دانلود و خرید کتاب تازه به دوران رسیده‌ها (رفتارشناسی نوکیسه‌ها) علی شمیسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تازه به دوران رسیده‌ها (رفتارشناسی نوکیسه‌ها) اثر علی شمیسا

کتاب تازه به دوران رسیده‌ها (رفتارشناسی نوکیسه‌ها)

نویسنده:علی شمیسا
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تازه به دوران رسیده‌ها (رفتارشناسی نوکیسه‌ها)

«تازه‌به‌دوران رسیده‌ها (رفتارشناسی نوکیسه‌ها)» نوشته دکترعلی شمیسا(-۱۳۴۶) است. این کتاب همان‌گونه که عنوان آن گویا است به رفتارشناسی پدیده‌ای به نام نوکیسه‌ها و تازه‌ به دوران رسیده‌ها از بُعد جامعه‌شناختی آن می‌پردازد. نویسنده در ابتدای کتاب درباره انگیزه‌اش از نگارش چنین اثری این گونه نوشته است: باید قلم برداشت و چون نیشتر، در مورد چرک و درد و زخم این جامعه و فرهنگ نوشت؛ موضوعی که در برخورد با نمادها و نشانه‌های آن حساس و حساس‌تر شدم. چه بر سر این جامعه رفته که این نوع قشر و قُماش گربه‌رقصانی می‌کنند و بر خود و داشته‌های خود می‌نازند و فخر می‌فروشند؟ به خودم نگاه کردم، باید از خودم شروع کنم. آیا من یک تازه‌به‌دوران‌رسیده هستم؟ اما اول باید درک می‌کردم که در مورد چه طیف افراد دارم سخن می‌رانم و می‌نویسم؛ بیشتر همین اطرافیان، دوستان و افرادی که با آن‌ها رفت‌وآمد می‌کنم و کسانی که با آن‌ها مشاوره دارم، به حس و ذهن من تلنگر زدند که داستان از چه قرار است. چرا دوستان دیروز من، اکنون که به جایگاه و پست و مقام و پول رسیده‌اند، دیگر از آن صمیمیت و خاکی بودن و خودمانی‌بودنشان خبری نیست؟ ... واقعاً چرا آدم‌ها این همه حس و فاز و روحیات جهشی عوض می‌کنند؟ این کلمه در ذهن من می‌آمد و می‌رفت: تازه‌به‌دوران‌رسیده، نوکیسه، بی‌جنبه؛ و مرا بر آن داشت که از منظر رفتارشناسی تا آنجا که قلم و درکم اجازه می‌دهد، اینان را تشریح کنم....می‌خواستم به این بهانه روی خود هم کار بکنم.... بیماری اجتماعی که خیلی‌ها به آن مبتلا هستند، اما هیچ‌کس از منظر روان‌شناختی و حتی گاه بیماری یا عادت زشت و خلق و خوی پَست آن را نمی‌شناسد، زیرا پُز و ظاهر این روحیات و خلقیات بسیار شیک، خوشگل و عالی است و کسی جرئت نمی‌کند در مورد آن بد بگوید و اگر من هم حرف مخالف بزنم، مشمول این ضرب‌المثل می‌شوم که «گربه دستش به گوشت نمی‌رسه، می‌گه بو می‌ده»، اما من آن گربه گرسنه و طماع نیستم؛ من از یک‌سری مرزها و جایگاه‌های اجتماعی و مادی گذر کرده‌ام و به قله‌ای رسیده‌ام که اکنون می‌توانم این آقایان و خانم‌ها را نقد کنم.

نظرات کاربران

Alireza
۱۳۹۷/۰۴/۱۸

بیشتر گلایه ها و دلخوری های شخصی نویسنده است تا یک تحلیل جامعه شناختی دارای چارچوب علمی. با توجه به اینکه پیشینه نویسنده روانشناسی است طبعا از موضع خودشان به موضوع نگاه کردند.

majid
۱۳۹۷/۰۲/۲۶

به نظرم به کتاب بی‌شعوری خیلی شباهت داره ولی به هر حال مولفه‌های بی شعوری و تازه به دوران رسیدگی، شباهت های غیر قابل انکاری دارند. به نظرم این کتاب از بی‌شعوری دقیق‌ترست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
یا رب این نودولتان را بر خَر خودشان نشان کین همه، ناز از غلام و ترک و استر می‌کنند
یاش
شما امروز شاهد تازه‌به‌دوران‌رسیده‌های سیاسی هستید که وقتی حرف می‌زنند، آرمان‌شهر می‌سازند و چنان در موردشان حرف می‌زنند که بیشتر به توهمات و هذیان یک فرد بیمار شبیه است.
majid

حجم

۳۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان