دانلود و خرید کتاب الفبای تغییر (می‌خواهم تغییر کنم) علی شمیسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الفبای تغییر (می‌خواهم تغییر کنم) اثر علی شمیسا

کتاب الفبای تغییر (می‌خواهم تغییر کنم)

نویسنده:علی شمیسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب الفبای تغییر (می‌خواهم تغییر کنم)

«الفبای تغییر (می‌خواهم تغییر کنم)» نوشته دکتر علی شمیسا (-۱۳۴۶) است. زندگی هر انسان، نیاز به تحول و تغییرهای ریز و درشت دارد و اگر این تحول و تغییرها، آگاهانه باشد، همیشه شیرین و بادوام خواهدبود. همۀ ما دوست داریم برای رشد و پیشرفت، تغییر کنیم تا به اهداف فردی و اجتماعی خود برسیم. برای این تغییر ابتدا باید احساسات زخم خورده کودک درون را مرهم بگذاریم تا درمان شوند و بعد از آن با جایگزین‌کردن اندیشه‌های سالم و نو خود را جلو ببریم. در این کتاب ملاک تغییر، استاد بزرگ و همیشگی، طبیعت است و به ما می‌آموزد که چگونه شاگرد خوب و همیشگی طبیعت باشیم و سعی کنیم قوانین او را رعایت کنیم. این آمادگی روان‌شناختی را داشته باشیم که هر لحظه و هر روز و هر فصل و سال خیلی از افکار خود را دور بریزیم و افکار مدرن و جدید را براساس قوانین طبیعت در ذهنمان تعریف کنیم. بخشی از کتاب: قسمتی از ذهن تو، احساسات و هیجان‌های مثبت و منفی تو هستند. هیجان‌های منفی مثل سطل‌های آشغال در ذهن تو، جا خوش کرده‌اند و گاهی فیوز برق تعادل احساسات تو را می‌پرانند و لامپ‌های روشنایی را خاموش می‌کنند. ذهن مالاریازده، افکار تو را بیمار می‌کند و کشتزاری از واژه‌های هراسناک را به‌وجود می‌آورد، تو می‌مانی با یک مشت احساسات ناکام، که تو را در غبار خاموشی و عصیان‌های بیمارگون می‌بلعند و در می‌مانی که از کجا ضربه خورده‌ای! دیگر در قلب و ذهنت هیچ صحنۀ عاشقانه‌ای خلق نمی‌شود. احساس درماندگی زمانی است که تو دیگر همه‌چیز را تمام‌شده می‌دانی و درون خود را در ضلالت و تاریکی محض تصور می‌کنی و تویی که باید جنازۀ جسم خود را هر روز حمل کنی. عشق بی‌معنی است و همه‌چیز با بدبینی ارزیابی می‌شود، زندگی برای تو سیاه می‌شود و اگرچه حس نومیدی نسبت به درماندگی خفیف‌تر است، این هم هیجان مخربی است که عمق تنهایی تو را عمیق‌تر می‌کند.

نظرات کاربران

Setayesh
۱۳۹۸/۰۱/۱۰

دوستان لطفا اگه میخواین نظر بدین درست نظر بدین فقط نگید خوب نیست یا خوب بود دلایلشم بنویسید که ببینیم ارزش داره بخونیم یا نداره.. مرسی

Peyvand
۱۳۹۷/۰۶/۲۹

کتابی دیگر از دکتر شمیسای عزیز این کتاب به گونه ای طراحی شده که هر فصل که شامل داستان ها و توضیحاتی هست ، و در آخر هر فصل به شما چند پیشنهاد میده که عمل کنید . من در

- بیشتر
amir
۱۳۹۶/۰۸/۰۲

چرا هیشکی نظری نداده؟ بخونیم نخونیم چیکار کنیم؟

parisa.v6154
۱۳۹۹/۰۵/۰۲

کتابهای استاد عزیز وباارزش دکترشمیسا همیشه جزو انتخابام بودن وهستن. درحوزه رواشناسی همیشه راهگشا بودن. بیشتر کتابهاشون وخوندم. آرزوی بهترینها رودارم براشون.🏅🏅

mehran
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

انتظار داشتم کتاب با رویکرد شناخت درمانی باشه اما ظاهرا انگیزشی هستش؛ برای امثال من که بدون دلیل چیزی نمی‌پذیرند کابردی نداره؛ گفتن جملاتی مثل: خودت را ببخش، امیدوار باش و ... حالا با کمی چاشنی اضافه به نظرم نمیتونه

- بیشتر
Hadith
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

صد تا قانون داره که همه رو توی کتابهای موفقیتی و زندگی شنیدیم و خوندیم به نظرم خوندن فهرست برای یادآوری کافیه اما برای افراد با سن کم که هنوز کتاب موفقیتی نخوندن خوبه حتی انجام تمریناتش رو بهشون توصیه می کنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
قدری ظریف شو و این قواعد و قانون‌های ساده را در سبک و شیوۀ زندگی جدیدت پیاده کن.
S
عده‌ای تغییر، عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس خود را از ارث پدری، عده‌ای از پز خانوادگی، عده‌ای از زیبایی جسمی‌شان، اما بهتر است تغییر، عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفست را از عشق به هستی و کائنات بگیری! تغییر، عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس واقعی اینجاست.
sepid
۱. چند خصوصیت منحصر به فرد خود را نام ببر! ۲. فرق تافتۀ جدا بافته با منحصر به فرد بودن را برای خود روشن کن! ۳. چه دانش‌ها و مهارت‌ها را باید یاد بگیری تا شاخص‌تر شوی؟
Peyvand
فکر می‌کنی آن داروهای روانگردان تو را تغییر می‌دهند. درصورتی‌که آن‌ها فقط شیمی خون تو را کم و زیاد می‌کنند، شناخت و ذهن بیمار تو را نمی‌تواند دستکاری کنند، درصورتی‌که تو برای تغییر خود، بایستی شناخت خود را دستکاری و ترمیم و تغییر بدهی! پناه آوردن افراطی به داروها برای درمان روانپریشی‌ها. خود فریبی است که خیلی‌ها به‌علت ناآگاهی به خورد خود می‌دهند.
دهقان غذاخوار
۱. نمادها و نشانه‌های جبر را در زندگی خود شناسایی کن! ۲. از امروز از تمام افعال مثبت (مثل من می‌توانم و...) پررنگ استفاده کن! ۳. با خود پیمان ببند که من خالق سرنوشت خودم هستم و این جمله را باور کن!
Peyvand
پس بدان، با فرض اینکه زخمی حرف‌ها و نگاه‌های دیگران هستی، با این‌همه حرف‌ها، آن‌ها را به خود و اعمالشان واگذار کن! بگذار و بگذر. زخم‌های درونی دوران کودکی‌ات را باز نگذار! این مسئله را جدی بگیر! اگر دیگران را نبخشی، بهای سنگینی را باید در ذهنت بپردازی!
nagh2018
، هر انسانی را چون فرصتی بدان که می‌تواند چند سطح تو را بالا بکشد. آنها را همیشه رعایت کن، خودباوری تو در این ادبیات بهتر شکل می‌گیرد. مردم‌داری بالغانه را سکۀ رایج زندگی خودت قرار بده
nagh2018
بایستی عادات منفی‌ات را شناسایی کنی و به تغییر به‌عنوان پروژۀ کوتاه‌مدت هم نگاه نکنی، بلکه به‌مثابه یک پروسه به آن نگاه کنی، چراکه گاهی لازم است چند سال روی ذهن و عاداتمان خودکاوی کنیم تا راه تعادل روان‌شناختی را پیدا کنیم.
mehran
به‌دنبال متهم هم نگرد، دیگر فایده ندارد، اضطراب، غم و غصه و دلشوره و ترس از آینده تو را فرا می‌گیرد، زخم‌هایت بیشتر به درد می‌آیند، فکر می‌کنی آن داروهای روانگردان تو را تغییر می‌دهند. درصورتی‌که آن‌ها فقط شیمی خون تو را کم و زیاد می‌کنند، شناخت و ذهن بیمار تو را نمی‌تواند دستکاری کنند، درصورتی‌که تو برای تغییر خود، بایستی شناخت خود را دستکاری و ترمیم و تغییر بدهی!
mehran
شما اگر بتوانید با صبر و تأمل، خیلی آرام، این قوانین را در رفتارهای فردی خود رعایت کنید، شیوۀ ارتباط با کودک درونتان و همچنین با مردم بهتر و بهتر می‌شود و وقتی شما در هراس و نگرانی نباشید، طبیعی است که می‌توانید دست به ابراز وجودهای منطقی بزنید و حرف مردم را برای خود یک فوبیا نکنید یا وقتی شما خود را ملزم به راضی کردن دیگران نکنید، به‌مرور خودتان برای خودتان مهم می‌شوید و بیشترین وقت را برای کودک درونتان می‌گذارید. هر قانون جزئی از وجود شما را مورد هدف قرار می‌دهد تا به‌عنوان یک جزء از یک پازل، آن را ترمیم یا اصلاح کنید.
mehran

حجم

۲۷۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

حجم

۲۷۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

قیمت:
۶۵,۹۰۰
تومان