دانلود و خرید کتاب مسائل و مشکلات زناشویی و راه‌کارها سیداصغر ساداتیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسائل و مشکلات زناشویی و راه‌کارها اثر سیداصغر ساداتیان

کتاب مسائل و مشکلات زناشویی و راه‌کارها

معرفی کتاب مسائل و مشکلات زناشویی و راه‌کارها

«مسائل و مشکلات زناشویی و راه‌کارها» تالیف دکتر سید اصغر ساداتیان (-۱۳۴۴) کتابی است در زمینه روان شناسی خانواده با رویکرد ازدواج و روابط زناشویی که علاوه بر آسیب‌شناسی ازدواج و روابط زن و شوهر، راهکارهایی را نیز برای حل مشکلات مربوط بیان کرده‌است. بخشی از کتاب: یک قاعده کلی و تقریباً جامع در مورد اکثر زنان این است که برای ذهن آنها همه چیز به نوعی و به درجاتی دارای رنگ و بوی احساسی عاطفی نیز هست ولی برای مردان مسائل احساسی عاطفی فقط در زمان و مورد خاص خودش جلوه می‌کند. غالباً مغز و ذهن مردان تک کاره و طبقه‌بندی شده و ذهن زنان چند کاره و پیچیده است: در مغز مردان برای هر چیز (کار، خانه، همسر، بچه، تفریح، مطالعه، پول و ...) به اصطلاح یک قفسه و پروندۀ مخصوص و مجزایی وجود دارد و در هر زمان خاص فقط کشو و پروندۀ مربوطه باز می‌شود و در پایان بسته می‌شود و آنگاه کشو و پروندۀ دیگری باز می‌شود. به همین دلیل وقتی به همسرتان سرکار زنگ می‌زنید و از او می‌خواهید در زمان برگشت به خانه چیزی بخرد، غالباً فراموش می‌کند. این مسئله نه بدلیل این است که شما برای او اهمیت ندارید، بلکه به این دلیل است که در آن زمان خاص (یا موقع برگشت) ذهن همسرتان بطور کامل درگیر کار بوده و امکان بازکردن کشوی شما و ثبت خواسته‌تان بسیار سخت و یا امکان‌پذیر نبوده است. باز به همین دلیل موقع تماشای برنامۀ مورد علاقه‌اش (مثلاً فوتبال) بهترین زمان برای گرفتن موافقت او برای چیزی و بدترین زمان برای طرح مشکل و حل مسئله است.
تک‌همسری عاشقانه،مهارت‌های ارتباطی برای دوام عشق
شمس‌الدین حسینی
ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد سوم): از با هم بودن لذت ببرید
علی اکبر حسن زاده
ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد دوم): : آشنایی با مهارت‌های کنترل مشاجرات و حل مشکلات
علی اکبر حسن زاده
ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد
علی اکبر حسن زاده
ده قرار مهم برای زندگی مشترک
دیوید آرپ
هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی
جان گاتمن
زنانی که بسیار نگران‌اند
هالی هزلت استیونز
رازهای جادویی برای درک بهتر آقایان
محمد صادقی سیار
شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج
براد جانسون
زندگی مشترک و حد و مرزهایش
هنری کلاود
مردان مریخی زنان ونوسی در عصر نوین
علی علی پناهی
نوازش در روابط زناشویی
علی شمیسا
مهارت‌های زندگی برای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان
سیداصغر ساداتیان
مهارت های زندگی زناشویی
متیو مک کی
تعادل کار/ خانواده
کارن کورابیک
گنجینه‌ی راهکارهای روابط همسران
حسینعلی پورمدنی
هوش معنوی و مقیاس‌های سنجش آن
فرامرز سهرابی
بلوغ جسمی و روانی در دختران، چالش‌ها، خطرات، روش‌ها، تربیت و افت تحصیلی
سیداصغر ساداتیان

نظرات کاربران

its_mahdiyee
۱۴۰۱/۰۵/۱۶

خیلی کتاب خوبی بود، مخصوصا برای من‌ و همسرم‌ که دچار مشکلاتی تو زندگی شده بودیم، اکثر نکاتش واقعا بدردبخور بود. البته زوج درمانگرمون‌ این کتاب رو در کنار مشاوره، معرفی کرد تا بخونیم. به زوج های جوونی که نمی‌دونن چطوری

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
یک کلمه محبت آمیز می‌تواند تمام زمستان آدمی را گرم کند.
ka'mya'b
خانمها نگران این هستند که همسرشان چیزها را فراموش کند و آقایان نگران این هستند که همسرشان چیزها را بخاطر بیاورد.
ka'mya'b
مردها غالباً تصور می‌کنند که وفاداری‌شان به همسر و تلاش و کوششان برای تامین مایحتاج خانواده برای نشان دادن علاقه و محبت‌شان به همسر و خانواده کافی است. اما غافل از اینکه اشتباه می‌کنند. اینها نشانۀ تعهد و مسئولیت‌پذیری تلقی می‌شوند و نه عشق و محبت. عشق یعنی دوستی و محبت بی‌قید و شرط و ابراز عشق و محبت یعنی بوسیدن، در آغوش گرفتن، بیان کلمات عاشقانه و دوستانه، تعریف و تمجید، رعایت حرمت معشوق و ... و نه فقط کمک در کارهای خانه و یا کادو گرفتن.
ka'mya'b
عشق در ابتدا همچون نهالی جوان و بسیار حساس است که با مراقبت و نگهداری فراوان در نهایت به درختی تنومند و استوار تبدیل می‌شود و در برابر تغییرات و شرایط نامساعد مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. ولی برای بقا و شادابی همچنان نیازمند آبیاری، هرس و نگهداری است. ابراز عشق و محبت به منزلۀ آب و غذا برای حیات درخت عشق است و تغییرات و اصلاحاتی که در خود ایجاد می‌کنیم به مثابه هرس کردن شاخه‌های خشکیده یا ضعیف برای شاداب نگه‌داشتن آن است.
ka'mya'b
برای اکثر خانمها هر چیزی به نحوی دارای رنگ و بوی احساسی عاطفی هم هست ولی برای آقایان به عنوان یک موضوع و واقعیت مجرد و خاص جلوه می‌کند نه چیز بیشتری.
ka'mya'b
در بیان مشکلات خود بایستی سه پیام به طرف مقابل رسانده شود: (۱) چه حسی به شما دست داده است؛ (۲) چه رفتاری موجب چنین حسی در شما شده است؟ (۳) علت آن چیست
ka'mya'b
مسئولیت ما در درجه اول تغییر و اصلاح خود و در درجه دوم کمک و فراهم نمودن شرایط لازم برای تغییر زوج خود هست (آنهم فقط در صورت تمایل واقعی او، در غیر اینصورت بهتر است خودتان و او را آزار نداده و او را همانطور که هست بپذیرید).
ka'mya'b
میزان فعالیت هر یک از قسمتهای مختلف مغز بستگی به شدت و میزان بکارگیری آن قسمت از مغز دارد و هر چه بیشتر بکار گرفته شود، کاملتر خواهد شد
ka'mya'b
یکی از اجزاء و هسته‌های اصلی حرمت و عزت نفس، احساس ارزشمند بودن است. اگر چه حس ارزشمندی و خوب بودن یک احساس و باور درونی است ولی برای دوام و بالا بردن آن بایستی دائماً آبیاری و تقویت شود
ka'mya'b
قانون زندگی قانون باورهاست. باورهای عالی سرچشمه همه موفقیتهای بزرگ است. توانمندی یک انسان را باورهای اوتعیین می‌کند. انسانها هرآنچه را که باوردارند خلق میکنند. باورهای شما دستاوردهای شما را در زندگی میسازند. زیرا باورها تعیین کننده کیفیت اندیشه‌ها، اندیشه‌ها عامل اولیه اقدامها و اقدامها عامل اصلی دستاوردها هستند.
ka'mya'b

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
۳۶,۵۰۰
۵۰%
تومان