا همون پارتی که راجع به کورتنی و جاستین بود!{اونایی که هم فیلمو دیدن هم کتابو خوندن میفهمن چی میگم} یا اینکه عمق فاجعه

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۳/۱۷

۱۳ دلیل برای چی؟ ۱۳ دلیل برای این‌که زندگی کنم؟ ۱۳ دلیل برای این‌که عشق بورزم؟ ۱۳ دلیل برای این‌که عاشق باشم؟ یا شایدم... ۱۳ دلیل برای اینکه بمیرم!!! این ما هستیم که تعیین می‌کنیم آدما کدوم دلایل رو برای خودشون انتخاب می‌کنن. صرفا این‌که دیگه

- بیشتر
Dentist
۱۳۹۶/۰۷/۱۲

هفت تا نوار کاست که توی سیزده طرف اونا، در هر سمت یکی از دلایل خودکشی دختر دبیرستانی ای به نام هانا گفته شده. نوار کاست هایی که توسط خود هانا قبل از مرگش ضبط شدن. سیزده نفر به ترتیب

- بیشتر
armind
۱۳۹۸/۱۰/۱۳

بسیار بسیار زیبا، احساسی و لطیف! 👼 چند نکته/ایده/نظر: 🙂 داستان دو سمت/طرف داره: سمت «هانا» و سمت «کلی».💔 جای تعجب و تأسف داره که خیلی از بیننده های سریالش و حتی کتاب کلا مفهوم اصلی کتاب که مهربانی «در سمت هانا»

- بیشتر
Abolfazl
۱۳۹۶/۰۷/۱۵

من میخوام بدونم که کتاب قبلی اگ مورد نداشته و در اختیار ما گذاشتید پس چرا از طاقچه حزف شده اگ هم مورد در ویرایش بوده یا ابدیت جدیدکتاب بوده ما چه گناهی کردیم که به نشر ملیکان و طاقچه اعتماد

- بیشتر
مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۱/۰۶/۲۸

این امتیاز رو فقط به سریالش دادم کتاب اینقدر سانسور داره که واقعا هیچی ازش متوجه نمیشید و خیلی از دلایل رو احمقانه تصور میکنید پیشنهاد میکنم فصل اول این سریال رو ببینید و لذت ببرید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۱)
اگه آهنگی بشنوین که دل‌تون رو به درد بیاره، به‌خاطرش گریه کنین و بعد یه‌دفعه دیگه گریه‌تون نگیره، دیگه به اون آهنگ گوش نمی‌دین. ولی نمی‌شه آدم از خودش فرار کنه. نمی‌شه تصمیم بگیری دیگه خودت رو نبینی. نمی‌شه صدای تو سرتون رو خاموش کنین.
A
گمون کنم مسئله دقیقاً همینه. هیچ‌کی دقیقاً نمی‌دونه چه تأثیری رو زندگی بقیه داره. خیلی وقت‌ها اصلاً خبر نداریم. فقط مثل همیشه رفتار می‌کنیم.
pouyakamali
گاهی هیچ کاری از دست آدم برنمی‌آد، جز این‌که فراموش کنه.
-Dny.͜.
«گاهی حرف‌زدن سخت می‌شه، حتا با این‌که مشاورها خیلی رازدارن.»
-Dny.͜.
یه چیزی رو بدونین. وقتی به یه دختر دست می‌زنین، حتا اگه شوخی باشه، و دختر دست‌تون رو پس می‌زنه... دست از سرش بردارین. دیگه لمسش نکنین، اصلاً و ابداً! این تماس‌ها فقط حالش رو بدتر می‌کنه.
مهدی بهرامی
اگه عشق من اقیانوس بود ♫ جزیره‌ای نداشت. ♫ اگه عشق من بیابون بود ♫ تمام دنیا شن و ماسه می‌شد. ♫ اگه عشقم یه ستاره بود ♫ آخرین ستاره‌ی شب، آخرین نور بود. ♫ اگه عشقم پر در می‌آورد ♫ تا ابد پرواز می‌کردم.
nafiseh
♫ خیانت یکی از بدترین احساسات دنیاس.
•سآرا •
گمون کنم مسئله دقیقاً همینه. هیچ‌کی دقیقاً نمی‌دونه چه تأثیری رو زندگی بقیه داره. خیلی وقت‌ها اصلاً خبر نداریم. فقط مثل همیشه رفتار می‌کنیم.
pouyakamali
♫ خیانت یکی از بدترین احساسات دنیاس.
میرفندقی
درک می‌بره. جاستین، وقتی به آخر این نوارها برسی، می‌فهمی چه نقشی تو داستان داشتی. حالا شاید به‌نظرت بی‌اهمیت باشه، ولی مهمه. آخرش همه‌چی مهمه. خیانت یکی از بدترین احساسات دنیاس. می‌دونم د‌‌‌ل‌تون نمی‌خواست دلم رو بشکنین. راستش حالا که دارین گوش می‌دین، اصلاً نمی‌دونین چیکار کردین. واقعاً چیکار کردین
ژان لاو ژان

حجم

۲۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

حجم

۲۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان