دانلود و خرید کتاب ناگفته‌های کودک درون رامین کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناگفته‌های کودک درون اثر رامین کریمی

کتاب ناگفته‌های کودک درون

نویسنده:رامین کریمی
انتشارات:بهار سبز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ناگفته‌های کودک درون

«ناگفته‌های کودک درون» به قلم رامین کریمی (-۱۳۵۶)، کتابی در زمینه خودشناسی است و از آن جهت به‌نگارش درآمده که منبعی ایرانی باشد برای یک باورِ جهان‌شمول و معتبر از یک سو و از سوی دیگر مرجعی که بتواند با آزمون‌های گوناگون و راهکارهای فراوانی که در آن هست امکان بازسازی ارتباط با کودک درون را برای شما فراهم آورد.

نویسنده در مقدمه کتاب این‌گونه می‌گوید: کودک درون، نظریه‌ای است که در هزارتوی نظریه‌های روان‌شناختی و روان‌کاوی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست. براساس دیدگاه تحلیل رفتار متقابل (T.A) بی‌توجهی به‌کودک درون موجب ناخشنودی ما از شرایط زندگی و شرایط روانی و درونی‌مان خواهد شد. به‌همین دلیل هست که دوره‌های آموزشی مربوط به‌ بازیابی کودک درون که بیشتر با عنوان دوره‌های تحلیل رفتار متقابل (T.A) مطرح می‌شود همیشه از استقبال خوبی برخوردار بوده‌است.

در فصل یک این کتاب می‌خوانید:

بسیاری از رویدادهای منفی در زندگی، ناشی از کارکردهای کودک آسیب‌دیده درون است. مانند هیتلر که در کودکی تحقیر شد و در بزرگسالی افراط کاری‌اش فاجعه آفرید. مانند آقا محمدخان قاجار که در نوجوانی با اخته شدنش تحقیر شد و در بزرگسالی چندین هزار جفت چشم در می‌آورد تا آرام شود. بسیاری از متجاوزین جنسی، خود قربانی تجاوز جنسی بوده‌اند. این روایت‌ها بیانگر اهمیت توجه به‌کودک درون است... کودک درون به‌اندازه‌ای نسبت به‌آن‌چه برایش روی می‌دهد حساس است که می‌توان با آگاهی از اصول تحلیل رفتار متقابل به‌علت بسیاری از رفتارهای آدمی پی برد. برای مثال کسی که از محبت تهی باشد، در بزرگسالی عاشق عشق ورزیدن می‌شود. او عطش سیری‌ناپذیری به‌عشق و توجه دارد. او آلوده نیازهای دوران کودکی‌اش است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه